-> Petr98: No, já právě modely 64-65 moc neznám.
Ale třeba štíty brzd byly šedé u všech provedení až po 105/120/130...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
09:06:57
21.01.2014
21.01.2014
Bukaj
08:01:38
21.01.2014
21.01.2014
Jozka
-> Medák: Co jsem měl auta 67-69, tak spojovačka byla vždycky černá, případně úplně rezavá, někdy se zbytky šedý základovky.. za origo u těhle ročníků považuju ty černý, ale kdo ví.. je to přece jen záměnnej náhradní díl.
Samotný spojovací tyče jako ND jsem viděl jen nelakovaný, šedý se prodávaly jako náhradní díl určitě, ale jen v kompletu s tyčkama apod., nicméně viděl jsem jen pozdější provedení, shodný s kilem.
Samotný spojovací tyče jako ND jsem viděl jen nelakovaný, šedý se prodávaly jako náhradní díl určitě, ale jen v kompletu s tyčkama apod., nicméně viděl jsem jen pozdější provedení, shodný s kilem.
07:20:59
21.01.2014
21.01.2014
Petr98
-> Bukaj: já mám na 64ce tyto věci šedé. Ať už plechy pod motorem, ventilove víko- nově udělaný povrch, po polonapravy, štíty brzd..... Teď si mě zmatl s tou spojovackou, dneska na to schválně mrknu.
00:04:31
21.01.2014
21.01.2014
Bukaj
-> Petr98: Šedou jsem na těchto místech viděl jen u "prototypů" v manuálu k autu a v Baťovi. Jinak černou u pozdější produkce (nejpozději od modelu 1967) a pokud vím, tak náhradní díly (spojovačky komplet) byly jen ve vazelíně bez nátěru. Mám dojem, že i z počátku sériové produkce MBček byla spojovačka jen holý kov bez nátěru (stejně, jako nebyly pozinkovány šrouby, čepy a matice náprav apod.
18:06:49
20.01.2014
20.01.2014
Petr98
-> Medák: Krk za to nedam, ale rekl bych, ze cernou. Šedou mely lakovane tyto dily auta jen z pocatku produkce, ale podivam se, jestli nahodou Gereg o tom nepise....
16:07:28
20.01.2014
20.01.2014
Luky
-> Medák: teda tyhle starosti mít...
Můžu se ti o víkendu podívat na 1000MB r.v. 1968, pokud to bude ještě aktuální
Můžu se ti o víkendu podívat na 1000MB r.v. 1968, pokud to bude ještě aktuální
16:05:07
20.01.2014
20.01.2014
Bukaj
-> Medák:
Zatím jsem viděl originály nelakované a lakované černou (polomatnou, jako ostatní černé díly - víčka, držáky, ramena apod).
V šedé jsem viděl jen spojovačky již natírané kvůli uskladnění či montáži...
Zatím jsem viděl originály nelakované a lakované černou (polomatnou, jako ostatní černé díly - víčka, držáky, ramena apod).
V šedé jsem viděl jen spojovačky již natírané kvůli uskladnění či montáži...
16:01:22
20.01.2014
20.01.2014
Medák
Tak mám zase jeden dotaz. řeším přední nápravu a aby se zachovala co nejblíže originálu, rád bych měl správně olakovanou spojovačku.
Mám Š 1100 MB (1968) a zajímá mě zda lakovat šedivou nebo černou ??
Mám Š 1100 MB (1968) a zajímá mě zda lakovat šedivou nebo černou ??
17:45:17
16.01.2014
16.01.2014
sliwowitz
zabudol som poznamenat ze je novy, resp. len teleso bez klapky a prislusenstva...
13:34:45
16.01.2014
16.01.2014
Duri
-> sliwowitz: Vyzera to byt naozaj predny karbec (bez sytica) na G/X. Zavit na smycku termosytica v tele je OK, bola tam zaslepka, neopracovany obohacovac (az na zavit) a neopracovany "sytic" je tiez OK. zavit na podtlak je tiez OK, bola tam zaslepka. jedina otazka je ohladom tych 3ch zavitov pre uchytenie sytica, ale to nevidno :D
23:41:20
15.01.2014
15.01.2014
Bukaj
? sliwowitz: Originál MBX/MBG BSko – přední
Asi ho někdo provozoval na jednokarburátorovým sání a dodělal závity na podtlak a na sytič - ovčem asi mu sytič moc nefungoval, tak karbec brzy vyměnil za jiný...
Asi ho někdo provozoval na jednokarburátorovým sání a dodělal závity na podtlak a na sytič - ovčem asi mu sytič moc nefungoval, tak karbec brzy vyměnil za jiný...
18:08:21
15.01.2014
15.01.2014
sliwowitz
naspat ku karburatorom, toto mi prislo pod ruky:
32-21
diera pre trysku obohacovaca ma zavit, ale je slepa
diera pre ventil obohacovaca nema zavit a je slepa
pripojka pre termosytic - studena ma zavit a je priechodzia
diera pre trysku sytica nema zavit a je slepa
diera pre vzdusnik sytica nema zavit a je priechodzia
prisuba pre sytic ma zavit na stredovy srob aj pre 3 sroby po obvode
pripojka pre podtlakovu regulaciu ma zavit a je priechodzia
32-21
diera pre trysku obohacovaca ma zavit, ale je slepa
diera pre ventil obohacovaca nema zavit a je slepa
pripojka pre termosytic - studena ma zavit a je priechodzia
diera pre trysku sytica nema zavit a je slepa
diera pre vzdusnik sytica nema zavit a je priechodzia
prisuba pre sytic ma zavit na stredovy srob aj pre 3 sroby po obvode
pripojka pre podtlakovu regulaciu ma zavit a je priechodzia
23:39:37
11.01.2014
11.01.2014
Bukaj
Kdyby někdo náhodou chtěl tenhle držák kapoty staršího provedení, tak teď budu dolikvidovávat jednu kastli 65, tak to můžu vystřihnout i s kapotou
16:29:45
10.01.2014
10.01.2014
exwrcteam
-> Jozka: co sem koukal na ty 65 ce co sem srotoval tak je ... netusim jak je to u modelovyho roku 67- vejs ale na tu 66 co ma moje pani by sel pouzit tendle drzak. pripadne kdyz by si potreboval nejaky miry toho drzaku tak rekni muzu omerit
10:54:19
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> Duri: Mám poznamenáno.. .
Jinak na reálný vložce lze asi zahlýdnout 2 mm plastovou podložku navíc - tu jsem doplnil, aby se vložka nezakousla (prostřihy v kastli jsou často se závitem nesoustředný). ale ani samovolně nevytáčela.
Jinak na reálný vložce lze asi zahlýdnout 2 mm plastovou podložku navíc - tu jsem doplnil, aby se vložka nezakousla (prostřihy v kastli jsou často se závitem nesoustředný). ale ani samovolně nevytáčela.
10:50:11
10.01.2014
10.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: přepážky ano, jestli se nemýlim tak i kilo ji má, ono to z tej mojí fotky je málo vidět, jsou tak takový dva menší výlisky na to klenutí samotný přepážky, nutno dodat že tam není takovej tvar jako na přepážce toho hnědýho MB co jsi sem vložil ted ty
10:45:28
10.01.2014
10.01.2014
Duri
-> Jozka: Dakujem za usilie a dokumentaciu :) Za toto mas u mna minimalne pivo, len neviem kedy. Ale mozno niekedy na nejakom zraze ;)
09:19:08
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> exwrcteam: Mě šlo o tenhle plech přídavnej - pod ním je výlisek přepážky stejnej? Nebo není..
09:04:03
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> Duri: Ale zas jsem se od Baťi moc neodchýlil, i když jsem měl v sobě 2 Budvary.. a navíc nemusel ve starých SM hledat minimální pevnost, v knize je požadováno minimum cca 370 MPa, čili něco na úrovni někdejší 11373..
08:54:25
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> sliwowitz: Mě se taky zdálo, že jsem někde viděl nakreslený.. ale došlo mi až po vyjmutí reálný vložky..
21:42:19
09.01.2014
09.01.2014
Duri
-> sliwowitz: dikes, budem musiet asi viac studovat literaturu, ako vypisovat do fora :)
20:35:15
09.01.2014
09.01.2014
exwrcteam
ten drzak z 64-65 ky mame je tam jeste takovej vystupek:) aby sel dat na kapotu ke stredu na kapote to je jedno tam byl jen o kousek posunutuje uchyt
17:59:49
09.01.2014
09.01.2014
Koblet
Pánové musím smeknout. Mám pocit že mé znalosti jsou na úrovni rozlišení litra od kravy. Na pristim srazu budu na autech sledovat uplne jine veci nez ostatni.
17:15:59
09.01.2014
09.01.2014
sliwowitz
-> Duri: vykres na tie vlozky je v batovi... a dve som urcite z jedneho auta demontoval, ale tiez nemam sajn kam som ich dal :D
15:18:11
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: To ví úplně všichni.. kromě mě . Pro sebe mám poznamenáno toto: série 12 – motory 163120 – 186319, čili někdy mezi 01-04/1967.
15:11:04
09.01.2014
09.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: já jen vylučovací metodou chci nějak docílit toho abych zjistil co je to za rok a sérii, ale bez základních identifikačních věci to jde težko, do kdy měly standartky žábrový blatníky?
15:05:00
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Úplně přesně nevím, co myslíš a taky vycházím z 66-ky, co jsem měl a ani na tý jsem to nijak podrobně nezkoumal - ale letmým pohledem se mi zdálo, že by stačilo k downgrade přebodovat držáky..
EDIT: Jo, tak už vím co myslíš, žebro na přepážce je "nastavený" dalším plechem.. a možná jsem objevil i další změnu - prolis na sacím plášti (pro kladku clony chaldiče) možná není cca čtverovej jako později, ale obdélník na výšku..
EDIT: Jo, tak už vím co myslíš, žebro na přepážce je "nastavený" dalším plechem.. a možná jsem objevil i další změnu - prolis na sacím plášti (pro kladku clony chaldiče) možná není cca čtverovej jako později, ale obdélník na výšku..
14:53:47
09.01.2014
09.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: na 67čce ale takovej výlisek už nemám, stejně jako je na ní jiná mřížka pod oknem
14:51:30
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Mám skoro dojem, že výlisky zůstaly tvarově i po přemístění do středu víceméně ve stavu jako pro asymetrickou vzpěru..
14:33:35
09.01.2014
09.01.2014
mirecek.666
? Duri: mám ji uprostřed, protože je vzadu kapota z novějšího modelu, jinak je patrný, že byla bokem, aspon mi to tak přijde protože, je tam tak zvlášně nějakej "prolis"
13:37:35
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> Duri: OK, pokusím se nezapomenout..
13:15:11
09.01.2014
09.01.2014
Duri
-> Jozka: foto a pripadne rozmery dostupne z vonku by mi mohli stacit. Vdaka!Hlbka sa odhadne...
13:04:27
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Jsem nezaktualizoval.. Ocel to bude asi nějaká obyčejná (11500?), pozinkované to je. Minimálně ti můžu změřit, příp. i vyfotit, co kouká ven a odhadnout celkovou výšku, pokud vložky půjdou (ze zadního plata) vytočit, aniž by se jeho čalounění nějak rozčílilo, tak bych poskytl komplet info..
12:59:19
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
Pozice 2.. celková výška cca 20 mm, výběh závitu směrem k přezkám opatřen cca 2 mm "nákružkem" s rádiusem.. a beru zpět, jak jsem vložil, došlo mi, že moje X kastle má z nějakých nepochopitelných důvodů místo UNF kamenů taky vevařeno M16.. čili přespočetnost se nekoná.
12:55:18
09.01.2014
09.01.2014
Duri
-> Jozka: parada, to by bolo super, ak by si mi vedel odmerat 6hran, hrubku 6hranu a pripadne celkovu dlzku/hlbku tej redukcnej podlozky. Z akeho je to matrosu. Normalne zinkovane zelezo?
12:51:32
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Nu, naši předkové si věděli rady ze vším.. teoreticky bych měl mít 4 plonkový vložky odložený, ale vzhledem k poštovnýmu a tomu, že nemám ani nejmenší tušení kde, tak můžu oměřit 6ti hran na těch namontovaných a pak asi takhle:
12:40:56
09.01.2014
09.01.2014
Duri
-> Jozka: perfekt, dakujem. Tu redukcnu vlozku tam nemam, preto som bol zmateny. Mam tam 'obr'sroub a pracka pasu je prevrtana na 18mm :)
Nemate niekto foto tej vlozky, pripadne nakres, podla coho to dat vyrobit? Diky!
Nemate niekto foto tej vlozky, pripadne nakres, podla coho to dat vyrobit? Diky!
10:03:12
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> Bukaj: Zdá se, námořní to nejspíš nebude..
09:58:24
09.01.2014
09.01.2014
Bukaj
-> Jozka:
Jo a původní barva, zdá se, šeď levandulová
Jo a původní barva, zdá se, šeď levandulová
09:39:25
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Zdá se, že detaily spíš odpovídají obvyklýmu provedení modelu 1966, nežli 1967.. zkusím někde pohledat data svý někdejší 66-ky.
09:35:02
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Tak ta tvoje kastle dělá dojem typický 67-ky.. ta by ty kulatý díry ještě měla mít (srpnová 69, na kterou jsem včera sáhl, už je nemá, 68/01 možná už taky ne, ale u tý si nejsem jistej..
Informační prameny (hlavně novodobý) nemusí být vždycky přesný a dobový prameny taky ne, ale třeba kotevní místa pásů specifikuje souhrnnej katalog cca 1972 naprosto přesně..
Informační prameny (hlavně novodobý) nemusí být vždycky přesný a dobový prameny taky ne, ale třeba kotevní místa pásů specifikuje souhrnnej katalog cca 1972 naprosto přesně..
08:04:23
09.01.2014
09.01.2014
Bukaj
-> Duri: 16mm je ten (jak psal Jozka "monstrzávit" v kastli, M10 je ten šroub, co se do něj šroubuje
21:58:48
08.01.2014
08.01.2014
Duri
Nedalo mi to, a siel som to pozriet. Mylil som sa :( Uchyty pasov ma 12.seria este velke (priemer srobu cca 16mm). Gereg pise, ze zmena nastala u 14.serie na normovane 7/16". Vraj predtym M10, ale to mi nesedi... ked som nameral 16mm...
-> mirecek.666: Ako pisal Jozka -> Jozka 08.01.14 14:28:14: , skus pozriet, kde mas vzperu zadnej kapoty. Ci je v ose (strede) alebo bokom. Gereg pise, ze zmena vzpery nastala u 12.serie (moc sa mi to nevidi, mozno este ina zmena ako presunutie???), Jozka pisal ze u c.k. 088136, co je v priebehu 8.serie, tak neviem...
-> mirecek.666: Ako pisal Jozka -> Jozka 08.01.14 14:28:14: , skus pozriet, kde mas vzperu zadnej kapoty. Ci je v ose (strede) alebo bokom. Gereg pise, ze zmena vzpery nastala u 12.serie (moc sa mi to nevidi, mozno este ina zmena ako presunutie???), Jozka pisal ze u c.k. 088136, co je v priebehu 8.serie, tak neviem...
19:12:41
08.01.2014
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: jinak ještě jeden poznatek, protože v autě byl při koupi jen jeden pás, tak jsem musel nechat udělat nové redukce do původních velkých děr, abych mohl přidělat druhý, takže je to to starší provedení podle toho co je tu psáno
15:41:28
08.01.2014
08.01.2014
Duri
-> Jozka: vdaka, tak o tej 'bocnej' diere v zadnom kufri som tiez nevedel. Toto je skelet hned po 'zosilneni' a pretypovani na 5 miestny, myslim, ze uz model '67. Technicak ja nadrzovku prelepeny vystrihnutymi stranami so zmenami a novymi udajmi :)
Tie zavity na bezpecnostne pasy su uz asi unifikovane s tym divnym anglickym (ci akym) rozmerom, nevsimol som si tam ziadnu 'divnu' redukciu, takze toto by malo byt OK :)
Tie zavity na bezpecnostne pasy su uz asi unifikovane s tym divnym anglickym (ci akym) rozmerom, nevsimol som si tam ziadnu 'divnu' redukciu, takze toto by malo byt OK :)
14:32:42
08.01.2014
08.01.2014
Jozka
Jo, ty čtvercový díry v přepážce jsem nemyslel, ty byly zkraje kvůli přístupu k zadním tlumičům.. kdy ta zmizely, neumím.. Já myslel kulatý díry průměru cca 100 mm nad Z podběhama - některý mý embéčka je měly, některý (mladší) už ne.. a normálně jsou úplně schovaný pod bočníma panelama čalounění zadního "kufru".