-> Duri: Někdy nejspíš v roce 1966 (alespoň co já jsem viděl vozy 66 a 67) se začaly namísto původních závitových kamenů s monstrzávitem (do kterých se dávaly vložky na šroub pásu buď metrickej nebo UNF dodnes standartní) navařovat přímo kameny s UNF závitem s mírou v palcích (7/16").. bohužel nevím přesně kdy, ve změnách se to moc neuvádí a nevím, jak složitý je dohledat. Ale třeba to tu má někdo zmáknutý..
Jinak jsem si ještě vzpomněl (a následně dohledal, že od karosérie č. 088 136): 100% 1966-ka by byla se vzpěrou zadní kapoty mimo osu vozidla, protože tu přemístili už v lednu 1966..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
14:28:14
08.01.2014
08.01.2014
Jozka
13:28:17
08.01.2014
08.01.2014
Duri
-> Jozka: perfekt dakujem. V zadnom batozinaku mam na tapaciry v strede po bokoch narezane stvorce, ale myslim, ze otvory tam uz nie su. Este otazka, ake boli zmeny v uchytoch bezpecnostnych pasov?
08:31:27
08.01.2014
08.01.2014
Jozka
-> Duri 07.01.14 16:24:18: Jsem myslel, že B sloupek vypadá pod plíškem nějak jinak, ale dle tohoto -> Bukaj 07.01.14 09:13:33: to vypadá, že po odvrtání zbyde jen opravdu rozdílnej jen ten snadno zamaskovatelný prolis..
Jsem si cestou vlakem (do usnutí) v duchu prošel kastli znova a už mě krom kotevních bodů bezpečnostních pásů nic nenapadlo.. i když si teda nejsem úplně jistej, kdy zmizly kulatý díry na bocích zadního zavazadlovýho prostoru a kdy se měnily tvary prolisů příčnýho plechu pod zadníma sedákama - což bude nejspíš až záležitost modelu 69, ale s odstupem času už mě dneska mejlí i náhradní kastle černýho bleska se stovkovejma komponentama..
Jsem si cestou vlakem (do usnutí) v duchu prošel kastli znova a už mě krom kotevních bodů bezpečnostních pásů nic nenapadlo.. i když si teda nejsem úplně jistej, kdy zmizly kulatý díry na bocích zadního zavazadlovýho prostoru a kdy se měnily tvary prolisů příčnýho plechu pod zadníma sedákama - což bude nejspíš až záležitost modelu 69, ale s odstupem času už mě dneska mejlí i náhradní kastle černýho bleska se stovkovejma komponentama..
08:29:36
08.01.2014
08.01.2014
Bukaj
-> Duri: Nojo, no, tak to nemohu sloužit - ta "moje" kastle už má vařený předek a prahy a měněné blatníky a potřebuje ještě vyvářku zadku...
08:14:39
08.01.2014
08.01.2014
Duri
-> Bukaj: hmm... no mne by presne pasovala cervena deLuxe kasna 16.serie, keby bola super pekna v povodnom nevarenom stave, bez nutnosti varenia (okrem detailov a kozmetickych vad :) ) a keby bol aj povodny lak do vacsej miery pouzitelny. Toz, ale som asi velmi narocny :) a taku kasnu/auto som nebol schopny za posledne roky zohnat :(
23:14:32
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
-> Duri: Ne, na MBG mám kastli původní a hodlám ji zachránit...
...kastli potřebuju na kamarádovo MB De Luxe 1966 (které je leta v depozitu a kastle už neexistuje - byla na šrot a ještě na ní spadlo kus střechy). A máme odhlášené MB De Luxe 1968, tak jsem chtěl provést reinkarnaci. Ale nesedí mi ty detaily, no...
Edit: MBG mám sice modrozelené, ale původní barva byla a zase bude 1013 šeď levandulová (podle toho jí říkám "Levandulka")
Obě ta MB De Luxe byly barvy tmavěčervené...
...kastli potřebuju na kamarádovo MB De Luxe 1966 (které je leta v depozitu a kastle už neexistuje - byla na šrot a ještě na ní spadlo kus střechy). A máme odhlášené MB De Luxe 1968, tak jsem chtěl provést reinkarnaci. Ale nesedí mi ty detaily, no...
Edit: MBG mám sice modrozelené, ale původní barva byla a zase bude 1013 šeď levandulová (podle toho jí říkám "Levandulka")
Obě ta MB De Luxe byly barvy tmavěčervené...
23:01:09
07.01.2014
07.01.2014
Duri
-> Bukaj: ten skelet potrebujes na MBGcko? Aku to malo farbu? 4370? Este mi napadla jedna kacirska myslienka, ale to bude asi neschodne. Vymenit rodokmene
-> sliwowitz: pri mojej rychlosti prace a rozhodovania k tomu mozno ani nikdy nedojde Problem je, ze to potom nebude sediet papierovo a to by bola skoda. Kaslat na deLuxa, nech zije MBG!
-> sliwowitz: pri mojej rychlosti prace a rozhodovania k tomu mozno ani nikdy nedojde Problem je, ze to potom nebude sediet papierovo a to by bola skoda. Kaslat na deLuxa, nech zije MBG!
21:58:13
07.01.2014
07.01.2014
sliwowitz
-> Duri: nedelas dobre, jaromire... skoda do toho auta rezat, nechaj patinu a sprav z neho mbg 12. serie :)
20:58:45
07.01.2014
07.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: moje má tu mřížku s tou gumičkou, když nezapomenu zítra ofotím, díky za všechny komenty:)
19:40:22
07.01.2014
07.01.2014
Duri
-> Bukaj: fuha, to by bolo asi dost zlozite, ja som kupil cely de Luxe voz kvoli luxusnemu stavu skeletu, aby sa nemusel vyvarat, alebo len malo. Dufam, ze ma netrafi slak, ked sa do toho pustim a bude to hnile :) Jeden 68ckovy skelet akurat leti do pece, ale ten bol na kasu.
18:01:29
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
-> Duri: Vyměním za skelet modelu 68 - potřebuji skelet modelu 66
16:24:18
07.01.2014
07.01.2014
Duri
All > pani, velmi plodna debata, to o tom stlpiku som fakt netusil, ani si to nevsimol.
Otazka... Ked zo stlpika 12. serie odbodujem ten polgulaty plech, dostanem stlpik 16. serie?
Potrebujem totiz prestavat skelet 12. serie na 16. Cize potreboval by som vediet, cim sa priblizit co najviac originalu, teda 16.serii.
Bocne blinkre (2x diera)
B-stlpiky (odbodovat plech?)
Pozicky - zavarit
Plech pod zadnym oknom - ina mreza (kaslat na to, nebude vidno, kozenka je aj tak kratka)
Haciky pre kabelaz v medzipriestore k lavym zadnym svetlam (fik prec)
Este nieco vas napada?
Otazka... Ked zo stlpika 12. serie odbodujem ten polgulaty plech, dostanem stlpik 16. serie?
Potrebujem totiz prestavat skelet 12. serie na 16. Cize potreboval by som vediet, cim sa priblizit co najviac originalu, teda 16.serii.
Bocne blinkre (2x diera)
B-stlpiky (odbodovat plech?)
Pozicky - zavarit
Plech pod zadnym oknom - ina mreza (kaslat na to, nebude vidno, kozenka je aj tak kratka)
Haciky pre kabelaz v medzipriestore k lavym zadnym svetlam (fik prec)
Este nieco vas napada?
15:21:33
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: A to můžeš v noci klidně spát ? Nicméně aby měl vnější výlisek sloupku ten prolisu a už ne plech, co do něj patří, tak toho jsem si ještě nikdy nevšiml.. Máš asi nějakej prototyp nebo mezityp..
15:14:09
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
-> Jozka: No, ta moje kastle je tak trochu nedořešená záhada - ač je to 15. série a měla by mít boční blinkry a neměla mít pozičky, tak je to obráceně...
a teď ještě toto...
a teď ještě toto...
10:12:42
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> Danster: Dík, to bych určitě nenašel..
-> Bukaj 07.01.14 09:13:33: takže tohle je fakt přechodová varianta (fajn vědět, že si ještě něco i pamatuju)..
-> Bukaj 07.01.14 09:13:33: takže tohle je fakt přechodová varianta (fajn vědět, že si ještě něco i pamatuju)..
10:05:56
07.01.2014
07.01.2014
Danster
-> Jozka: Jo ty b sloupky jsme řešili a našel jsem to viz skoda-virt.cz/cz/.../1140
85-to-danster
09:37:21
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> Luky: / -> doking: Dobrý vylepšení.. teď jsem se snažil rychle najít "svoje" B sloupky (zda jsme to neřešili dříve s Danster-em přímo tady), ale je to vopruz.
09:33:26
07.01.2014
07.01.2014
doking
-> Luky: už jsem si všim,že to jde zvětšit
09:31:46
07.01.2014
07.01.2014
Luky
-> doking: vylepšení webu...
09:31:17
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: No ale to je mi moc pěkný mutant..! Teď nemám po ruce vůbec žádnou fotku, ale na tý tvý je vidět takový prolis.. a starší auta v něm mají nabodovaný jakousi výztuhu, malou plechovou misku.. Nevím zcela jistě, ale v 01/1968 už tam nebyla ani miska, ani prolis..
09:30:00
07.01.2014
07.01.2014
doking
-> Bukaj: proč jsou ta fota,tak malá?
09:13:33
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
-> Jozka: Zajímavé
A jak že je to s rozdílem B sloupků? Nějak tu po ruce nemám žádnou 68...
(tedy kromě mé Levandulky, která je sice expedicí model 68 (10/1967), ale kastle je snad čistokrevná 67 ...
Tohle je její B sloupek...:
A jak že je to s rozdílem B sloupků? Nějak tu po ruce nemám žádnou 68...
(tedy kromě mé Levandulky, která je sice expedicí model 68 (10/1967), ale kastle je snad čistokrevná 67 ...
Tohle je její B sloupek...:
09:06:41
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: a já si tady plácám játro..
Nicméně tu mřížku širokou jsem našel ještě i na autě, expedovaným z Boleslavi 7.VII. 1967..
Nicméně tu mřížku širokou jsem našel ještě i na autě, expedovaným z Boleslavi 7.VII. 1967..
08:56:09
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
A 67 De Luxe s koženkou (pozor, De Luxe mělo tuto koženku už v modelu 66, ale pod ní byla stále stará mřížka až do krajů plata):
08:51:20
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
A model 67 až 69 - (bohužel nemám k autu lepší přístup, proto mizerné fotky):
08:48:29
07.01.2014
07.01.2014
Bukaj
-> mirecek.666: Zadní plato do modelu 66 (včetně) - na fotce model 65, ale kastle De Luxe 66, která se mi tu válí o má stejně:
08:39:36
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
Ještě jeden rozdíl (ale taky bohužel až 67 vs. 68) mě napadl, o kterým ne úplně všichni vědí: došlo k přetrasování kabelovýho svazku v zadní části, takže starší kastle mají v meziprostoru větracího kanálu příchytky pro kabely k LZ koncovýmu světlu.
08:36:10
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Nějaký u mě na externím harddisku.. ale 66-ku jsem si bohužel nenafotil při likvidaci. Umím dobře odlišit modely 68, 68 a 67, žádnej typickej rozdíl mezi 68 a 67 mě nenapadá, změn bylo dost málo a většinou jinde (světlomety, vnitřní zrcátko, konzola řazení apod.), teda krom zadních blatníků. Traduje se zesílení uchycení přední nápravy, ale to neumím..
Ad zadní plato - do roku 1967 byla (u standartů) mříž "přiznaná", takže kolem ní byl pryžovej profil a pro něj prolis nepřerušenej kolem dokola, takovej ovál přibližně, pozdější kastle byly vybavený užší mříží se dvěma prolisy příčnými. No a když vyfotíš střed B sloupku s kováním zámku P dveří, tak ti řeknu (nebo někdo jinej), jestli to náhodou není model 1968..
Ad zadní plato - do roku 1967 byla (u standartů) mříž "přiznaná", takže kolem ní byl pryžovej profil a pro něj prolis nepřerušenej kolem dokola, takovej ovál přibližně, pozdější kastle byly vybavený užší mříží se dvěma prolisy příčnými. No a když vyfotíš střed B sloupku s kováním zámku P dveří, tak ti řeknu (nebo někdo jinej), jestli to náhodou není model 1968..
16:23:26
06.01.2014
06.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: ty rozdíly prolisech se daj někde najít? řekněm že číslo už je tak jak má být, to jsem si taky myslel že je na to štítku, protože i naše 64tka i 65tka to tak měly. Můžu případně i něco ofotit
16:17:32
06.01.2014
06.01.2014
mirecek.666
-> Koblet: bohužel ani jedno nemám:-)
11:11:15
06.01.2014
06.01.2014
Medák
-> Enggik: zapomněl jsem poděkovat,
08:38:56
06.01.2014
06.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Toho odstínu "slonový kosti" se přesně ani nejde dopátrat, NHKG to patlali, čím je napadlo.. Již dávno se dohledalo, že RAL k tý barvě není, tak se něco se vždycky přibližně namíchá a hotovo..
Origo 66 kastle by měla mít ražený číslo na štítku se zakulacenými konci, nabodovaném na plášti chladiče, nikoliv přímo na plášti, jako pozdější.. Krom náběhů chlazení na žábrový blatníky se dá rozlišit od pozdějších třeba dle B sloupků nebo tvaru prolisů v zadním platu.. trochu blbý je, že kdyby někdo nabodoval ten malej štítek na kastli 67, která už měla přímo ražený, asi by se to nepoznalo = k výraznějším změnám došlo až v létě 67.
Origo 66 kastle by měla mít ražený číslo na štítku se zakulacenými konci, nabodovaném na plášti chladiče, nikoliv přímo na plášti, jako pozdější.. Krom náběhů chlazení na žábrový blatníky se dá rozlišit od pozdějších třeba dle B sloupků nebo tvaru prolisů v zadním platu.. trochu blbý je, že kdyby někdo nabodoval ten malej štítek na kastli 67, která už měla přímo ražený, asi by se to nepoznalo = k výraznějším změnám došlo až v létě 67.
22:07:13
05.01.2014
05.01.2014
lolek77
-> mirecek.666 05.01.14 21:16:14: strieborne od 15tej, viď skoda-mb.prekladys.com/ na lavom menu "klič"...
21:46:10
05.01.2014
05.01.2014
Koblet
-> mirecek.666: Ja mam cislo vyrazene jeste na kastli vedle stitku. Potrebujes cislo kastle, cislo motoru a nebo cislo technicaku. Podle toho by meli snad dohledat v archivu ostatni udaje jako barva a datum vyroby.
21:16:14
05.01.2014
05.01.2014
mirecek.666
tak jsem našel, že stříbrná až od 15cté série, nicméně jaký to má být odstín? a kdyby se našla dobrá duše, která by mi poradila se zbytkem dotazu, budu vděčnej:-)
20:58:07
05.01.2014
05.01.2014
mirecek.666
mohl by mi někdo ze zasvěcených říct jakou barvu mají mít disky na MB model 66? Jestli ještě slonovou a nebo stříbrnou. Jinak na karoserii jsou ještě nádechy pro žábry. Pak bych měl ještě jeden dotaz, dle čeho by šlo poznat o jaký ročník a sérii by mohlo jít, když štítek ani motor nejsou původní? Jediný co vim takže to má být 66ka. Díky
14:22:21
02.01.2014
02.01.2014
Jozka
-> Enggik: Téměř nic. Bral jsem tohle víko jako legendu.. kdysi mi známej téměř dva roky sliboval, že mi ho u nějaký exmanželky i s příslušenstvím najde, doveze a daruje, posléze zmínka v nějakým starým SM nebo jiný tiskovině, před vánocema ta kniha a až teď konečně po cca 18ti letech fotka..
14:02:51
02.01.2014
02.01.2014
Enggik
-> afro100:
-> Jozka: Slyšel jsi o tom snad ještě něco víc?
-> Jozka: Slyšel jsi o tom snad ještě něco víc?
09:08:07
02.01.2014
02.01.2014
Jozka
-> Enggik 30.12.13 19:11:05: Tý (de)zinformace jsem si v knize taky všimnul.. A divím se ještě víc, že nebyla úplně úplná.
11:18:59
01.01.2014
01.01.2014
MOLSO
-> afro100: hovno budu zhanat zvaraca na hlinik a dovarat hlinikove valčeky alebo diery na hallov snimac z feldich prevodoviek
22:20:49
31.12.2013
31.12.2013
afro100
-> Enggik: ty blaaho .. a teraz budu vsetci zhanat prsa z mbxa a pachat napinaky :D :D
19:36:48
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Enggik: To bude ono, slyšel jsem, že to bylo v plánu, ale nikdy jsem to neviděl, podle mých informací se to do sériové výroby nedostalo...
19:11:05
30.12.2013
30.12.2013
Enggik
-> Medák: O MB se tedy zajímám jen okrajově, ale nebude to pozůstatek, toho o čem píše Alois Pavlůsek ve své nové knížce o MB. ,,K prodloužení životnosti řetězu rozvodových kol byla zahájena montáž mechanického napínáku rozvodového řemenu" s datací k srpnu 1967.
Ale jak jsem psal, zajímán se o MB jen okrajově, tak o tomhle jsem vážně četl prvně, a naživo se s tím nikdy nesetkal
Ale jak jsem psal, zajímán se o MB jen okrajově, tak o tomhle jsem vážně četl prvně, a naživo se s tím nikdy nesetkal
11:07:31
30.12.2013
30.12.2013
Bukaj
-> Medák: Tak to vidím prvně
18:33:40
29.12.2013
29.12.2013
Medák
potřebuji poradit s víkem rozvodů. je z motoru 1100 MBX 1969 a má navíc jakýsi nálitek. V katalogu je nálitek taky vidět, ale na žádným jiným autě není. Ví někdo k čemu to je ??
nálitek je slepý, bez závitu
nálitek je slepý, bez závitu
07:35:58
06.12.2013
06.12.2013
Jozka
-> Bukaj: Nu, na tom určitě taky něco bude..
22:00:32
05.12.2013
05.12.2013
Bukaj
Dle mého názoru jsou dečky také pro lepší vytápění interiéru - aby ventilátor topení nenasával příliš chladný vzduch. S dečkami má vzduch v "mezistěně" (meziprostoru přepážek) šanci se alespoň částečně ohřát o zadní stěnu u motoru a do výměníku nejde ledový...
12:31:46
05.12.2013
05.12.2013
dragon_cb_cz
-> Petr98: Termostat vždycky něco pustí, minimálně přes odvzdušňovací otvor. Když jsme sjížděli Stelvio dolů, tak jsme pochopitelně brzdili motorem a dole byl podchlazený na nějakých 50-60 stupňů - a to byl konec srpna.
10:34:16
05.12.2013
05.12.2013
Jozka
-> Petr98: Jenže jak je pod nulou, tak větrák táhne (závisle na otáčkách samozřejmě) přes chladič tolik ledovýho vzduchu, že si termostat ani nevšimne, že motor běží.. Zejména při puštěným topení, který sotva zprůhlední přední okno. I proto se na zimu nahazovaly velký řemenice..
Aktuálně po výměně chladiče za repasovanej ze 110LS o zadeklování mřížek uvažuju dečka nedečka, přes nízký otáčky teď trvá celou věčnost, než se rafika teploměru vůbec ukáže na stupnici. Dal bych tatíkovo silovou megařemenici, ale po X letech nepoužvání nemám tuchu, jak dlouhej k ní patří řemen..
Aktuálně po výměně chladiče za repasovanej ze 110LS o zadeklování mřížek uvažuju dečka nedečka, přes nízký otáčky teď trvá celou věčnost, než se rafika teploměru vůbec ukáže na stupnici. Dal bych tatíkovo silovou megařemenici, ale po X letech nepoužvání nemám tuchu, jak dlouhej k ní patří řemen..