skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
20:21:01
02.08.2013
02.08.2013
Bobesh
-> dragon_cb_cz: Konektory?Blbost,svazek tak casto nemenis. Jen zdroj dalsich problemu s prechodovym odporem. Max. zadni celo.A jinak bych prurez krom hlavniho 30 vedeni starter-spinacka-pojistky nezesiloval,embeso melo dostatecne dimenzovany vedeni. Kdyz vidim dnesni produkci a to,co tam jsou schopny natahat za vlasecnice,obcas se divim,ze se ty auta nesamovniti...
18:25:42
29.07.2013
29.07.2013
Danster
-> doking: Asi tak jak píšeš co neni moc vidět bych zas tak neprožíval. Je fakt že zrovna varovky mě občas chybí.
17:56:04
29.07.2013
29.07.2013
doking
-> dragon_cb_cz: však jo :-),vím,mě se už blbě vytahoval ten originální :-D. Originalita je jedna věc,nicméně u elektřiny,která zas tak vidět není bych to moc neřešil. hlavně,aby to dělalo,to co má.
17:26:34
29.07.2013
29.07.2013
dragon_cb_cz
-> doking: Jen bacha na to co už tady zmiňoval -> Jozka: - pokud při výrobě svazku neodoláš pokušení si tenhle vodič dát trochu silnější a tu a tam nějaký přidat, tak pak budeš mít sakra problém to skrz díry v kastli dostat.
Pokud už bych výráběl ne zcela origo svazek, tak bych ho asi rozdělil na několik místech a spojil přes konektory.
Pokud už bych výráběl ne zcela origo svazek, tak bych ho asi rozdělil na několik místech a spojil přes konektory.
17:22:57
29.07.2013
29.07.2013
doking
-> Petr98: No já si svůj svazek budu dělat komplet novej a sám,věřím si na to,jen nevím kdy na něj dojde řada a zda bude 100% origo,respektive,co se týče věcí,co tam mají a nemají být,to bude určitě dle skutečnosti (+mlhovka,rádio,a přemýšlím,jestli si to auto potuním o dobový Tesla Autonik a nevím,jestli tam mám zapojenou zpátečku,snad ano a také zvažuji že udělám mrkání blinkrů,resp varovky všechny 4(6) najednou,to mb neumí v serii...). Takže výčtem těchto věcí se originálnímu svazku velice vzdaluji :-D. A co se týče materiálů nad to se asi povznesu a použiji,dnešní techlologie (myšleno kabely),ono to bude i bezpečnější. Takže po tom co sis toto přečetl,to asi nebude,to co si měl na mysli.
13:04:17
29.07.2013
29.07.2013
Petr98
-> dragon_cb_cz: jj jako zvláštní výbava. Moje 69ka- zari 68 ma taky kapilaru.-> Koblet: ale klid.... já jen tak, že se tu nic neděje a že v dokumentaci má někdo nejspíš trošku bordel..... No nepřesnosti, lépe řečeno.....
12:59:13
29.07.2013
29.07.2013
Koblet
-> dragon_cb_cz: -> Petr98: Teda koukám že jsem zase rozvířil vlny debaty o originalitě vozu. :-) Já jsem koukal do údržby a oprav od Bati a schéma na poslední model obsahuje i elektrický teploměr s poznámkou že jde o zvláštní výbavu. Já mám rok 1969 a také tam byla původně kapilára.
12:21:01
29.07.2013
29.07.2013
dragon_cb_cz
-> Petr98: Ty elektricke teplomery ale byly take jen zvlastni vybava? Protoze mam 17tou serii a byla tam kapilara...
12:18:30
29.07.2013
29.07.2013
Petr98
Poměrně dlouho se tu nic neresilo, tak tedy: gereg v růžové knížce uvádí, že elektrické teplomery, byly zavedeny tuším od 15te série. ( z hlavy nevím- jsem v práci) ale me mbgcko má ve svazku kabel na el. Teploměr. A to mám 14tou sérii. Čidlo hladiny brzd. kapaliny mám taky- to je správně, protože je psáno, že čidlo hladiny je od 14te série na přání..... Jen taková zajímavost..... A když jsme u té elektiky. Nezaznamenal někdo nějaký pokrok ke zdarne replice elektrosvazku????
08:21:24
24.05.2013
24.05.2013
Jozka
-> Danster: Pak mi ještě došlo, že mezi měsícem a rokem je znak Klémovo Nový Huti a v tom druhým značení jen pomlčka.. Ale když je dostatečnej soubor dat (disků), dá se vydedukovat co je co.. Taky mi chybí na 68-ku jeden disk, neb dvě kola mi kdosi kdysi odcizil, ale nevím, jestli budu kompletovat - spíš ne..
11:10:28
20.05.2013
20.05.2013
Danster
-> Jozka: Přesně tu datumku jsem si odvodil protože to začínající 11 je všude. Nakonec jsem sestavil sadu je to na 69"
08:48:25
20.05.2013
20.05.2013
Jozka
-> sliwowitz: Je to stardartní dobový "šroub do plechu", soudobou náhradu tedy neznám... Jeden každej jsem si odložil z likvidovanejch aut, kdybys měl nějakou adresu v ČR, pohledal bych kam..
08:45:26
20.05.2013
20.05.2013
Jozka
-> Danster: Na discích je rok i měsíc z NHKG vyražen. Těch disků s velkou dírou je dosti málo.. taky je rozdíl v tom, že zkraje výroby byly nýtovaný, ale odkdy se přešlo na bodování, nevím..
Jinak jsou ražený na discích čísla podobný dvě, v jednom čtyřčíslí je tuším vždy 11, datumka je to druhý.. buď 3 nebo čtyři čísla oddělený od sebe (9-68 a tak..). Jaký potřebuješ ročník?
Jinak jsou ražený na discích čísla podobný dvě, v jednom čtyřčíslí je tuším vždy 11, datumka je to druhý.. buď 3 nebo čtyři čísla oddělený od sebe (9-68 a tak..). Jaký potřebuješ ročník?
23:17:53
16.05.2013
16.05.2013
Bukaj
-> doking: Správně
22:58:17
16.05.2013
16.05.2013
doking
-> Bukaj: Vždyť je teprve květen
22:13:38
16.05.2013
16.05.2013
Bukaj
-> sliwowitz: Jsou to vruty s válcovou hlavou, tuším, že tak 2mm tloušťka závitu. Dneska novej takovej neseženeš, ale v té době to byl docela běžně používaná rozměr na různých strojích, takže sem tam je objevím u někoho v kůlně atd.
Kdyžtak bych možná nějaké měl doma, ale čas to řešit budu mít až po Vánocích...
Kdyžtak bych možná nějaké měl doma, ale čas to řešit budu mít až po Vánocích...
13:14:58
16.05.2013
16.05.2013
sliwowitz
Na MB mi chybaju sroby, ktorymi je prichyteny vyrobny stitok.
Co je to za normu a kde ich zohnat? V katalogu nie su...
Nevalaju sa niekomu zbytocne doma? Dva by ma vytrhli z biedy, zo styroch by som bol vyteseny
Co je to za normu a kde ich zohnat? V katalogu nie su...
Nevalaju sa niekomu zbytocne doma? Dva by ma vytrhli z biedy, zo styroch by som bol vyteseny
15:19:55
15.05.2013
15.05.2013
Danster
-> Bukaj: -> sliwowitz: Díky půjdu po tom roku
23:30:36
14.05.2013
14.05.2013
sliwowitz
najskor sa davali duse s velkym ventilom, tie sa neskor prestali vyrabat, takze sa davali male ventily a vymedzovacia podlozka.
disky boli najskor s prelisom okolo ventilu a velkou dierou, potom s prelisom a malou dierou a nakoniec bez prelisu a mala diera.
potom je rozdiel v mieste spojenia stredu a lemov - medzi dvoma bodovymi zvarmi je na starsich prelis a na novsich nie.
ako pise bukaj - najlepsie ist podla vyrazeneho roku vyroby.
jo a samozrejme farba - starsie su v slonovej kosti a novsie strieborne (ale ako ND sa dodavali urcite aj v slonovej kosti)
disky boli najskor s prelisom okolo ventilu a velkou dierou, potom s prelisom a malou dierou a nakoniec bez prelisu a mala diera.
potom je rozdiel v mieste spojenia stredu a lemov - medzi dvoma bodovymi zvarmi je na starsich prelis a na novsich nie.
ako pise bukaj - najlepsie ist podla vyrazeneho roku vyroby.
jo a samozrejme farba - starsie su v slonovej kosti a novsie strieborne (ale ako ND sa dodavali urcite aj v slonovej kosti)
23:10:00
14.05.2013
14.05.2013
Bukaj
-> Danster: Origo mB disky mají větší díry na ventilek a tomu upravený prolis u dirky. Tehdy se mezi ventil a disk vkládala plastová vymezovací průchodka - nevím, proč od toho upustili, ani nevím, dokdy to tak bylo, jestli u všech modelů, nebo se to lámalo někdy kolem modelu 69. Na každém disku je vyražen datum výroby - určitě rok, možná i měsíc, teď z hlavy nevím - z toho by se to dalo určit (třeba kdybych prošel svou hromadu 14" disků, tak bych něco vykoumat mohl...)
15:51:51
14.05.2013
14.05.2013
vaclav3
-> Danster:
Kromě barvy nijak.
Kromě barvy nijak.
11:38:11
14.05.2013
14.05.2013
Danster
Jen by mě zajímalo jestli se origo disky 14" z MB nějak lišily od pozdější produkce na 100-120 ?
06:45:25
02.05.2013
02.05.2013
Bukaj
-> sliwowitz:
Z výroby byly tapecy potaženy igelitem, ale asi to sundavali už při prodeji...
A to auto na té fotce bude asi samodomo - dle stavu tapeců i okolí pochybuji, že by to bylo z výroby. Navíc je tam samodomo zobáček proti vytlačení ventilačky...
Z výroby byly tapecy potaženy igelitem, ale asi to sundavali už při prodeji...
A to auto na té fotce bude asi samodomo - dle stavu tapeců i okolí pochybuji, že by to bylo z výroby. Navíc je tam samodomo zobáček proti vytlačení ventilačky...
00:20:50
02.05.2013
02.05.2013
sliwowitz
nasiel som v starych fotkach tohoto zraloka, myslim ze este 65. rok.
Vyplne dveri mal potiahnute ochrannym igelitom. Je to z fabriky alebo samo-domo doplnok?
Vyplne dveri mal potiahnute ochrannym igelitom. Je to z fabriky alebo samo-domo doplnok?
00:16:30
02.05.2013
02.05.2013
sliwowitz
hm, lakovane nie su ani jedny, cize predpokladam ze budu z neskorsej produkcie...
12:11:22
27.04.2013
27.04.2013
j_j
-> saskyn2: ty pod lakem nemám moc rád - zežloutnou a začnou se loupat
12:02:45
27.04.2013
27.04.2013
saskyn2
-> j_j: Typy mezikruží jsou dva, nevim kdy a za jakých podmínek se to měnilo ale jsou bud obyč hliníkové, nebo pak lesklejší zřejmě leštěné a pod lakem.
11:58:41
27.04.2013
27.04.2013
j_j
-> sliwowitz: to je asi stejný, jako když tu někdo tvrdil, že tloušťka plechu pro levý a pravý práh je rozdílná...
21:04:24
26.04.2013
26.04.2013
sliwowitz
Dopocul som sa ze by de luxe medzikruzia 1000MB 100/110 a 105/120 mali byt rozdielne.
Mam z kazdeho spominaneho auta a zdaju sa mi rovnake... Nemate sajn v com ten rozdiel spociva?
Mam z kazdeho spominaneho auta a zdaju sa mi rovnake... Nemate sajn v com ten rozdiel spociva?
12:40:12
25.04.2013
25.04.2013
j_j
-> oojirka: je fakt, že zrovna u Čechů, který pořád musí neustále něco někam převážet, dovážet, vyměňovat nebo krást nebylo embéčko zrovna ideální z hlediska úložného prostoru...tak můžeš to z nějakého vraku vysekat :)
12:36:37
25.04.2013
25.04.2013
oojirka
-> Bukaj: Bohužel takhle zprněné to má i já. Sice je dobrý prostor v kufru, ale originál by byl originál.
01:58:19
25.04.2013
25.04.2013
Bukaj
-> j_j 24.04.13 20:00:51:
Dost často se vyřezávala mezipodlaha v kufru - byla to dokonce legální úprava (dle škody 100).
Kamarád jedno takové zprzněné MB má...
Dost často se vyřezávala mezipodlaha v kufru - byla to dokonce legální úprava (dle škody 100).
Kamarád jedno takové zprzněné MB má...
20:09:09
24.04.2013
24.04.2013
j_j
-> Luky: tak stejně jí tam musí mít, resp. je to dobrý :)
20:07:33
24.04.2013
24.04.2013
Pavel P..
-> Luky: má jí v kufru... jako každej druhej
20:00:51
24.04.2013
24.04.2013
j_j
otázka, která napadne, každého co má embéčko...."jak.... ? " však víte
10:42:03
29.03.2013
29.03.2013
Jozka
-> sliwowitz 29.03.13 09:36:43: Možná gumu u spolujezdce měly jen ty LS výbavy.. . Určitě existujou levý i pravý - leda že by pravá pocházela z anglický verze...
EDIT: Fakt je, že od kámoše, jehož tatík měl dvě 110L, jsem dostal (shodou okolností?) jen levou..
EDIT: Fakt je, že od kámoše, jehož tatík měl dvě 110L, jsem dostal (shodou okolností?) jen levou..
09:45:22
29.03.2013
29.03.2013
sliwowitz
09:36:43
29.03.2013
29.03.2013
sliwowitz
Vdaka za fotky, teraz vidim ze to je nieco uplne ine.
Tie v 110 mam presne take lisovane, ale bez spodnych gumennych. A prisity pas ak sa dobre pamatam je len u sofera... Jak opadne sneh a dostanem sa na chalupu tak nafotim...
Tie v 110 mam presne take lisovane, ale bez spodnych gumennych. A prisity pas ak sa dobre pamatam je len u sofera... Jak opadne sneh a dostanem sa na chalupu tak nafotim...
09:03:09
29.03.2013
29.03.2013
Jozka
-> Bukaj: V katalozích jsem tohle asi ani nehledal.. ale odhadl bych, že se s přečíslováním možná ani nenamáhali..
-> sliwowitz: U 110L, co jsem likvidoval a u 110LS, co jsem měl, byly koberce oboje, ale ten vrchní negumový tam byl volně a nebyl to kovral, ale spíš "Jekor" či jak se to jmenovalo - lisovanej, nesmyčkovanej.. a taky nelemovanej. Jenom s nášlapnými gumami, přišitými dvěma švy napříč (kolmo na osu auta), boky na volno. A ty gumy byly spíš takovej plast, hodně neohebný.. Ale ty auta prošly mnoha rukama, takže to mohl někdo i přešít na tehdy běžně dostupnej koberec..
-> sliwowitz: U 110L, co jsem likvidoval a u 110LS, co jsem měl, byly koberce oboje, ale ten vrchní negumový tam byl volně a nebyl to kovral, ale spíš "Jekor" či jak se to jmenovalo - lisovanej, nesmyčkovanej.. a taky nelemovanej. Jenom s nášlapnými gumami, přišitými dvěma švy napříč (kolmo na osu auta), boky na volno. A ty gumy byly spíš takovej plast, hodně neohebný.. Ale ty auta prošly mnoha rukama, takže to mohl někdo i přešít na tehdy běžně dostupnej koberec..
01:12:54
29.03.2013
29.03.2013
Bukaj
-> sliwowitz: Jo, to je ono
23:28:35
28.03.2013
28.03.2013
sliwowitz
mohol by som poprosit o fotku tych mb kovralov? na ziadnom aute co mi preslo rukami totiz neboli... skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_int.jpg toto je ono?
na 110L pod nimi nic nemam, nemaju ziadnu lemovku, len pod nohami je na ne nasity pas gumy, podstatne tensej nez su gumene koberce zo standarda...
na 110L pod nimi nic nemam, nemaju ziadnu lemovku, len pod nohami je na ne nasity pas gumy, podstatne tensej nez su gumene koberce zo standarda...
22:11:28
25.03.2013
25.03.2013
Bukaj
-> Jozka: Díky, toho rozdílu gumy tunelu "s dečkou" a "bez dečky" jsem si nikdy nevšiml - stovka se mi nikdy nedostala pod pazoury a katalog na 100/110 mám jen 1970 a dodatek z roku 1972 a tyto modely zjevně ještě měly dečku :)
-> Duri: Kovraly byly lepené i u modelu 69 na gumové podlážky identické se standardem. Stovkový koberec jsem viděl jen jeden a byl z jiného materiálu a měl jiné obšití, ale už si nepamatuji rozdíly...
-> Duri: Kovraly byly lepené i u modelu 69 na gumové podlážky identické se standardem. Stovkový koberec jsem viděl jen jeden a byl z jiného materiálu a měl jiné obšití, ale už si nepamatuji rozdíly...
13:31:55
25.03.2013
25.03.2013
Duri
-> Jozka: -> Bukaj: dakujem pani
Este doplnujuca otazka k deLuxe. U deLuxa mali byt na gumene koberce lepene kovraly.
Predpokladam, ze podkladovy gumeny koberec bol zo Standarda, je tak?
Lepili sa koberce aj u modelu '69? Moje su nelepene, ale mozne je aj to, ze su to uz koberce S100 polozene na povodnych gumach. (musim to este preskumat, pripadne dam foto)
Aky bol rozdiel medzi Kovralmi 1000MB a S100?
Este doplnujuca otazka k deLuxe. U deLuxa mali byt na gumene koberce lepene kovraly.
Predpokladam, ze podkladovy gumeny koberec bol zo Standarda, je tak?
Lepili sa koberce aj u modelu '69? Moje su nelepene, ale mozne je aj to, ze su to uz koberce S100 polozene na povodnych gumach. (musim to este preskumat, pripadne dam foto)
Aky bol rozdiel medzi Kovralmi 1000MB a S100?
08:31:35
25.03.2013
25.03.2013
Jozka
-> Duri: Nad kobercema (standartníma) jsem taky už bádal.. takže:
1) koberce se snad liší jen designem a to možná jen z rubu.. stovkový koberce se liší jen zmíněnejma dírkama - MB měly (nevím, zda všechny) dvě dírky vpředu - na háček na podběhu, kilo navíc dvě kulatý (na pleších pod sedadlem jsou dva plíšky s kolíky), na zadních gumách má kilo navíc dírky na podobný podlahový úchytky, jako má MB vpředu.
Prahový koberce mi přišly stejný, neberu-li v úvahu, že první kusy možná neměly díry na bezpečnostní pásy..
To samý v souvislosti s pásama platí o tunelových gumách.. navíc přední guma se díky víčku s/bez dráhy dečky vyskytuje pro 1000-100 ve třech variantách.. (viz foto).
3) Na čalounění "C" sloupku lze použít kus třeba starý stropnice - "koženka" je podobná a je jenom vodorovně prošívaný..
1) koberce se snad liší jen designem a to možná jen z rubu.. stovkový koberce se liší jen zmíněnejma dírkama - MB měly (nevím, zda všechny) dvě dírky vpředu - na háček na podběhu, kilo navíc dvě kulatý (na pleších pod sedadlem jsou dva plíšky s kolíky), na zadních gumách má kilo navíc dírky na podobný podlahový úchytky, jako má MB vpředu.
Prahový koberce mi přišly stejný, neberu-li v úvahu, že první kusy možná neměly díry na bezpečnostní pásy..
To samý v souvislosti s pásama platí o tunelových gumách.. navíc přední guma se díky víčku s/bez dráhy dečky vyskytuje pro 1000-100 ve třech variantách.. (viz foto).
3) Na čalounění "C" sloupku lze použít kus třeba starý stropnice - "koženka" je podobná a je jenom vodorovně prošívaný..
21:41:09
24.03.2013
24.03.2013
Bukaj
-> Duri:
1) nevím jistě, dle katalogu byly dva druhy gumy (koberce) pro MBčko (nepočítám De Luxe), ale jaký je v nich rozdíl, to netuším. Vím jen, že guma pro stovky měla dvě dírky - asi na uchycení k něčemu na podlaze, nebo koberce výbav De Luxe (L, LS) u stovky už nebyly lepené, jako u MB, ale nýtované? MB guma ty dírky neměla. Ostatní gumové koberce (tunel, prahy) by měly být identické pro MB i stovky, jen koberce předních podběhů mělo MB z jiného materiálu, než stovky (myslím, že změna byla už od 18. serie MBček) a koerce typu kovral pro De Luxe byly jiné pro MB a jiné pro 100/110...
2) na ošetření a oživení koženky používám oživovač pneu a plastů od Coyota - sice to je určené na vnější plasty, ale na sedačky a palubku to funguje úplně skvěle. K čištění jednobarevných koženek používám Cif s mikročásticemi (lehce abrazivní), ale na nejrozšířenější béžové De Luxe čalounění (dvoubarevná koženka) se mi neosvědčil, neboť tu vykreslenou strukturu, co je na kožence, smyje .
3)Nevíme, nemáme, sháníme také V replice čalouníci vyrobí perfektní kopii, ale prošívanou - zatavovací technologii nikdo neumí
1) nevím jistě, dle katalogu byly dva druhy gumy (koberce) pro MBčko (nepočítám De Luxe), ale jaký je v nich rozdíl, to netuším. Vím jen, že guma pro stovky měla dvě dírky - asi na uchycení k něčemu na podlaze, nebo koberce výbav De Luxe (L, LS) u stovky už nebyly lepené, jako u MB, ale nýtované? MB guma ty dírky neměla. Ostatní gumové koberce (tunel, prahy) by měly být identické pro MB i stovky, jen koberce předních podběhů mělo MB z jiného materiálu, než stovky (myslím, že změna byla už od 18. serie MBček) a koerce typu kovral pro De Luxe byly jiné pro MB a jiné pro 100/110...
2) na ošetření a oživení koženky používám oživovač pneu a plastů od Coyota - sice to je určené na vnější plasty, ale na sedačky a palubku to funguje úplně skvěle. K čištění jednobarevných koženek používám Cif s mikročásticemi (lehce abrazivní), ale na nejrozšířenější béžové De Luxe čalounění (dvoubarevná koženka) se mi neosvědčil, neboť tu vykreslenou strukturu, co je na kožence, smyje .
3)Nevíme, nemáme, sháníme také V replice čalouníci vyrobí perfektní kopii, ale prošívanou - zatavovací technologii nikdo neumí
15:32:49
24.03.2013
24.03.2013
Duri
Pani, mam par otazok k veci aj od veci :
1. aky je rozdiel v interierovych gumach (kobercoch, tunelovych a prahovych gumach) vramci 1000MB a pripadne S100. Katalog udava do 17.serie a potom od 18.serie pre koberce... a ako je to u skody 100, vobec netusim. Zadna tunelova guma S100 ma dva pary dier, litrova len jednu...?
2. aky pouzivate pripravok na osetrenie pripadne zmakcenie starej kozenky, ozivenie farieb, cistenie...
3. potrebujem zohnat deLuxove uzkostlpikove calunenia C-stlpikov v tip-top stave, nemate, neviete, predate?
Vdaka
1. aky je rozdiel v interierovych gumach (kobercoch, tunelovych a prahovych gumach) vramci 1000MB a pripadne S100. Katalog udava do 17.serie a potom od 18.serie pre koberce... a ako je to u skody 100, vobec netusim. Zadna tunelova guma S100 ma dva pary dier, litrova len jednu...?
2. aky pouzivate pripravok na osetrenie pripadne zmakcenie starej kozenky, ozivenie farieb, cistenie...
3. potrebujem zohnat deLuxove uzkostlpikove calunenia C-stlpikov v tip-top stave, nemate, neviete, predate?
Vdaka