Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 3351 až 3400) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
22:52:51
22.03.2013
Bukaj
-> Václav Kršek: Jo, bezbarvej lak pomůže ;-)

U Deluxů s mosazným štítkem byl štítek také přelakován 6

A když tam budeš vracet starou zažloutlou lištu, tak s těmi třmínky není co řešit - mosaz bude super 1
22:50:21
22.03.2013
Václav Kršek
Bohužel vyboulený od šroubků jsou oba dva třmínky, ale rozhodně je na autě zachovám, stříknu je ale asi bezbarvým lakem protože ta mosaz strašně rychle černá 4 no a jinak ta mosazná barva zase ladí s tou žlutou 1
22:43:10
22.03.2013
Bukaj
-> Václav Kršek:

Spíš bych tipnul toho domácího kutila a snahu se nějak odlišit 4

Osobně jsem se s jinými, než nerezovými úchyty nesetkal a pochybuji, že kvůli nějaké výstavě by na jinak tovární vůz někdo z AZNP montoval domorobo díly. Nehledě na to, že s novou lištou by barva mosazi neladila.

Jinak lišta dokáže zažloutnout velmi rychle působením UV záření...



Edit: ale jinak jako dobový doplněk je to zajímavé a klidně bych to tam nechal - jen škoda, že někdo použil příliš dlouhý šroub na přichycení a (alespoň ten jeden) třmínek je vyboulený...
upraveno 1x, naposled 22.03.2013 22:45:07
22:30:26
22.03.2013
Václav Kršek
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli jste se někdo již nesetkal s úchyty přední ozdobné lišty 1000 MB modelu 69, které jsou vyrobeny z mosazi dle fotky. Úchyty pochází z mojí 1100 MB r.v. 1969, výr. číslo karoserie 398 2**, a údajně se jednalo o vůz určený pro výstavu někde do Rakouska jakošto představitel 1100 MB modelu 69 nebo jak jsem to pochopil od minulého majitele 4 . Na úchytech je vidět že jsou ručně opracovány, což by napovídalo že se jedná o výtvor domácího kutila, ale podle plastové lišty, která je už v současnosti velice zežloutlá je vidět, že tam tyto úchyty musely být již od nové lišty, takže to mě trochu zarazilo..... tak nevím jestli to typnout na kutila nebo na ''jakýsi'' výrobek již z fabriky 1 Předem díky za vaše reakce
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Václav Kršek vložen 22.03.2013 22:30:26
10:00:56
02.02.2013
Duri
-> Bukaj: -> Jozka: dakujem pani 4

Budem to musiet ist obzriet osobne a podla cisla zistim, co je to za seria. Aspon viem, na co sa mam teraz zamerat
22:16:50
01.02.2013
Jozka
-> Duri: Mě napadá ten plech pod zadním platem - dírovatost bude delší, než 17. série, další rozdíl bude třeba v úchytkách pro vedení kabelovýho svazku - ten starší deluxe je bude mít vzadu v meziprostoru před motorem.. ale už nic tak zásadního jako ty pozičky by se vyskytnout nemělo..
22:09:10
01.02.2013
Bukaj
-> Duri:

Rozdílů bylo víc, už se tu porůznu řešily, ale blbý je, že nevíš přesně sérii toho dárcovského deluxa. To může bejt kastle od cca 10. do 15. série - kupříkladu může mít rozdílný plech pod zadním platem (ale pokud nejsi detailista, tak to nevadí, koženka to schová)...
21:15:09
01.02.2013
mirecek.666
-> Koblet ta tvoje vypadá moc dobře, já bohužel originál k dispozici nemám
21:11:18
01.02.2013
Koblet
-> mirecek.666: Správnou barvu jsem taky řešil a k jednoznačnému výsledku jsem bohužel nedospěl. Někde bílá, někde slonová kost. Nakonec jsem dal stejnou jaká byla na palubce před mým zákrokem. Kdyžtak koukni ke mně na kartu, je tam i kód RAL co jsem použil. Nevím jestli je správnej, ale mně se líbí.6
21:03:21
01.02.2013
Duri
Potreboval by som pomoct s rozdielmi skeletov...

Mam moznost kupit skelet z deLuxa s uzkym stlpikom a pozickou v C-stlpiku (neviem presnu seriu) a potreboval by som z toho spravit skelet na 16.-17. seriu. Je tam nejaky rozdiel okrem dier po pozickach v C-stlpikoch a dvoch dierach v prednych podblatnikoch pre kable bocnych blinkrov?
20:08:41
01.02.2013
mirecek.666
Nevíte někdo správnej odstín palubní desky pro STANDARTA?
11:20:47
21.01.2013
Duri
-> Bukaj: Kurna, ja ze sa to bude dat rozletovat a potom nazad pospajkovat. Potrebujem vymenit navzajom tie konce medzi dvoma konzolami, ale znicit/vrtat by som to nerad 8
11:17:58
21.01.2013
Bukaj
-> Duri:

Je to normálně svařené - jedny táhla jsem už opravoval a brousil 4

Edit: jestli to chceš rozebrat, tak odbrousit a odvrtat...
upraveno 1x, naposled 21.01.2013 11:18:58
11:14:16
21.01.2013
Duri
Votrem sa sem s nasledovnou otazkou 3



Je nasledovny spoj zvarany alebo niecim spajkovany. Ako by sa dali tie navarene/spajkovane konce na oboch stranach prelozit na inu konzolu? Ak je to spajkovane, tak cim?

Dikes 4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 21.01.2013 11:14:16
22:40:00
20.01.2013
Pavel P..
-> Embeso: no chlapče... asi máš recht, oni nejspíš budou na Octávku kombi model 1970.4
20:44:32
20.01.2013
Embeso
Mě se ty sedačky nezdaj ani jako kilí,ani jako litří.Perforovaná koženka by sice odpovídala stovce,ale ten tvar se mi nějak nezdá...
15:24:58
16.01.2013
j_j
-> Bukaj: dobrý plísňáky :)
19:43:06
15.01.2013
Bukaj
-> Pavel P..: To je sice všechno hezký, ale není to odpověď na mou otázku3

Jinak sedačky nepotřebuju - když zkompletuju ty od Saskyna2 s mou sadou, tak mám sadu do Levandulky parádní4
18:32:30
15.01.2013
Pavel P..
-> Bukaj: střed je z perforovaný koženky a jsou takový víc nafouknutý.... mimo jiné inzerát je od zde registrovaného bibendum30.

sedačky jsem viděl a jsou fakt pěkný, nepopraskaný a jak nový4
17:50:38
15.01.2013
Bukaj
Dotaz - tohle budou sedačky ze škody 100, že?



auto.bazos.cz/inzerat/... /Sedacky-skoda-1000MB.php



Černé znám v MB pouze De Luxe, které mají celou sedačku z jednoho typu koženky, zatímco ty z inzerátu mají střed jiného vzoru (prolisovaný).
07:49:15
15.01.2013
Jozka
-> Petr98: Mělo být od začátku roku 67, ale údajně se povedlo až od motoru č. 265 013 - někdy v lednu 68, čili v průběhu 16. série. Neumím potvrdit ani vyvrátit, tedy krom toho, že změna nepřišla později, motor 267xxx už měl kuličkový..

No a katalog snad uvádí od 15. série (viz níže) a Baťa z roku 67 popisuje jen pouzdro..
16:33:55
14.01.2013
Petr98
-> Jozka: A to kdy teda???
14:42:55
14.01.2013
Jozka
-> Petr98: Změna provodena v rámci frontálního útoku na snižování hluku - že prý byly ty pouzdra materiálově každej pes jiná ves a pak porůznu kvičely, kvílely a naříkaly..
14:30:33
14.01.2013
Petr98
-> Bukaj: Tipl bych si, ze do modernizace motorů tj, upgrade na 48koni.
23:33:27
13.01.2013
Bukaj
-> sliwowitz:

Labyrint měla snad většina stovek taky. Jen myslím 110 R a LS měly gufero...

Aha, pardon, blbě jsem to přečetl - MB měly na straně setrváku labyrint? To ani nevím - to možná jen do té 4. série, ne?
upraveno 1x, naposled 13.01.2013 23:35:20
23:12:52
13.01.2013
sliwowitz
Hlavne do nejakej cca 15.s. bol na strane zotrvacniku labyrint a neskor gufero. Cize klukovka je zamenna len spolocne s tym vekom / drziakom gufera (neviem ako sa to odborne nazyva).
15:34:41
13.01.2013
Bukaj
-> doking: Novější provedení s ložiskem se neliší. Dle katalogu byla klikovka s ložiskem od 15. série, předtím bylo pouzdro (asi bronzové). Jinak podle katalogu byly na MB 3 typy klikovek - do 4 série, Od5. do 14. série a nejnovější klika od 15. série snad až do konce výroby stovek.
13:53:08
13.01.2013
doking
Možná už se to tady někde řešilo,ale zeptám se. Liší se kliková hřídel tisícovky od klikové hřídele pozdější 100/110ky ?
11:07:22
12.01.2013
Václav Kršek
na svoji škodě 100 (výroba někdy 3/1971) jsem měnil hadice topení, a ty co tam byly ( myslím že byly origo) měly hladký povrch a dvojtou textilný výztuhu, jak popisuje někdo níže, ještě sem je nevyhodil kdyby jste chtěli foto :)
16:59:26
11.01.2013
doking
-> Bukaj: Mám 16 serii a mám bakelitovej
14:25:49
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Takže šedý bakelit by mohl být původní v autě z 15. série - díky za info4
14:23:25
11.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Hadicema si u prvních stovek jistej nejsem, nejstarší kus, co si pamatuju (1972), měl bohužel kombinaci obého.

O obalech topení vím malinko víc, hledal jsem kvůli iXU - původní laminátový z Kovony Karviná zmizly podle dosavadního výzkumu z MB někdy v roce 1967 - naše auto z ledna 1968 mělo už šedý mramorovaný bakelit v originále.. U stovek převažuje černý provedení..
14:15:33
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Hele, Ty jsi stovek-znalý, mohl bys to vědět...

...když už jsme u hadic k topení, tak stovky už měly od počátku výroby ty vroubkovaný hadice, nebo ještě ty s pogumovaným textilem? A druhý dotaz - jak to bylo s obalem topení - kdy byl přelom laminátového a bakelitového obalu? Už na MB, nebo až na kilech? MB katalog uvádí jen jeden typ, ale v mnohých MBčkách se setkávám s bakeliťákem. Do modelu 66 je určitě z výroby laminát, ale v mém autě je bakelit. Tak jestli je to původní, nebo měněné z kila?
14:00:16
11.01.2013
Jozka
-> Bukaj: 3 Budu mu věřit.. a nechám v autě ty vroubkovaný hadice, co tam teď jsou..4
11:57:02
11.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Já věřím katalogu - i když to tak občas nevypadá, nakonec má vždycky pravdu 3
10:07:30
11.01.2013
Jozka
-> sliwowitz: Že bych tedy na 17.tý měl mít taky pružinu..? Jsem si byl skoro jistej, že tam z výroby už nebyla..
15:56:34
10.01.2013
sliwowitz
Mate recht, s tymi trubkami som to domotal... Hadica je vacsia od 16.s, cize santavy ma chybu.



Tie ochranne spiraly som mal aj na 17. serii, hadice pod tym vyzerali povodne...

Preventivne som daval rebrovane hadice, a na ne mi tie pruziny nevliezli. Pred par dnami som akurat jednu z nich nasiel :)
11:55:42
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Vím který myslíš.. ty mrchy nešly vůbec z nátrubků stahovat, vždycky se přitom roztřepily. Naštěstí jedu v těch rýhovanejch, který jsou vzhledově shodný i v eMkách, ale i tyhle mám nějaký slušnější odložený.. Ony tenhle look měly dřív všechny tlakový hadice, bohužel dneska, když už se vidí podobný, tak jsou na nich všelijaký nežádoucí loga a popisky..10
11:28:57
10.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

To já už se zase léta snažím někde sehnat hadice k topení, které vypadají jako origo a nejsou úplně zpuchřelé - myslím ty s dvojitou textilní výztuhou, které jsou na povrchu holé, bez výstupků (žeber) gumy (jako pozdější hadice ze 742). zatím tedy ne moc úspěšně...8
11:12:29
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Jo, to byly časy.. mám dojem, že táta ani žádný hadice nekupoval, malý kousky si zprivatizoval v zaměstnání a delší koupil porůznu - MB jsem po něm převzal přeinstalovaný do hadic, co vypadaly jako dnešní zahradní, jen dost odolnějších..
10:28:35
10.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Dle katalogu se ochranná pružina používala jen do 14. série, takže předpokládám, že jako náhradní díly už se vůbec neprodávala. Hadice v metráži, tehdy se to snad ani jinak nedělalo - ještě nebylo moc hadic tvarovaných, jako na dnešní vozy, kde každá hadička a každej šroubek je "speciálně vyvinut" pro konkrétní typ auta a lze koupit jen v autorizovaném servisu 3
08:16:58
10.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Vtípek, je mi jasný, že těch hadic budeš mít spoustu.. jako já. S malejma termostatama jsem na tom taky podobně jako ty - ale nemám v plánu je používat..

Vzhledem ke kombinaci hliník - ocel. trubka bych řekl, že recept viz -> m8rinek: bude fungovat celkem dobře, i když jsem to nikdy nezkoušel.. Ještě mě tak napadlo - ta hadice na dlouhou trubku jestli se prodávala jako ND i s ochrannou spirálou, nebo v metráži a "péro" zvlášť...
18:45:51
09.01.2013
m8rinek
-> Bukaj: Trubku je ten nejmenší problém vyměnit ;) Ale chce to ohřát...
18:44:42
09.01.2013
Bukaj
Řezat trubku se mi nechce a nevím, jestli půjde vyšroubovat a vyměnit z velkého domku...

...v nejhorším nechám velký domek a budu se tvářit, že je to origo, nebo že o ničem nevím 3
18:43:24
09.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Díky, hadic mám hafo taky, jak na malej, tak na velkej (jen na malej mám jenom 3 termostaty a jen jeden je novej, kdežto na velkej průměr mám termostatů 5 a 3 z toho nový. Voskový nepočítám).

Jen je trochu problém s těmi hrdly (domky) - všechny motory ve všech MB, co jsem použil na díly, nebo co servisuji, mají velké domky. Vloni jsem sice sehnal jeden malej domek, ale je to ten s dlouhou trubkou...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 09.01.2013 18:43:24
11:09:26
09.01.2013
Jozka
Až vyměníš, tak hadic na malej term mám doma hafo..4
11:08:35
09.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Takže katalog stanovuje změny na hranice sérií.. asi bych mrknul ještě do Bati, kolikrát zmiňuje i tohle (hlavně vydání 1975 je plný těhle údajů). Věčná škoda, motor z konce 15. série jsem doma měl údajně v původním stavu, ale někdo si ho přes vrata odnesl..

Se k tomu furt vracíme - origo aut prokazatelně netknutejch je jako šafránu.. Takže 100% info z reálu mám (úplně k ničemu): u 13. série jsem tu hadici "zahnutou až nahóóru" prokazatelně vlastnoručně řezal, 17. měla big domek a krátkou trubku..3 3.
10:08:45
09.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

No, právě v katalogu je odlišený domek temostatu do 14. série, pro 15. sérii a od 16. série a hadice termostatu do 15. série a od 16. série širší. Z toho vyplývá, že 15. série měla ještě úzké hrdlo...

A úzké hrdlo s prodlouženou trubkou dle katalogu je do 14. série, pro 15. sérii je úzké hrdlo s krátkou trubkou a spojovací esíčkovou trubkou k topení a od 16. série široké hrdlo (také se spojovací S trubkou)...



EDIT:

A co je na různých motorech k vidění je jedna věc, mne (asi jako spoustu jiných lidí zde) ale zajímá, co tam mohlo být z výroby a co je pozdější předělávka. Z pochopitelných důvodů je dnes na většině MB motorů široké hrdlo (jednak proto, že se dělalo ještě spoustu let na stovce, jednak z důvodu větší spolehlivosti širšího termostatu a taky vhledem k dostupnosti dílů - do širokého hrdla šel později koupit mnohem spolehlivější voskový termostat, který se v úzkém provedení nevyráběl (nebo alespoň jsem se s ním dosud nesetkal).

Tak asi budu shánět úzké hrdlo s krátkou trubkou...
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 10:14:30
08:24:05
09.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Skoro bych se s termostatem přiklonil k -> sliwowitz: - mám obdobný údaje - od 11/1967 a č.mot. 248 885 (koncem 15. série) velká skříň termostatu s dlouhou rourou, napojenou přímo na hadici k topení, od 259271 s náběhem 16.tý série roura zkrácená, propojovací hadice a koleno navíc.. Ale do katalogu jsem teda nekoukal.

Jinak pár starších motorů jsem s velkou skříní i viděl - po výměně hlavy nebo zničení nalepenýho domku termostatu během GO hlavy.. asi jak bejval připečenej..
19:56:32
08.01.2013
Bukaj
-> sliwowitz:

A podle mne ta LT MB má 10 listů - fotky klamou. Jak jsou listy vrtule natočené, tak pokud to není foceno přímo z čela, tak vypadají, že nejsou proti sobě. Schválně mrkni k Medákovi na fotky - píše, že má 10 listou vrtuli a na fotkách také vypadá, že listy nejsou proti sobě 4
Extreme Tyres