-> Bukaj: Sametky jsem bohužel prvně sháněl někdy cca 1991 a to už byly k mání jen ty "na přímo" - a na nikoho, kdo by je dobově nasyslil jsem dosud nenarazil. Možná by se daly popátrat druhovýroby pro jiný vozy - jestli katalog nezačíná 110-..
DeLuxový koberce znám jen z prospektů, standarty mají takovou podivně nahrubo tkanou látku, olemovanou černou koženkou jen vpředu a vzadu, měl jsem i na kile. Sloupky jsem bohužel v čase potkal jen jednodílný šeodobéžový, nebo jsem si alespoň jinejch nevšiml.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
10:33:45
14.12.2012
14.12.2012
Jozka
10:24:32
14.12.2012
14.12.2012
Bukaj
-> Jozka:
No, já právě teď sehnal tu origo sametku - bohužel jenom jednu (na jedny dveře)
Těch novodobejch sametek mám připravenou sadu na celé auto, kdyby se mi ale podařilo sehnat ty origo...
A jak jsem se ptal jak to je s těma barevnýma kombinacema čalounění B a C sloupků - netušíš?
A ještě jedna věc - koberec kufru měly všechny MB stejný? Nebo ho měly jen De Luxe?
No, já právě teď sehnal tu origo sametku - bohužel jenom jednu (na jedny dveře)
Těch novodobejch sametek mám připravenou sadu na celé auto, kdyby se mi ale podařilo sehnat ty origo...
A jak jsem se ptal jak to je s těma barevnýma kombinacema čalounění B a C sloupků - netušíš?
A ještě jedna věc - koberec kufru měly všechny MB stejný? Nebo ho měly jen De Luxe?
07:54:12
14.12.2012
14.12.2012
Jozka
-> Bukaj: To jsem si nikdy nevšiml, že by byl profil v zadních dveřích nějak odlišnej (krom délky pochopitelně).. Gumoplátěný jsem letos vyndaval ze zadních dveří modelu 69 (1968-08), řekl bych, že i z kila 1972 jsem tahal ty cáry látky a ztvrdlý gumy zvlášť.. LS 1975 si nevybavuju, ale do těch katalogů se mrknu.. Ale tu origo sametku jsem novou neviděl už 25 let..
23:33:17
13.12.2012
13.12.2012
Bukaj
Novější typ sametek asi všichni znáte ;-)
Jinak kdybyste věděli o nějakých nových sametkách, jako je na foto, tak sháním
Jinak kdybyste věděli o nějakých nových sametkách, jako je na foto, tak sháním
23:30:39
13.12.2012
13.12.2012
Bukaj
Další dotázek
Netušíte někdo, kdy došlo k modernizaci těsnění dveřních skel u 1000/100 z původních s lepenou (navulkanizovanou) sametkou na plátěném podkladu na novější "flockované"?
U všech MB do modelu 68 včetně byly původně ty starší, katalog MB uvádí stejný profil těsnění jako katalog pro Škodu 100, ale ten mám jen na model 1970...
Také jsem měl za to, že v zadních dveřích je stejný profil, jako v předních, ale dle katalogu je jiný (dokonce dva typy - do 11.serie a od 12.serie...).
Jak to tedy je? Jaké jsou typy MB sametek?
Originál vypadá takto (tato sametka je nová, ale stejný typ, jako jsem našel ve všech Deluxkách 66-68):
Netušíte někdo, kdy došlo k modernizaci těsnění dveřních skel u 1000/100 z původních s lepenou (navulkanizovanou) sametkou na plátěném podkladu na novější "flockované"?
U všech MB do modelu 68 včetně byly původně ty starší, katalog MB uvádí stejný profil těsnění jako katalog pro Škodu 100, ale ten mám jen na model 1970...
Také jsem měl za to, že v zadních dveřích je stejný profil, jako v předních, ale dle katalogu je jiný (dokonce dva typy - do 11.serie a od 12.serie...).
Jak to tedy je? Jaké jsou typy MB sametek?
Originál vypadá takto (tato sametka je nová, ale stejný typ, jako jsem našel ve všech Deluxkách 66-68):
16:06:12
10.12.2012
10.12.2012
Bukaj
-> Petr98:
Nojo, blbě se shání i slušné jeté, natož nové...
...mám dva slušný páry zadních a jeden pár předních, ale řidičův (jak jinak) je docela jetej, no...
Nojo, blbě se shání i slušné jeté, natož nové...
...mám dva slušný páry zadních a jeden pár předních, ale řidičův (jak jinak) je docela jetej, no...
15:16:21
10.12.2012
10.12.2012
Petr98
Bukaj 09.12.12 21:23:28 napsal:
→ Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen
klasické deluxové šedé… Já bych taky raději ty šedé, ale zatím jsem na žádné nenarazil
→ Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen
klasické deluxové šedé… Já bych taky raději ty šedé, ale zatím jsem na žádné nenarazil
11:58:22
10.12.2012
10.12.2012
Bukaj
-> Jozka:
Díky za zkušenost
Díky za zkušenost
08:21:53
10.12.2012
10.12.2012
Jozka
-> Bukaj: Ty zalakovaný stavěcí mechanismy kapot jsou docela čuňárna, hlavně teda ten u přední kapoty, kterej je dost snadno demontovatelnej.
U západky padacího čela bych se k teorii montáže před lakem přiklonil, mám obdobný zkušenosti z demontáží - hlavy šroubů, ovládací páka a pozink na zámku (kam barva dostříkla) jsou fakt vždy potřísněny origo barvou..
U západky padacího čela bych se k teorii montáže před lakem přiklonil, mám obdobný zkušenosti z demontáží - hlavy šroubů, ovládací páka a pozink na zámku (kam barva dostříkla) jsou fakt vždy potřísněny origo barvou..
21:23:28
09.12.2012
09.12.2012
Bukaj
-> Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen klasické deluxové šedé...
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen klasické deluxové šedé...
20:40:51
09.12.2012
09.12.2012
Petr98
-> Bukaj: Ke kobercům mi řekl prodejce (už je bohužel po smrti), že byly původně dodávané jako zvláštní výbava. Ale podle mě to nebylo z fabriky, ale z mototechny. A říkal mi ještě, že byly pouze takovéto červené. Ale to nemůžu soudit- nevím. Ale vím, že už jsem je dvakrát v origo deluxu viděl. Ale pokud byly dodávané až od mototechny, určitě byly i ve standardech.
12:00:29
09.12.2012
09.12.2012
Bukaj
Chtěl jsem se zeptat na další věcičku - které díly na karoserii byly v originále lakované a které se montovaly až po laku?
Většina MB, které dnes jezdí, byly již několikrát přelakované a ani dnešní "renovátoři" se takovými detaily často nezabývají, takže skoro všechna MB mají například zalakované i zámky kapot...
Konkrétně mne ale momentálně zajímá západka (zámek) klapačky. Dle mého zkoumání se montovala před lakem, na všech jsem našel nejen stopy původního odstínu laku, ale často také asfaltového "plastizolu" pod ním. Ale raději to budu mít ověřené z více zdrojů
Další dotaz směřuje především na Petra98 - vínová barva koberců "De Luxe", co jsi sehnal, je originál díl, nebo je to jen dobová replika z kovralu jiné barvy, obšitého stejnou koženkovou lemovkou?
A prozatím poslední dotaz - na jaké barevné kombinace interiérů "De Luxe" se montovaly potahy B a C sloupků z dvoubarevné koženky - na černobéžovém interiéru (černé sedačky) mám černobéžové sloupky, ostatní "De Luxe", co znám, mají jednobarevné béžové...
Většina MB, které dnes jezdí, byly již několikrát přelakované a ani dnešní "renovátoři" se takovými detaily často nezabývají, takže skoro všechna MB mají například zalakované i zámky kapot...
Konkrétně mne ale momentálně zajímá západka (zámek) klapačky. Dle mého zkoumání se montovala před lakem, na všech jsem našel nejen stopy původního odstínu laku, ale často také asfaltového "plastizolu" pod ním. Ale raději to budu mít ověřené z více zdrojů
Další dotaz směřuje především na Petra98 - vínová barva koberců "De Luxe", co jsi sehnal, je originál díl, nebo je to jen dobová replika z kovralu jiné barvy, obšitého stejnou koženkovou lemovkou?
A prozatím poslední dotaz - na jaké barevné kombinace interiérů "De Luxe" se montovaly potahy B a C sloupků z dvoubarevné koženky - na černobéžovém interiéru (černé sedačky) mám černobéžové sloupky, ostatní "De Luxe", co znám, mají jednobarevné béžové...
08:19:46
24.09.2012
24.09.2012
Jozka
-> Petr98: Označení je hodně podobný jako pro ŠL/ŠM 11, ale ty mají 135 mm jako MB. LS/GLS, co vím a co mám doma, jsou označený jinak - ale mohou to být jenom různý evoluce..
21:05:23
23.09.2012
23.09.2012
Enggik
-> Petr98 21.09.12 22:37:42: Pokud má průměr 13 cm, tak je to jak píše -> Bukaj: na 120LS/GLS, LADA ne, ty mají sice stejný průměr, ale nemají díru pro obrasovku
11:31:51
23.09.2012
23.09.2012
Petr98
-> Bukaj: diky
07:45:47
23.09.2012
23.09.2012
Bukaj
-> Petr98 21.09.12 22:37:42:
a tahle vypadá na nějaké čtyřoko - LS,GLS, Lada,...
a tahle vypadá na nějaké čtyřoko - LS,GLS, Lada,...
07:40:46
23.09.2012
23.09.2012
Bukaj
-> Petr98 21.09.12 22:35:20:
Tak to nebude MB, ale asi něco staršího. Dle katalogu všechny MB paraboly mají číslo 8252.xx
Tak to nebude MB, ale asi něco staršího. Dle katalogu všechny MB paraboly mají číslo 8252.xx
22:37:42
21.09.2012
21.09.2012
Petr98
A jeste jedna otazecka. Potrboval bych identifikovat tuto parabolu:443 311 143 102,
opticka vlozka 825276, na skle 7600.56 Je na h4 a ma stinitko, prumer mensi nez MBcko.
opticka vlozka 825276, na skle 7600.56 Je na h4 a ma stinitko, prumer mensi nez MBcko.
22:35:20
21.09.2012
21.09.2012
Petr98
Takze k te me parabole. Na skle je 7602.54
21:53:20
21.09.2012
21.09.2012
Enggik
-> Jozka 17.09.12 07:54:46: Zkusím se pozeptat známých, co mají (měli) na svém MBT.
21:08:48
19.09.2012
19.09.2012
lokaj
Mně bylo původním -prvním majitelem řečeno a zároveň jsem se to někde dočetl, že přední pásy byly povinnou výbavou od 01.01.1969 a proto je například i moje standartka vyrobená v červenci 69 má. Ale bůhví jak to bylo. K tomu ostatnímu už nemá cenu se vyjadřovat.
23:51:14
18.09.2012
18.09.2012
Petr98
Podle Gerega v ruzove knizce. Se standartne zacly montovat od 20 serie- cislo mot. 371740. dosud jako zvl. vybava....
23:44:27
18.09.2012
18.09.2012
Bukaj
-> Petr98: Taky si myslím - první MB neměly pásy vůbec a model 69 jsem zase bez pásů neviděl.
Jen přemítám, zda náhodou De Luxe neměly pásy už z výroby - v několika původních Deluxkách jsem se setkal s šedými pásy s plastovou sponou s magnetem.
V mém MBG byly černé pásy s hliníkovými přezkami, ale domnívám se, že byly montovány později (a narozdíl od ostatních MBček s těmito pásy měly jiné šrouby - chromované, namísto zinkovaných a s jinou hlavou).
Jen přemítám, zda náhodou De Luxe neměly pásy už z výroby - v několika původních Deluxkách jsem se setkal s šedými pásy s plastovou sponou s magnetem.
V mém MBG byly černé pásy s hliníkovými přezkami, ale domnívám se, že byly montovány později (a narozdíl od ostatních MBček s těmito pásy měly jiné šrouby - chromované, namísto zinkovaných a s jinou hlavou).
23:31:36
18.09.2012
18.09.2012
Petr98
-> Bukaj: prirovnani v poho- trefne, ale dal..... na prd. A k pasum: Deda s babi kupovali model 69 na vanoce 68 a meli v kupni smlouve normalne dopsany pasy a cenu. Cili ja se priklanim k tvrzeni, že pasy byly az z mototechny.
23:24:39
18.09.2012
18.09.2012
Bukaj
Ale k tématu: Jak je to s bezpečnostními pásy? Montovaly se některé už v AZNP, nebo všechny pásy byly záležitostí distributorů či systému do-do?
23:22:13
18.09.2012
18.09.2012
Bukaj
Tak to se omlouvám, že jsem tu nechtěně vyvolal takový rozruch pouhým hypotetickým srovnáním MBček se stotřicítkama
18:03:23
18.09.2012
18.09.2012
Petr98
Dekuji predem, ze nekdo zodpovedny udela z tohoto tematu O ROZDILECH EMBECEK zase tema O ROZDILECH EMBECEK. A ne o stodvacitkach a stotricitkach a stotricetpetkach atd. Zalozte si ku.va svoje tema!!!!!!
17:36:27
18.09.2012
18.09.2012
castrol
-> Michal N 283: a kazda lada zigulak -> Jozka: to faktniesme je to v narode
14:23:41
18.09.2012
18.09.2012
Jozka
-> lokaj: O posvátnosti MB jsem tu teda nic nečetl... A ta rivalita mezigenerační, pokud nepřekročí určitý meze, je osvěžující, takže proč ne.. na tom, že ty mladší kusy jsou jen ne moc povedený evoluce embéček, to stejně nic nezmění, že ?
14:11:02
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
Michal N 283: Záleží co by si všechno chtěl vidět nebo vědět. Auto, detaily odlišující se od normální škodovky,motor, systém, nebo návod k obsluze či tak..A mail je v kartě?
14:07:12
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
Jo,jo můj taťka je slovák a eMBečka bylo pro něj a všechny na slovensku všechno až po Favorita.Nebo se celé modelové řadě 742 a 746 říkalo stodvatsiatka. I mému GLi. Tedy až na Rapid.Slovensky Rapidka, stejně jako se občas řekne Favoritka co já vím. Stejně jako v práci je pro všechny malej náklaďák "taková nějaká Avie" i když je to třeba MB Atego nebo tak. Džíp je klasika, Tranďák už se taky vžil jak pro T5 tak pro Transita slýchávám a škodovka je pořád škodovka.Akorát že dnes to může být i nová Fabia nebo Citigo.
13:56:45
18.09.2012
18.09.2012
Jozka
-> Michal N 283: / -> castrol: Vy fakt nejste na Slovensku žádný detailisti.. už za bolševika jsem si všiml, že u vás je "embéčka" každá škodovka s motorem vzadu - minimálně.. . V ČR si pletou kilo s tisícovkou jen některý ženský na obou koncích věkovýho spektra a pak dorost obecně. A taky ne všem teréňákům říkame "gazík", niektorých voláme "džíp" .
13:32:14
18.09.2012
18.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> castrol: však to som myslel skoro každý to tak volá...tak ako všetky tereňáky volajú gazík
13:27:41
18.09.2012
18.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> lokaj: však v poriadku, ja nič neupozorňujem, len tak to je...ozaj, tie GLi a posledné modely ma zaujímajú dosť, ak máš prípadne viac foto aj z tých, čo si zmazal, kludne mi pošli na mail, ak sa dá
13:24:48
18.09.2012
18.09.2012
castrol
-> lokaj: vsetko dobre -> Michal N 283: hlavne co som si vsimol je to tak na slovensku pre kazdeho je to embecka a basta
13:20:27
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
To už je teď fuk. Každej člověk je jinej a když se nenajde tolerance tak smůla no. Už je to smazáno takže to už snad na talíři nebudu mít, když je to stejnej přestupek jak telefonování nebo nepřipoutání se v autě zmínit se a ukázat rozdíl v eMkách okterých se tady bavilo v tématu posvátných emBéček. Docela mně to dost štve jak každej eMBé, Octavia a eRko jsou svatý a zbytek kýbl hýbl vyhoď to do šmelcu je to bezcenný. tak by to být nemělo. Všechna auta jsou zajímavá svým stavem, výbavou, originalitou a jedinečnou historií a mají právo aby se jimi nepohrdalo. Já mám taky eMBé a neopovrhuji od teď těma ostatníma autama.
tak a konec všechno dobrý OK?Už nešpitnu o tomto.
tak a konec všechno dobrý OK?Už nešpitnu o tomto.
13:19:39
18.09.2012
18.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
Neviem, či je to všade tak, ale často sa stretávam s tým ,že embéčka je všetko od 1000 MB až po Rapid 136...ľudia to tak za tie roky proste bežne volajú či to má 25 či 40 rokov...zaužívaný názov
13:15:09
18.09.2012
18.09.2012
castrol
-> lokaj: ved ja nepisem ze ti ho zhorsujes to bolo take celkove zhrnutie
a inac co si napisal plne suhlasim na vysmech nieje dovod ba prave naopak mali by si to ti jedinci vziat k srdcu
-> sv!na hog@r: tak hlavned ze ti to tu vylepsujes
a inac co si napisal plne suhlasim na vysmech nieje dovod ba prave naopak mali by si to ti jedinci vziat k srdcu
-> sv!na hog@r: tak hlavned ze ti to tu vylepsujes
13:13:24
18.09.2012
18.09.2012
sv!na hog@r
sem tu chvili ale nezhorsuje to i -> castrol: jak musi vsech no zbytecne komentovat i kdys ma poslat jenom jednoho smajla a nikdo se ho nic neptal? =)
13:09:15
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
Já nic neříkám, máš pravdu,ale já rozhodně nejsem ten co zhoršuje virt nebo tak něco. Pokud mi tady chceš kázat něco o zhoršování virtu.Ano já to přeháním,ale virt zhoršují takoví ti 15-18 letý co nemají ani auto, nebo mají vopálenou šunku za pár tisíc, kterou při sebemenší nutné investici vyhodí a vemou jinou šunku a kvákaj tady bláboly, blbosti (budiž to se ještě dá), ale oni jediný mají pravdu a běda jak řekneš svůj názor, nebo jinou (třebas i správnou) odpověď to jsou schopni tady po tobě řvat, nadávat ti tu atd.. a podobně je to s některýma lidma na Škoda srazech co se opijou, hulákaj a dělaj bordel do 3h do rána, zvedaj na autech v lepším případě stěrače, turujou motory a zahazujou flašky od piva ti kazí virtu a škodovákům jméno. Nejsem rozhodně abstinent, ale sraz by měl být svátek, na který se každý škodovkář těší celý rok, dává auto do kupy a na srazu si popovídá, prohlédne auta, seznámí s lidmi, dozví se spoustu zajímavých novinek co neznal třebas i s historie, pokoupí co mu chybí, jede s úsměvem spanilku a mává lidem co stojí ve vesnicích za plotem. Takle nějak si to představuju já a to rozhodně nejsem abstinent něbo něco,ale vím kdy zachovat kulturu a kam ji kdy povolit. Třeba se mi vysměješ, ale já si to takto opravdu ideálně představuju. Jinak to můžu jet na koncert Morčat na útěku či tak podobně a nerozeznám to.
13:01:55
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
sv!na hog@r 18.09.12 12:58:00 napsal:
lokaj 18.09.12 11:54:22 napsal:
Š 135 GLi 1989 s dírami pod pravou sdruženou svítilnou (stříknuté
spolu s autem do modra)moc pekna skoda 1000 MB =)
Fakt se ti to "MB" líbí? To jsem rád, protože toto mimořádně zachovalé pastelově modré auto už neexistuje.
lokaj 18.09.12 11:54:22 napsal:
Š 135 GLi 1989 s dírami pod pravou sdruženou svítilnou (stříknuté
spolu s autem do modra)moc pekna skoda 1000 MB =)
Fakt se ti to "MB" líbí? To jsem rád, protože toto mimořádně zachovalé pastelově modré auto už neexistuje.
13:00:31
18.09.2012
18.09.2012
castrol
-> lokaj: ja som ten co zaluje ,ano riesia sa tu rozdiely daneho auta , kludne sem namrskaj aj faciek tam sa to tiez dost odlisuje ,len potom mrkocte ze sa virt zhorsuje
12:58:00
18.09.2012
18.09.2012
sv!na hog@r
lokaj 18.09.12 11:54:22 napsal:
Š 135 GLi 1989 s dírami pod pravou sdruženou svítilnou (stříknuté
spolu s autem do modra)moc pekna skoda 1000 MB =)
Š 135 GLi 1989 s dírami pod pravou sdruženou svítilnou (stříknuté
spolu s autem do modra)moc pekna skoda 1000 MB =)
12:53:47
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
TOMASO: myslel jsem čela jaká jsou na fotkách s nezapuštěnými světly.
12:52:03
18.09.2012
18.09.2012
lokaj
Castrolku ano je to téma o MB já jsem jen uváděl příklady, že tak jak je to s eMkama tak ty rozdíly, které se nedají nijak vysledovat, protože to tam třebas také hazeli, tak jak co měli po ruce a může to být jednoduše i u řady 1000 MB a spol., když se zde v tomto tématu řeší rozdíly apod. nemyslíš? Tenkrát nebyly všechny dodávky a výroba dílů tak dokonalý jako dnes, kór ne v ČSSR apol.. A taky jsem psal, že ty fotky klidně po zhlédnutí můžete smazat, tak máš tu čest jestli se cítíš být dotčený pohledem na pár obyčejných eMek to smazat popř. žalovat zas adminovi ať to udělá, plně s tebou budu souhlasit, protože máš taky pravdu.
12:43:17
18.09.2012
18.09.2012
castrol
-> lokaj: nieje tato tema pre MB ak sa mylim opravte ma
12:36:21
18.09.2012
18.09.2012
Tomaso435
-> lokaj: s dírou s dírou,, myslíš čelo alá rapid se zapuštěnými světli? vs klasika? nebo jak ? :)
08:15:01
18.09.2012
18.09.2012
Jozka
-> Bukaj: MBT = MbBezTabulky.. to by bylo nejlogičtější.. A u MB i proveditelný, Z kapoty bez perforace pro štítek mám doma asi tři, jako ND se dělala posléze universální bez dírek a se vzpěrou uprostřed - první takovou jsme měli na autě asi od roku 1979, kdy s ním ségra na plnej plyn nacouvala do hromady betonovejch skruží, poslední jsem opatřil pro MBB..