skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
20:36:26
25.07.2012
25.07.2012
auta.petr
-> oojirka: Když vydržíš, tak ti to ráno změřím a napíšu.
20:29:47
25.07.2012
25.07.2012
oojirka
-> doking: ale z obrázků to tady nevyčtu...mě stačí, kdyby někdo měl 64 a změřil mi od okraje blatníků, k okraji blinkru
20:20:14
25.07.2012
25.07.2012
doking
-> oojirka: soráč,nechci tě nějak prudit atd...se klidně ptej,ale jestli se nemejlím,tak 64ka má naprosto stejně posazerné blinkry jako všechny následující modely,samo krom 69 širokosloupku s plastovou lištou no a na foto jsou ty co sháníš ne? Blinkry mají stejnou pozici jak u úzkýho tak širokýho úsměvu,jinak jinak jsou až 69kový blinkry.
19:51:14
25.07.2012
25.07.2012
oojirka
-> doking: to fotky vidím, ale ne na model 64. proto se tu ptám zda mi někdo poradí. to snad nevadí ne, že mám dotaz??
18:54:38
25.07.2012
25.07.2012
doking
-> oojirka: Jsem nechtěl aby si sem ten dotaz napsal znova,ale tohle téma si prošel a uvidíš tam nějaký fotky s rozměrama....
10:49:25
26.03.2012
26.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: SZ
10:08:12
26.03.2012
26.03.2012
Jozka
-> Vít Heřman 19.03.12 18:34:51: Ano, zadní je delší a má mnohem plynulejší přechod do ztracena. Já bych to bral, to bude nejspíš ML na dutiny nebo možná nějakej dobovej sajrajt na ochranu chromů - pamatuju zelený a hnědý přípravky..
-> Petr98 22.03.12 07:47:58: Moje čeřínková je taky spíš jako tvoje prostřední, nicméně známej měl v MBX naopak poměrně světlou. Původně jsem to bral jako důsledek pečlivé péče o jejich garážovaný vůz (ty vrásy jsou dokonalej magnet na špínu), ale dneska už si tím nejsem zdaleka tak jistej.
Jo - o standartech nemá cenu se dohadovat, tam je k vidění skoro celá škála o bílošedý po skoro slonovou kost, jak se podařilo nebo jak vybledlo, takže sice teoreticky odstín 1002, ale RAL 7044 se krásně snese, i když je trochu šedší.
-> Petr98 22.03.12 07:47:58: Moje čeřínková je taky spíš jako tvoje prostřední, nicméně známej měl v MBX naopak poměrně světlou. Původně jsem to bral jako důsledek pečlivé péče o jejich garážovaný vůz (ty vrásy jsou dokonalej magnet na špínu), ale dneska už si tím nejsem zdaleka tak jistej.
Jo - o standartech nemá cenu se dohadovat, tam je k vidění skoro celá škála o bílošedý po skoro slonovou kost, jak se podařilo nebo jak vybledlo, takže sice teoreticky odstín 1002, ale RAL 7044 se krásně snese, i když je trochu šedší.
15:18:40
22.03.2012
22.03.2012
Danster
-> Petr98: Přesně co kus to originál co se barevnosti týká z vlastní zkušenosti taky mě jich pár prošlo rukama ale samý hladký
14:18:36
22.03.2012
22.03.2012
Petr98
jo ta prostredni je nejvyraznejsi. A vsechny jsou opravdu z MB. Budu asi na kousku plechu zkouset metodu- viz moje karta.
09:32:17
22.03.2012
22.03.2012
doking
-> Petr98: :-D zajímavé zjištění,myslím,že moje palubka se nejvíce podobá té prostřední verzi jak odstínem tak povrchem,je to tak ne,že prostřední má takovej ten čeřínek a ty krajní ne? Jsi si jistej,že ty dvě krajní jsou originál ze škodovky?
07:47:58
22.03.2012
22.03.2012
Petr98
barva deluxove palubky aneb co kus, to original..... Chuji jedni- jsem byl vysmaty, ze mam neprovrtanou levou cast palubky a ze pravou pouziju nejakou ze dvou dalsich co mam doma. No a barvy?????? Viz foto....
18:34:51
19.03.2012
19.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Je to tak, že delší lišta je zadní a kratší přední, že jo? Tady máš fotky, je celá zapatlaná nějakým voskem nebo čím, jde to dost blbě dolu, ale s trochou benzínu nebo acetonu to nebude problém (mám doma akorát lékařský líh): herman.pro/~dragon/.../th
umbs.html
Z obou stran jsem se pokusil očistit dvě místa, vršek vypadá cajk, spodek má trochu krupičku - snad je to na těch fotkách trochu vidět.
Z obou stran jsem se pokusil očistit dvě místa, vršek vypadá cajk, spodek má trochu krupičku - snad je to na těch fotkách trochu vidět.
15:37:46
19.03.2012
19.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: OK, večer nafotím.
14:59:55
19.03.2012
19.03.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Nu, já to dle stavu "přijatelnosti" (blbej ne-termín) měl případně v úmyslu prohodit, to jest na černý MB dát nově získanou a na Flekouše přesunout tu z černýho (ta napohled vypadá dobře, ale je chromovaná bez podmědění a v rohu je zavařená díra, kterou mi slíbili přetáhnout mosazí, ale vydlábli se na to..)
13:39:02
19.03.2012
19.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: A na který auto jí chceš, na Flekouše? Protože pokud by ti stačila vyloženě "přijatelná", tak bych spíš sundal z té kapoty co mám na chalupě. Tahle je na tom myslím líp než "přijatelná" :D
11:29:20
19.03.2012
19.03.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Dějuji předem, dal jsem uzavřenou zbídačenou do základu a chtěl nějak dořešit - dolakovat, ale nějaká jetá přijatelná bude určitě lepší..
11:14:27
19.03.2012
19.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: OK, večer doma kouknu co tam vlastně mám a kdyžtak ti cvaknu fotku. Měla by být buď nová nebo hodně pěkná použitá (zakonzervovaná vazelínou). Myslím totiž, že je to ta uzavřená...
10:38:05
19.03.2012
19.03.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Nevybavuju si žádnej další zásadní rozdíl v lištách než tebou popisovaný "OPEN/CLOSED".. A o uzavřenou bych měl možná zájem..
10:23:22
19.03.2012
19.03.2012
dragon_cb_cz
Asi triviální otázka, ale když koukám na tenhle inzerát: auto.bazos.cz/inzerat/...
/S-1000mb-listy.php - jaké jsou rozdíly v přední liště? Stará má otevřené konce navazující na C-čka a nová je "do ztracena" jako tady na foto? Nebo je ještě nějaký další rozdíl?
BTW možná to znamená, že mám jednu tu novější lištu na prodej...
BTW možná to znamená, že mám jednu tu novější lištu na prodej...
08:25:56
19.03.2012
19.03.2012
Jozka
Z ledna 1968 mám ještě šedý obdélníkový..
05:58:56
15.03.2012
15.03.2012
Petr98
mam v modelu 69- zari 68 cerny pytlik. A doma mam novy jeste jeden cerny. A zjistuju jestli do mbgcka nepatri ten sedy.....
22:31:41
14.03.2012
14.03.2012
Bukaj
-> Petr98:
S těmi Gejzíry mi to také není jasné, mám doma jeden starší bez nápisu a tři větší (novější) s nápisem (zde na fotce dva - modrý a šedý, ještě mám černý): bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
Podle čísla na konci bude ten šedý starší (23), než modrý (25). Černý nemám vyfocen, takže nevím číslo. Bohužel většina MB, se kterými jsem se setkal, měla ostřikovač s el. motorkem ze stovky (prodávalo se jako vyepšení v Mototechně), takže nevím, který pytlík je ze kterého modelu.
Juknu se někdy u kamaráda, má model 68 a má tam ještě Gejzír :)
Jinak ten šedý je z Levandulky (říjen 1967) ;)
S těmi Gejzíry mi to také není jasné, mám doma jeden starší bez nápisu a tři větší (novější) s nápisem (zde na fotce dva - modrý a šedý, ještě mám černý): bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
Podle čísla na konci bude ten šedý starší (23), než modrý (25). Černý nemám vyfocen, takže nevím číslo. Bohužel většina MB, se kterými jsem se setkal, měla ostřikovač s el. motorkem ze stovky (prodávalo se jako vyepšení v Mototechně), takže nevím, který pytlík je ze kterého modelu.
Juknu se někdy u kamaráda, má model 68 a má tam ještě Gejzír :)
Jinak ten šedý je z Levandulky (říjen 1967) ;)
21:13:10
14.03.2012
14.03.2012
doking
-> Petr98: Teď jsem se to snažil všude možně najít,marně,jen mi katalog dílů potvrdil to že do konce 7 serie byl taky pytlíkový systém (bez nápisu) a od začátku osmé,ten s nápisem Gejzír až do konce. To jak dávali šedou nebo černou to nevím,jestli dopátráme. Já si myslím osobně,že černá je novějšího provedení.Oni pak i ty pytlíky pokračovaly ve stovkách,tak třeba černej vznikl až se stovkou :-)
21:03:57
14.03.2012
14.03.2012
Petr98
Myslel jsem který patří kam...
20:48:53
14.03.2012
14.03.2012
doking
-> Petr98: Pokud vím tak byl šedivej s modrým nápisem a černej s bílím. O jiném provedení nevím. Já mám ten první jmenovaný v autě z prosince 67.
EDIT: Od 8 serie se na nádržce (pytlíku), objevuje nápis Gejzír.
Jinak teda tyto stránky by měli vyřešit většinu základních otázek,je tu snad ještě někdo kdo je nezná?
skoda-mb.prekladys.com/
EDIT: Od 8 serie se na nádržce (pytlíku), objevuje nápis Gejzír.
Jinak teda tyto stránky by měli vyřešit většinu základních otázek,je tu snad ještě někdo kdo je nezná?
skoda-mb.prekladys.com/
19:16:57
14.03.2012
14.03.2012
Petr98
Jak je to prosím s pytlíkama GEJZÍR???
08:50:06
12.03.2012
12.03.2012
Petr98
-> Jozka: diky a mam jasno- dam je tam. Ale to je jeste hooooooodne daleko..... az budu davat pasy.....
08:45:43
12.03.2012
12.03.2012
Jozka
-> Danster 07.03.12 20:35:27: Ty páčky ovládací asi tak nějak, čili dobově. Nejmladší auto s modrou a červenou, bylo 1966, kus z 07/1967 už měl šedou a černou.
-> Petr98 11.03.12 13:59:56: Na to sou tydlencty paragrafy.. Pásy by dnes měly mít všechny auta, který na ně mají přípravu - podle zákona č. 32/1972 Sb. byla povinnost takové vozy dovybavit nejpozději do 1.7.1972. Dle dobových pramenů to bylo možná o rok odloženo, ale na STK by přes informovaného technika nemuselo projít..
-> Bukaj: Tvoje vypadají jako malinko pozdější Moravany (jiný přezky kotevní, plastový ovládací čudly), než ty úplně původní "letecký", ale díky tomu dovybavování v mezích zákona jsou dle mě taky úplně v pohodě.
-> Petr98 11.03.12 13:59:56: Na to sou tydlencty paragrafy.. Pásy by dnes měly mít všechny auta, který na ně mají přípravu - podle zákona č. 32/1972 Sb. byla povinnost takové vozy dovybavit nejpozději do 1.7.1972. Dle dobových pramenů to bylo možná o rok odloženo, ale na STK by přes informovaného technika nemuselo projít..
-> Bukaj: Tvoje vypadají jako malinko pozdější Moravany (jiný přezky kotevní, plastový ovládací čudly), než ty úplně původní "letecký", ale díky tomu dovybavování v mezích zákona jsou dle mě taky úplně v pohodě.
22:55:48
11.03.2012
11.03.2012
Petr98
-> Bukaj: prvni emba nemaji. Ti to cvaknu... Je to prijemne jet legalne bez pasu.....
21:24:34
11.03.2012
11.03.2012
Bukaj
-> Petr98:
Ze svého MBG jsem vytáhl tyto pásy: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
Nevím, jestli tam byly od výroby, ale rozhodně jsou dobové a půjdou tam zpět
A nevzpomínám si, že bych kdy viděl v provozu MBčko bez pásů. Navíc autentičnosti to neublíží a bezpečnosti pomůže - alespoň při menším nárazu. Při větším je to stejně jedno, volantu neuhnete
Ze svého MBG jsem vytáhl tyto pásy: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
Nevím, jestli tam byly od výroby, ale rozhodně jsou dobové a půjdou tam zpět
A nevzpomínám si, že bych kdy viděl v provozu MBčko bez pásů. Navíc autentičnosti to neublíží a bezpečnosti pomůže - alespoň při menším nárazu. Při větším je to stejně jedno, volantu neuhnete
19:08:29
11.03.2012
11.03.2012
Petr98
Jasne, prave zvazuju pro a proti. Teoreticky by policajti nemeli nic rikat... Ale hadej se s policajtem nebo na stk, ze to tam z vyroby jeste nebylo.....
19:01:43
11.03.2012
11.03.2012
Danster
-> Petr98: Aha já jen že vím když děda s babi kupovali svojí 1000 MB standart, 1966 červenec (jedna z posledních žábrovek) tak když na ně přišla řada tak na tom plácku v mototechně stálo 8 MBček 3 ve slonový kosti a 5 ve světle šedivý a všechny měli pásy. A na faktuře bylo 44 000Kčs + 400Kčs za pásy. A nikoho se neptali jestli ty pásy chtějí nebo ne.
Otázkou zůstává jestli ty pásy byli namontovány v Boleslavi a nebo v mototechně....
Otázkou zůstává jestli ty pásy byli namontovány v Boleslavi a nebo v mototechně....
18:25:04
11.03.2012
11.03.2012
Petr98
-> Kabal: v me 64 uz me zastavili dvakrat bez pasu a v pohode.....
18:22:51
11.03.2012
11.03.2012
Petr98
-> Danster: o tom mluvim. z vyroby az 20 serie...!!! pripravu na pasy mely už 65ky.
18:10:52
11.03.2012
11.03.2012
Danster
-> Petr98: Já bych tam ty pásy dal upřímně jsem ani nikdy neviděl MBG bez pásů. A když už jsme u pásů tak už 9 tá serie měla pásy za doplatek 400Kčs
17:17:02
11.03.2012
11.03.2012
Kabal
-> Petr98: jj taky o tom premyslim, asi je tam nejdriv nedam, udelat pak dira do cauloneni jde kdykoliv.. Hlavne az te zastavej benga.. Tak si mne připoutejte
14:24:37
11.03.2012
11.03.2012
doking
-> Petr98: Já mám 16 serii a mám v ní přední pásy. Ono se tomu moc nedá říkat pásy z dnešního pohledu,ale furt lepší než nic...Já bych je tam dal,záleží na tom,jak často a jak daleko s tím chceš jezdit,ale tehdy to tam po zavedení určitě cpal kdekdo
14:21:51
11.03.2012
11.03.2012
doking
-> Bukaj: Mám šedou a černou. Auto vyrobeno prosinec 67.
Uvádím takhle, já často řeším otázku,jak popsat své auto,když jde o takové výrobní rozdíly :-)
Je sice vyrobeno v 67,ale už je to model 68 :-D,ještě z úzkým sloupkem...
Uvádím takhle, já často řeším otázku,jak popsat své auto,když jde o takové výrobní rozdíly :-)
Je sice vyrobeno v 67,ale už je to model 68 :-D,ještě z úzkým sloupkem...
13:59:56
11.03.2012
11.03.2012
Petr98
Pásy: Jak se stavíte k pásům? Jelikož mě v budoucnu čeká komplet čalounění, nabízí se otázka..... Dám si do MBGčka pásy, když jsou sériově až od 20 serie?? Jak se k této problematice stavíte???
20:35:27
07.03.2012
07.03.2012
Danster
-> Bukaj: V mojí 1000 68" tyrkysový s béžovo černým tapecem a běžovými sedačkami, v 1000 68" šeď levandulová s červeno(bordó) černým tapecem a červenými sedačkami, v 1000 67" deluxe modrozelená s béžovo šedým tapecem a béžovými sedačkami, v 1100 deluxe 69" lahvově zelená s béžovo černým tapecem a běžovými sedačkami ty všechny měli ty páčky béžovo černé.
MB co jsme měli v rodině které bylo původně v barvě slonová kost a byla to 66" s modro šedým tapecem a modrými sedačkami měla ještě tu páčku modrou a červenou.
Nějak mě přijde že černo šedivé páčky začli někdy s modelovým rokem 67"
MB co jsme měli v rodině které bylo původně v barvě slonová kost a byla to 66" s modro šedým tapecem a modrými sedačkami měla ještě tu páčku modrou a červenou.
Nějak mě přijde že černo šedivé páčky začli někdy s modelovým rokem 67"
20:02:56
07.03.2012
07.03.2012
Bukaj
-> Danster:
A ty černošedé jsi viděl v jakých vozech a s jakým interiérem?
bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
A ty černošedé jsi viděl v jakých vozech a s jakým interiérem?
bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
19:55:21
07.03.2012
07.03.2012
Danster
-> Bukaj: Já viděl jen ty varianty jak jsi napsal bez povrchový úpravy a z kulatým koncem, novější typ páček modré a červené barvy, a pak černá a šeda
19:41:15
07.03.2012
07.03.2012
Bukaj
Mám další téma k debatě
Zajímalo by mne kolik je variant páček na ovládání topení (ty dvě páčky na tunelu mezi sedačkama).
První provedení bylo hliníkové bez povrchové úpravy a mělo jiný tvar zakončení (kulaté).
Další provedení mělo zakončení placaté a obrácené ovládání. Hliníkové páčky měly povrchovou úpravu (zalité v barevném plastu, nebo co to je).
A tady se dostávám k tomu, co mne zajímá: V manuálu z roku 67 se píše o starším provedení páček a o novějším v barvách modrá a červená. Přitom v mém MBG jsou páčky v barvách šedá a černá (ladí s interiérem). V ostatních MBčkách, které jsem viděl, byly jen klasické modročervené. Jsou i nějaké další barevné kombinace v závislosti na barvě interiéru, nebo jen tyto tři?
Zajímalo by mne kolik je variant páček na ovládání topení (ty dvě páčky na tunelu mezi sedačkama).
První provedení bylo hliníkové bez povrchové úpravy a mělo jiný tvar zakončení (kulaté).
Další provedení mělo zakončení placaté a obrácené ovládání. Hliníkové páčky měly povrchovou úpravu (zalité v barevném plastu, nebo co to je).
A tady se dostávám k tomu, co mne zajímá: V manuálu z roku 67 se píše o starším provedení páček a o novějším v barvách modrá a červená. Přitom v mém MBG jsou páčky v barvách šedá a černá (ladí s interiérem). V ostatních MBčkách, které jsem viděl, byly jen klasické modročervené. Jsou i nějaké další barevné kombinace v závislosti na barvě interiéru, nebo jen tyto tři?
21:29:10
05.03.2012
05.03.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Já ty H4 paraboly koupil jednou na aukru jako komplet (hrnce + rámečky + paraboly) za krásnou cenu (něco v pásmu 600-800), balíček nedorazil, prodejce tvrdil že si podací lístek neschoval - bůhví jak to bylo
Ty co mám teď jsem koupil v kompletu s rámečkama na MB, ale bez hrnců - tak nevím. Ale zjevně se používaly jako ND i dobově, otázkou jestli "originálně".
Ty co mám teď jsem koupil v kompletu s rámečkama na MB, ale bez hrnců - tak nevím. Ale zjevně se používaly jako ND i dobově, otázkou jestli "originálně".
09:36:20
05.03.2012
05.03.2012
Jozka
-> Petr98 02.03.12 09:31:59: U světel je výrazná překážka identifikace to, že světlo má mírně změněnej desing skla, čili jiný číslo toho skla, jiný výrobní číslo, ale stejný katalogový. Jistota jsou akorát ty první, co neměly dírku na obrysovku v parabole..
H4 co jsem viděl, měl a mám byly pravděpodobně většinou z Karos ŠL/ŠM, už jen podle rámečku, pootočeného o 90°C, ve šrotě jsem ale třeba viděl velice nízkej podvozek čehosi nákladního (možná autojeřáb ?) a měl je taky.. Nicméně mechanik u nás mi tvrdil, že se prodávaly i jako ND na MB - malým vodítkem může být hrnec, pokud je to komplet (jsou taky dvě varianty - MB hlubší, ta Karosa snad mělčí).
S H4 jezdím už léta, životnost žárovek asi není úplně taková, jako u užovky, k opalu zrcadla se netroufám vyjadřovat..
-> saskyn2 02.03.12 22:15:30: V souhrnným katalogu je taky ten kočkopes dorazovej na spodních ramenech namalovanej, což jsem nikdy neviděl. Ale mám silnej dojem, že jsem MB ramena jako ND viděl s dorazem - příčkou, obdobnou jako u kil.. leč doložit nedokážu. Ale jinak je dobrý hlavy meřit, doraz nekolíkovej je zavádějící, zkrátit kus pro kilo na MB nebyl žádnej problém, jednou jsem se na to parádně už nachytal.
-> Bukaj: Přes ty slepice bys měl dostat nějakej čestnej titul . A nejen přes ně. Mám někde doma i kousek - nevím jaký barvy - u kterýho už měli za málo dát Kremnici, takže ty políčka z rubu jsou prázdný..
Blatníky asi opravdu budou co kus to originál - nestříhali oni do nich ty díry ještě na rovným polotovaru před vložením do lisu?
H4 co jsem viděl, měl a mám byly pravděpodobně většinou z Karos ŠL/ŠM, už jen podle rámečku, pootočeného o 90°C, ve šrotě jsem ale třeba viděl velice nízkej podvozek čehosi nákladního (možná autojeřáb ?) a měl je taky.. Nicméně mechanik u nás mi tvrdil, že se prodávaly i jako ND na MB - malým vodítkem může být hrnec, pokud je to komplet (jsou taky dvě varianty - MB hlubší, ta Karosa snad mělčí).
S H4 jezdím už léta, životnost žárovek asi není úplně taková, jako u užovky, k opalu zrcadla se netroufám vyjadřovat..
-> saskyn2 02.03.12 22:15:30: V souhrnným katalogu je taky ten kočkopes dorazovej na spodních ramenech namalovanej, což jsem nikdy neviděl. Ale mám silnej dojem, že jsem MB ramena jako ND viděl s dorazem - příčkou, obdobnou jako u kil.. leč doložit nedokážu. Ale jinak je dobrý hlavy meřit, doraz nekolíkovej je zavádějící, zkrátit kus pro kilo na MB nebyl žádnej problém, jednou jsem se na to parádně už nachytal.
-> Bukaj: Přes ty slepice bys měl dostat nějakej čestnej titul . A nejen přes ně. Mám někde doma i kousek - nevím jaký barvy - u kterýho už měli za málo dát Kremnici, takže ty políčka z rubu jsou prázdný..
Blatníky asi opravdu budou co kus to originál - nestříhali oni do nich ty díry ještě na rovným polotovaru před vložením do lisu?
08:04:10
05.03.2012
05.03.2012
Kabal
-> Bukaj: ty rozmery jsi sliboval mne.. moc dik, pokusim se tomu verit
06:13:46
05.03.2012
05.03.2012
Petr98
-> Bukaj: vycerpavajici informace......
22:16:32
04.03.2012
04.03.2012
Bukaj
-> doking:
Mám ještě pravý origo blatník, ale ten se mi nechtělo pro porovnání vytahovat - byl/je zavrstven jinými plechy...
Mám ještě pravý origo blatník, ale ten se mi nechtělo pro porovnání vytahovat - byl/je zavrstven jinými plechy...
22:09:51
04.03.2012
04.03.2012
doking
-> Bukaj: já nevím jestli na mém blatníku jsou díry originální,ale mám je tam,tak to někdy přeměřím až se k nim dostanu
22:04:48
04.03.2012
04.03.2012
Bukaj
Berte to s rezervou, i když jsem se snažil měřit co nejpřesněji, tak na tom zaobleném plechu se svinovacím metrem je to plusmínus milimetr.
A věřím docela i tomu, že na jiném originálním blatníku bych naměřil lehce odlišné hodnoty
A věřím docela i tomu, že na jiném originálním blatníku bych naměřil lehce odlišné hodnoty