-> bouchy: neřeším "porušení" zákazu předjíždění, který tam v tu chvíli vlastně není. Mluvím o tom, že při tom povoleným předjíždění přejedeš čáru, a to je přestupek, i když předjíždíš traktor. Vnímám to stejně, jako kdyby tam současně bylo omezení třeba na 70 km/h a ty by jsi to při předjíždění traktoru jel rychleji. Prostě souběh více nesouvisejících omezení. Nebo ne?
Nemyslím si, že to "povolení" předjíždění ruší podélnou čáru souvislou, značky spolu nejsou v rozporu. Svislá dopravní značka nemůže rušit neexistující účinek vodorovné značky (?!)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoškola
-> Luky: JUDr. Beran vs ostatní - ale ty definice samotnejch čar jsou snad jasný. www.autoweb.cz/beran-prej
izdeni-plne-cary-a-sankce-
za-to-hrozici
Jinak svislá "tr. předjíždět dovoleno" ruší tu plnou za tim (do příští...) - jednak, druhak pokud začne plná a není tam žádná značka, tak smolík, předjíždět lze. Opět právní stanoviska (teda ne od osob, co používaj mozkový myšlení).
Jinak svislá "tr. předjíždět dovoleno" ruší tu plnou za tim (do příští...) - jednak, druhak pokud začne plná a není tam žádná značka, tak smolík, předjíždět lze. Opět právní stanoviska (teda ne od osob, co používaj mozkový myšlení).
-> Jumbo: Nenašel, ale už ses na to ptal skoda-virt.cz/cz/.../1464
02-nesmyslne-dopravni-znac
eni strana cca 6
Tak buď se to vyjádření vztahovalo k jiný situaci, nebo to bylo na ceskedalnice.cz nebo jinde, ty topicy maj 40 stran, do toho nejdu. Ale určitě někde "správný" řešení bylo, to si pamatuju. Dokonce i na internetech se na tuhle situaci ptaj. Přitom stačí tomu trochu pomct značkama a čárama.
Nappříklad tady: nikdy nevim, jak by to bylo, kdyby se sjelo víc aut naráz (a hlavně někdo chtěl odbočovat z vedlejší (nahoře vlevo, fel s vlekem) k tý hospodě, tedy na hlavní a taky v opačným směru...ten už by měl mít přednost před autem z výhledu, co jede lehce doleva (z hl. na vedl), že? No já jedu a ten kdo víc kroutí volantem, počká. Možná ne košer, ale hlavně ta křižovatka stojí za... U nemocnice, takže tak 5x denně super. Kdo to nezná, frčí rovně z vedlejší a bum.
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sNZVBjrJ SvhvzSg_96sTwEA!2e0!7i1331 2!8i6656
Klidně si to oddalte, hlavní poněkud doprava.


Nappříklad tady: nikdy nevim, jak by to bylo, kdyby se sjelo víc aut naráz (a hlavně někdo chtěl odbočovat z vedlejší (nahoře vlevo, fel s vlekem) k tý hospodě, tedy na hlavní a taky v opačným směru...ten už by měl mít přednost před autem z výhledu, co jede lehce doleva (z hl. na vedl), že? No já jedu a ten kdo víc kroutí volantem, počká. Možná ne košer, ale hlavně ta křižovatka stojí za... U nemocnice, takže tak 5x denně super. Kdo to nezná, frčí rovně z vedlejší a bum.
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sNZVBjrJ SvhvzSg_96sTwEA!2e0!7i1331 2!8i6656
Klidně si to oddalte, hlavní poněkud doprava.
-> bouchy: tak pak tam ta čára nemusí být... Nejde o to, jestli někdo bude nebo nebude buzerovat, zajímá mě výklad legálních možností 

-> bouchy: Nemáš někde to vyjádření MDCR? Vytiskl bych si ho a vozil a autech... Já bych taky jako auto na sjezdu dával přednost, ale občas mám pocit, že jsem tam v menšině.
Jinak právě podle značení jsou to dvě křižovatky, první je odbočení doleva (červené auto), které dává přednost protijedoucím a druhá, hned za ní, je křižovatka T kde přijíždí auta ze sjezdu. Tedy jakmile auto ze sjezdu (stříbrné SUV) vjede na hlavní, má přednost před odbočujícím... Aspoň takový výklad jsem slyšel já, dával ho i školitel referentů.
Jinak právě podle značení jsou to dvě křižovatky, první je odbočení doleva (červené auto), které dává přednost protijedoucím a druhá, hned za ní, je křižovatka T kde přijíždí auta ze sjezdu. Tedy jakmile auto ze sjezdu (stříbrné SUV) vjede na hlavní, má přednost před odbočujícím... Aspoň takový výklad jsem slyšel já, dával ho i školitel referentů.
-> Luky: Čára není zeď, toť celkem logický úzus. Ne, za přejetí čáry kolem traktoru tě kor na tom úseku nikdo buzerovat nebude. V tom pádě by prakticky nešlo předjet cyklistu ve městě s slušnějším provozem a parkováním kde to jde...
-> Jumbo: To je to Brno... no prý je to (dle snad MDČR) tak, jak bych to právě neudělal - takže nelogicky pro člověka, ale logicky pro úředníka.
edit: pokud se správně pamatuju, červený auto jede dřív, než stříbrny SUV (shora z dej přednost v jízdě)
btw tohle taky moh vymyslet nějakej debil... jedeš vlevo 60 a najednou cedule. Na reakci moc času není, všechno zacpaný.. www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1svse3iBD WWYOvEE_-qokZMQ!2e0!7i1331 2!8i6656
-> Jumbo: To je to Brno... no prý je to (dle snad MDČR) tak, jak bych to právě neudělal - takže nelogicky pro člověka, ale logicky pro úředníka.

btw tohle taky moh vymyslet nějakej debil... jedeš vlevo 60 a najednou cedule. Na reakci moc času není, všechno zacpaný.. www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1svse3iBD WWYOvEE_-qokZMQ!2e0!7i1331 2!8i6656
Vzhledem k tomu jak je to značený na tý vedlejší - tak si myslím že máš přednost normálně ty. Ale debilně to teda značený je
-> Luky: Já to mám stejně jako ty, ale jsem v menšině a už na mě bylo několikrát troubeno, když jsem na sjezdu čekal... Dokonce i kamerové auto Googlu to jelo po sjezdu a auta v odbočováku čekala...
A jestli se už řešilo, tak se omlouvám...
A jestli se už řešilo, tak se omlouvám...
-> Jumbo: nebyla už tu tahle křižovatka někdy řešená? Značení teda debilní.
Já by se přikláněl k tomu, že přednost dává auto na sjezdu
Já by se přikláněl k tomu, že přednost dává auto na sjezdu
Taky mám jednu dopravní, na kterou vždycky zapomenu:
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1scQsB_aVT sCBmjv2MeZIF2g!2e0!7i13312 !8i6656
Jedu ve směru pohledu, odbočuju doleva jako červené auto a dodávka, ze sjezdu jede auto směrem doleva (jako stříbrné SUV), kdo má přednost? Podle jedné teorie je to jedna křižovatka, takže já, podle druhé jsou to dvě křížovatky (za odbočovákem je cedule s označením hlavní silnice), takže auto ze sjezdu mají přednost před autem odbočujícím. Na sjezdu označeno takto, tudíž tu protější silnici nebere v potaz:
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sYfYXlU48 jhYjnEKIKEi3kQ!2e0!7i13312 !8i6656
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1scQsB_aVT sCBmjv2MeZIF2g!2e0!7i13312 !8i6656
Jedu ve směru pohledu, odbočuju doleva jako červené auto a dodávka, ze sjezdu jede auto směrem doleva (jako stříbrné SUV), kdo má přednost? Podle jedné teorie je to jedna křižovatka, takže já, podle druhé jsou to dvě křížovatky (za odbočovákem je cedule s označením hlavní silnice), takže auto ze sjezdu mají přednost před autem odbočujícím. Na sjezdu označeno takto, tudíž tu protější silnici nebere v potaz:
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1sYfYXlU48 jhYjnEKIKEi3kQ!2e0!7i13312 !8i6656
Tuhle jsem potkal úsek s plnou čárou a zákazem předjíždění s dodatkovou tabulkou "Traktory předjíždět dovoleno".
Jak je to ale s tou plnou čárou? Předpokládám, že legální je tam předjet traktor aniž bych při tom přejel plnou čáru?!
Jak je to ale s tou plnou čárou? Předpokládám, že legální je tam předjet traktor aniž bych při tom přejel plnou čáru?!

-> minno: 

-> minno:




-> David29: Joo, vyznačená objížďka, v tom místě se máš otočit. Nejde totiž z Bělohorské (od Pyramidy) pokračovat dál podél kolejí nahoru na Vypich. Takže musíš dolů na Patočkovu a v tomhle místě se otočit a už jet správným směrem.
ale je to tam značený dost prapodivně, vím, že spousta se tam slušně motá. Teď je to tam ještě trochu jinak než před týdnem, to to tam teprv bylo zajímavý co někteří dokázali vytvářet





-> David29: zní to logicky, ale taky nevím
Hm, něco mi uniklo... Ví někdo?
Jediný co mě napadá - objíždka, místo k otočení?
Jediný co mě napadá - objíždka, místo k otočení?
-> David29: Tak to určitě, jenže na tu tam zase není prostor. Jezdím tam ob den a zase tolik "nebezpečná" tahle oblast není, to jsou daleko horší místa. Místo toho, aby spíš ten provoz urychlili, tak ho zpomalí, zase někdo přemýšlel hlavou...
-> MB_CML: Jako mimoúrovnovka by byla lepší, o tom žádná
-> David29: Zrovna tam bude ten kruháč úplně na nic. Tím spíš, že tady na něm nikdo neumí jezdit. Kolony tam sice jsou, ale jenom proto, že se lidi neumí rozjet. Ten kousek spotu, kde přechází "škola"? V místě, kde není přechod mezi protihlukovou stěnou je taky úsměvný, zvlášť, když o 50m dál je podchod... Propaganda, jak má být 

-> Bukaj: Já myslím, že je to správném tématu 

-> David29: To je spíš do "nesmyslného dopravního značení", ne? Tedy pokud to správně chápu, že to protijedoucí vozidlo má na značce tu komunikaci, ze které přijíždí auto s tázajícím se člověkem, značenou jako vedlejší, ač ten, který po ní jede ji má značenou jako hlavní (bez dodatkové tabulky) - tedy zřejmě rozpor svislého značení ze dvou různých směrů...

-> saskyn2: Já to považoval za nefunkční atrapu, alá odrazky a dyzajn
-> palinator: Jo, já to taky tak dělal u "starýho". Ale překvapilo mě, že to maj tak promyšlený
-> palinator: Jo, já to taky tak dělal u "starýho". Ale překvapilo mě, že to maj tak promyšlený
-> David29:
Podobnou funkcionalitu já dělám ručně, když odbrzďuju ručku.
Podobnou funkcionalitu já dělám ručně, když odbrzďuju ručku.

-> David29: proto jsou ty světla v nárazníku
-> Jumbo: Mě se jedná o to bliknutí brzdovek. Smysl chápu (varování že se něco děje, že kolona se hne apod.), ale je to věc, který se člověk nevšimne :-)
Jinak tohle video asi znáte. Fascinuje mě, jak se světla zvedaj i s těma pátejma dveřma. Mě to přijde od AUdi jako pěkná blbost
www.facebook.com/auto.cz/ .../390061691732613
Jinak tohle video asi znáte. Fascinuje mě, jak se světla zvedaj i s těma pátejma dveřma. Mě to přijde od AUdi jako pěkná blbost
www.facebook.com/auto.cz/ .../390061691732613
-> David29: podobne uz automaticky odblokovaval rucku Passat, prvni generace, co mela elektrickou...
-> David29: dle mě je to normální
Nevím kam to dát, zeptám se tady...
Zjistil jsem u Volva v kombinaci s elektronickou ručkou takovou vychytávku.
Mám "D", zatáhnu ručku (abych nemusel stát jak jelito ne brzdě) a při rozjezdu, kdy se ručka sama odblokuje, se rozvsítí a zase hned zhasnou brzdovky.
Dělaj to i osobáky?
Zjistil jsem u Volva v kombinaci s elektronickou ručkou takovou vychytávku.
Mám "D", zatáhnu ručku (abych nemusel stát jak jelito ne brzdě) a při rozjezdu, kdy se ručka sama odblokuje, se rozvsítí a zase hned zhasnou brzdovky.
Dělaj to i osobáky?
-> bouchy: Jo, ono by to možná i stačilo. Pak by možná celkově vzrostl počet lidí, co by se o to sami zajímali, jako my tady
-> David29: Periodický zkoušky.
-> Luky: Nojo, máš pravdu pane
Ale ten bezpečnej rozestup by mohli taky definovat. Pak by mohli umravňovat zejména ty letce, co letí 180km/h a jak vidí auto před sebou, tak začnou brzdit na poslední chvílí a pověsí se mu pomalou za kouli a jsou schopný takhle jet kolik km...
-> bouchy: Co máš přesně na mysli?

Ale ten bezpečnej rozestup by mohli taky definovat. Pak by mohli umravňovat zejména ty letce, co letí 180km/h a jak vidí auto před sebou, tak začnou brzdit na poslední chvílí a pověsí se mu pomalou za kouli a jsou schopný takhle jet kolik km...
-> bouchy: Co máš přesně na mysli?
-> David29: Jsem pro, pokud se to bude týkat všech řidíčů, hlavně samozřejmě včetně těch zahraničních.
-> David29: No vždyť to říkám 

-> Luky: Tak to je ted i u toho bočního odstupu....
Tu toleranci 0,5 promile vítám. Když si dáš 1 pivo, tak to s člověkem nic neudělá, ale jsi ve stresu, zda-li tě nezastaví policajti a ten stres zvyšuje riziko dopravní nehody spíše, než jedno pitomé pivo...
-> David29 23.10.18 20:29:03: ono to reálně nejni 0 ale 0.23
-> David29: to bude něco jako dodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem jedoucím před tebou - dokud do něj nepraštíš, těžko se to prokazuje
-> bouchy: Nevím, mě přijde kravina řešit, jestli si můžu dát po obědě pivo nebo ne, a pak se stresovat kvůli 20min
A to pivo nepiju, ale 0 je kravina
Očaře bych zaved, nevím proč ne.Naopak, zdravotní prohlídky by měli přitvrdit. Ostatně - já bych byl pro, aby se i pro řidiče osobáků zavedli nějaký periodický zkoušky, třeba jednou za 5let nebo něco takovýho.
A ten boční odstup.. Jsou místa, kde se klidně vejdem auto/já/cyklista a díky tomuhle to odpadne, a pak jsou i místa kde to s nákladákem dodržet prostě nejde - a po levé krajnici s 30t fakt nepojedu. Stejně tak, jakože za cyklistou nepojedu bůhví kolik kilometrů
Ale bude to tak neprůkaznej přestupek, že je to vlastně zbytečný se tím trápit
A to pivo nepiju, ale 0 je kravina
Očaře bych zaved, nevím proč ne.Naopak, zdravotní prohlídky by měli přitvrdit. Ostatně - já bych byl pro, aby se i pro řidiče osobáků zavedli nějaký periodický zkoušky, třeba jednou za 5let nebo něco takovýho.
A ten boční odstup.. Jsou místa, kde se klidně vejdem auto/já/cyklista a díky tomuhle to odpadne, a pak jsou i místa kde to s nákladákem dodržet prostě nejde - a po levé krajnici s 30t fakt nepojedu. Stejně tak, jakože za cyklistou nepojedu bůhví kolik kilometrů
Ale bude to tak neprůkaznej přestupek, že je to vlastně zbytečný se tím trápit

-> David29: Ty dodatky, to je doufám čistě Klausovo vyjádření...postrádám dlouhé věty jak z Rakouska-Uherska, takže nic ofic. Argumentace taky dost debilní, no občan-volič to tak asi chce... s nenulovou tolerancí nesouhlasím, zrovně teď jsem mluvil s občanem země, kde to mají a říkal mi, že je to blbost - tam se bere dejme tomu pinta nějaký desítky jako OK. No, jsou lidi, co se po tom motaj, na silnici jsou legálně, ale ohrozili by všechny okolo. Ne každý je takto rozumný a v ČR už vůbec ne. A už jsem na silnici (kde není záhodno se v takovým stavu pohybovat) pár cyklistů potkal a byl to docela blbý pocit. Navíc - půl promile v běžný den, vs v hice, to taky udělá značný rozdíl.
Z FB profilu Klause ml, ohledně toho co se možná chystá:
Jeden socdem poslanec navrhl další buzeraci řidičů (povinné prohlídky u očařů) - varoval jsem, že pokud to proleze do druhého čtení načtu naopak liberální pozměňovací návrhy Silniční vyhlášky. Nakonec jsou tři a jeden cyklistickej. Jsem rád, že je podpoří i velká část klubu ODS.
1) „Řidič může před jízdou nebo během jízdy požít alkoholické nápoje za podmínek, že obsah alkoholu u řidiče jízdního kola nebude vyšší než 0,7 promile a u řidiče jiného vozidla nebude vyšší než 0,4 promile.“
Odůvodnění: Jistou toleranci obsahu alkoholu má většina evropských zemí. Většinou se jedná o 0,5 promile. Nulovou toleranci mají jen Slovensko, Slovinsko, Rumunsko a Maďarsko. Česká republika patří k vyspělému západu. Tolerance malého obsahu alkoholu přinese mnohem méně stresující situaci pro miliony občanů ve spoustě přirozených rodinných či společenských situací. Například odvezení prarodičů po štědrovečerní večeři a podobně. Nikterak to nesnižuje odpovědnost řidičů za své chování a jeho následky. Občan má být primárně trestán za to co způsobí, nikoli za to, co by způsobit mohl. Zde je Česká republika v nebezpečné konstelaci, kdy i za vážná dopravní provinění s vážnými následky padají relativně drobné tresty, kdežto preventivní trestání (včetně bodového systému) jest poměrně drakonické – např. ztráta obživy pro lidi, pro které je řízení pracovní podmínkou či přímo podstatou profese. Tento pozměňovací návrh tento poměr liberálním způsobem upravuje.
Vyšší tolerance u cyklistů je zapříčiněna jejich menší nebezpečností pro ostatní účastníky silničního provozu. Podobně například máme naprostou toleranci u chodců, kteří jsou rovněž účastníky silničního provozu. Opět to nikterak nesnižuje odpovědnost cyklistů za jejich chování a jeho následky. Většina cyklistů sportovních požívá alkoholické nápoje po jízdě jen pro dojetí k domovu. Z hlediska sociálního máme také mnoho cyklostezek ve vinařských oblastech a podobně, kde opět není žádný důvod držet „tatínky na rodinném výletě“ v nulové hladině alkoholu.
2) Zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích
V § 18 odst. 3 se číslo „130“ nahrazuje číslem „150“.
Odůvodnění: Naše dálnice jsou čím dál kvalitnější. Naše automobily jsou čím dál kvalitnější (účinnost brzd, bezpečnostní prvky). Přitom nejvyšší povolená rychlost zůstává neměnná. Zkušenost Spolkové republiky Německo, kde je na dálnicích rychlost neomezená, ukazuje, že nedochází k většímu počtu nehod a dokonce ani nedochází k větší rychlosti u většiny jedoucích automobilů (100-130 km/h). Současných 130km/h jako maximální rychlost je v mnoha situacích rovněž nebezpečně vysoká rychlost (vysoká hustota provozu, mlha, sníh a náledí, mokrá vozovka, silný vítr) a každý řidič musí zodpovědně rychlost snížit. Na druhou stranu za malého provozu a slušných podmínek není žádný důvod, aby občan nemohl jet rychlostí 150km/h, pokud takovou rychlost jeho vozidlo technicky umožňuje. Původním smyslem dopravy je rychlost a plynulost.
3) V § 18 odst. 3 se za slova „nejvýše 90 km.h-1;“ vkládají slova „na silnici I. třídy rychlostí nejvýše 100 km.h-1,“.
Odůvodnění dtto.
4) „Při předjíždění cyklisty na pozemních komunikacích s výjimkou silnic I. tříd musí být zachován boční odstup od předjížděného cyklisty alespoň 1,2 metru.“
Odůvodnění: Toto opatření kopíruje obdobná opatření v řadě vyspělých evropských zemí a je deklaratorní (výchovné) povahy. Ochraňuje cyklisty a jejich pohyb na silnicích menšího významu, kde by jejich aktivita měla primárně probíhat. V praxi znamená upozornit řidiče na situaci, kdy (ev. vzhledem k protijedoucímu vozidlu) by na užších silnicích neměl být souběžně jedoucí cyklista omezen z boku a měl by mít zachovánu bezpečnou zónu. Nebezpečných situací, kdy třeba řidič nákladního vozu z důvodu dopravní situace projede 0,5 metru nebo i blíže jedoucího cyklisty, sice ubývá, ale není žádný důvod vyšší kulturu řidičů vůči cyklistům nepodpořit i deklaratorní úpravou vyhlášky a na ní navazující osvětové kampaně příslušných organizací zabývajících se bezpečností provozu
Jeden socdem poslanec navrhl další buzeraci řidičů (povinné prohlídky u očařů) - varoval jsem, že pokud to proleze do druhého čtení načtu naopak liberální pozměňovací návrhy Silniční vyhlášky. Nakonec jsou tři a jeden cyklistickej. Jsem rád, že je podpoří i velká část klubu ODS.
1) „Řidič může před jízdou nebo během jízdy požít alkoholické nápoje za podmínek, že obsah alkoholu u řidiče jízdního kola nebude vyšší než 0,7 promile a u řidiče jiného vozidla nebude vyšší než 0,4 promile.“
Odůvodnění: Jistou toleranci obsahu alkoholu má většina evropských zemí. Většinou se jedná o 0,5 promile. Nulovou toleranci mají jen Slovensko, Slovinsko, Rumunsko a Maďarsko. Česká republika patří k vyspělému západu. Tolerance malého obsahu alkoholu přinese mnohem méně stresující situaci pro miliony občanů ve spoustě přirozených rodinných či společenských situací. Například odvezení prarodičů po štědrovečerní večeři a podobně. Nikterak to nesnižuje odpovědnost řidičů za své chování a jeho následky. Občan má být primárně trestán za to co způsobí, nikoli za to, co by způsobit mohl. Zde je Česká republika v nebezpečné konstelaci, kdy i za vážná dopravní provinění s vážnými následky padají relativně drobné tresty, kdežto preventivní trestání (včetně bodového systému) jest poměrně drakonické – např. ztráta obživy pro lidi, pro které je řízení pracovní podmínkou či přímo podstatou profese. Tento pozměňovací návrh tento poměr liberálním způsobem upravuje.
Vyšší tolerance u cyklistů je zapříčiněna jejich menší nebezpečností pro ostatní účastníky silničního provozu. Podobně například máme naprostou toleranci u chodců, kteří jsou rovněž účastníky silničního provozu. Opět to nikterak nesnižuje odpovědnost cyklistů za jejich chování a jeho následky. Většina cyklistů sportovních požívá alkoholické nápoje po jízdě jen pro dojetí k domovu. Z hlediska sociálního máme také mnoho cyklostezek ve vinařských oblastech a podobně, kde opět není žádný důvod držet „tatínky na rodinném výletě“ v nulové hladině alkoholu.
2) Zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích
V § 18 odst. 3 se číslo „130“ nahrazuje číslem „150“.
Odůvodnění: Naše dálnice jsou čím dál kvalitnější. Naše automobily jsou čím dál kvalitnější (účinnost brzd, bezpečnostní prvky). Přitom nejvyšší povolená rychlost zůstává neměnná. Zkušenost Spolkové republiky Německo, kde je na dálnicích rychlost neomezená, ukazuje, že nedochází k většímu počtu nehod a dokonce ani nedochází k větší rychlosti u většiny jedoucích automobilů (100-130 km/h). Současných 130km/h jako maximální rychlost je v mnoha situacích rovněž nebezpečně vysoká rychlost (vysoká hustota provozu, mlha, sníh a náledí, mokrá vozovka, silný vítr) a každý řidič musí zodpovědně rychlost snížit. Na druhou stranu za malého provozu a slušných podmínek není žádný důvod, aby občan nemohl jet rychlostí 150km/h, pokud takovou rychlost jeho vozidlo technicky umožňuje. Původním smyslem dopravy je rychlost a plynulost.
3) V § 18 odst. 3 se za slova „nejvýše 90 km.h-1;“ vkládají slova „na silnici I. třídy rychlostí nejvýše 100 km.h-1,“.
Odůvodnění dtto.
4) „Při předjíždění cyklisty na pozemních komunikacích s výjimkou silnic I. tříd musí být zachován boční odstup od předjížděného cyklisty alespoň 1,2 metru.“
Odůvodnění: Toto opatření kopíruje obdobná opatření v řadě vyspělých evropských zemí a je deklaratorní (výchovné) povahy. Ochraňuje cyklisty a jejich pohyb na silnicích menšího významu, kde by jejich aktivita měla primárně probíhat. V praxi znamená upozornit řidiče na situaci, kdy (ev. vzhledem k protijedoucímu vozidlu) by na užších silnicích neměl být souběžně jedoucí cyklista omezen z boku a měl by mít zachovánu bezpečnou zónu. Nebezpečných situací, kdy třeba řidič nákladního vozu z důvodu dopravní situace projede 0,5 metru nebo i blíže jedoucího cyklisty, sice ubývá, ale není žádný důvod vyšší kulturu řidičů vůči cyklistům nepodpořit i deklaratorní úpravou vyhlášky a na ní navazující osvětové kampaně příslušných organizací zabývajících se bezpečností provozu
-> Sejki: tak on ten chodec by byl o dost pomalejší a nehrozilo by, že mně narazí z boku do předku...
Ještě dodávám, že jsem jel přes chodník v místě stavebně k tomu určeném
Ještě dodávám, že jsem jel přes chodník v místě stavebně k tomu určeném
Na chodniku nema co delat ale kdyby slo do tuheho tak si mohl ohrozit i chodce takze by to bylo podle me na tebe
Tuhle jsem ze soukromého pozemku (parkoviště) přes chodník vyjížděl na silnici, a skoro jsem sejmul cyklistku (když je to ženská, tak je to cyklolesba?
), co jela po chodníku. Docela dotčeně na mě koukala. Ona tam samozřejmě neměla co dělat, ale já jsem povinen dát přednost všem na pozemní komunikaci. Chodník je pozemní komunikace? Kdo by byl propadající?

-> Nwkt: To jsem chtěl taky. Ale blbý je, že oni nenajedou do toho vnitřního pruhu, ale už se hned zase cpou do toho pravýho 
A pak ho vidím, jak sjíždí jako já směr Domažlice...

A pak ho vidím, jak sjíždí jako já směr Domažlice...
-> David29: Náklaďákem možná, ale jak jezdíš ty, tak já osobákem jedu pravým a hned po najetí se nacpu do prostředního. Páč v levým je kolona aut co čekají až bude díra na kruháči
Antidebilovskej kruháč udělali v Berouně