skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
-> dragon_cb_cz: Ups, reaguju na to, že konstatní jízda není dobrá pro CVT. Ok, řetěz, myslel jsem si.
-> bouchy: Nevím na co reaguješ... CVT mají pokud vím většinou řetěz.
-> Jawák2: Trhnutí při zařazení R/D můžou dělat i silentbloky okolo motoru/převodovky, ale zároveň i vnitřnosti převodovky. U toho variátoru netuším jak přesně uvnitř vypadá, takže těžko říct. Každopádně doporučuju to moc neprožívat - olej jsi vyměnil, dokonce s proplachem, takže ono stejně není nic moc jiného, co bys mohl udělat. Prostě jezdi a pokud to nebude mít jasně se zhoršující tendenci, tak to neřeš. Pokud by se to zhoršovalo, tak tě repas nemine a je pochopitelně lepší ho provést dokud to nějak funguje, než čekat až to bude úplně v hajzlu.
Já jsem tuhle chybu udělal s naším prvním Sobem - první auto s automatem, ta převodovka neřadila úplně 100%, 4 roky jsem z toho měl trochu nervy. 4 roky to bylo stejné nebo možná spíš zlepšující se a pak jsem auto prodal a nový majitel s ním spokojeně jezdí dál... Dneska už tuším, že to nejspíš bylo tím, že v tom autě vyměnili převodovku (to vím) a neudělali adaptaci TCM (to odhaduju)... proto se to postupně trochu zlepšilo, jak se převodovka postupně adaptovala sama.
-> suri: Rozhodně ho neopraví když už je tam něco vyloženě rozbité, ale speciálně u HDM automatů, pokud je tam olej co už má něco za sebou, tak ta výměna "pocitu" z převodovky může pomoci fakt dost - speciálně u "problémů" závislých na teplotě bych řekl.
Problém je, že automatů je tu najednou docela dost, ale spousta mechaniků (teď pochopitelně nemyslím tebe, -> suri: ) má podle mě jen velmi povšechné povědomí o tom, jak přesně fungují a jaká třeba mají jednotlivé modely specifika. Třeba v případě obou mých Aisinů měnič s řízeným prokluzem lock-up spojky - mechanik, který měnil převodovku v té 9-5 o něčem takovém myslím neměl ani tuchu a že měl vytáhnout Tech 2 a udělat ty adaptace, to nejspíš taky ne. A že by něco takového tušili v autorizáku Suzuki, kde byla teď SX4, jsem také pocit neměl... tu převodovku tam potkají jednou za uherák. Tak se to "nějak" udělá, ono to "nějak" funguje... proto jsem taky výměnu oleje v převodovce na SX4 nechal udělat u specialisty a ne v autorizáku. Protože ten typ převodovky poznal na první pohled, aniž by hledal štítek a celkem přesně věděl, co a jak...
Já jsem tuhle chybu udělal s naším prvním Sobem - první auto s automatem, ta převodovka neřadila úplně 100%, 4 roky jsem z toho měl trochu nervy. 4 roky to bylo stejné nebo možná spíš zlepšující se a pak jsem auto prodal a nový majitel s ním spokojeně jezdí dál... Dneska už tuším, že to nejspíš bylo tím, že v tom autě vyměnili převodovku (to vím) a neudělali adaptaci TCM (to odhaduju)... proto se to postupně trochu zlepšilo, jak se převodovka postupně adaptovala sama.
-> suri: Rozhodně ho neopraví když už je tam něco vyloženě rozbité, ale speciálně u HDM automatů, pokud je tam olej co už má něco za sebou, tak ta výměna "pocitu" z převodovky může pomoci fakt dost - speciálně u "problémů" závislých na teplotě bych řekl.
Problém je, že automatů je tu najednou docela dost, ale spousta mechaniků (teď pochopitelně nemyslím tebe, -> suri: ) má podle mě jen velmi povšechné povědomí o tom, jak přesně fungují a jaká třeba mají jednotlivé modely specifika. Třeba v případě obou mých Aisinů měnič s řízeným prokluzem lock-up spojky - mechanik, který měnil převodovku v té 9-5 o něčem takovém myslím neměl ani tuchu a že měl vytáhnout Tech 2 a udělat ty adaptace, to nejspíš taky ne. A že by něco takového tušili v autorizáku Suzuki, kde byla teď SX4, jsem také pocit neměl... tu převodovku tam potkají jednou za uherák. Tak se to "nějak" udělá, ono to "nějak" funguje... proto jsem taky výměnu oleje v převodovce na SX4 nechal udělat u specialisty a ne v autorizáku. Protože ten typ převodovky poznal na první pohled, aniž by hledal štítek a celkem přesně věděl, co a jak...
-> dragon_cb_cz: Tak to je překvapující. Ten "řemen" v tom CVT je guma? Někde jsem zaslech, že kov, RAV4 vypadá, že to jen plíškama pobitý. Guma mi ve výkonech 130kw+ nějak nedává smysl. A ten jejich "otáčkoměr" taky ne. Vždyť otáčky motoru u CVT můžou (při zrychlování) leda růst ne? On to byl beztak spíš ekonoměr/ampérmetr.
-> Jawák2: nestraším , mám skúsenosť ...
-> suri: Nestraš
vraj ten olej nemal taký tlak ako by mal mať keďže ho bolo málo, preto trhlo motorom keď som preradil

-> Jawák2: nevidel som ešte automat ktorú opravila výmena oleja dlhšie ako na pár km
Bolo to aj s preplachom, a doslova v hodine dvanástej.. chýbalo v nej cca liter oleja
Niekto sa v tom už musel hrabať. Preto mi tak trhalo motorom keď som dal s P do R alebo S..
Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom

Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom
-> David29: Ty jsi ale měl S80 s klasickým měničem, ne? To je dost jiná převodovka... každopádně ani tam to není potřeba tak dramatizovat, klasickou výměnou "vypustit, dolejt" nic nezkazíš, spíš jde o to, že vyměníš max polovinu náplně - pak se to okamžitě promíchá s tím zbytkem a částečně ho to znehodnotí. Ale rozhodně není potřeba dělat demontáž, možnosti jsou v zásadě tři:
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat
Každopádně po tej částečnej výměně převodovka funguje stejně v pohodě jako před ní, možná ještě o fous líp... takže asi při další výměně oleje v motoru udělám zase "výměnu" i v automatu, tentokrát už bez sundání vany, jen vypustit a dolejt novou... stojí to asi 6 stovek, tak proč ne.
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat

Hele s tou výměnou opatrně.
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
-> Jawák2: Tak se s nima předem dohodni, v mém případě to byl taky specialista, ale měl svoje dodavatele a co neměli, to mi řekl ať si klidně dovezu sám, ale že on to prostě nedodá...
-> dragon_cb_cz: No, lenže nepočítajú s tým že autá sa dožívajú aj viac ako 200 000 km
najradšej by som bol za originál, budú mi to meniť vo firme kde sa špecializujú len na automaty

-> Jawák2: Ono dost často udávají výrobci náplň jako "doživotní"... což taky většinou bývá - do konce života převodovky
A jaký olej tam dáváš? Origo?

-> dragon_cb_cz: Repasovať sa to dá, ale finančne je to dosť drahé. Olej som ešte nemenil
teraz v pondelok idem na výmenu s preplachom
Auto mám od 180 tkm, mám aj servisnú knižku a nieje nikde poznačené žeby bol olej v prevodovke niekedy menený..


-> Jawák2: Těm CVT většinou škodí hlavně jízda ustálenou rychlostí (dálnice atd), pokud jezdíš spíš město/okresky, tak by to mělo být lepší... a určitě to jde repasovat. Olej si v tom měnil?
-> palinator: myslíš výherný automat ?
-> dragon_cb_cz: to netuším
No automat som nikdy nechcel
to auto som mal asi 2 mesiace objednané na dovoz, na SK som žiadné také na predaj nenašiel. No keďže sa mi staré auto už úplne rozpadlo ( Toledo 1L, zhnila zadná náprava a zlomila sa
) , tak som prikívol aj na automat :) ako zatiaľ som spokojný, uvidím ako dlho tá prevodovka vydrží
no pri nižších rýchlostiach dusí motor, nepustí na viac ako 1300 ot.
Večšinou si dávam ručné radenie

-> dragon_cb_cz: to netuším






Večšinou si dávam ručné radenie
-> Syny: Kup tu B7 za 260 

-> Jawák2: Tak proti gustu... znáš to
Multitronic je CVT, že jo? S tím jsem jel jen chvilku jednou a přišlo mi to cajk, ale byl to teda japonec... ti to už myslím stran spolehlivosti mají docela vymakané.

-> Jawák2:
Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.

Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.


-> dragon_cb_cz: Nechcel som automat. Je tam multitronic ktorý je povestný svojou nespoľahlivosťou, a aj servis je dosť nákladný
-> Jawák2: Proč bohužel? U auta podobný třídy je automat jednoznačný plus...
-> Jirik_Tuňák1983: 
-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku

-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku
-> Milan 136: Wiki tvrdí, že jen do roku 2010. To by mohlo být docela fajn... ta 1.8TSI co přišla po tom je oproti klasice o dost větší průser, ne?
-> Jirik_Tuňák1983 16.03.19 21:45:24: V tom byla k dostání pokud mě paměť neklame i stará 1.8T 20V. Ale asi ne po celou dobu prodeje.
-> dragon_cb_cz 16.03.19 21:41:30: Vzhledem k tomu, že je to převtělení starší Audi, tak ještě normální. 

-> Jirik_Tuňák1983: Taky tak.
-> Jawák2: Zajímavej vozejček... co v tom máš za motor?
-> Jawák2: Zajímavej vozejček... co v tom máš za motor?
-> Jawák2 16.03.19 20:37:17: Přiznám se, že Exeo konby vidím poprvé v životě a to ještě na obrázku. 

-> Jawák2: Co to je za povoz?
moje jednickova octa ma 366000km - je to 1.6 74kW LPG
-> palinator: No, vzhledem k tomu, že je na tom autě původní prakticky všechno krom ECU, tak to je docela výkon
(vyjma spotřebních věcí typu desky, kotouče atd).

-> dragon_cb_cz:
To by bylo docela blbý kdyby nežil ne?
To by bylo docela blbý kdyby nežil ne?
-> Jirik_Tuňák1983: Jezdí se mi v tom moc hezky. Moc krásně se to ovládá výkon motoru i když třeba v Octavii mám o sto koní více, tak vůbec díky nízké váze nepocituji, že by to nejelo.
-> michael 28.02.19 21:52:08: A jak si to užíváš?
Jezdí se s tím pěkně?

-> Kocvin: Ale já to nikterak nepodtáčím.
-> Kocvin 28.02.19 21:45:03: Zapomněl jsi napsat italskej motor.
Ex A6ka 2.5tdi 110kw, ak by bolo zle vidno tak 428443
zvuk motora bol pekný 


-> michael: Protože takový styl záběhu, není pro motor nejvhodnější..
-> Kocvin: Proč?
-> michael: špatně..
-> MVM: No ještě chvilku šimrat budu.
-> michael: Jo takhle .. Tak to má 1800km,z čehož je tušit zajíždění .. Tak hlavně to neprodlužovat a nešimrat.
-> MATTESS: Příště se polepším 

-> michael: snad spider, ne? A chtělo by to do tý věty ještě čárku, páč to na první pohled vypadá, že to ne jede 
