![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektrikáři
prohledat
147 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 15.05.2021 do 07.08.2023, založil/a StepaNoFUN
-> StepaNoFUN: Tak voe sem myslel, ze nechas ostatni potrapit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 2 baterky paralelně...
Jinak by me zajimalo, kterej blbec projektoval tenhle budik. Schvalne, kdo prijde na zaludnost...
-> StepaNoFUN: -> dragon_cb_cz: Sak vim, urcite ma vic uctu a zadni vratka primo na masinu, kde Virt bezi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.01.23 13:21:46: Naopak, konečně na to třeba bude mít klid, když ho nebudou rozptylovat politische gespräche ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Evža si ho dokáže i odstranit. :-D
-> U-Geen 24.01.23 12:47:36: Kdyz sis dal ban, tak urcite ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele tak interni php fce na zjistovani velikosti/typu obrazku na tom lehne, to asi aktualne neopravim :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: j nenahraje, mrknu vecer proc
-> U-Geen: Máš jinej obrázek na mejlu. Snad to gmail nepřechroupe nějak a dojde to bez úpravy.
-> U-Geen: Sakra origo uz nemam, kdyz jsem to orizl. Zkusim jine foto bez upravy:
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele posli mi pro zajimavost ten puvodni screen z fb na maila
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.01.23 20:00:48: Nabourali tomu pražákovi sloupek? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vysrávač běží jak novej (ostatně je chvíli po záruce.
), i to kompletní rozebrání a vyčištění mu evidentně prospělo. Aspoň nemusí žena vytahovat vodníka, kterej je jen na větší úklide.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo tak to bylo tim, ze to byli z FB a stacilo to oriznout...
Facepalm
Kurvadrat zas to nejde
Kurvadrat zas to nejde
-> StepaNoFUN 22.01.23 19:54:43: ano to zjišťování sledu fází je trochu dobrodružství ale to často nepotřebuji
jinak na sn4 nedám dopustit používám od nepaměti a hlavní důvod je ten že ta cívka je dost velká zátěž takže pokud to ukáže napětí tak to tam skutečně je navíc např.při hledání vadného spoje začně v tomto spoji jiskřit typicky spoj v krabici na al drátech...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Pavel P..: Proto má jeden z našich velkejch zákazníků v systému položku "Vandalismus" ano/ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: jak píše Kingoš, většinou se to vytrhne ve vidlici, takže ufiknout třeba 10cm a dát novou novou.... zrovna nedávno jsem stejnou závadu řešil u celkem zánovního Karcheru, dneska to už má takový sračkový slabý kabely s tvrdou izolací že se to láme když je to v zimě ztuhlý....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nedonutěj... dával jsem novou zástrčku na jeden průmyslovej vysavač, byla úhlová, protože jsem po ruce zrovna jinou neměl a za dva týdny mi ukrajinka volá že vysavač nejde. Když to dovezla tak jsem hned viděl proč, ty kolíky u tý zástrčky byli ohnutý nahoru a kabel přervanej v tom ohybu, jak to rvala ze zásuvky..... takže dostala vynadáno a pak nakázáno jak bude zástrčku vytahovat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nedonutěj... dával jsem novou zástrčku na jeden průmyslovej vysavač, byla úhlová, protože jsem po ruce zrovna jinou neměl a za dva týdny mi ukrajinka volá že vysavač nejde. Když to dovezla tak jsem hned viděl proč, ty kolíky u tý zástrčky byli ohnutý nahoru a kabel přervanej v tom ohybu, jak to rvala ze zásuvky..... takže dostala vynadáno a pak nakázáno jak bude zástrčku vytahovat.
-> Jirik_Tuňák1983 23.01.23 09:03:01: většinou je to do 10cm od vidlice, častěji hned v místě kde se láme kabel
-> Jirik_Tuňák1983 23.01.23 09:03:01: V 95 procentech pripadu hned u vidlice...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.01.23 09:04:19: A jak ty koumáku, když jsem nemohl najít žádné měřící zařízení a musel jsem převrátit vzhůru nohama celou nářaďovnu? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aspoň jsem to celé vyčistil a vyfoukal.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aspoň jsem to celé vyčistil a vyfoukal.
-> hans1 22.01.23 16:40:25:
Taky mě to hned trklo, k čemu by u sériovýho stejnosměrnýho motoru byl rozběhovej kondík.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Taky mě to hned trklo, k čemu by u sériovýho stejnosměrnýho motoru byl rozběhovej kondík.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P.. 23.01.23 08:45:33: To je nejlepsi tam davat uhlovy koncovky, ktery ty lemply donutej dojit k zasuvce a odpojit kabel rukou no
Pripadne si vyrvou i zasuvku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak takhle banalni zavadu jsem necekal. To je zaklad, zmerit privod...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak takhle banalni zavadu jsem necekal. To je zaklad, zmerit privod...
-> Pavel P.. 23.01.23 08:45:33: Včera paní žena luxovala, kabel vytažený nadoraz a malej jí přes ten kabel přelezl. Pak to prý přestalo jít.
Jak daleko od vidlice to většinou bývalo poškozené?
Jak daleko od vidlice to většinou bývalo poškozené?
-> Jirik_Tuňák1983: to je u vysavačů docela běžná závada že je urvaný kabel u zásuvky, od toho jak se vytahuje z navijáku a nebo od línejch uživatelů kteří nechtěj chodit k zásuvce a rukou vytáhnout vidlici ale tahaj za kabel.... už jsem takhle opravil několik vysavačů, hlavně průmyslových, které měli vytrhlý kabel v izolaci ale nebylo to vidět.... a firma než aby to dala do opravny, tak to dá na likvidaci a koupí novej.
-> Milan 136 22.01.23 18:31:07: No, jsem vopatrnej. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jsem to celé proměřál, vysrávač je rozebraný na prvočinitele, motor jsem měl rozebraný a běží (nepřej si vidět testovací centrum
), ale jak jsem šel s měřákem po drátoch, tak to vypadá na přívodní šňůru nebo vidlici. Zkusím ustřihnout nejdříve vidlici a kabel vyměním až v momentě, kdy to bude skutečně on.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jsem to celé proměřál, vysrávač je rozebraný na prvočinitele, motor jsem měl rozebraný a běží (nepřej si vidět testovací centrum
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: Po posledních zkušennostech jsem SN4 pohodil do šuplíku. Ta co jsem měl, tak zjistit s ní sled fází byl nadlidskej úkol. Kor když trochu svítilo sluníčko. A koupil jsem tohle: www.hotair.cz/detail/.../
zkousecka-uni-t-ut18d.html
?gmc&gc...
Na tom teda fázovka spíš nic, než moc, ale vyhovuje mi. A hlavně si s tím vyrazíš chránič jen když chceš.
Na tom teda fázovka spíš nic, než moc, ale vyhovuje mi. A hlavně si s tím vyrazíš chránič jen když chceš.
-> StepaNoFUN 22.01.23 18:57:41: Co jsem potřeboval jsem naměřil ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 22.01.23 18:57:41: ja si koupil nejakou novou fazovku s ledkou a byl sem z toho akorat zmatenej vic nez bez ni
To svitilo porad.
a u novy vadasky sn4 me stve jak jsou ty kabely tvrdy, hlavne takhle v zime, sem zvedavej jak dlouho to vydrzi.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
a u novy vadasky sn4 me stve jak jsou ty kabely tvrdy, hlavne takhle v zime, sem zvedavej jak dlouho to vydrzi.
-> Milan 136: A přitom toho na NN multimetrem většinou moc nenaměříš. Ale furt lepší než fázovka ve šroubováku.
-> Jirik_Tuňák1983 22.01.23 18:27:28: Ne, že Tě to usmrtí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já když naposledy strkal hroty multimetru do odkrytované běžící myčky, tak byla manželka docela nervní![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já když naposledy strkal hroty multimetru do odkrytované běžící myčky, tak byla manželka docela nervní
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 22.01.23 18:12:12: Ještě to proměřím. Musel bych ho ustřihnout. Jdu hledat to náčiní.
-> Jirik_Tuňák1983 22.01.23 17:31:05: tak ho odpoj
je tam jen kvuli jistření uhlíků na chvilku se to bez něj nezblázní
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne, není to rozběhový kondenzátor, však píšu co je to za kondenzátor. Rozběhový jsem měnil vloni na kompresoru.
-> hans1 22.01.23 16:40:25: Přesně tak. Železo je to co nemůžu najít a je to přesně to co píšeš.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi napíšu ještě na Octavia fórum.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> hans1 22.01.23 16:40:25: Přesně tak. Železo je to co nemůžu najít a je to přesně to co píšeš.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi napíšu ještě na Octavia fórum.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 22.01.23 16:27:31: rozběhový kond. to není určitě to by musel být asynchronní motor ne s komutátorem a uhlíky.Dej foto dle popisu těžko radit.Pokud nemáš vadasku kterou změříš že jde k motoru plné síťové napětí tak se na to raději vykašli.Co je to železo nevím...
-> Jirik_Tuňák1983 22.01.23 16:27:31: pokud je to rozběhový kondík tak bez něj se motor neroztočí
-> Jirik_Tuňák1983: Jesi je to rozbehovy kondik, tak je to velice pravdepodobny...
Přestal jít vysavač, po rozebrání jsou uhlíky ok, motor je čistý a jde volně, po přemostění spínače také neběží. Jen možná jednou neudělal ani celou otáčku a mlčí. Je tam ale hranatý odrušovací kondenzátor, ve kterém jsou kabely zalité. Na protější straně od kabelů je kondík na rohu tmavý a jeho plastový obal prasklý. Je možné, že by stroj neběžel kvůli tutomu?
Nic jsem neproměřoval, páč nemůžu najít železo.
To poslední slovo dávám pro pobavení mimoplzeňských.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nic jsem neproměřoval, páč nemůžu najít železo.
To poslední slovo dávám pro pobavení mimoplzeňských.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Spíš proto, že se šetří. A vyseknout výztuhu z plechu je snazší (a levnější), než nějaký tvarovaný výlisek či dokonce odlitek...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 21.01.23 14:14:28: protože to nevymejšlí nikdo z praxe ale páni inženýři ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.23 14:00:42: No, to jsem si už párkrát říkal, že některé novodobé rozváděče jsou pěkně debilně konstruovaný, že mají spoustu ostrých hran a novodobé kabely mají hrozně měkkou izolaci jednotlivých vodičů, kterou proříznu jen nehtem...
...natož protahovat vodič pod DIN lištou se stávajícími přístroji, které, ač s plastovým obalem, mají též ostré hrany...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
...natož protahovat vodič pod DIN lištou se stávajícími přístroji, které, ač s plastovým obalem, mají též ostré hrany...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> StepaNoFUN: Když přesun, tak bych čekal spíše srandovní obrázky
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přesunuto z tématu Stepanzadnazabava (problémy s Fordy)...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Klasika... Ale přesouvám. ;-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Klasika... Ale přesouvám. ;-)
Přesunuto z tématu Stepanzadnazabava (problémy s Fordy)...
Z fb :-D
Z fb :-D
-> T: Frekvenční měnič sice fajn, ale taky to má svoje omezení. Jak již bylo zmíněno - co je v tom za motor. Pak se dá pokračovat. Já to na starý stojanovce mám. Ale hlavně kvůli snížení otáček kvůli nerezi.
-> T 20.01.23 19:40:04: důležité je vědět výkon motoru bez toho ti nelze radit,pokud tam není štítek tak změřit proud do motoru.Nevýhodou je sice pískání ale výhodou je rychlá změna otáček a např. u menšího motoru možnost napájet 1F/230v
-> T 20.01.23 19:40:04: Mal som menic u sustruhu aj s komplet kabelazou a ovladanim motora.
Skus na cncfore....zahladol som ta tam
Tusim aj snf ma na svojej .
Mne osobne fest vadilo piskanie motora....tak som sa vratil k standardu a menic siel z domu.
Od ruky aj s komplet kabelazou a zladenim na 2,2kw som zato dal tusim 7000czk...ale bolo to uz davnejsie
Skus na cncfore....zahladol som ta tam
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mne osobne fest vadilo piskanie motora....tak som sa vratil k standardu a menic siel z domu.
Od ruky aj s komplet kabelazou a zladenim na 2,2kw som zato dal tusim 7000czk...ale bolo to uz davnejsie
Dávám dohromady starou vrtačku od Volmana s motorem na 380v a místo přehazování řemene jsem tam viděl frekvenční měnič, ale prd o tom vím….jaký je vhodný a co to může stát ?