-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.04.25 11:02:01: Asi bych to nehrotil. Vlek co mam doma je starej pres 20 let. Sice byl asi 5 let parkovanej pod strechou, ale predtim i potom venku. Podlaha je sice v pr... (uz se postupne vrstvy loupou), ale stale drzi a je porad puvodni. A vozilo to vse, ce bylo zrovna potreba.
Jo a ta podlaha je z tenky desky (tusim 12mm).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přívěs - rada
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja jsem vsechny rezany hrany na preklizce natrel naredenym resistinem a vlek stoji venku, uz to bude rok a furt je to cerny mastny a nic to nedela a drzi.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Povedlo se mi to stejné. Vlek byl tehdy nový. Veškerá barva byla za chvíli fuč, protože sem vozil štěrk a odrbal ji lopatou. Pak sem se na to vykašlal. Nyní je to už 6 let a díra v podlaze je furt stejná.
Debil jsem vcera tahal bordel z vleku do kontaku a jedna deska z nabytku mela dole neco ostryho, asi pant nebo zamek... Do podlahy vleku jsem si vyryl asi 1cm sirokou drazku hlubokou asi pres prvni vrstvu preklizky. Mam to nechat bejt nebo treba koupit lodni pak a natrit to cely? Vlek parkuju pod strechou, ale stejne no...
-> m8rinek: Však to má svařovaný tuhý rám, jen oj není napevno
Asi jediné, k čemu bych neměl úplně důvěru je to vyklápění kol na lanko (nebo je tam nějaká další aretace kol v pohotovostním režimu?). Jinak fajn nápad - do malé garáže

Asi jediné, k čemu bych neměl úplně důvěru je to vyklápění kol na lanko (nebo je tam nějaká další aretace kol v pohotovostním režimu?). Jinak fajn nápad - do malé garáže

-> jerrom: nápad hezkej, ale tím to spíš končí. Všichni chtějí svařované tuhé rámy a pak někdo přijde s takovýmhle legem :)))
-> isti 23.09.24 20:54:20: Sice ne vždy, ale většinou jezdím po silnici a tedy nevidím důvod se válet v bahně a špíně

-> Tomaso435 23.09.24 17:25:04: to je přesně ten typ co si rovnou říká o přeložení a následný problémy.....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Radšej nikam
Taky jsem letos uvažoval že koupim nový vlek.... ale když jsem si pořádně prohlídnul kámarádův plecháč z Hornbachu za 16tis. tak jsem raději zresuscitoval Sportjacht který jsem kupoval snad 2008 tady na virtu od T-éčka..... sice jsem chtěl jen vyměnit shnilý desky a popraskaný gumy aby prošel STK, ale nakonec z toho byla komplet GO a je zase fešák

-> isti: Kam jinam to ale dat? Vsude jinde bude rezerva prekazet...
-> Bukaj 23.09.24 15:03:04: Pán je asi skodovkár a rád válá v bahne a v špine

-> palinator 23.09.24 15:18:03: Ale to nejsou rozumné vozíky - nemá to kloudný rám, všechno to jsou plechovky a většina z nich ani nemá tlumiče

-> Borderer 23.09.24 08:06:30: tak jasný, koupíš něco kde překližka není nosná, a po převozu domů na to navaříš dalších 50kg zeleza, podložíš nápravy atp a vysledkem toho je, ze to veme i 2.5t. jen to auto zase úplně né no...
-> Sita 23.09.24 09:33:45:
Uplně nejdebilnější jsou vozejky s příčným listovým perem a "rogalovými" polonápravami. Mám jeden za škodovku a s tim se dá jet rozumně jen s prázdným. Když se to zatíží, tak vzhledem k absenci tlumičů to propružuje, že guma brousí hranou o bok podběhu a tím že je to listové pero příčné, tak se to při zatížení má tendenci rozkývat kolem podélné osy, což je strašně nebezpečné, protože to hází celým autem...
Netahat na tom nábytek a velké předměty na Pohofest, tak už jsem ho hodil dávno ze skály.
Uplně nejdebilnější jsou vozejky s příčným listovým perem a "rogalovými" polonápravami. Mám jeden za škodovku a s tim se dá jet rozumně jen s prázdným. Když se to zatíží, tak vzhledem k absenci tlumičů to propružuje, že guma brousí hranou o bok podběhu a tím že je to listové pero příčné, tak se to při zatížení má tendenci rozkývat kolem podélné osy, což je strašně nebezpečné, protože to hází celým autem...
Netahat na tom nábytek a velké předměty na Pohofest, tak už jsem ho hodil dávno ze skály.

-> Sita: Také mám moderní přívěs, na který nedám dopustit - dokonce se stejnou nápravou, jako máš Ty, ale prostě není vhodný na přepravu lehkých věcí a věcí, které by se mohly rozbít - na nerovnostech bez zatížení hrozně skáče. Ale na přepravu sypkých materiálů a těžších věcí (nerad na něm vozím víc, než tunu) je bezva, na ty ostatní věci (menší a lehčí - do 300 Kg) je zase ideální ten Sport Jacht.
-> Jarda/felda: Rezervu tak, aby nezavazela. Já to mám takto:

-> Jarda/felda: Rezervu tak, aby nezavazela. Já to mám takto:

-> Sita 23.09.24 09:41:30: jo rozdílný kola mě taky se*ou že už jsem přemejšlel kam na vozík pověsim rezervu
ale vzhledem k tomu že za posledních 25let nebyla potřeba....


Tohle je uplne jinej level, uveze to 1.5t a s prazdnym s tim muzu jet klidne 130. Nic neskace a neplave. Akorat jsem si tam dal 15" kola aby tam byly stejny jako jsou na taznym aute. To je jedina chyba, kterou vyrobcum modernich voziku vytykam, ze nejsou schopny tam davat vetsi kola od vyroby... Prej to u nas nejde, schvaleny jsou 13", 14". Pritom v nemecku to problem neni...
EDIT: jel jsem si pro tenhle vozik osobne na sever az do Upice, po dalnici, max rychlost a hned po par km jsem si rikal, ze jsem to mel udelat davno :D
EDIT: jel jsem si pro tenhle vozik osobne na sever az do Upice, po dalnici, max rychlost a hned po par km jsem si rikal, ze jsem to mel udelat davno :D
-> Bukaj: tak to teda tezce nesouhlasim. Sport jacht jsem nikdy netahal, ale mam tady starej domorobo prives ze socialismu na listovych perach s tlumicema, o kterym se taky tradovalo jak s nim komfortni jezdeni, jak je skoda ho nechat padnout, atd... Realita je takova, ze je prazdnej strasne tezkej, nic neuveze a v rychlosti je daleko stabilnejsi a tissi muj novej Sachr s 1.3t ALKO napravou...
mluvim o tomhle: statek.zetory.cz/web/img_ 8247.jpg
EDIT: Toho socanka mam od pribuznyho zadarmo, myslel jsem si, jak mi bude stacit, ze aspon usetrim penize, ale fakt to nejde. Jediny co by se o nem dalo rict pozitivniho je, ze oproti tem levnejm celoplechovejm z bauhausu je prazdnej tissi.
mluvim o tomhle: statek.zetory.cz/web/img_ 8247.jpg
EDIT: Toho socanka mam od pribuznyho zadarmo, myslel jsem si, jak mi bude stacit, ze aspon usetrim penize, ale fakt to nejde. Jediny co by se o nem dalo rict pozitivniho je, ze oproti tem levnejm celoplechovejm z bauhausu je prazdnej tissi.
-> MATTESS 23.09.24 06:33:20: Sport Jacht je super vozík, hlavně díky odpružené nápravě - můžu jet s prázdným 140 a za autem o něm vůbec nevím
Ale nesmí se přeložit (pak jdou jízdní vlastnosti do kopru) a vzhledem k velikosti není moc praktický...
...naopak moderní přívěsy mají jednu velkou nevýhodu - prakticky žádný výrobce nedělá klasické přívěsy s odpruženou nápravou, takže za autem to přestane skákat (a s autem cukat) až při pořádném zatížení a není to na vožení lehkých křehkých věcí...
-> Borderer: Tak u takovéhoto vleku nepředpokládám, že by v tom někdo vozil štěrk a písek a naopak předpokládám, že vše bude dostatečně dimenzované, aby se přívěs nerozpadl po roce používání.

...naopak moderní přívěsy mají jednu velkou nevýhodu - prakticky žádný výrobce nedělá klasické přívěsy s odpruženou nápravou, takže za autem to přestane skákat (a s autem cukat) až při pořádném zatížení a není to na vožení lehkých křehkých věcí...
-> Borderer: Tak u takovéhoto vleku nepředpokládám, že by v tom někdo vozil štěrk a písek a naopak předpokládám, že vše bude dostatečně dimenzované, aby se přívěs nerozpadl po roce používání.
-> Tomaso435: No...maj.....
Umíš si představit, co bude ta hromada pantů dělat po nějakých 1 000km na neodpružený nápravě?

Podobný prostor zabere starý Jacht sport, když se postaví na packy
A nemusí se nic skládat


-> Milan 136 21.09.24 16:57:53: jako by dnešní vozejky co mají kako nosný prvek překližku, a zbytek na nejtech, měly tu nosnost vyšší....
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.09.24 11:29:04: Jakou to má asi tak nosnost? To je tak na převoz vaty ne?
-> Jarda/felda: leda to postavit vizualne stejne (ale lepsi)... vcetne teda stejne umisteneho cisla ramu atd. :)
-> Pavel P@nkáč 23.02.24 13:41:18: bohužel co se fotí tak tyhle přestavby nejsou reálný 

-> PavelZ4:
Myslim že mnohdy mají papíry k vozíku větší cenu než vozík samotný
E: i když nevim jak to jde když se dneska fotí...
Myslim že mnohdy mají papíry k vozíku větší cenu než vozík samotný

E: i když nevim jak to jde když se dneska fotí...
-> Eidy: Tak, někdo to použije třeba na něco podobného co má doma bez TP, myslím že je toho dost.....akorat bych si dohlídl na přepis, přece jenom za to nebude žádnej velkej balík a případný problémy za to nestojí.
-> PavelZ4: Nabídni to na bazoši. Když nic, tak to sěsrotuješ.
Zdravím, nevím kde se zeptat, tak to zkusím zde. Mají nějakou cenu papíry na přívěs ( Agados Handy)? Mám celý vozík, ale po bouračce. Chtěl bych dát pryč komplet. Nebo to nechat zlikvidovat? Pán nedobrzdil a sešrotoval mi vozík. Použitelné je tak jedno kolo, možná náprava- pokud není taky ohnutá. Jinak korba křivá, rám prasklý a ohnutý, V oj ohnutá.
Díky
Díky
-> Nepér: díky za reference
vypadá solidně

S tlumičema je to zase o level dál. Přetížený se to hůř rozhoupává a s prázdným se dá jet dost rychle i po kostkách. Sportovní podvozek
. Jo a nechal jsem dodatečně vyvážit kola. Podle prodejce se to nedělá... Možná se ale od doby, kdy můžou 130 km/h praxe změnila. Můj je oficiálně do 100 km/h a nad 120 to vibrovalo zadkem auta 


Neni to vyšší, než běžný hatchback nižší střední třídy
Ale koukám do nabídky a tuhle nízkou verzi už tam nemá ale od těch Poláků doveze cokoliv. Výrobce je z.p.h.u. Rydwan.

Ale koukám do nabídky a tuhle nízkou verzi už tam nemá ale od těch Poláků doveze cokoliv. Výrobce je z.p.h.u. Rydwan.
Bez plachty jsem to zvážil asi na 200 kg +-5%
Na dorazy se to opře, když náložíš přes tunu. Ale konstrukce je z 40 jackelů, ani se to nehne.
Na dorazy se to opře, když náložíš přes tunu. Ale konstrukce je z 40 jackelů, ani se to nehne.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Já ho mám. Ale kratší 195x125 cm verzi s nižší asi 80 cm konstrukcí na plachtu. Je to těžký a robustní. Elektrika je trochu odflaknutá. Přední poziční světla jsou napojený k nějaký prefabrikovaný kabeláži nožem, kroucením a izolačkou. Kostra vede až někam k zadnímu světlu. Takže tyhle dvě věci jsem předělával. Povrchová antikorozní ochrana podvozku (náprava a pera) chce vylepšit třeba alkytonem. Listové odpružení nemá tlumiče. Respektive to tlumí utažené "houpačky", které je třeba dotahovat na 30 asi Nm. Funguje to docela dobře. Neskáče to ani prázdný. Já jsem nakonec implantoval opravdový tlumiče a je to supr.
co říkáte na tenhle : www.privesyhk.cz/listing/
privesny-vozik-euro-a750c2
-110
hoší technická, je li tu nějaké dřevo, jak doma zapustit toto
www.vypos.cz/obchod/.../k otevni-miska-zapustna-up-0 3
do tohoto
www.artisan.cz/vodovzdorn a-preklizka-briza-f-w-18x1 250x2500mm
pomocí vrchní frézky
www.vypos.cz/obchod/.../k otevni-miska-zapustna-up-0 3
do tohoto
www.artisan.cz/vodovzdorn a-preklizka-briza-f-w-18x1 250x2500mm
pomocí vrchní frézky
-> palinator: Náhodou, mírně upravená 120LS, ale ani ta nestačila...on ten kopec je mnohem prudší než vypadá. :-D Jilemnice - Vrchlabí, pokud někdo zná. :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Já bych naopak řek že ta cesta se stopětkou a solidní zátěží musí bejt velice inspirující.
A bodový svary bych řek že je na tom autě až to uplně poslední, co trpí. 
*
Já bych naopak řek že ta cesta se stopětkou a solidní zátěží musí bejt velice inspirující.


*
-> Borderer 18.11.15 22:18:48: Dukaz, ze skodovka s origo mrtvym motorem je o nicem. Ja mam obycejnou 136 bez velkych uprav a s vlekem co mel nakejch 700 kg (550 uhli, 150 vlek) jsem jezdival tak, ze me nikdo nemusel predjizdet a motor mazal furt a nemusel jsem poustet topeni. Dneska uz bych ale 27 let stary auto takhle netrapil. Bodovy svary karoserie neco pamatujou :-)
-> palinator: Ne, ale to, že na volnoběh svítí kontrolka mazání u motoru, co má najeto 3 tisíce km běžný není. :-D Za normálních podmínek drží tlak za tepla asi 3-4 sekundy, než se rozsvítí kontrolka po chcípnutí, za studena asi 10.
Nicméně jízda zážitek, toliko přírodních krás sem si dlouho nevšiml... :-D
Nicméně jízda zážitek, toliko přírodních krás sem si dlouho nevšiml... :-D
-> Borderer:
Jak jsi poznal že se hřál? Máš temperatůroměr?
Jak jsi poznal že se hřál? Máš temperatůroměr?

-> palinator: Podle mapy.cz sem nastoupal během těch 150km 1 920 metrů.
Neměl sem odvahu za celou cestu ztlumit topení, pouze sem na něm zapínal/vypínal dle potřeby větrák. Saharu spínám natvrdo a byla potřeba asi 5x za celou cestu, vždycky jakmile to chtělo lízt na 90°C. Mam čistej motor, dobrou pumpu a chladič v relativní kondici. Kupodivu sem se spíš bál o olej, dost se hřál.
Měl sem dvě možnosti, buďto dvojku roztočit co jde a držet za 3 s plynem na podlaze nebo motoru aspoň trochu odlehčit a mazat vzhůru na dvojku.

Měl sem dvě možnosti, buďto dvojku roztočit co jde a držet za 3 s plynem na podlaze nebo motoru aspoň trochu odlehčit a mazat vzhůru na dvojku.
-> Nepér 14.11.15 21:44:36: Tohle ještě ujde, horší je obrácená varianta - velká kára, malý auto (nebo třeba Land Rover, kterej má blinkry a koncovky dole v nárazníku...
Bohužel realita - ze tří přívěsů za osobákem dva mají efektní osvětlení...
Bohužel realita - ze tří přívěsů za osobákem dva mají efektní osvětlení...

-> Borderer:
Pěkný. Saharu jsi měl zapnutou natvrdo? Docela si nedokážu představit, jak škodovka (u)chladí pod zátěží v rychlosti 40 km/h. Moje Škóda chladí velice dobře, ale tejrat velkou zátěží v kopcích jsem jí nezkoušel.
Pěkný. Saharu jsi měl zapnutou natvrdo? Docela si nedokážu představit, jak škodovka (u)chladí pod zátěží v rychlosti 40 km/h. Moje Škóda chladí velice dobře, ale tejrat velkou zátěží v kopcích jsem jí nezkoušel.
www.facebook.com/Borderer
/.../1065961096747636?pnre
f=stor... Jojo, kopce byly docela záživný... :-D