-> Jirik_Tuňák1983: Vidíš, já mám ženu pečlivku, tak jsem u oktaviána měl záznamy komplet 5 let dozadu, jen jsem musel dovozovat co bylo plný tankování a co ne
Jedinou díru v datech jsem měl loni v dubnu (věděl jsem o události tankování a stav počítadel, ale ne kolik se tankovalo a cenu), ale moje obsese s uchováváním věcí dokud si nejsem jistý, že nejsou potřeba, se vyplatila - tu účtenku, schovanou "na pozdější dozapsání" jsem doma našel. Na to, že jsem se mezi tím stěhoval, myslím docela slušnej výkon
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2732 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 01.11.2011 do 10.12.2024, založil/a mark - zrušená registrace
00:31:24
25.08.2015
25.08.2015
dragon_cb_cz
23:58:47
24.08.2015
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
Já jsem to stejně nevydržel se s tím zadávat. Ani jak mi říkal U-Geen, že to tam frkne dycky na pumpě do telefonu. Když už ne Spritmonitor, tak jsem si stáhnul nějakou app. s pěkným hodnocením. Dal jsem tam dvě tankování a pak jsem se na to zase vysral. Většinou tankuju ve spěchu (třeba cestou do práce) a ani doma se už k tomu nevracím, páč si buď nenapíšu km, nebo nosím účtenku tak dlouho v peněžence, že vybledne a pak ji hodím do skartovačky.
21:54:12
24.08.2015
24.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Řek bych že decku na hodinu ušetřej. Podle toho co píše palubák.
E: ono to nemáš jenom přední světla. Obrysovky + zadní světla + podsvícení přístrojovky bude přes 50 W navíc.
-> King:
Ale tak to že se umí ušetřit na technický stránce věci není přece nic špatnýho, ne? A já bych celou bulharskou konstantu smáznul s tim, že ty chyby měření vzdálenosti maj auta vždycky nějaký, takže ta korekce by fakt vyšla nula nula prd. To by člověk musel jezdit uplně jiný gumy aby se to hlo o dalších 10% do prdele.
Řek bych že decku na hodinu ušetřej. Podle toho co píše palubák.
E: ono to nemáš jenom přední světla. Obrysovky + zadní světla + podsvícení přístrojovky bude přes 50 W navíc.
-> King:
Ale tak to že se umí ušetřit na technický stránce věci není přece nic špatnýho, ne? A já bych celou bulharskou konstantu smáznul s tim, že ty chyby měření vzdálenosti maj auta vždycky nějaký, takže ta korekce by fakt vyšla nula nula prd. To by člověk musel jezdit uplně jiný gumy aby se to hlo o dalších 10% do prdele.
20:04:38
24.08.2015
24.08.2015
dragon_cb_cz
-> King: Myslíš, že ty LEDky dělaj až tak moc? Těch možná 100W zátěže navíc mi přijde dost zanedbatelnejch... ale i kdyby, sice jsem tak trochu kolenovrt, ale LEDkový SPDS nesnáším (a SPDS obecně), takže konverzi si odpustím (a stejně by se nestihla zaplatit).
19:08:14
24.08.2015
24.08.2015
King
-> dragon_cb_cz: Jasně, že to jsou už pikačoviny, ale ta latina kolem spotřeby si to žádá :-) Sám uvádíš, že PP vs. realita dělá třeba 10pct. Další desetinky se naženou na tom, že skutečná rychlost je skoro vždycky nižší, než reál. Já třeba naženu něco tím, že jezdím celoročně na 195kách a default je 215. Něco ušetří ledkový denní svícení - a rozdíl je pak klidně 20 pct. A někdo si to pak přečte a je smutnej, že mu ten jeho poklad žere i při eko-jízdě jak prokopnutej. Inu, nemoc z povolání
- hledám a vysvětluju, proč ty výsledky analýz nemůžou vycházet opakovaně na 3 desetinný místa :-)
- hledám a vysvětluju, proč ty výsledky analýz nemůžou vycházet opakovaně na 3 desetinný místa :-)
19:06:00
24.08.2015
24.08.2015
darklord
-> dragon_cb_cz: no ja som to prave skusal ladit, ale potom som sa na to vysral a nechal som nastavenie BC (korekcia vzdialenosti) na tovarnych hodnotach. Pretoze obcas to vychadzalo menej, obcas viacej, atd. Donaladil som si korekciu spotreby tak, aby to plusminus oscilovalo okolo spocitanej hodnoty a dalej neriesim.
18:55:52
24.08.2015
24.08.2015
dragon_cb_cz
-> King: Čekal jsem, že s touhle námitkou přijdeš (nikoliv poprvé, že Ne, neměřil, ale to asi není problém udělat jednorázově jen co pojedu nějakou delší trasu a napadne mě zapnout GPS tracker... akorát jsem před pár týdny přesedlal na jiný rozměr pneu, takže to zpětně nebude mít takovou hodnotu (leda až zase změřím na zimních). A jak píše -> darklord: , každý gumy trochu jiný, hejbou se tlaky, teploty, opotřebení... to už bych asi fakt neřešil.
18:55:15
24.08.2015
24.08.2015
King
-> darklord: No, to je další faktor k bulharský konstantě :-) Tohle bylo s novýma pneu, další věc, že je to alternativní rozměr. Huštění, jako správnej kolenovrt, je na max.zátěž, takže to v tom nebude :-)
16:15:37
24.08.2015
24.08.2015
darklord
-> King: a zapocitavas do tych 2.5% aj vplyv ojazdenia pneu a tlak hustenia?
15:56:42
24.08.2015
24.08.2015
King
-> dragon_cb_cz: To jsem rad, ze mame dalsi dukaz o existenci bulharske konstanty v oblasti mereni spotreby :-) Verifikoval jsi si i presnost mereni dylky trasy? Mne sice palubak ukazuje spotrebu naprosto presne, ale skutecna ujete draha je asi o 2,5 procenta kratsi, nez podle tacho...i kdyz uznavam, ze to uz je balounovsky stourani v hovinku :-)
23:13:47
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: To víš jen ty sám co ti kdo může... já si v heslech taky poslední dobou snažím trochu dělat pořádek, na otázku "co mi můžou" už si totiž musím odpovídat, že "docela dost"... ale už jsme dost OT
23:09:23
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Co mi můžou?
E: ale pro klid už jsem teda přistoupil k tomu, k čemu jsem se dlouho přemlouval a to obnovit hospodaření s heslama.
Co mi můžou?
E: ale pro klid už jsem teda přistoupil k tomu, k čemu jsem se dlouho přemlouval a to obnovit hospodaření s heslama.
23:04:58
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Hmm, tak to tě určitě potěší informace, že autor webu je má v databázi nešifrovaně a zvesela je rozesílá emailem taktéž nešifrovaně...
23:04:02
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Samozřejmě že jo. Mám unifikovaný hesla.
Samozřejmě že jo. Mám unifikovaný hesla.
22:59:31
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak si hlavně zkontroluj, jestli to heslo co na ten web používáš, nepoužíváš i někde jinde...
22:56:26
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Dokud se mi ta databáze neztratí, tak to může bejt programátorskej kretén jakej chce a budu spokojenej.
Dokud se mi ta databáze neztratí, tak to může bejt programátorskej kretén jakej chce a budu spokojenej.
22:40:17
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> U-Geen:
-> palinator: Kdybys mi o tej ikoně neřek, tak jí nenajdu... ale já to za pekloweb považuju z jinejch důvodů - protože autor webu je programátorskej kretén z roku zwei
Jinak já tankuju do prvního vycvaknutí, i tak se tam kolikrát 62 litrů vleze
-> palinator: Kdybys mi o tej ikoně neřek, tak jí nenajdu... ale já to za pekloweb považuju z jinejch důvodů - protože autor webu je programátorskej kretén z roku zwei
Jinak já tankuju do prvního vycvaknutí, i tak se tam kolikrát 62 litrů vleze
22:32:51
23.08.2015
23.08.2015
U-Geen
-> palinator: pozna se to tak ze je u toho redku spotreba... kdyz neni a je tam takova ta spojovaci carka, tak je to castecny plneni
20:41:50
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Není jasný? Jak se na spritmonitoru pozná, žes tankoval do plný? Tady je přímo ikonka tankování do plný a ještě tam píšu do poznámky "po okraj". Což v mým případě neznamená uplně po okraj protože to bych na pumpě byl asi do zejtra, ale znamená to to, že tankuju se zmáčklou odvzdušňovací páčkou a leju to tam do tý doby dokud mě to nepřestane bavit.
Není jasný? Jak se na spritmonitoru pozná, žes tankoval do plný? Tady je přímo ikonka tankování do plný a ještě tam píšu do poznámky "po okraj". Což v mým případě neznamená uplně po okraj protože to bych na pumpě byl asi do zejtra, ale znamená to to, že tankuju se zmáčklou odvzdušňovací páčkou a leju to tam do tý doby dokud mě to nepřestane bavit.
20:05:19
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: A to je po tankování do plný? Není mi to z toho peklowebu zcela jasný... Pokud jo, tak docela dobrý - já mám minimum asi 4.3... což na 4kolu taky není zlý
20:03:43
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> venni: Pokud byste byli účastníkem toho pochybného dotačního systému, tak příspěvek dostanete, ale zase to znamená jiná omezení co vím...
19:22:24
23.08.2015
23.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:
Mně poslední trip vychází docela dobře.
www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877
Mně poslední trip vychází docela dobře.
www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877
17:53:06
23.08.2015
23.08.2015
Tomaso435
-> venni: mysli na mě s maskama :-D
17:30:56
23.08.2015
23.08.2015
Nwkt
-> venni: Co likviduješ za auta?
16:49:24
23.08.2015
23.08.2015
venni
-> Bukaj 17.08.15 23:49:49: nevim jak je to u Vás,ale tady žádný příspěvek od státu za zlikvidované auto jako ekoligická likvidace nedostáváme ;) a nevim kdo tady níže psal že to je bída...nám přijde 1-8 aut denně a rozeberou se max 3-4 za den.
15:18:28
23.08.2015
23.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator 15.08.15 00:28:31: Tak jsem to do toho spritmonitoru doflákal... aktuálně to vychází na 5.62 l/ 100km : www.spritmonitor.de/en/..
./711595.html
Což teda musím říct, že když to člověk má takhle "černé na bílem" je docela zklamání - ač jsem to okolo 5.5 odhadoval, tak jsem vlastně podvědomně to auto vnímal jako o něco úspornější. Ta "bulharská konstanta" jak říká King zjevně na řidičovo podvědomí funguje - její hodnota je v mém případě někde okolo 0.6 l / 100km to vypadá.
Což teda musím říct, že když to člověk má takhle "černé na bílem" je docela zklamání - ač jsem to okolo 5.5 odhadoval, tak jsem vlastně podvědomně to auto vnímal jako o něco úspornější. Ta "bulharská konstanta" jak říká King zjevně na řidičovo podvědomí funguje - její hodnota je v mém případě někde okolo 0.6 l / 100km to vypadá.
09:18:18
18.08.2015
18.08.2015
Bukaj
-> Danster: Tak já to také nevím jistě, jen vím, že koncem 90. se o tom dost mluvilo, v jaké formě a jestli vůbec to vstoupilo v platnost, to už nevím...
08:57:43
18.08.2015
18.08.2015
Danster
-> Bukaj 17.08.15 20:25:23: Aha zajímavý to jsem nevěděl.
08:41:23
18.08.2015
18.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu:
No, tak to buď máte víc vrakáčů, než žádá trh - tedy je přirozené, že některé se neuživí a zaniknou.
A jestli auta končí ve šrotu (sběrné suroviny), tak buď tam končí vraky bez papírů, nebo daná sběrna má licenci na ekolikvidaci. Navíc je výhodnější nakupovat díly ve sběrných surovinách, kde platíš "za kilogram železa" 10 Kč a plastové a gumové díly dostaneš často zdarma, než na vrakáči, kde chtějí za použité díly většinou vyšší částku, než za nové druhovýrobní s dvouletou zárukou...
Jinak že by nebylo dostatek vraků asi nehrozí - tedy alespoň zde v okolí Prahy.
Nevím, jak fungují vrakoviště u vás, ale tady je v tom takový poněkud mafiánský systém, kdy značková vrakoviště (kde rozeberou na díly a prodávají "ze skladu", nebo po internetu) vyžerou všechny zajímavé vraky (bouračky zánovních vozů, vraky do cca 15 let věku) a na klasická vrakoviště (auta "na place" se samoobsluhou) zbydou nucené odtahy opuštěných aut z ulic a to, co jim tam lidi přivezou sami...
...ale i taková vrakoviště mají slušný obrat vozů na place.
No, tak to buď máte víc vrakáčů, než žádá trh - tedy je přirozené, že některé se neuživí a zaniknou.
A jestli auta končí ve šrotu (sběrné suroviny), tak buď tam končí vraky bez papírů, nebo daná sběrna má licenci na ekolikvidaci. Navíc je výhodnější nakupovat díly ve sběrných surovinách, kde platíš "za kilogram železa" 10 Kč a plastové a gumové díly dostaneš často zdarma, než na vrakáči, kde chtějí za použité díly většinou vyšší částku, než za nové druhovýrobní s dvouletou zárukou...
Jinak že by nebylo dostatek vraků asi nehrozí - tedy alespoň zde v okolí Prahy.
Nevím, jak fungují vrakoviště u vás, ale tady je v tom takový poněkud mafiánský systém, kdy značková vrakoviště (kde rozeberou na díly a prodávají "ze skladu", nebo po internetu) vyžerou všechny zajímavé vraky (bouračky zánovních vozů, vraky do cca 15 let věku) a na klasická vrakoviště (auta "na place" se samoobsluhou) zbydou nucené odtahy opuštěných aut z ulic a to, co jim tam lidi přivezou sami...
...ale i taková vrakoviště mají slušný obrat vozů na place.
08:10:09
18.08.2015
18.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Všechny 4 v okolí maj problémy s auty, pak je tu pár "vrakovišť" stylem, rozebrat do skladu, na jednom Tě pustej i do skladu ať si vybereš, ale švechno je to o sebe opřený, takže nepřehledný, a na druhým ani do toho skladu nepustěj... Potom leda kupovat díly ve šrotu, kde končí většina aut.
06:51:14
18.08.2015
18.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Tak asi je to nějakej zoufalej vrakáč, kterej nedostal licenci na ekolikvidaci, jinak vrakáče, co znám, se musej pěkně otáčet, aby se jim tam vešly nově přivezené vozy...
00:01:14
18.08.2015
18.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Nevím jaký je vrakoviště, ale moc nových aut jim tam už nepřibylo, za poslední rok asi 2 feldy, celkem asi tak 1-2 auta za měsíc. Tak je mi divný, že je to dokáže uživit, když tam jsou ve 3, když už tam lidi auta nevozej, ale nechávaj u prodejců nových aut/v bazarech ...
23:49:49
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Nejen, že se uživí, ale je to celkem dobrej byznys (pokud se bavíme o vrakovišti s licencí na ekolikvidaci) - když uvážíš, že za každé zlikvidované auto kromě dílů a surovin dostanou ještě pár tisíc příspěvek od státu...
23:47:07
17.08.2015
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: -> Bukaj: Já jen čekám, kdy po nás budou chtít na vrakovišti zaplait za rozebrání.... Nevěřím tomu že se vrakoviště uživí jen z prodeje dílů a následnýho prodeje surovin ...
23:44:43
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: To nemohu popřít...
23:41:09
17.08.2015
17.08.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Možná něco takového existuje, ale s ekodaní to má souvislost zcela jistě nulovou... prostě jen dvě státem organizované loupeže s podobnou záminkou, ale právní provázanost nulová ;) Každopádně v zákoně o odpadech se o tom pokud vím nepíše nic....
20:25:23
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Danster:
Ale to neplatí kupující, ale přímo výrobce - za každý vyrobený vůz (nebo prodaný, to si nejsem jist) odvádí penízky přímo státu, potažmo mžp - jsou to prostě výrobní náklady, o kterých kupující ani nemusí vědět...
Ale to neplatí kupující, ale přímo výrobce - za každý vyrobený vůz (nebo prodaný, to si nejsem jist) odvádí penízky přímo státu, potažmo mžp - jsou to prostě výrobní náklady, o kterých kupující ani nemusí vědět...
19:43:19
17.08.2015
17.08.2015
Danster
-> Bukaj 17.08.15 14:50:26: Asi jsem taky anarchista mam na to stejnej názor
Co vím tak žádnej recyklační poplatek se v roce 2002 neplatil, když děda kupoval Fabii 1,4 MPI kterou jsem podědil já a mám jí jako spotřební. Jediný co tak děda dával na protiúčet 120cu užárnu myslím za 20000 kterou následně sešrotovali.
Co vím tak žádnej recyklační poplatek se v roce 2002 neplatil, když děda kupoval Fabii 1,4 MPI kterou jsem podědil já a mám jí jako spotřební. Jediný co tak děda dával na protiúčet 120cu užárnu myslím za 20000 kterou následně sešrotovali.
18:46:55
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Fakt ne? Já mám za to, že právě na základě recyklačního poplatku pro nové vozy zaváděli později "ekodaň" pro vozy starší.
A tenhle recyklační poplatek byl v diskusi už když jsem ještě byl na gymplu, tzn. před rokem 2000 a domnívám se, že v účinnost u nás vešel někdy krátce po roce 2000, možná ještě za výroby Felicií?
Ale jsou to jen domněnky, vím jen, že v médiích strašili, jak to zvedne cenu nových aut o 10, respektive 20 KKč...
A tenhle recyklační poplatek byl v diskusi už když jsem ještě byl na gymplu, tzn. před rokem 2000 a domnívám se, že v účinnost u nás vešel někdy krátce po roce 2000, možná ještě za výroby Felicií?
Ale jsou to jen domněnky, vím jen, že v médiích strašili, jak to zvedne cenu nových aut o 10, respektive 20 KKč...
16:17:21
17.08.2015
17.08.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Pokud vím, tak žádný takový poplatek se na nová auta neplatí...
15:59:54
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Tak, tak...
15:11:12
17.08.2015
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Ale tak by se měl vybírat až při likvidaci. Proč je jinej podle emisí, když je to na likvidaci, by to měly aspoň jinak pojmenovat, když už ...
15:07:52
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Protože u starých aut se neplatil. Zavedli to někdy po roce 2000 (možná až 2010), do té doby automobilky tento druh "daně" neměly...
15:05:38
17.08.2015
17.08.2015
Tomaso435
-> King: to co vyplodí auto je to poslední oproti tomu, že někdo tu ropu musí vytěžit, dovíst, upravit, dovíst, po cisterničách rozvíst po světě a já pak žeru 2x tolik toho produktu zbytečně, když by mi stačila jen pulka. chapu. byl by malej vobrat no...
15:03:49
17.08.2015
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Tak proc ho chtej i pri prepisu starych aut, kdxz uz je jednou zaplacenej ?
15:01:50
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Protože u nových aut ten poplatek platí přímo výrobce (nebo prodejce?)...
14:53:44
17.08.2015
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Teď využiju tvůj příspěvěk, proč když se u Elektra a jiných věcí platít EKO poplatek pži koupi novýho zboží, tak z jakýho důvodu se platí u starých aut, a při koupi nových se neplatí ?
14:50:26
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> King:
Taky jsem si vždy myslel, že 30 let starý vůz, který za rok najede 5000 Km a proteče mu přes motor nějakých 400 litrů benzínu (a litr oleje navrch) je ekologičtější, než rok nový vůz, který najede za rok 50 000 Km - i kdyby měl poloviční spotřebu PHM a oleje (což spíše nemá)...
Navíc vyrábět cokoli nového je méně ekologické, než udržovat již vyrobené (nehledě na ekologický vliv likvidace již vyrobeného)...
...radši už mlčím, ještě mne označíte za anarchistu
Ale vzpomněl jsem si, že to bylo v nějakém filmu - někdy v 50. letech (tuším v USA) zakázali vývoj a vědu a nevím, jestli vyráběli, ale určitě udržovali vše již vyrobené, auta nevyjímaje. Ale netuším, co to bylo za film...
Taky jsem si vždy myslel, že 30 let starý vůz, který za rok najede 5000 Km a proteče mu přes motor nějakých 400 litrů benzínu (a litr oleje navrch) je ekologičtější, než rok nový vůz, který najede za rok 50 000 Km - i kdyby měl poloviční spotřebu PHM a oleje (což spíše nemá)...
Navíc vyrábět cokoli nového je méně ekologické, než udržovat již vyrobené (nehledě na ekologický vliv likvidace již vyrobeného)...
...radši už mlčím, ještě mne označíte za anarchistu
Ale vzpomněl jsem si, že to bylo v nějakém filmu - někdy v 50. letech (tuším v USA) zakázali vývoj a vědu a nevím, jestli vyráběli, ale určitě udržovali vše již vyrobené, auta nevyjímaje. Ale netuším, co to bylo za film...
14:13:52
17.08.2015
17.08.2015
King
-> Tomaso435: Zalezi na tom, ke kterymu taboru se klonis ;-) Ten kat a vstrikovani rizeny elektronikou vyprodukuje radove min CO, NOx, HC a proti tomu stoji treba dvojnasobna produkce CO2, jehoz vliv udajne negativni vliv na prirodu je prinejmensim hodne, hodne spornej.
Edit: jako argumenty pls nepouzivat protokoly mereni ze dvou ustalenych stavu s minimalni zatezi motoru (tzv. mereni emisi) ;-)
Edit: jako argumenty pls nepouzivat protokoly mereni ze dvou ustalenych stavu s minimalni zatezi motoru (tzv. mereni emisi) ;-)
12:31:03
17.08.2015
17.08.2015
Tomaso435
nevim jestli se nad tim někdo i zamyslel, ale když pojedu za 7,5 bez katalizátoru, myslim že budu mít mně škodlivej provoz pro svět než se super eko co mi veme 2x tolik.....