![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> MOLSO: Já jsem ten co letos v Blansku jako spolujezdec vyhrál denní AOSku.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> J3STER: neviem nepamatam ale najviac ma serie ze neviem ktory si ty
na najbližšom zraze sa mi povinne budeš hlásiť ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> MOLSO: Mě tvrdili že jsou svazáci, ale řekl jsem jim že vypadají jako autobusáci. No, moc se jim to nelíbilo.
A vzpomínáš si jak předloni dostal Dědek Zdenál tu skládací lopatku za první místo "Osobnost srazu"? Jak padla hláška " to máš na tu rez, co?"![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> J3STER:
každý rok zmenia zamestnanie ... minulý rok boli esenbáci a skoro som dostal flastra ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Athlonek: Já bych spíš jako hlavní viděl to, že je napravo vidět řeka (voda). ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Radek Retro eLeSo:
No to asi bude, ještě tam jsou vidět staré zábrany u silnice, ale chybí tam to kulaté železobetonové propojení, nebo železná trubka?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Athlonek 30.12.13 11:56:01: tenhle záběr je natáčenej dole u Berounky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Enggik: Jo před dvěma lety jsem jí tam fotil
Jj, ty fotky jsem viděl na netu.
Veterána si takhle osobně nepředstavuji, ale proč ne :-D
Veterána si takhle osobně nepředstavuji, ale proč ne :-D
-> Enggik: Tak to musela být dobrý prdel...
Příště mě vem na takovou akci s sebou. ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 13.12.13 22:20:27: Tím ROH jsem měl možnost se svézt, neskutečná recese
Neskutečnej stroj, kombinace aerodynamiky hozený cihly, Aviáckýho motoru a plného obsazení je brutální i v sebemenším kopečku. A když je to ještě zkombinováno s projížďkou kolem lidmi přeplněný Brněnský přehrady, za zvuků nějakých chorvatských lidovek hrajících do širého okolí z toho ampliónu, za asistence policejní Lady se zapnutými majáky, tak prostě masakr ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Nejstarší dochovaná eŠka by měla být ve Zdicích. www.saxi.cz/index.php?pag
e=expon...
Ne, není to fotmontáž, jak to možná vypadá. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
"V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací."
www.ikarusbus.cz/
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
"V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací."
www.ikarusbus.cz/
-> mischicka: tinyurl.com/pzaquy6
Máte někdo více fotek? Myslím předlohy, ne modelu.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Nj, pak jsem se na to taky díval (na oboje).
Nj, pak jsem se na to taky díval (na oboje).
-> 1560: Jj, však je i vidět oj na fotce. A když se pořádně koukneš, tak nemá ty držáky skla jako na fotce -> 1560 - zrušená registrace 10.12.13 18:16:26: . Možná to tak někdo pojistil, aby nevypadlo.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Btw, k tomu Jihotransímu patří ještě "kurník" :)
Btw, k tomu Jihotransímu patří ještě "kurník" :)
-> 1560: Taky jsem si na první pohled nevšiml, byl jsem spíš rád, že po delší době vidím "novou" fotku a ne ty okoukané, co visí všude.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Některé z nich to tak měly.
Eh, ještě fotku... Je tu vidět lépe i uchycení (jen nevím, zda je to takto divně uchycené originálně z výroby, pochybuju).
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
To zadní takto měla první "stokusová série" + prototyp.
To zadní takto měla první "stokusová série" + prototyp.
Hlavně mi přijde divný to, jak je nižší a posunutý víc nahoru nad boční okna.
Mě se třeba u Š*11 moc líbí nedělené čelní sklo, ale nelíbí se mi to u zadního. :) Zas na druhou stranu by to vypadalo blbě jedno tak a druhý tak, navíc když podobnost předního a zadního čela je základním designovým prvkem tohoto busu.
-> mischicka:
Je to možné, na mne je to už moc starý, tak se v tom neorientuju. Navíc nemám moc pozorovací smysl pro detaily, nebýt toho, že to tu bylo napsané, tak si toho skla ani nevšimnu :)
Je to možné, na mne je to už moc starý, tak se v tom neorientuju. Navíc nemám moc pozorovací smysl pro detaily, nebýt toho, že to tu bylo napsané, tak si toho skla ani nevšimnu :)
-> 1560: Vidíš, další fotka.
Ptal jsem se strýčka a ten tvrdí, že nedělené čelní sklo byla nejen záležitost prototypů, ale i některých serií produkčních busů.
ŠM 11
Prototypy a první série nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1968 dělená okna
1970 rovné plehy, chybí transparent
1973 plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠM 16,5
Funkční vzorek ->okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Prototyp->rovné plechy
Ověřovací série->opět vlnité plechy
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroby ŠM 16,5 (RVHP, bo Ikarus atd.)
T11
Funkční vzorek+prototyp okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Ověřovací série-dělená čelní okna
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroy T 11, jednak z důvodů trolejbusové krize ve světě, jednak malá životnost kastle, a taky samozřejmě nechuť SSSR brát něco jiného než 9 Tr
ŠL 11
Prototyp+Ověřovací série ->nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky, čtyřkřídlé zadní dveře
1971-rovný plech, zadní dveře 3 křídla
1973-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠD 11
Prototyp + 100 kusová série z let 1968+1969
nedělená okna vpředu, zadní okno taky nedělené ale posazené výše než u pozdějších sérií, rovný plech, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1972-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
Více na www.sx11.ic.cz/
Ptal jsem se strýčka a ten tvrdí, že nedělené čelní sklo byla nejen záležitost prototypů, ale i některých serií produkčních busů.
ŠM 11
Prototypy a první série nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1968 dělená okna
1970 rovné plehy, chybí transparent
1973 plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠM 16,5
Funkční vzorek ->okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Prototyp->rovné plechy
Ověřovací série->opět vlnité plechy
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroby ŠM 16,5 (RVHP, bo Ikarus atd.)
T11
Funkční vzorek+prototyp okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
Ověřovací série-dělená čelní okna
1970-rozhodnutí o nezahájení sériové výroy T 11, jednak z důvodů trolejbusové krize ve světě, jednak malá životnost kastle, a taky samozřejmě nechuť SSSR brát něco jiného než 9 Tr
ŠL 11
Prototyp+Ověřovací série ->nedělená okna vpředu/vzadu, vlnitý plech, transparent nad předními dveřmi, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky, čtyřkřídlé zadní dveře
1971-rovný plech, zadní dveře 3 křídla
1973-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
ŠD 11
Prototyp + 100 kusová série z let 1968+1969
nedělená okna vpředu, zadní okno taky nedělené ale posazené výše než u pozdějších sérií, rovný plech, hliníkové dělené nárazníky, hliníkové blatníky
1972-plechové nárazníky v kuse, plechové blatníky
Více na www.sx11.ic.cz/
-> mischicka: No, vzhledem k faktu, že ještě první serie Karosy B932 (dodané pro DP Praha) měly problémy s praskáním čelního skla, tak bych se nedivil "slepé prototypové větvi"...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: Každopádně to vypadá luxusně ;-)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: Každopádně to vypadá luxusně ;-)
-> Bukaj: Já to nefotošopoval, takže zřejmě ano. Ale asi tu an to jsou povolanější, kteří to potrvdí nebo vyvrátí jako slepou prototypovou větev.
-> mischicka 09.12.13 22:27:10: Ony se dělaly ŠD s nedělenym čelnim sklem? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jsem zvědav na to jakou zjistí příčinu
A pokračujeme ve špatných zprávách...
www.pozary.cz/clanek/6980 4-v-opave-shorelo-pri-poza ru-haly-sedm-trolejbusu-pr edbezna-skoda-byla-vycisle na-na-48-milionu-korun
Údajně 7 "na uhel" + několik dalších vozů prakticky nepoužitelných (zpečená kabeláž, pneumatiky, pokroucený plasty apod.). Tolik prvotní ohledání, které bude ještě několik dní pokračovat.
Tak to vypadá, že tam nebude s čím jezdit, naštěstí podpora TR tam nějaká je (ne jak Mariánky, Košice, Chomutov, kde by podobná věc byla impulzem k zastavení provozu), tak se z toho možná nějak vyhrabou.
www.pozary.cz/clanek/6980 4-v-opave-shorelo-pri-poza ru-haly-sedm-trolejbusu-pr edbezna-skoda-byla-vycisle na-na-48-milionu-korun
Údajně 7 "na uhel" + několik dalších vozů prakticky nepoužitelných (zpečená kabeláž, pneumatiky, pokroucený plasty apod.). Tolik prvotní ohledání, které bude ještě několik dní pokračovat.
Tak to vypadá, že tam nebude s čím jezdit, naštěstí podpora TR tam nějaká je (ne jak Mariánky, Košice, Chomutov, kde by podobná věc byla impulzem k zastavení provozu), tak se z toho možná nějak vyhrabou.
-> Shackall: Tenhle fakt už kdysi v jedné hře glosoval nedostižný Jan Werich přibližně takto:"Spousta chytrých lidí,kteří již zemřeli,mohli zůstat na tomto světě ještě dalších padesát let a stále měli lidstvu co říct. Naproti tomu tu s námi je spousta třicetiletých hlupáků,kteří tady již čtyři sta let nemuseli být."
-> Bobesh: A nejhorší na tom je, že některý lidi, co by tu nemuseli být vůbec, se dožijou devadesátky a víc. Nebudu je tu jmenovat (nezaslouží si to), ale například to bolševické prase, co sem pomáhalo pozvat ruské okupanty, letos slavilo 96. narozeniny. Nějaký bývalý SSák letos umřel ve 100 letech a takhle by se dalo pokračovat
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bobesh: Některý karty maj ohnutý rohy, jiný jsou v půlce přetržený... ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Trochu brzo na odchod ze scény,sakra. Ten nejvyšší to s náma nehraje vyžycky fér![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> 1560: no k.rva...
-> Hřib:
Něco se ke mne doneslo, že prej infarkt. A protože se ke mne později donesl i datum a čas pohřbu, tak se obávám, že to JPP nebude :(
Něco se ke mne doneslo, že prej infarkt. A protože se ke mne později donesl i datum a čas pohřbu, tak se obávám, že to JPP nebude :(
-> 1560: Jura? jak jsi na to přišel ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tento týden asi veteránistům nějak nepřeje. Pokud se nemýlím, a byl bych rád, abych se velmi mýlil, je od včerejška i tato ŠL11 bez majitele.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Tak nás včera navždy opustil Ing. Ladislav Tetera, dlouholetý pracovník ČSAD Kroměříž a majitel několika renovovaných historických autobusů. Čest jeho památce, takový člověk tu na české autobusové scéně bude hodně chybět.
www.busportal.cz/modules. php?name=artic...
www.busportal.cz/modules. php?name=artic...