skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> haso: stále lepšie ako crossway , ten není teplý ani na konci šichty
-> haso: V SOR je v lete vedro a v zime zima. Musis se vyhrejvat pred motorem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
zaujimalo by ma preco su ti soferi taky nervozni...
som dneska zas po asi roku isiel SADkou, pridem na radu, poviem kam chcem ist a ze studentsky, sofer podrazdene povie "priloz kartu", tak prilozim kartu a on zacne po mne kricat: "sak tam nemas peniaze naco si ju prikladal", a ja mu na to s kludom: "vy ste to chcel, ja jazdím sviatocne"...
a cely ufrflany bol ze musel spravit 3 kliky do tej masiny aby ma vyuctoval...
a bola to SORka, a zima vtom bola jak v mrazaku![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
som dneska zas po asi roku isiel SADkou, pridem na radu, poviem kam chcem ist a ze studentsky, sofer podrazdene povie "priloz kartu", tak prilozim kartu a on zacne po mne kricat: "sak tam nemas peniaze naco si ju prikladal", a ja mu na to s kludom: "vy ste to chcel, ja jazdím sviatocne"...
a cely ufrflany bol ze musel spravit 3 kliky do tej masiny aby ma vyuctoval...
a bola to SORka, a zima vtom bola jak v mrazaku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
u nás za tmy jen levým blinkrem
-> Hřib: Když na něj pustíš přídavný dálky, tak to uvidíš taky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : co jsem si všiml u nás, tak se potmě zdraví rozsvícením lampičky nad šoférem, ony ty dálky nejsou za tmy ideální a aspoň vidí, kdo za volantem sedí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: "Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo 17.12.11 19:53:11: Podle kol prave prostredni :)
-> alpin: Že na někoho blikne dálkami není nebezpečné (a třeba kolegu nezdraví nýbrž upozorňuje na nějaké nebezpečí - třeba to že jede, bývá dost nebezpečné samo o sobě a někteří autobusáci by měli mít i oranžový maják), ale že vyhodí směrovku a jede rovně, to je dost matoucí a může to být potencionálně nebezpečné (např. v blízkosti křižovatky, na dálnici apod.).
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : diaľkové svetlá majú aj funkciu výstražnú , pozdravenie nieje upozornenie , smerovky by mali byť tuším brané už len informatívne , to je fuk , aj tak ide len o zdravenie šoférov
-> alpin 17.12.11 17:10:11: To se týká pouze jízdy na dálková světla, ne světelného výstražného znamení (krátké přerušované rozsvícení dálkových světel).
-> Jumbo 17.12.11 19:53:11: No vzadu by to ani nešlo. Jak by zatlačil, tak by se mu to v těch dvou kloubech zalomilo a první článek by byl v levém pruhu, třetí v pravém a druhý uprostřed naštorc.
-> Risan 17.12.11 19:05:11: Zajímavej dlouhán. Zajímalo by mě, jak s tím bruslí v zimě.
-> Jumbo 17.12.11 19:53:11: No vzadu by to ani nešlo. Jak by zatlačil, tak by se mu to v těch dvou kloubech zalomilo a první článek by byl v levém pruhu, třetí v pravém a druhý uprostřed naštorc.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Risan 17.12.11 19:05:11: Zajímavej dlouhán. Zajímalo by mě, jak s tím bruslí v zimě.
Jumbo 17.12.11 19:53:11 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: podle kol odhaduju, ze
vzadu asi ne…
Podle kol bych to tipoval právě na prostředek
→ Matthes, záškodník z TechWebu: podle kol odhaduju, ze
vzadu asi ne…
Podle kol bych to tipoval právě na prostředek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: podle kol odhaduju, ze vzadu asi ne...
-> Risan: Na jakou napravu ma asi pohon ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: dialkové svetlá sa zase nesmú používať pokým je cesta súvisle osvetlená a tiež to nikomu nevadí
-> 1560 17.12.11 16:23:24: Asi jo, já už si to taky nepamatuju... už je to sousta let.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.12.11 16:27:17: Jo je to kokotina, tady to naštěstí nevidno (busáci zvedají pracku).
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.12.11 16:27:17: Jo je to kokotina, tady to naštěstí nevidno (busáci zvedají pracku).
-> 1560: A co treba dalkova svetla? Az to priste nejakej blbec udela, kdyz budu vedle nej, tak ho vytroubim...![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Nikoho to nesere, protože je to už takovej zvyk, zdraví se tak i tramvajáci a trolejbusáci, tedy alespoň v Brně. Nicméně já raději zvedám pracku, protože mě štve ten blbej intenzivní hlaitej zvuk, co autobusí blikání rádo vytváří v kabině řidiče![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nikoho to nesere, protože je to už takovej zvyk, zdraví se tak i tramvajáci a trolejbusáci, tedy alespoň v Brně. Nicméně já raději zvedám pracku, protože mě štve ten blbej intenzivní hlaitej zvuk, co autobusí blikání rádo vytváří v kabině řidiče
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
alpin 15.12.11 21:58:10 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: lepšie
ako pravým
Blinkry jsou ukazatele smeru jizdy, ne zarizeni pro zdraveni. Nevim co to je za debilitu, je to velmi matouci. Divim se, ze to nikoho nesere...
→ Matthes, záškodník z TechWebu: lepšie
ako pravým
Blinkry jsou ukazatele smeru jizdy, ne zarizeni pro zdraveni. Nevim co to je za debilitu, je to velmi matouci. Divim se, ze to nikoho nesere...
Právě jsem dodělal evidenci Autotrolej Rijeka, jen v excelu a jen vozy, ke kterým něco mám nebo se něco dá najít na netu, a jak se tak dívám, tak je tam 468 vozů
A z toho jsem chtěl udělat výběr a společně s historií MHD v tamním městě 10 minut prezentovat (ve škole, hold když je na zápočet libovolná prezentace...). Budu to asi muset nějak zkrouhnout ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Sedačky to mělo podobný jak devítistovky, plastová skořepina s čalouněním, co si tak matně pamatuju. Výrobce a přesnej typ nevím, nicméně lze to někde dohledat.
Sedačky to mělo podobný jak devítistovky, plastová skořepina s čalouněním, co si tak matně pamatuju. Výrobce a přesnej typ nevím, nicméně lze to někde dohledat.
-> palinator: tyhle Karosy jsou hezo no
-> palinator: podobným berkhofom som šiel na dovolenku 1200km , akurát nie daf ale volvo ale prakticky to samé , hrôza.. taký dolámaný som z toho vystúpil...
-> 1560: V té Chrudimy mají tuším dva s tím šikmým čelem.
Ten kloubák (15.12.11 21:32:57) mi byl sympatický hlevně tím barevným provedením - pruhy. Dělalo to mnohem lepší dojem, než tehdy obyčejné barevné schéma. Tou dobou snad ještě ani nebyly busy v městských barvách (bílá, žlutá, červená) a nebo to nějak tou dobou začínalo. Myslím, že měl i jiné sedačky, ale už si přesně nepamatuju, v čem byl jiný. Ale hrozně se mi líbil a vždycky jsem po něm koukal. Pak jsem ho viděl když byl na prodej... škoda, že jsem ho nemohl koupit, to by bylo. :)
Ten kloubák (15.12.11 21:32:57) mi byl sympatický hlevně tím barevným provedením - pruhy. Dělalo to mnohem lepší dojem, než tehdy obyčejné barevné schéma. Tou dobou snad ještě ani nebyly busy v městských barvách (bílá, žlutá, červená) a nebo to nějak tou dobou začínalo. Myslím, že měl i jiné sedačky, ale už si přesně nepamatuju, v čem byl jiný. Ale hrozně se mi líbil a vždycky jsem po něm koukal. Pak jsem ho viděl když byl na prodej... škoda, že jsem ho nemohl koupit, to by bylo. :)
Včera jsem byl v Drážďanech s nějakým takovýmhle zmrdem:
eng.auto24.lv/lietoti/... /645560
Ví o tom někdo víc? Já vím jen to, že tam pohodlně kolena nesložim tak, aby posez aspoň trochu připomínal pohodlí.. naštěstí sedadlo vedle mě bylo ráno prázdný, ale stejně to nebylo nic moc. Sedačky tvrdý.
Jinak stále je můj nejoblíbenější model (byť mě vadí hlučná převodovka nebo v čem to pískání je), vzadu pěkná rovná koncovka, plnej dunivej sound, když za to pořádně vezme
:
eng.auto24.lv/lietoti/... /645560
Ví o tom někdo víc? Já vím jen to, že tam pohodlně kolena nesložim tak, aby posez aspoň trochu připomínal pohodlí.. naštěstí sedadlo vedle mě bylo ráno prázdný, ale stejně to nebylo nic moc. Sedačky tvrdý.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak stále je můj nejoblíbenější model (byť mě vadí hlučná převodovka nebo v čem to pískání je), vzadu pěkná rovná koncovka, plnej dunivej sound, když za to pořádně vezme
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Tenhle pamatuju, to byl můj oblíbený, vždycky se mi líbil.
Ten už asi taky není, že?
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ten je bohužel už taky sešrotovaný, od DP HK šel ke Kavkovi, pak ke Stenbusu a ten ho letos poslal do hutí. Někteří měli snahu zachránit atypické díly (sedačky, okna), jak to ale dopadlo, nevím.
Není nějaká moc hranatá? Hlavně ta okna…
Prototyp C734 měl hranatá okna, byť vypadají jako lepená, tak jsou klasicky v gumě. Pak se od toho upustilo (myslím, že ověřovací série měly okna už normální), tuším, že kvůli náročnosti výroby (a taky vzhledem k finanční stránce).
Tohle barevné provedení jsem už viděl v nějakých archivních materiálech.
Existuje k tomu katalog, tak možná tam? Někde ho taky mám naskenovanej, ale nevím kde.
Tohle vídám v Chrudimi.
Jo, majitelem je LAS Chrudim, ten druhej kousek z ČSAD ÚO je už sešrotovanej a jestli jich bylo víc, netuším.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ten je bohužel už taky sešrotovaný, od DP HK šel ke Kavkovi, pak ke Stenbusu a ten ho letos poslal do hutí. Někteří měli snahu zachránit atypické díly (sedačky, okna), jak to ale dopadlo, nevím.
Není nějaká moc hranatá? Hlavně ta okna…
Prototyp C734 měl hranatá okna, byť vypadají jako lepená, tak jsou klasicky v gumě. Pak se od toho upustilo (myslím, že ověřovací série měly okna už normální), tuším, že kvůli náročnosti výroby (a taky vzhledem k finanční stránce).
Tohle barevné provedení jsem už viděl v nějakých archivních materiálech.
Existuje k tomu katalog, tak možná tam? Někde ho taky mám naskenovanej, ale nevím kde.
Tohle vídám v Chrudimi.
Jo, majitelem je LAS Chrudim, ten druhej kousek z ČSAD ÚO je už sešrotovanej a jestli jich bylo víc, netuším.
-> 1560 15.12.11 21:32:57: Tenhle pamatuju, to byl můj oblíbený, vždycky se mi líbil.
Ten už asi taky není, že? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> 1560 15.12.11 21:33:59: Není nějaká moc hranatá? Hlavně ta okna...
-> 1560 15.12.11 21:38:27: Tohle barevné provedení jsem už viděl v nějakých archivních materiálech.
-> 1560 15.12.11 21:42:19: Tohle vídám v Chrudimi.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> 1560 15.12.11 21:33:59: Není nějaká moc hranatá? Hlavně ta okna...
-> 1560 15.12.11 21:38:27: Tohle barevné provedení jsem už viděl v nějakých archivních materiálech.
-> 1560 15.12.11 21:42:19: Tohle vídám v Chrudimi.
-> Tuner#2:
To vypadá zajímavě.
To vypadá zajímavě.
Dneska jsem si byl kupovat knihu a tohle viděl prvně. Třeba někoho zaujme, tak jsem si vzpoměl na tohle téma:
knihy.cpress.cz/autobusy. html
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
knihy.cpress.cz/autobusy. html
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt:
Prosakující servo :-) Jo jo, klasika... Nejedny kalhoty mám od toho za*raný.
Prosakující servo :-) Jo jo, klasika... Nejedny kalhoty mám od toho za*raný.
-> 1560 15.12.11 22:11:43: Byla na prodej
Přepravní autobus Karosa r.v. 1982. Otypováno pro přepravu 6ti lidí, spaní taktéž pro 6 osob.
Přídavná nádrž na naftu s nezávislým el. čerpadlem, nádrže na pitnou vodu s el. čerpadlem, nádrž na odpadní vodu.
Zadní přepravní prostor pro auta má samostatný vchod z boku, zadní vrata na hydrauliku (drobná oprava nutná). Snížený nájezd i podlaha, je možno přepravovat buggynu nebo auto. Hliníkové nájezdy, boční sítě na připevnění náhradních dílů a nářadí. Na střeše zahrádka pro přepravu kol, tažné zařízení zapsané v TP.
Zachovalý motor a převodovka, slabší brzdy, pneu 65%, prosakující servo. Cena včetně náhradních dílů (vstřikovací čerpadlo, turbo, kardan).
Cena 70.000,- Kč (2500 Euro)
Přepravní autobus Karosa r.v. 1982. Otypováno pro přepravu 6ti lidí, spaní taktéž pro 6 osob.
Přídavná nádrž na naftu s nezávislým el. čerpadlem, nádrže na pitnou vodu s el. čerpadlem, nádrž na odpadní vodu.
Zadní přepravní prostor pro auta má samostatný vchod z boku, zadní vrata na hydrauliku (drobná oprava nutná). Snížený nájezd i podlaha, je možno přepravovat buggynu nebo auto. Hliníkové nájezdy, boční sítě na připevnění náhradních dílů a nářadí. Na střeše zahrádka pro přepravu kol, tažné zařízení zapsané v TP.
Zachovalý motor a převodovka, slabší brzdy, pneu 65%, prosakující servo. Cena včetně náhradních dílů (vstřikovací čerpadlo, turbo, kardan).
Cena 70.000,- Kč (2500 Euro)
-> Nwkt: niekto čo jazdí kw berg na formuli stavanej zo škodovky má taký autobus
-> afro100:
jj :-) Akorát na to někdo nabastlil sedmičkový čelo.
jj :-) Akorát na to někdo nabastlil sedmičkový čelo.
-> 1560 15.12.11 22:06:56: šm, šl ? nieco z toho
-> Nwkt 15.12.11 22:10:30:
Tuhle jsem tuším kdysi viděl v Brně.
Tuhle jsem tuším kdysi viděl v Brně.
Tady ty přestavby mají své kouzlo, každý vůz jiný...
-> Milan 136:
Koňobus :-)) Ale to není to, co jsem chtěl slyšet.
Koňobus :-)) Ale to není to, co jsem chtěl slyšet.
-> 1560 15.12.11 22:06:56: autobus?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zajímavý jsou i tyhle úpravy C934 pro vozíčkáře, z výroby široký druhý dveře a vysokozdvižná plošina.