skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> Pivodak:
To není pro Ostravu, řekl bych, že tam k tomu dodávali jen nějaké části (buď trakční výzbroj nebo něco tak), jako u Solarisů apod. Po městě pak dělají jen zkušební jízdy.
Podobně Škoda Plzeň.
To není pro Ostravu, řekl bych, že tam k tomu dodávali jen nějaké části (buď trakční výzbroj nebo něco tak), jako u Solarisů apod. Po městě pak dělají jen zkušební jízdy.
Podobně Škoda Plzeň.
-> afro100: Made in Ukraine
-> afro100: no jo ach ten google
-> Pivodak: Stryco Google vedel :D:D
-> afro100: no jo ale kdo to má vědět že nějaký Bogdan dělá trolejbusy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pivodak: mas to tam napisane :D:D Bogdan T701.15
Zřejmě nový trolejbus pro Ostravu,foceno na vozovně trolejbusů v Ově ale nikde žádný nápis který by prozradil výrobce.
-> Michal N 283:
No jo, Slováci, mistři v bastlení.
-> Star LC20:
Díky :) Ale pořád se mám co učit. Žlutý nevím, dloooouho jsem to neviděl, ale tehdá to byl atmosférák.
No jo, Slováci, mistři v bastlení.
-> Star LC20:
Díky :) Ale pořád se mám co učit. Žlutý nevím, dloooouho jsem to neviděl, ale tehdá to byl atmosférák.
-> Michal N 283: ale nemá vlepené okná , inač veľmi pekný
-> Michal N 283 15.03.11 12:21:29: Tenhle vypadá asi nejlíp. Ještě bych mu dal na boční blinkry kryty ze zpátečky. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 1560: Joo ten žlutej taky znám, taky sme na něm dělali!
Lodní sporty Brno, to je vono. Vidím, že se vyznáš, respekt
Je fakt, že je to všechno cca 8 let zpátky, takže je klidně možný, jak říkáš, že ten bílej prošel úpravou na Turbo. A tenhle žlutej je teda pořád atmosférák?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> alpin: ..toto u náš bežne jazdí,ešte donedávna sa vo veľkom generálkovali 730-tky,tak,aby vyzerali ako rada 930 alebo 950....
-> 1560: to som naposledy na takýto hybrid čumel jak puk, predné aj zadné čelo iveco (900) , okná lepné ale kasňa jakokeby 700 , niečo jak tvoj obrázok ale bez tých malých zadných okienok, malo to starý volant , palubku som si moc nevšimol , diferák buď rockwell alebo ten renaulťacký ( presne neviem) lišty aj kufrové pánty to malo ešte hliníkové , sedačky klasicky poťah diaľkových karos ale patenty na sedačkach som si nevšimol , jako bol to docela hybrid
-> 1560: aha tak to jsem netusil, pak to blejsknu. Co jsem s tim parkrat jel tak to neznelo na 700.
-> gim:
To není probém udělat.
Tohle je taky 700.
To není probém udělat.
Tohle je taky 700.
-> 1560: právě že nemám, až ho zas potkám tak ho blejsknu. Na přestavbu ze 700 to nevypadá protože má místo zadního sloupku okno.
-> gim:
Generálka z LC736.1022 s dosazením nových čel z řady 900? :)
Jinak nevím, to auto neznám, nemáš fotku?
Generálka z LC736.1022 s dosazením nových čel z řady 900? :)
Jinak nevím, to auto neznám, nemáš fotku?
-> 1560: nevím jestli to máš někde v databázi a jestli je to standart, ale obec Zeleneč ma 900 lcčko, který má nižší zadní dvěře. Nevíš co by to mohlo být?
-> Pivodak:
Na Karosách mi to až tak nevadí, ale na 14Tr mě to docela otravuje.
Na Karosách mi to až tak nevadí, ale na 14Tr mě to docela otravuje.
-> Bobesh:
Opraveno, díky.
Opraveno, díky.
-> 1560: U sedmýho kusu si oprav jméno na Miloslav,znám ho.
Právě jsem ze sebe vyplodil seznam GT 11, všech 16 vyrobených. Pokud by někdo měl doplnění, ocením :)
seznam-autobusu.cz/seznam ?dopravce=0...
seznam-autobusu.cz/seznam ?dopravce=0...
Vždycky se mi líbilo jak ty velké Ráby byly hlučné.
Tak ještě jsem od nich fotil BSB 17-10, taky ex DP Brno. Tak nevím, kolik toho mají :-D Resp. tohle nevím, jestli patří jim, jakési Lodní Sporty Brno...
Star LC20 06.03.11 19:40:38 napsal:
→ 1560: Jestli se někdy pohybuješ v Brně, tak bych pro
Tebe měl jeden tip – ryzí atmosférák Karosu řady 700 zájezďák,
mají ČVK (český veslařský klub) v Brně, Jundrov, ulice Veslařská. Má
to ještě velkou Rábu se satelitama atd, výfuk za kolem apod. Když sem
dříve s otcem opravoval autobusy, tak sem na něm taky párkrát dělal.
Celkem raritní stroj už dneska. To jen tak pro inspiraci![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ex Dopravní podnik Brno BSB 17-11, ale už to prošlo "turbizací" (min. motorem). Rok výroby tuším 1985, pokud se nepletu. Ale díky, alespoň vím, že to ještě existuje a můžu se pokusit o fotku :)
EDIT - tak mě ale napadá, jestli nemají víc kousků - protože ten, o kterým mluvím já, má už určitě výfuk v nárazníku a turbo motor. Ale patří taky jim. A zahrádku na lodě na střeše.
→ 1560: Jestli se někdy pohybuješ v Brně, tak bych pro
Tebe měl jeden tip – ryzí atmosférák Karosu řady 700 zájezďák,
mají ČVK (český veslařský klub) v Brně, Jundrov, ulice Veslařská. Má
to ještě velkou Rábu se satelitama atd, výfuk za kolem apod. Když sem
dříve s otcem opravoval autobusy, tak sem na něm taky párkrát dělal.
Celkem raritní stroj už dneska. To jen tak pro inspiraci
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ex Dopravní podnik Brno BSB 17-11, ale už to prošlo "turbizací" (min. motorem). Rok výroby tuším 1985, pokud se nepletu. Ale díky, alespoň vím, že to ještě existuje a můžu se pokusit o fotku :)
EDIT - tak mě ale napadá, jestli nemají víc kousků - protože ten, o kterým mluvím já, má už určitě výfuk v nárazníku a turbo motor. Ale patří taky jim. A zahrádku na lodě na střeše.
Chvaletický Baník (fotbal) má ŠL nebo něco takovýho. Ale v nějakým krásným stavu taky nejni.
-> 1560: Jestli se někdy pohybuješ v Brně, tak bych pro Tebe měl jeden tip - ryzí atmosférák Karosu řady 700 zájezďák, mají ČVK (český veslařský klub) v Brně, Jundrov, ulice Veslařská. Má to ještě velkou Rábu se satelitama atd, výfuk za kolem apod. Když sem dříve s otcem opravoval autobusy, tak sem na něm taky párkrát dělal. Celkem raritní stroj už dneska. To jen tak pro inspiraci ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: Než ho nákej kokot vobjel sprejem
...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tak ten v čáslavy je slušnej...teda vzhledově![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: Ty autoškolský už mají většinou svá nejlepší léta za sebou.
-> 1560: a občas autoškoly
-> Bobesh:
No jo, atmos v origo stavu už moc není, snad jen vojáci, nějaké ty (J)ZD, TJ apod., no a případně muzejní kousky.
No jo, atmos v origo stavu už moc není, snad jen vojáci, nějaké ty (J)ZD, TJ apod., no a případně muzejní kousky.
-> 1560: To můžu podepsat. I když vidět atmosféru nedotčenou modernizací bude už zázrak.
Neberte to ale, že to tak fakt je, je to podložené jen mým zkoumáním :-D
Vzhledem k tomu, že ne vždy a ne všem jsou jasné rozdíly mezi atmosférickou Karosu a Karosy s turbo motorem, rozhodl jsem se zde sepsat (s dopomocí) základní rozdíly, které jsou vidět na první pohled - nebudeme tedy zacházet do přílišných detailů. Pro lepší přehled označme vozy *.00, *.03 a *.04 jako "atmosy", zbylé podtypy jako "turba".
Rozdílů, podle kterých se "atmosférák" pozná, je několik - ty jsou sepsány a vysvětleny níže. Zásadním problémem, který nám znemožňuje "atmosu" bezpečně poznat, jsou různé úpravy majitele vozidla za provozu, ať už výměna motoru, výměna karoserie nebo částí karoserie (třeba po nehodě) nebo generální oprava vozu s dosazením modernějších prvků. Jediným bezpečným rozdílem, který většinou není upraven, je výrobní číslo :-) Níže uvedené informace jsou tedy pouze informativní a platí pouze pro vozy v originálním stavu.
1) MOTOR
"Atmosféráci" jsou vybaveny nepřeplňovaným motorem Liaz ML 635 bez turbodmychadla, novější verze mají motor Liaz ML 636 s turbodmychadlem. Motor poznáme buď podle charakteristického zvuku (se zvukovým doprovodem zadní nápravy) nebo podrobnějším zkoumáním v motorovém prostoru - turbodmychadlo se nachází na levé bočnici v motorovém prostoru dole na výfukovém potrubí.
foto motoru turbo
2) ZADNÍ NÁPRAVA
"Atmosféráci" jsou vybaveny zadní tuhou nápravou Rába A-118.37-3300 nebo A-118.40-3300 se stálým redukčním převodem přímo v náboji kol, tzv. "velká Rába", novější verze s turbo motorem pak mají novější verze náprav Rába (tzv. "malá Rába") nebo Detwa s menším nábojem kol.
foto nápravy atmos
3) VÝFUKOVÁ SOUSTAVA
U "atmosféráků" je výfuk veden spodní částí vozu a ústí u levého zadního kola - u Karos s turbo motorem ústí výfuk v levém rohu zadního nárazníku.
4) PŘEDNÍ DVEŘE
"Atmosy" mají (narozdíl od vozů s turbem) spodní skla předních dveří mírně prodloužené směrem dolů - až na úroveň nárazníků.
foto dveří atmos foto dveří turbo
5) BOČNÍ OKNO U ŘIDIČE
Toto okno je u "atmosů" stejně vysoké jako ostatní boční okna, u "turba" je toto okno o poznání nižší.
foto okna atmos foto okna turbo
6) ZPĚTNÁ ZRCÁTKA
Novější vozy mají zpětná zrcátka umělohmotná, "atmosy" mají zpětná zrcátka identická s vozy Š 11, tedy malá plechová.
7) UMÍSTĚNÍ VÝROBNÍHO ČÍSLA
"Atmosféráci" mají umístěné VIN na plechu vpravo vedle chladiče, "turba" v přední části rámu (jsou čitelné přes přední masku).
8) GUMY KOLEM SKEL
"Atmosy" mají gumy kolem skel bílé, "turba" pak černé.
9) DRŽÁK REZERVY
...
10) POZIČNÍ SVĚTLA
"Atmosféráci" nemají (na rozdíl od "turba") pozičky u prvních dveří a u okna řidiče.
Tyto rozdíly platí víceméně bez vyjímky pro veškeré vozy Karosa podtypu *.00, *.03 a *.04. Mezi těmito podtypy je ještě mnoho dalších rozdílů (pracoviště řidiče, sedačky pro cestující, odrazky na karoserii vozidla, použité pneumatiky apod.), protože to jsou ale rozdíly v rámci "atmosféráků", pro tento přehled nás nebudou zajímat.
Rozdílů, podle kterých se "atmosférák" pozná, je několik - ty jsou sepsány a vysvětleny níže. Zásadním problémem, který nám znemožňuje "atmosu" bezpečně poznat, jsou různé úpravy majitele vozidla za provozu, ať už výměna motoru, výměna karoserie nebo částí karoserie (třeba po nehodě) nebo generální oprava vozu s dosazením modernějších prvků. Jediným bezpečným rozdílem, který většinou není upraven, je výrobní číslo :-) Níže uvedené informace jsou tedy pouze informativní a platí pouze pro vozy v originálním stavu.
1) MOTOR
"Atmosféráci" jsou vybaveny nepřeplňovaným motorem Liaz ML 635 bez turbodmychadla, novější verze mají motor Liaz ML 636 s turbodmychadlem. Motor poznáme buď podle charakteristického zvuku (se zvukovým doprovodem zadní nápravy) nebo podrobnějším zkoumáním v motorovém prostoru - turbodmychadlo se nachází na levé bočnici v motorovém prostoru dole na výfukovém potrubí.
foto motoru turbo
2) ZADNÍ NÁPRAVA
"Atmosféráci" jsou vybaveny zadní tuhou nápravou Rába A-118.37-3300 nebo A-118.40-3300 se stálým redukčním převodem přímo v náboji kol, tzv. "velká Rába", novější verze s turbo motorem pak mají novější verze náprav Rába (tzv. "malá Rába") nebo Detwa s menším nábojem kol.
foto nápravy atmos
3) VÝFUKOVÁ SOUSTAVA
U "atmosféráků" je výfuk veden spodní částí vozu a ústí u levého zadního kola - u Karos s turbo motorem ústí výfuk v levém rohu zadního nárazníku.
4) PŘEDNÍ DVEŘE
"Atmosy" mají (narozdíl od vozů s turbem) spodní skla předních dveří mírně prodloužené směrem dolů - až na úroveň nárazníků.
foto dveří atmos foto dveří turbo
5) BOČNÍ OKNO U ŘIDIČE
Toto okno je u "atmosů" stejně vysoké jako ostatní boční okna, u "turba" je toto okno o poznání nižší.
foto okna atmos foto okna turbo
6) ZPĚTNÁ ZRCÁTKA
Novější vozy mají zpětná zrcátka umělohmotná, "atmosy" mají zpětná zrcátka identická s vozy Š 11, tedy malá plechová.
7) UMÍSTĚNÍ VÝROBNÍHO ČÍSLA
"Atmosféráci" mají umístěné VIN na plechu vpravo vedle chladiče, "turba" v přední části rámu (jsou čitelné přes přední masku).
8) GUMY KOLEM SKEL
"Atmosy" mají gumy kolem skel bílé, "turba" pak černé.
9) DRŽÁK REZERVY
...
10) POZIČNÍ SVĚTLA
"Atmosféráci" nemají (na rozdíl od "turba") pozičky u prvních dveří a u okna řidiče.
Tyto rozdíly platí víceméně bez vyjímky pro veškeré vozy Karosa podtypu *.00, *.03 a *.04. Mezi těmito podtypy je ještě mnoho dalších rozdílů (pracoviště řidiče, sedačky pro cestující, odrazky na karoserii vozidla, použité pneumatiky apod.), protože to jsou ale rozdíly v rámci "atmosféráků", pro tento přehled nás nebudou zajímat.
Vidím, že bych měl asi opět obnovit web o tom, jak se pozná "atmosférák" a "turbo" u řady 700...
Tak tedy:
2) ZADNÍ NÁPRAVA
"Atmosféráci" jsou vybaveny zadní tuhou nápravou Rába A-118.37-3300 nebo A-118.40-3300 se stálým redukčním převodem přímo v náboji kol, tzv. "velká Rába", novější verze s turbo motorem pak mají novější verze náprav Rába (tzv. "malá Rába") nebo Detwa s menším nábojem kol.
Tak tedy:
2) ZADNÍ NÁPRAVA
"Atmosféráci" jsou vybaveny zadní tuhou nápravou Rába A-118.37-3300 nebo A-118.40-3300 se stálým redukčním převodem přímo v náboji kol, tzv. "velká Rába", novější verze s turbo motorem pak mají novější verze náprav Rába (tzv. "malá Rába") nebo Detwa s menším nábojem kol.
-> palinator: to nejsou ráby ale liazácký nápravy a v každym kole je planetovej koncovej převod
Technickej dotaz : Proč byly ty náboje starých náprav Rába tak veliké a hlučné?
-> Fialka-75/Laurinka: to tam stojí tak rok bez hnutí
-> Fialka-75/Laurinka:
Hodně známý kousek, ale nevím, čí je. Vypadá po nějaké opravě, když jsem ho viděl posledně v létě 2008, měl orezlé plechy, dekle u zadní nápravy prohnutý dovnitř, vzadu chybělo okno a směrovky...
Hodně známý kousek, ale nevím, čí je. Vypadá po nějaké opravě, když jsem ho viděl posledně v létě 2008, měl orezlé plechy, dekle u zadní nápravy prohnutý dovnitř, vzadu chybělo okno a směrovky...
-> Fialka-75/Laurinka: nO SICE NA 11 DISCÍCH ALE JINAK VYPADÁ DOBŘE![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> 1560: konečně pořádnej BUS![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)