-> alpin:
Na hrbolarý cesty je podle mne nejlepší Ares.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobusáci :-)
-> 1560: arway je arway... ale ta scania ma fakt milo prekvapila a aj pruzenie mala super , ziadne drkotanie zubov jak obvykle , akurat zvlneny asfalt ten irizar trochu trapi.. tam kde dialkovy axer prejde bez najmensieho problemu a sofer si len prstom potlaci brile naspet na nos tu si moze sofer hladat zuby po pdlahe
svedi asi nepocitali s nasimi cestami no

Oproti tomuto je Scania opravdu někde jinde... Arway je hroznej vergl :) Tam snad zapomněli dát odhlučnění, odpružení a vůbec...
-> alpin:
Irizary jsou docela chválené i na IDS JMK u Borsu. Jak cestujuícími tak řidiči.
Akorát nemám tak pěknou fotku.
Irizary jsou docela chválené i na IDS JMK u Borsu. Jak cestujuícími tak řidiči.
Akorát nemám tak pěknou fotku.
a miesto na kolena ma velmi milo prekvapilo ahlavne miesto pod sedackov
jeden z mala busov kde mozem natiahnut nohy a nie si ich len vykladat na volaky slepaci klatik

dneska som sa konecne po dlhsiej dobe povozil tymto irizarom a musim uznat se je to fakt kvalitny bus :) super posedenie aj ked mal som tam pocit jak keby som sedel na polovnickom posede ale zas ten vyhlad:)) sedacky jak usite na moju rit a operadlo vymyslene tak , aby pri sklapani nevadilo kolenam... co som sa kukal na volant tak riadenie vypadalo docela presne a ani na rovnikach nebolo taketo hadzanie do stran jak to u niektorych byva.. vyborne riesena TV ktora aj ked je zvislo nikomu nevadi pri nastupovani ( je napevno) a zvonka ten bus vyzera super , tie spetaky narobia vela parady 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.01.11 15:13:43:
Cena 3-5 Kč/kg.
Bavíme-li se o křemičitém písku.
Cena 3-5 Kč/kg.

-> Risan:
Super, díky za odkaz!
Super, díky za odkaz!
-> 1560: Nedalo mi to a ještě jsem pohledal na netu. Našel jsem toto:
www.spvd.cz/?p=cz/plzen.. .
I když Ty máš ještě trochu jiný typ - dole odlité panty a jiný štítek zámku na čtyřhran. To ten plzeňský na obrázku v odkazu nemá.
Tam vypadají ty držáky masivnější, spíš jako hliníkové odlitky než ohýbaná ocel. Já to o ohýbaném Učku psal na základě svých vzpomínek na to, jak byly připevňované brněnské strojky (na úzké jízdenky) a vím, že DPmB tam ty ohýbané plocháče měl. Ono to dávalo smysl - jiné průměry trubek byly třeba ty potahované v autobusech nebo v trolejbusech a jiné průměry trubek byly ty lakované v tramvajích. Přitom držák, aby fungoval, tak potřeboval mít přibližně stejný vnitřní rádius jako byl poloměr madla. Do madla se to nijak nešroubovalo, prostě se to sevřelo na madle utažením těch šroubů a drželo třením.
www.spvd.cz/?p=cz/plzen.. .
I když Ty máš ještě trochu jiný typ - dole odlité panty a jiný štítek zámku na čtyřhran. To ten plzeňský na obrázku v odkazu nemá.
Tam vypadají ty držáky masivnější, spíš jako hliníkové odlitky než ohýbaná ocel. Já to o ohýbaném Učku psal na základě svých vzpomínek na to, jak byly připevňované brněnské strojky (na úzké jízdenky) a vím, že DPmB tam ty ohýbané plocháče měl. Ono to dávalo smysl - jiné průměry trubek byly třeba ty potahované v autobusech nebo v trolejbusech a jiné průměry trubek byly ty lakované v tramvajích. Přitom držák, aby fungoval, tak potřeboval mít přibližně stejný vnitřní rádius jako byl poloměr madla. Do madla se to nijak nešroubovalo, prostě se to sevřelo na madle utažením těch šroubů a drželo třením.
-> Risan: Jo to je mi jasny, ale predstavoval bych si tam treba rozvodnou skrin 

-> Risan:
Netuším :( Nemůžu najít žádnou fotku, na které by to bylo vidět, a sám si to moc nepamatuju.
Netuším :( Nemůžu najít žádnou fotku, na které by to bylo vidět, a sám si to moc nepamatuju.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale ono to je v podstatě elektrický zařízení. Písek se pouští elektrikou, jako asi všechno v tramvaji.
-> 1560: Nebyl ten MOC k madlu chycenej jen takovým vytvarovaným plocháčem? Já bych žádný sofistikovaný držák nehledal. Prostě ocelový plocháč ohnutý do "U" na rádius trubky madla, na krajích vyhnutý ven jako "packy", které byly provrtané a skrz ty dírky šly dva obyčejné šroubky do strojku. Ani bych moc nevěřil, že to byly imbusy, to ještě nebyla jejich doba na takovéto banální aplikace. Tipoval bych obyčejné válcové hlavy s drážkou na plochý šroubovák. Osobně bych i věřil, že držáky si každý DP dělal v dílnách.
-> 1560: Nebyl ten MOC k madlu chycenej jen takovým vytvarovaným plocháčem? Já bych žádný sofistikovaný držák nehledal. Prostě ocelový plocháč ohnutý do "U" na rádius trubky madla, na krajích vyhnutý ven jako "packy", které byly provrtané a skrz ty dírky šly dva obyčejné šroubky do strojku. Ani bych moc nevěřil, že to byly imbusy, to ještě nebyla jejich doba na takovéto banální aplikace. Tipoval bych obyčejné válcové hlavy s drážkou na plochý šroubovák. Osobně bych i věřil, že držáky si každý DP dělal v dílnách.
-> 1560:
A nebo si s nim doma zasypavat zamkovou dlazbu no 


-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Zpátky dopravnímu podniku?



Zpátky dopravnímu podniku?
-> 1560: Ja myslel ho dal prodavat 

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Prej je to dobrý do květináčů.
Prej je to dobrý do květináčů.
-> 1560: Jojo ja to parkrat videl v akci
Sme premysleli krast pisek domu, ale seslo z toho




-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jasně, je tam písek, ta karbice je takový trychtýř, na konci je plastová či jaká hadice, která vede až ke kolu. No a funguje to asi tak, že na pultu má řidič tlačítko "Skluz", který stiskne a tím se písek sype (pokud je hadice správně nastavena, tak přímo pod kolo). Některé vozy (T6A5) to mají na nožní ovládání, některé úplně staré T3/K2 na páčku vedle sicny řidiče a nové vozy typu 13/14T sypou už mimo jiné i automaticky, pokud dojde k prokluzu kola. Používá se to tedy při prokluzu, ale nemusí to být nutně za deště - stačí napadaný listí nebo třeba se to používá při dobržďování na zastávce (si všimni, že na zastávkách je toho písku vždycky tři prdele).
Jasně, je tam písek, ta karbice je takový trychtýř, na konci je plastová či jaká hadice, která vede až ke kolu. No a funguje to asi tak, že na pultu má řidič tlačítko "Skluz", který stiskne a tím se písek sype (pokud je hadice správně nastavena, tak přímo pod kolo). Některé vozy (T6A5) to mají na nožní ovládání, některé úplně staré T3/K2 na páčku vedle sicny řidiče a nové vozy typu 13/14T sypou už mimo jiné i automaticky, pokud dojde k prokluzu kola. Používá se to tedy při prokluzu, ale nemusí to být nutně za deště - stačí napadaný listí nebo třeba se to používá při dobržďování na zastávce (si všimni, že na zastávkách je toho písku vždycky tři prdele).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co vím, tak na podsypávání je speciální tlačítko, podle mě prakticky kdykoliv je to potřeba, takže i za mokra, ale hlavně v zimě...
-> Hurdis: Pisek se zdal byt cisty

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Výbava pro linky bez soc. zařízení na konečné.
-> 1560: Hele jak to je s tim piskem v tramvajich? Jak je pod krajnima sedackama ta bedna s piskem a je to maskovany jako eletricky zarizeni?
To se podsypavaj kdyz nouzove brzdi nebo jen v zime?
Sem to onehda rikal kamaradovi a ten mi neveril, ze to je pisek, tak sem mu jednu sedacku odklopil a cumel jak puk. Ostatni lidi taky teda
A sedacka nam pak nesla zaklapnout 

Sem to onehda rikal kamaradovi a ten mi neveril, ze to je pisek, tak sem mu jednu sedacku odklopil a cumel jak puk. Ostatni lidi taky teda


-> Nwkt:
To je úplně jedno :)
To je úplně jedno :)
-> 1560: To vokouknu
oranžová barva nevadí? 


-> Nwkt:
No na těch držácích netuším :( Na projebátoru ne, tam jsou jen díry na klasický šrouby, pomocí kterých drží v držáku, ale jak drží držák na madle netuším.
No na těch držácích netuším :( Na projebátoru ne, tam jsou jen díry na klasický šrouby, pomocí kterých drží v držáku, ale jak drží držák na madle netuším.
-> 1560: Tam je zezadu nějakej imbus, že jo
-> Nwkt: 

-> 1560: Když počkáš až chytnu hodně lidí v busu 

Nedokázal by někdo sehnat držáky na tento štíplístek? Takové ty kulaté na madlo autobusu...
-> afro100: 900 meli bezne okna na gumovy tesneni, ze zacatku meli lepeny jen dalkace a pozdeji se zacli davat na nizsi rady
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Tak si to měl zavolat řidič, ten je za to zodpovědnej.
Tak si to měl zavolat řidič, ten je za to zodpovědnej.

-> haso: Třeba protože tam nikdo není? Za tu dobu, co to natáčí, už by tam stihli dojet. A evidentně už tam nějakou chvíli stojí. Hlavně klid, ono to odteče kanálem...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
No vidiš a já myslel, že je to jen voda. Myslím, že těch 15 minut co by to trvalo by bylo stejně jedno.
No vidiš a já myslel, že je to jen voda. Myslím, že těch 15 minut co by to trvalo by bylo stejně jedno.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : a jak vies ze to nezavolali ako prve a pak si to nenatacali?
alpin 15.01.11 20:07:06 napsal:
neprijde vam ta devetstovka volaka kratka ???? ma to autoskola
Já bych řekl, že to bude origo Recreo první generace.
neprijde vam ta devetstovka volaka kratka ???? ma to autoskola
Já bych řekl, že to bude origo Recreo první generace.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : vidis to ma absolutne nenapadlo
fotku zozadu nemam

-> palinator: Tak hlavně že si tam desetkrát natáčí, kam až ten olej teče, ale že by někdo zavolal hasiče případně správce komunicace, aby to zachytili, než to nateče do kanálu, to ne... 

-> palinator: podobne skoncila jedna harmonikova u nas na stanici.. a co sa tam vlastne stalo? sa urval motor bo co?:D
-> alpin 15.01.11 20:07:06: Klasická linková 700ka má ty kufry na straně dveří stejně jako tahle, takže nijak krátká není. A fotku jak vypadá zezadu nemáš?
-> afro100: toto je jedna z prvych 900 - ma este hlinikove listy bez povrchovej upravy ( aj na lemoch) a interier totozny so 700 akurat pristrojovka je renault
-> afro100: 900 je len osadena renaultovym motorom , palubkou a modernizovana 700 , lepene okna nove riesenie dveri a vela dalsich novych veci a rieseni mala LC900 a posledne klasicke 900 ktore uz mali iveco motor a retarder
mne slo o to ze zvycajne mavaju zboku dva rovnako dlhe kufre a tusim od prednych dveri tri skla , tato ma len o klasickej dlzky a druhy kufor kratky , taku som este nevidel

mne slo o to ze zvycajne mavaju zboku dva rovnako dlhe kufre a tusim od prednych dveri tri skla , tato ma len o klasickej dlzky a druhy kufor kratky , taku som este nevidel
-> alpin: hmm, tak potom jedine jedna z prvych alebo nejaky mix, pretoze mrkni na okna a zadne vetranie na C stlpikoch(uplne vzadu na boku) ...
btw. takych roznych mixov kde bol zaklad 700 tu mal miestny autodopravca svojho casu hafo ...
btw. takych roznych mixov kde bol zaklad 700 tu mal miestny autodopravca svojho casu hafo ...
-> afro100: to je 900 , dvere, listy , strecha a tak
-> alpin: to je 700 s 9 predkom :)
neprijde vam ta devetstovka volaka kratka ???? ma to autoskola
tam žádní novináří nebyli, tam je dost kontrolováno kdo tam je a kdo ne. Ti co fotí, tak jsou z firem c měřili svodila, byly dány senzory na patkách. fotky jsou přísně hlídány kde jsou a kde nejsou, aji nám nechtěli pomalu dovolit fotit, když jsme měřili.
Nejvíc mě sere testování těhle svodidel, to si celý zařídí firma co si je nechává atestovat, jde jen o to aby to udrželo auto a autobus při určité rychlosti na silnici. Naposled to autobus udrželo, ale svodidla byly tak vyrvaný, že jet o pár km rychlejc tak jelo dál. Jenže autobus udrželo, takže svodila byly schváleny. To podotýkám v autobuse nikdo nebyl, takže bezpečnst hadra
Nejvíc mě sere testování těhle svodidel, to si celý zařídí firma co si je nechává atestovat, jde jen o to aby to udrželo auto a autobus při určité rychlosti na silnici. Naposled to autobus udrželo, ale svodidla byly tak vyrvaný, že jet o pár km rychlejc tak jelo dál. Jenže autobus udrželo, takže svodila byly schváleny. To podotýkám v autobuse nikdo nebyl, takže bezpečnst hadra

-> palinator: Tam asi išlo o to že v prípade nehody, tie zvodidlá "odvedú" vozidlo mimo cestu, na krajnicu....
