
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> Borderer 10.04.24 10:49:39: Sice to není motorka, ale ségře začaly na kočárku ucházet všechny duše. Dokonce tak, že prostě kolo prázdné naráz. Dal jsem jí letitou Rubenu a ta drží dodnes. Dokonce je i na omak skutečně gumová.
Tak starý duše jsou originál Bridgestone. Máme je schované. Vloni jsem dával zesílenou dopředu a naprd, ucházela. Teď je tam nová Heidenau, stejně jako vzadu, tak uvidíme. je to nazuté tejden.
Ale na starejch jsou nalepený šupinky rzi jek to nikdo nikdy nevyčistil pod proužkem.
Jinak jsem tentokrát zkusil kola nevyvažovat, motorká má "jen" nová ložiska v krku řízení a kopání do řidítek v rychlosti přes 80 km/h v podstatě vymizelo ... teď ještě pořešit vibrace, protože nějakej chytrák vyměnil původní gumy pro představce v brejlích za silon ...
Ale na starejch jsou nalepený šupinky rzi jek to nikdo nikdy nevyčistil pod proužkem.
Jinak jsem tentokrát zkusil kola nevyvažovat, motorká má "jen" nová ložiska v krku řízení a kopání do řidítek v rychlosti přes 80 km/h v podstatě vymizelo ... teď ještě pořešit vibrace, protože nějakej chytrák vyměnil původní gumy pro představce v brejlích za silon ...
-> CHIP: Tak jasně, pokud jsou ty duše prošoupaný nebo zpuchřelý, tak vracet zpátky je blbost. Ale mnohdy starým duším nic není a majitelé je mění preventivně. Já mám na TA furt duše, se kterými to vyjelo z fabriky a když sem loni měnil zadní gumu, byla jak nová a taky přes sezónu tlak prakticky ani nekontroluju, protože neutíkají.
-> Borderer: Teď jsem měnil gumu na jedné motorce, byla to guma z roku 2002 .. a vytáhl jsem z ní duši, která byla odhadem tak 30 let stará .. možná i 40 .. bylo na ní téměř neznatelně napsáno .. Dunlop - made in England. Byla ale opravdu velice špatná, takže letěla do koše.
Na GL jsem si teď přes internet koupil zesílenou duši, dle popisu motokrosovou, tak uvidíme. Zesílená duše nemůže nikdy škodit.
Na GL jsem si teď přes internet koupil zesílenou duši, dle popisu motokrosovou, tak uvidíme. Zesílená duše nemůže nikdy škodit.
-> charon: Tak hlavně starý duše nevyhazuj.
Měl sem na TA taky tendenci je vyměnit a když už sem držel v ruce třetí, co vážila tak polovinu a síla stěny tomu i odpovídala, vrátil sem tam nakonec ty dvacet let starý. 


-> StepaNoFUN: jo, ale litám 110-120km/h pořád. maximálka klesla na 135 - 137, když si "stáhnu okno" alias štít, tak 142, 145 valí

-> Bery: takze to nejezdi za 3, ale za 3.5...
objednal jsem si nový, vyšší plexi na skútr. Lehce kouřový, tak rada pro ty, co jezdí i večer - není to dobrá volba :-)), takže znovu a lépe - o 11,5 cm vyšší plexi čiré + jarní chuť = spotřeba + 0,3-0,4l
Tak už to konečně jezdí ...
Je to po menším repasu, dohromady i s pořízením jsem v tom za 65 000 Kč.
Najeto přes 100 km zatím a už se ty nový brzdový komponenty pěkně rozbrzdily.
Nové:
Vyhřívané gripy Oxforf Cruiser
pancéřová hadice brzdy HEL + repas brzdové pumpy + brzdovka Total, repas třmenu se dělal na podzim při koupi
kotouč TRW nový + sintrované destičky TRW
obě pneu Shinko 777, obě duše, oba pásky
vrácení repasované origo přední vidlice, nová ložiska v krku řízení, sehnány origo blinkry
lak ze vzorníku Ford Focus ST - Electric Orange Pear + něco matná černá- domorobo, z metru pěkný, z blízka to má k dokonalosti hodně daleko
Opraveno:
Blinkry, ovládání blinkrů, ovládání světel, jedna prodřená hadice k expanzce chladiče vyměněna, vyměne benzínová hadice od nádrže k filtru + filtr, přitvrzený zadní tlumič z polohy 2 na 7, promazanej řetěz, zkontrolována komplet kabeláž na mechanické poškození.
K dokonolsti mi chybí: origo tachometr a míň hlučné výfuky (jezdim s tim ráno do práce) a vrátit kufry, to jsem zatím nestihnul.
Jinak motka jela pekně, zatím funguje vše krom tachometru KOSO - neukazuje, asi špatnej magnet, uvidím co s tím dál ...
Je to po menším repasu, dohromady i s pořízením jsem v tom za 65 000 Kč.
Najeto přes 100 km zatím a už se ty nový brzdový komponenty pěkně rozbrzdily.
Nové:
Vyhřívané gripy Oxforf Cruiser
pancéřová hadice brzdy HEL + repas brzdové pumpy + brzdovka Total, repas třmenu se dělal na podzim při koupi
kotouč TRW nový + sintrované destičky TRW
obě pneu Shinko 777, obě duše, oba pásky
vrácení repasované origo přední vidlice, nová ložiska v krku řízení, sehnány origo blinkry
lak ze vzorníku Ford Focus ST - Electric Orange Pear + něco matná černá- domorobo, z metru pěkný, z blízka to má k dokonalosti hodně daleko
Opraveno:
Blinkry, ovládání blinkrů, ovládání světel, jedna prodřená hadice k expanzce chladiče vyměněna, vyměne benzínová hadice od nádrže k filtru + filtr, přitvrzený zadní tlumič z polohy 2 na 7, promazanej řetěz, zkontrolována komplet kabeláž na mechanické poškození.
K dokonolsti mi chybí: origo tachometr a míň hlučné výfuky (jezdim s tim ráno do práce) a vrátit kufry, to jsem zatím nestihnul.
Jinak motka jela pekně, zatím funguje vše krom tachometru KOSO - neukazuje, asi špatnej magnet, uvidím co s tím dál ...
když mi bylo 15 a jezdili jsme i skoro celou zimu, blblo se na rybníkách ... to už mám za sebou...
Na 4 kolkách v zimě ve sněhua v blátě...brr.
Na 4 kolkách v zimě ve sněhua v blátě...brr.
No, některý dny odpoledne už bylo hezky a motorkářů jsem potkal kupu
-> Bery: ani nie ,zima a fuka
je co závidět? vždyť ještě nebylo teplo...
Já závidim všem, kteří se už byli projet. Já jsem aktuálně ve fázi:
teď mi zbejvá už je pezout obě kola, nahodit vyhřívaný rukojeti, novej přední kotouče a doufat, že to bude celý fungovat ...
teď mi zbejvá už je pezout obě kola, nahodit vyhřívaný rukojeti, novej přední kotouče a doufat, že to bude celý fungovat ...
já mám teda taky rozházenou Husku, ale mě vzadu svítí brzdovka pořád, nic ze světel nejde a ta brzda nejde ani zhasnout.
Jinak jsem na tyhle stoje rezignoval a vozim to do servisu, ono na tý stříkačce stejně nic moc nenadělám.
Naposledy jsem zapalko řešil na XT, kde se celý převíjelo, tak ať ti to zůstane u nějaký blbiny..
Jinak jsem na tyhle stoje rezignoval a vozim to do servisu, ono na tý stříkačce stejně nic moc nenadělám.
Naposledy jsem zapalko řešil na XT, kde se celý převíjelo, tak ať ti to zůstane u nějaký blbiny..
Mám problém s Husqvarna WR 125 (rok 2007, karburátor, zapalování magneto).
Kluk si stěžoval, ze to nemá výkon, vynechává, hlavně ve vyšších otáčkách. Projel jsem to, trochu trhavy to bylo ale nic hroznyho. Napadlo mě se podívat jak chodí mechanismus privery, nikde jsem nic špatně nezjistil.
Při jednom testu kdy jsem koukal jak ten mechanismus za běhu chodí, se motor najednou zastavil a už nejde nahodit.
Zase jsem to složil, mechanicky tomu nic není, tím jsem si skoro jistej. Mám podezření na indukční cívku. Svíčka je nová, zapalování jsem kontroloval podle návodu - všechno je na značkách jak má být.
Je mozny, aby cívka byla vadná takovým způsobem ze jiskru to dává, ale je slaba? Muže třeba vadná cívka způsobit zpomalení nebo predcasnou jiskru, ze sice jískra je, ale je mimo správnej predstih? Svíčka je po testování mokrá, palivo tam jde, ale motor ani neslibi.
A ještě poddotaz: origo cívku se mi v eshopech nedaří najít, muzu zkusit cívky noname, jednovyvodovy, který se prodávají na čínsky moto a ctyrkolky?
Díky za reakce, strávil jsem s tím celej víkend a jsem zoufalej
Edit: ještě info: až do tohohle víkendu to byl bezproblémovej motor, starty na šlápnutí v zimě i v létě. Dvakrát za poslední rok se stalo, ze to šlo blbě nahodit, mokrá svíčka, střílení do výfuku, po výměně svíčky zase všechno vporadku.
Kluk si stěžoval, ze to nemá výkon, vynechává, hlavně ve vyšších otáčkách. Projel jsem to, trochu trhavy to bylo ale nic hroznyho. Napadlo mě se podívat jak chodí mechanismus privery, nikde jsem nic špatně nezjistil.
Při jednom testu kdy jsem koukal jak ten mechanismus za běhu chodí, se motor najednou zastavil a už nejde nahodit.
Zase jsem to složil, mechanicky tomu nic není, tím jsem si skoro jistej. Mám podezření na indukční cívku. Svíčka je nová, zapalování jsem kontroloval podle návodu - všechno je na značkách jak má být.
Je mozny, aby cívka byla vadná takovým způsobem ze jiskru to dává, ale je slaba? Muže třeba vadná cívka způsobit zpomalení nebo predcasnou jiskru, ze sice jískra je, ale je mimo správnej predstih? Svíčka je po testování mokrá, palivo tam jde, ale motor ani neslibi.
A ještě poddotaz: origo cívku se mi v eshopech nedaří najít, muzu zkusit cívky noname, jednovyvodovy, který se prodávají na čínsky moto a ctyrkolky?
Díky za reakce, strávil jsem s tím celej víkend a jsem zoufalej

Edit: ještě info: až do tohohle víkendu to byl bezproblémovej motor, starty na šlápnutí v zimě i v létě. Dvakrát za poslední rok se stalo, ze to šlo blbě nahodit, mokrá svíčka, střílení do výfuku, po výměně svíčky zase všechno vporadku.
Super .. díky .. učiním taky jen staticky. Přípravek už je na cestě.
Taky jen staticky. Vytištěnej drzak na loziska a osa kola co vyndas
valna vetsina lidi nevyvazuje vubec nebo jen staticky. ja mam z motopripravku osu s kuzelama a rolny, jednu stoubuju na stul, na druhou mam udelanou stojku z tramu vedle a vyvazuju/centruju na tom. Nicmene jsem dovazoval predni kolo docela o dost (celkem ale 50 g) a efekt byl v podstate nula ...
Kolegovi na podzim prezouvali v pneuservisu skutr s velkejma kolama (myslím že má 16") a taky nevyvazovali vubec a vozidlo se chová líp jak na orio pneu se zavazim, nic se neklepe apod ...
Takže já bych se spokojil se statickym vyvazenim ... kdyz to staci na zavodni motky, tak na silnici 100% taky
Kolegovi na podzim prezouvali v pneuservisu skutr s velkejma kolama (myslím že má 16") a taky nevyvazovali vubec a vozidlo se chová líp jak na orio pneu se zavazim, nic se neklepe apod ...
Takže já bych se spokojil se statickym vyvazenim ... kdyz to staci na zavodni motky, tak na silnici 100% taky
Mám dotaz .. měním teď vetší počet gum na vícero motorkách. Dělám to postupně. Nechal jsem si u kamaráda přezout jedno kolo, ale umí vyvážit jen autový kola nebo letmo uložený. Tak jsem zajel do motoservisu a tam mi ho vyvážili .. ale jenom staticky. Jak jsem se dočetl zde: www.motopripravky.cz/tipy
-a-navody/jak-vyvazit-moto
-kolo-na-staticke-vyvazova
cce , není dynamické vyvážení nutné, když nemám kolo letmo uložené.
Co řeším. Vyvážení stálo 200 Kč .. a to za statické vyvážení. Proto bych chtěl vědět, jak vyvažujete vy. Jestli staticky nebo i dynamicky. Protože jestli stačí staticky, tak jak je popsáno na odkazu a jak si myslím i já, tak to si tu vyvažovačku koupím .. za 1500 Kč je to v pohodě. A vyvážím si to sám. Jo .. přístup k závažíčkům mám, takže to taky není problém.
Co řeším. Vyvážení stálo 200 Kč .. a to za statické vyvážení. Proto bych chtěl vědět, jak vyvažujete vy. Jestli staticky nebo i dynamicky. Protože jestli stačí staticky, tak jak je popsáno na odkazu a jak si myslím i já, tak to si tu vyvažovačku koupím .. za 1500 Kč je to v pohodě. A vyvážím si to sám. Jo .. přístup k závažíčkům mám, takže to taky není problém.
-> Bukaj: To mě napadlo, ale nezdá se. To by musela bejt kyvka jak banán, vzadu je vsecko tak, jak vyjelo z fabriky. Motor posunutej není a rozeta je taky na miste, drzi primo v naboji pres gumy. Leda by nekdo neco vymejsele s vlozkama - viz obrazek a dily 4 a 5, ale u rozety ma bejt vlozka mensí, to by rvalo retez na druhoiz stranu a kolo by taam melo vaklat, nebo ne?
Ve vidlici je kolo uprostred, ale to nemusi nic znamenat
Ve vidlici je kolo uprostred, ale to nemusi nic znamenat
-> charon: Nekříží se řetěz?
Nicméně jsem kontroloval kabeláž k čidlu neutrálu a tlaku oleje a měl jsem venku řetězevý kolečko. Zezadu (od převodovky) vypadá jako na foto. Moc se mi to nelíbí, co to indikuje? Řezka je AFAM ...
Tak kdyz máme tu zimu, pustil jsem se do důkladnější kontroly mojí Ludry - už jsem konečně našl, proč obras ukápne prochu fridexu (částečně probroučená hadice přepadu o retěz) prolezl jsem hlavně ele svazek, kterej je naštestí bez amatérskejch zásahů, jen jsem na dvou místech opravil prasklou izolaci a dal do pryč izolačkový peklo. Taky jsem sundal neorigo přední vidlici a dal repasnutou origo, byť je trošku ohnutá.
Po včerejšku to už konečně zas vapadá jako motorka ...
Po včerejšku to už konečně zas vapadá jako motorka ...
-> Bery 05.11.23 13:41:29: když jsi tady nahodil enduro, tak já byl předminulej týden testovat motorky od TM. MX 450 4T. To teda bylo moc na moje dovednosti. Asi by se to i dalo zvládnout, ale za víc, času, než těch 12 minut na ktery ti to půjčili a na trati, kterou člověk nezná. EN 300 2T, po té MX 450 to byl rozdíl jako kráva. Moc dobře jsem se na tom cítil. Nekousavej motor, výkonu pokokot, skvělá ovladatelnost. A nakonec EN 144 2T, to zanechalo asi největší dojem. ještě lepší ovladatelnost, jak to 3kilo, jasně takovej spodek to nemělo, přesto to táhlo dost a když se to roztočilo, to byl pocit, jako by člověk krotil bestii
radost jezdit. Fakt zábava.
A proč zazimovat? Vždyť teploty ježdění pořád umožňujou, ba člověk se tolik nezapotí.

A proč zazimovat? Vždyť teploty ježdění pořád umožňujou, ba člověk se tolik nezapotí.
včera 70 km. v takovým marastu už jsem dlouho nejezdil. letos 8 mth. servis a zazimovat. stačilo...
-> StepaNoFUN: Jára ale mluví o automyčce. Jako zarizení kde se mejou auta ....
-> ajok: jo? Dej kontakt... :-D
-> Bery 23.10.23 09:22:48: tjn. ja znam jednu, ktera za 20kc strika 5 minut, ostatni za 20 par desitewk sekund

-> Jirik_Tuňák1983 26.10.23 16:30:40: tak vodcamcad az pocamcad...
-> Jirik_Tuňák1983: opraveno, ty sude ...
Co ty Shinko gumy, nezná někdo? Případně DURO, ale z té h mám vítr, Motla má sice ale jen 40 koní (no, kdoví kolik jich už zdechlo) ale rád bych, aby guma na mokru držela ...na suchu drží lecos
Co ty Shinko gumy, nezná někdo? Případně DURO, ale z té h mám vítr, Motla má sice ale jen 40 koní (no, kdoví kolik jich už zdechlo) ale rád bych, aby guma na mokru držela ...na suchu drží lecos
-> charon 24.10.23 10:58:36: Pod jakej sud? 

Chlapci, jezdil někdo z vás gumy Shinko na motce? Co jsem tak pročítal různá zahraniční fóra, tak by to nemusel bejt šunt, potrebuju na Stinofku novou zadní gumu, přední mám VeeRubber a je dobrá, bohužel zadní guma od VeeRubberu v rozmeru 170/80B15 se sice dá koupit, ale nemá evropskou homologaci. Byl jsem vícemen rozhodnutej pro Maxxis, ale ta Shinko guma se jeví vicemen lepe za podobne penize - SR777 by mel bejt hodne meka a mit velmi slusnej grip i na mokru a to je to co me zajima asi nejvic ... Ted je tam 12 let starej Metzeler ME 888
-> SO545 25.10.23 19:00:34: Vsak ja vim ze je to kokotina. Ale lidi co mají uřvaný a ještě uřvanější výfuky to rádi používají jako argument.
-> charon 24.10.23 10:58:36: to je cista kokotina....nie to jazdit denne ale ze ladak nieco riesi. MAx obtazuje okolie ale ta urcite nepocuje v aute....max ked pri nom preletis.
-> charon 24.10.23 10:58:36: U motorky kterou někdo vytáhne na víkend ještě prosím, ale jinak jak píšeš.... máme tu novýho souseda co parkuje mašinu mezi bytovkama a jezdí na tom i relativně brzo ráno nebo naopak večer. Ale on teda vypadá, že je kokot tak nějak všeobecně...
-> radekp 24.10.23 09:07:51: Ono se říká že "Loud pipes save lives", nicméně odsud - potud ... Pokud je slyset, ze nekdo ve vedlejsi vsi nastartoval, je neco spatně ... A ideálně když se pak takový troubové projíždějí o půlnoci všude možně ...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: čekal jsem na STK a přijel borec na Transalpovi.
Název výrobce výfuku si nevzpomenu ale hlasitý byl hodně.
Transalp dotažený z říše, prý to měl starý pán jako bezpečnostní prvek, aby byl slyšet.
Název výrobce výfuku si nevzpomenu ale hlasitý byl hodně.
Transalp dotažený z říše, prý to měl starý pán jako bezpečnostní prvek, aby byl slyšet.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 23.10.23 15:09:28: Tak me se zvuk tech mejch vyfuku libi. Ale kdyz s tim jedu ráno do prace, dalo by se to klidně klasifikovat jako rušení nočního klidu ... Řešením by teda bylo i vyjíždět až po šesté ranní
Bohužel na tu mojí hujdu je homologovanej jen Silver Tail za bratru 20 000 a to teda nedám a radši si za to koupim nový gumy, brzdym řetězovku a tak podobně. A nehomologovanej vejfuk nechcu
Bohužel na tu mojí hujdu je homologovanej jen Silver Tail za bratru 20 000 a to teda nedám a radši si za to koupim nový gumy, brzdym řetězovku a tak podobně. A nehomologovanej vejfuk nechcu
-> StepaNoFUN: jo, to jsou ti velkostatkari...