
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cyklisti na silnici
-> Mr._Nosferatu 25.04.21 13:19:47: merchandise.... merch je slang /zdrobenenina-skratka/ typujem v dnesnej dobe... v mojom preklade zbytocnost za vsetky prachy....

-> Mr._Nosferatu: Jo a musis si ho tvrde zaplatit a je na tom logo, jmeno, nejakej kec jutubera :-D
-> růža: Jaký je vlastně překlad slova merch ? reklamní předmět ?
-> Jirik_Tuňák1983 24.04.21 22:16:23: To už bohužel nezachráníme. Protože dokud budou influenceři (youtubeři) ovlivňovat naše kidy a tlačit jim různej merch, natáčet challenge a podobné debiloviny, tak se můžeme třeba podělat, ale nic nezměníme.
-> Jirik_Tuňák1983: Tvl "fokusovat" uz jsem slysel a to je fakt des...
-> růža 24.04.21 13:34:45: Já ti andrstenduju, ale i tak je to možná problém, na který bychom se měli intenzivně fokusovat, pokud nechceme češtinu úplně zazdít. 

-> Jirik_Tuňák1983: Vždyť je to okay, ne? 

-> King 24.04.21 08:48:01: Však lidi už tak mluví i píšou normálně. Hlavně ta jakože hustá čechoangličtina.
-> David29: Tak to je (nebo byl) snad beznej postup, kdy se schvalne sem tam necha daber rict nejaky proflakly slovicko v jazyce ze kteryho dabuje, aby to bylo kazdymu jasny.
-> palinator: Jak můžou při dabingu kombinovat různé jazyky
Němec chvíli mluví německy, chvíli česky...

Němec chvíli mluví německy, chvíli česky...

Předevčírem jsem měl dramatické okamžiky... u nás jsem od nádraží na koloběžce odbočil nahoru k nám a za mnou se připojila nějaká stará bába na elektrokole... normálně mě braly mory že mě do toho kopce dá, ale naštěstí včas odbočila 
Vypadalo to přesně jako tady od 1:22

Vypadalo to přesně jako tady od 1:22

-> Syny 19.04.21 21:28:23: Musíš koukat po sedačkách dopředu - na představec nebo hlavovou trubku.
-> Syny: no, len mne ide o to ze najlacnejsi na 4 zacina okolo 300 eur, a thule pre 4 je niekde okolo 700. To uz neni sranda, ked zoberem do uvahy ze to bude vozit bicykle, ktore maju suhrnnu cenu max desatinnu tej druhej sumy... 

-> darklord: Decathlon mi jen nasel oba nosice, tak jsem to pro porovnani pouzil sem. Nicmene ten prvni z odkazu jsem mel na tyden pujceny a byl perfektni. Pravda, zamykani kol by mohlo byt lepsi - nechat to nekde stat dlouho bez dozoru bych si netrouf (to ale asi u zadnyho nosice) a zajisteni RZ trochu forovy - tedy pokud mas 3. RZ a nemusis to sundavat, tak pohoda, ale na neustaly odcvakavani na prd. Nicmene majitel, kterej mi nosic poucel, mel predtim nejakej levnej nosic a rikal, ze uz rozhodne nic nez Thule nechce a ze kazda ta koruna navic se vyplatila. A je fakt, ze za autem se ten nosic ani nehne a zpracovani je kvalitni.
Pozeram ze v dekatlone celkom dost mizerny vyber, kazdopadne keby som chcel na 4, tak tiez thule? Lebo to stoji celkom palku oproti ostatnym zrejme polsko-cinskym vyrobkom...
A druha vec, ze jsem v riti s nejakou detskou sedackou na kolo, pac na fulla asi nic neni 

-> dragon_cb_cz: Podle me na tom Euroway nejdou vozit 4 kola. Adapter na 4 je dle me jen na ten Velocompact. Coz bude asi jeden z tech rozdilu mezi nimi. Ale jestli jedinej, to si prave nejsem jistej...
-> Syny: Neznám je, ale vidím tam rozdíl v nosnosti - pokud bys tam chtěl nakonec vozit 4 kola, tak na limit 51kg už se dostaneš s MTB relativně snadno, speciálně s fullem.
S dovolenim sem hodim jeden dotaz, kterej je asi trochu OT, ale cyklistiky se tyka.
Potreboval bych nejakej bytelnej nosic na kola na tazny. Chtel jsem porizovat tenhle:
www.decathlon.cz/nosic-na -3-kola-velocompact-id_854 1038.html?gclid=Cj0K...
Brzdi me pouze cena, protoze jsem ho mel na par dni pujcenej a libilo se mi zpracovani (az na par malych detailu), skladnost a to, ze se za autem ani nehnul.
Nicmene jsem ted objevil toto:
www.decathlon.cz/nosic-3- kol-euroway-g2-13-pins-id_ 8541037.html?gclid=Cj0K...
A otazka je - jaky je v nich rozdil? Respektive jestli nejaky zasadni, abych daval o vice jak 3000 Kc vic za ten model z prvniho odkazu? Nejak nemuzu nikde nic rozumnyho (co se tyce porovnani) dohledat. Nema nekdo zkusenost?
Potreboval bych nejakej bytelnej nosic na kola na tazny. Chtel jsem porizovat tenhle:
www.decathlon.cz/nosic-na -3-kola-velocompact-id_854 1038.html?gclid=Cj0K...
Brzdi me pouze cena, protoze jsem ho mel na par dni pujcenej a libilo se mi zpracovani (az na par malych detailu), skladnost a to, ze se za autem ani nehnul.
Nicmene jsem ted objevil toto:
www.decathlon.cz/nosic-3- kol-euroway-g2-13-pins-id_ 8541037.html?gclid=Cj0K...
A otazka je - jaky je v nich rozdil? Respektive jestli nejaky zasadni, abych daval o vice jak 3000 Kc vic za ten model z prvniho odkazu? Nejak nemuzu nikde nic rozumnyho (co se tyce porovnani) dohledat. Nema nekdo zkusenost?
-> dragon_cb_cz: Je nás víc... ;-) Ale jak jsem psal - po obědě jsem si šel (radši) na chvíli lehnout a až odpoledne pokračoval... :-D
-> StepaNoFUN: To bych po nikom nechtěl, jsem na tom podobně jak -> palinator 18.04.21 23:15:48: 

-> dragon_cb_cz: Hlava jako hlava... Mohla to bejt i narážka na to, že stačí trochu přemejšlet. :-D
-> StepaNoFUN: -> Jirik_Tuňák1983: Volové, hlava na pumpě 

-> StepaNoFUN:
My dneska dokonce i něco dělali, takže takovej luxus jako jít si po obědě lehnout nepřipadal v úvahu, ale dost OT.
My dneska dokonce i něco dělali, takže takovej luxus jako jít si po obědě lehnout nepřipadal v úvahu, ale dost OT.
-> palinator: Já si radši šel po obědě na 2 hodiny lehnout a pak si dal kafe. :-D
-> StepaNoFUN:
Samozřejmě že jsem, už od oběda
Samozřejmě že jsem, už od oběda

-> palinator: A nejsi?
A řekněte mi ještě že jsem zase vožralej... jako obyčejně. 
Ještě že tu neni saskyn.

Ještě že tu neni saskyn.

-> dragon_cb_cz: Není tohle na ban? Viz - -> Jirik_Tuňák1983 18.04.21 23:06:02:
-> palinator 18.04.21 22:55:54: Hele, trefuje se do tvých mentálních schopností. 
-> dragon_cb_cz 18.04.21 23:00:23:

-> dragon_cb_cz 18.04.21 23:00:23:
-> palinator: Tak ono fakt stačí na to mít odpovídající hlavu a je po problému...
-> Jirik_Tuňák1983:
Přesně, mám to na kole co jsem koupil od kolegy a byť to nebyla žádná vysoká cenová, ale takovej levnější mainstream, tak to má tuhle vypíčeninu taky. Vlastně jsem doteď nepochopil co, jak a proč se na tom ventilku dá šroubovat. Nakonec za asistence kámoše jsme to foukali obyč koncovkou, ale za nějaký prazvláštní konstalace povolení tohohle posranýho ventilku.
Přesně, mám to na kole co jsem koupil od kolegy a byť to nebyla žádná vysoká cenová, ale takovej levnější mainstream, tak to má tuhle vypíčeninu taky. Vlastně jsem doteď nepochopil co, jak a proč se na tom ventilku dá šroubovat. Nakonec za asistence kámoše jsme to foukali obyč koncovkou, ale za nějaký prazvláštní konstalace povolení tohohle posranýho ventilku.
-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel zkušenost nemám, já foukám dílenskou pumpou s manometrem co má hlavu přímo na ten ventilek. Ale já foukám úplně jiný tlaky...
-> King 18.04.21 17:58:17: Ono to asi stejně nebudu muset nějakou chvíli řešit, pravděpodobně mám tříselnou kýlu.


-> Jirik_Tuňák1983: To chapu, ale to je jako kdybys narikal, ze na dnesni kolo potrebujes hromadku specialnich stahovaku, a pri tom na starym Favu stacil sroubovak a par stranovejch klicu :-)
-> King 18.04.21 17:30:48: To jsem si říkal taky, že udělám. Ale stejně si říkám, proč takové opičky, že to nevymysleli jinak.
O Schwalbe vím, narazil jsem na něj náhodou, když jsem ten ventilek viděl poprvé, natáhl si k němu hadici a neměl to jak nafouknout, natož zkontrolovat tlak. Ale přišlo mi naprosto šílené, shánět další tlakoměr, když mám doma vlastně celkem 4, z toho dva hodně kvalitní.
O Schwalbe vím, narazil jsem na něj náhodou, když jsem ten ventilek viděl poprvé, natáhl si k němu hadici a neměl to jak nafouknout, natož zkontrolovat tlak. Ale přišlo mi naprosto šílené, shánět další tlakoměr, když mám doma vlastně celkem 4, z toho dva hodně kvalitní.

-> Jirik_Tuňák1983: Bud si na to poridis specialni tlakomer (treba od Schwalbe, kterej umi i autoventilky), nebo se obetuje jedna ta "zlata " redukce za par kacek, upiluje se o kousek ta "negaluskova " cast, a trn v klasickym tlakomeru pak uz dosahne na vysroubovanej pistek ventilku, a odblokuje ho pro mereni.
-> Milan 136 18.04.21 16:30:19: Tenhle. Byl jsem zvyklý si hlídat tlak, protože nejsem až takový cyklista, abych to poznal pohmatem. Ale tenhle ventil, to je moje noční můra. Máme to jen na jednom kusu přepravního prostředku.
Předpokládal jsem, že s redukcí tlak překontrolovat půjde, ale nejde.
Prej se to teď dává na dražší kola, to mne skutečně moc těší.
Celý život jsem to zvládal s obyčejným ventilkem a třeba dnes jsem přendaval stará kola na kočárek a po třech letech v nich byl furt vzduch, který šel upustit, je tam obyč ventil a duše je stará 10 let.
Při přechodu na jiný ventil se musí převrtat a nebo vyměnit ráfek.
Přínos tohoto ventilku u horského kola je mi fakt záhadou.
Předpokládal jsem, že s redukcí tlak překontrolovat půjde, ale nejde.
Prej se to teď dává na dražší kola, to mne skutečně moc těší.

Při přechodu na jiný ventil se musí převrtat a nebo vyměnit ráfek.
Přínos tohoto ventilku u horského kola je mi fakt záhadou.
-> Jirik_Tuňák1983 18.04.21 16:22:02: Podle mě ne. Tady na tom není manomtrem jak změřit. To je tenhle klasický ventilek?
My máme na kolech auťácký ventilky.
My máme na kolech auťácký ventilky.
V životě bych neřekl, že se tak naseru u tak obyčejné běžné činnosti, jako je huštění pneumatiky na kole. Skútr, auto jsem měl během pár minut, ale u kola prostě ani za boha nedokážu zkontrolovat jaký je tlak v pneu.
Koupil jsem balíček redukcí, který byl bohužel neprůhledný, takže jsem "vyfasoval" variantu bez gumičky. Pneu s tím sice nafoukám, ale jakmile přestanu hustit, manometr spadne na nulu a vzduch začne utíkat okolo redukce zespodu. Přes dva se nedostanu vůbec, takže to ukazuje jen odpor huštění. Žádný ze tří samostatných tlakoměrů na to nefunguje, pouze digitální ukáže nějaký neurčitý tlak, protože ten jediný má střed udělaný tak, že střed veloventilu alespoň částečně zmáčkne. A to mám jeden tlakoměr profi a ani ten nic neukáže.
Asi zkusit jinou redukci, tu s tou gumičkou? Je tento kokotský ventil z principu vůbec schopný fungovat s klasickou hustící pistolí s manometrem na kompresoru?

Asi zkusit jinou redukci, tu s tou gumičkou? Je tento kokotský ventil z principu vůbec schopný fungovat s klasickou hustící pistolí s manometrem na kompresoru?
-> King: Však já na svýho bělouše taky nedám dopustit, možná i tu ohnutou přední vidli mu nechám srovnat... akorát začíná nějak podezřele korodovat
Ale když jsem si ho vybral (napůl to byl Vánoční dárek, napůl za vysvědčení.... tvl to je let), tak jsem měl taky radost strašnou.
BTW, hledal jsem teď nějaký použitelný pláště na Fávo pro sousedku - mám tam na celkové uvedení do provozu limit litr, takže je potřeba trochu vybírat. Našel jsem tohle: www.cycology.cz/silnicni- plast-mitas-phoenix-700-x- 23c-ruzne-barvy-p1274779?v id=32649
Dle těch pár recenzí co jsem dohledal by nemusely být úplně marný, váha parádní a po té slevičce i cena slušná... možná pár vezmu. Nechceš taky pár na Bareše? Akorát to jsou jen 23 teda, to je trochu vada na kráse

BTW, hledal jsem teď nějaký použitelný pláště na Fávo pro sousedku - mám tam na celkové uvedení do provozu limit litr, takže je potřeba trochu vybírat. Našel jsem tohle: www.cycology.cz/silnicni- plast-mitas-phoenix-700-x- 23c-ruzne-barvy-p1274779?v id=32649
Dle těch pár recenzí co jsem dohledal by nemusely být úplně marný, váha parádní a po té slevičce i cena slušná... možná pár vezmu. Nechceš taky pár na Bareše? Akorát to jsou jen 23 teda, to je trochu vada na kráse

-> dragon_cb_cz: Ale já to chápu - asi 10. narozky, jedu k prarodičům na víkend a v ložnici tam na mě čeká úžasnej modrej Favořit s chromovaným tácem na středu i zadním kolem, a celej pokoj je "provoněnej " tou kovově-olejíčkovou vůní :-)
A to všechno jenom díky tomu, že děd, dlouholetý straník a milicionář, měl kontakty a známosti a nemusel se každej tejden chodit do krámu ptát: "Přišly Favority? " a nemusel půl roku poslouchat: "Ne, zkuste to příští týden ". :-)
Ale z nostalgie jsem "torzo " toho rámu a "rybářskou " 300EX sadu zrestauroval a občas si na tom vyjedu.
A to všechno jenom díky tomu, že děd, dlouholetý straník a milicionář, měl kontakty a známosti a nemusel se každej tejden chodit do krámu ptát: "Přišly Favority? " a nemusel půl roku poslouchat: "Ne, zkuste to příští týden ". :-)
Ale z nostalgie jsem "torzo " toho rámu a "rybářskou " 300EX sadu zrestauroval a občas si na tom vyjedu.
-> palinator 16.04.21 10:08:50: 
-> Bukaj 16.04.21 10:11:10: Pán byl cyklosamaritán... ale tak co mám říkat já
Jinak jo, bída to byla v mnoha ohledech. Ale je to jako škodovky, když k tomu má člověk vztah a schopnost se v tom vrtat, odjezdí na tom ledacos. Ten bílej favorit tady na foto je sice těžce porevoluční, ale "kvalita" zůstala - a kolik jsem toho odjezdil :D

-> Bukaj 16.04.21 10:11:10: Pán byl cyklosamaritán... ale tak co mám říkat já

-> dragon_cb_cz: Já si z cyklistických hlášek pamatuju jen:
"Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo Ukrajina" (na zrepasované Ukrajině po dědovi jsem občas jezdil po Praze v druhé půlce devadesátek, kdy jsem porůznu z velkoobjemových konťáků tahal vraky kol a po opravě jsem je někam postavil cedulkou, že jsou volně k užívání...)
"Nejlepší brzdy dneska, jsou na kole Eska" - vzhledem k tomu, že na Eskách byly většinou stejné brzdy, jako na Favoritech, tak už tehdy jsem si uvědomoval, jaká to byla bída

"Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo Ukrajina" (na zrepasované Ukrajině po dědovi jsem občas jezdil po Praze v druhé půlce devadesátek, kdy jsem porůznu z velkoobjemových konťáků tahal vraky kol a po opravě jsem je někam postavil cedulkou, že jsou volně k užívání...)

"Nejlepší brzdy dneska, jsou na kole Eska" - vzhledem k tomu, že na Eskách byly většinou stejné brzdy, jako na Favoritech, tak už tehdy jsem si uvědomoval, jaká to byla bída

-> dragon_cb_cz:
Ae zas Ukarjina ě sice levnější, ael blbje se vovládá. Předeg ěde jinam neš zadeg.
Ae zas Ukarjina ě sice levnější, ael blbje se vovládá. Předeg ěde jinam neš zadeg.

-> King: Tak se nediv, dlouhý roky se tu budoval kult, jaká je to topovka, až tomu spousta lidí uvěřila - a pokud zrovna po revoluci neměli peníze navíc a zároveň velkou zálibu v cyklistice, tak ani neměli moc možnost poznat, jak velký kec to je. Takže stále věří, že "chceš-li letět jako šíp, kup si kolo Favorit".
My už ale víme, že realita je bližší "Kolo značky Favorit, rovnou vzít a zahodit"
My už ale víme, že realita je bližší "Kolo značky Favorit, rovnou vzít a zahodit"

-> Bukaj: Ano, tvoje zaliba v masochismu je všeobecně známá 

-> King 15.04.21 14:44:47: Tak já nikdy nic jiného než bláto z Rokycan neprovozoval

-> SO545: To že přežije kolo a rám/vidlice ne není až tak neobvyklé - kolo v tu chvíli přenáší sílu stále ve směru, na který je konstruované - zato ten rám a vidlice vůbec.
Ale dobře zapletený hliníkový ráfky (nemusí to být ani žádná extra kvalita) vydrží fakt neskutečný věci. Po tom, co jsem na svém silničním KTM odjel školní cykloturisťák na Šumavě včetně kamenitých "cest" atd (ze dvou tříd jsem měl silničku jen já, zbytek horáky) a záplety na ráfcích Remerx Stormy to ustály bez ztráty kytičky, přestože byly obuté do uzoučkých plášťů 700x20C, se už nedivím ničemu.
Ale dobře zapletený hliníkový ráfky (nemusí to být ani žádná extra kvalita) vydrží fakt neskutečný věci. Po tom, co jsem na svém silničním KTM odjel školní cykloturisťák na Šumavě včetně kamenitých "cest" atd (ze dvou tříd jsem měl silničku jen já, zbytek horáky) a záplety na ráfcích Remerx Stormy to ustály bez ztráty kytičky, přestože byly obuté do uzoučkých plášťů 700x20C, se už nedivím ničemu.
-> King 15.04.21 14:44:47: po nejakom pade a poskodeni rafika som kupil ani uz neviem ake dute rafky...vraj neznicitelne.... bolo to viac ako 25rokov nazad... Boli lahke a na vtadajsi dobu super.
Dal som s nimi celovicu do stojacieho auta. /Slapal som do kopca a manik si zmyslel ze pojde na malu/ bola to rana zo som skoncil na streche auta...a koleso OK...len sa akosi priblizilo predne koleso k noham...zlomil som ram a prednu vydlicu ale koleso bolo OK.
Ale dnes to skusat nebudem...
Dal som s nimi celovicu do stojacieho auta. /Slapal som do kopca a manik si zmyslel ze pojde na malu/ bola to rana zo som skoncil na streche auta...a koleso OK...len sa akosi priblizilo predne koleso k noham...zlomil som ram a prednu vydlicu ale koleso bolo OK.
Ale dnes to skusat nebudem...