skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cyklisti na silnici
-> Vojťas: Tak to mas asi stesti na HW a nadprumerne vnimavy ucastniky provozu, ale moje staricka Shimano Exage volnobezka, zvlast ted po udrzbe, vubec nikoho nevzrusuje :-)
Ja misto zvonku protacim cvrka
nemam sice nabu dt swiss ktery tim jsou povestny, ale i fulcrum dela slusnej rachot![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: On je ale problem, ze uz na puvodnim rafku ty draty cumely trosku z nyplu a ten novej rafek je asi o 2mm na vnitrnim prumeru mensi, takze u jednoho, asi vytahanejsiho dratu, jsem se dostal az na doraz (konec zavitu na dratu).
Tak vcera jsem nedockave osadil SPD-SL, dovzdelal se od GCN na YT a po natrenovani zaklapavani jsem to byl dneska rozbalit na silnici - jako to splynuti se strojem je takovy lepsi a kdyz clovek nezapomene po zabrzdeni vycvaknout nohu, je to moc fajn :-)
Shimano ma na tenhle system zajimavou reklamu na YT :-)
https://youtu.be/gjgB4djo UQE
Tak vcera jsem nedockave osadil SPD-SL, dovzdelal se od GCN na YT a po natrenovani zaklapavani jsem to byl dneska rozbalit na silnici - jako to splynuti se strojem je takovy lepsi a kdyz clovek nezapomene po zabrzdeni vycvaknout nohu, je to moc fajn :-)
Shimano ma na tenhle system zajimavou reklamu na YT :-)
https://youtu.be/gjgB4djo UQE
-> kury: Po tom, co jsem dal pod Dragonovym metodickym vedenim tu moji silnicku dohromady, tak je nebezpecne neslysna a musim pouzivat hubu :-)
Nedavno jsem jel po cyklostezce u koupaliste a proti mne pesky po cely sirce roztazena cikanska rodinka. Fotr na me cumi uz z dalky a uhne az na posledni chvili, az kdyz mu dam najevo, ze nevymeknu :-) O 200m zase tlupa mladejch cikanu, teenka na my strane na me cumi a pak se obrati ke kamosce a krafou dal - tak jsem aktivoval svuj hlasovej vystup v modu, kterej jsem si osvojil v roli poddustojnika nasi federativni armady, a po mym autoritativnim “Kurva, cum na cestu!!!”, byla bleskem pulka cyklostezky volna :-)
Nedavno jsem jel po cyklostezce u koupaliste a proti mne pesky po cely sirce roztazena cikanska rodinka. Fotr na me cumi uz z dalky a uhne az na posledni chvili, az kdyz mu dam najevo, ze nevymeknu :-) O 200m zase tlupa mladejch cikanu, teenka na my strane na me cumi a pak se obrati ke kamosce a krafou dal - tak jsem aktivoval svuj hlasovej vystup v modu, kterej jsem si osvojil v roli poddustojnika nasi federativni armady, a po mym autoritativnim “Kurva, cum na cestu!!!”, byla bleskem pulka cyklostezky volna :-)
-> bouchy: Jak byvala? Helma na kolo byla a je povinna do 18 let a pro dospely nebyla povinna nikdy a nikde. Jeste v polovine 90-ek byla helma na kole tezka exotika a kdyz uz neco, tak maximalne barevnej satek :-) Ja jsem ted po svym silnicnim comebacku konecne vzal helmy dobrovolne na milost. Spis nez povinnost bych dal do zakona neco ve smyslu, ze kdyz si rozlousknes/odres pri nehode vorech, je to tvuj boj, nikdo te odskodnovat nebude a vinik za to zraneni nebude popotahovanej.
aspon ze mam ty 2 brzdy :)
Zvonek mám,ale odrazky na pedalech ne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy:
tak to sem vubec nevedel ze zvonek uz neni povinnej, sem si vzdycky rikal jakej sem rebel... Tak to musim rict fotroj, dycky kdyz jde pesky a nekdo na kole ho dojede tak mu rika ze ma pouzit zvonek
musim se podivat jestli ho na kole on ma
i kdyz elektrokolo u me teda kolo neni.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.novinky.cz/domaci/508
836-cykliste-bouraji-ale-z
vonek-a-prilbu-mit-nemusi.
html Zvonek už není povinnej (teda na p.k.)? Tak ta helma bývala povinná do 18 let a pak všude na silnici I. Pro normálního člověka ale vždy, v terénu zejména.
-> King: Ze preleze spice hlavu niplu u dvoukomoroveho rafku nevadi - kdyz je to cele utopene dole hluboko pod paskou - pokud ti vystaci dylka zavitu na spici pro spravne dotazeni,. Z pohledu pevnosti to problem neni - na rozdil do prilis kratke spice. Takze kein stress ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak s těma nákladama to znám
Proto už se teď při těch "flotilových servisech" snažím to držet co nejvíc low-cost a recyklovat co jde. Ale u spotřebního kola to nebývá tak strašné - na favu jsem v tom letos zatím za jeden řetěz (200 Kč), jeden ráfek (310 Kč) a pár niplů a drátů (řekněmě 50 Kč). Jo vlastně ještě konusy a koule - řeknem do kila... cca 600 Kč, pokud nepočítám mazivo na ložiska a řetěz co je doma v zásobách dlouhodobě. Není zlé, když si vezmu, že jsem na něm ujel většinu z těch letošních 1319km - budu někde okolo 0.5 Kč/km... to ojetina luxusní třídy nedá
Ale o ekonomice provozu kola vs. auto jsem přemšlel opakovaně, přeci jen "lepší" kolo něco stojí a těch km na něm neujedu zas tak moc - u jednice v tom podle mě jsem za nějakých 5 Kč/km určitě, což už od auta nění zas tak daleko. Ovšem s tím rozdílem, že tam s trochou štěstí dalších pár tisíc km nic jiného než řetěz měnit nebudu - a to pak ty náklady jdou dolů docela rychle.
Každopádně je to všechno dané tou "sportovní" ambicí těch kol - kdyby člověk chtěl skutečně spolehlivý ale low-cost dojížděcí stroj, tak ho poskládá za pár šupů a službu to udělá neuvěřitelnou. Na tohle mám ve slepě připravené torzo jednoho porevolučního Fava, co jsem koupil za asi 200 Kč s chybějící klikou a sedlem. Oboje v zásobách je, kola v první fázi jen vycentruju, dám nový řetěz a děj se vůle boží. Ale zase to má ty klasické velké blatníky, takže do horšího počasí ideál. A dobové Sachs brzdy se skoro netknutými špalky![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak s těma nákladama to znám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale o ekonomice provozu kola vs. auto jsem přemšlel opakovaně, přeci jen "lepší" kolo něco stojí a těch km na něm neujedu zas tak moc - u jednice v tom podle mě jsem za nějakých 5 Kč/km určitě, což už od auta nění zas tak daleko. Ovšem s tím rozdílem, že tam s trochou štěstí dalších pár tisíc km nic jiného než řetěz měnit nebudu - a to pak ty náklady jdou dolů docela rychle.
Každopádně je to všechno dané tou "sportovní" ambicí těch kol - kdyby člověk chtěl skutečně spolehlivý ale low-cost dojížděcí stroj, tak ho poskládá za pár šupů a službu to udělá neuvěřitelnou. Na tohle mám ve slepě připravené torzo jednoho porevolučního Fava, co jsem koupil za asi 200 Kč s chybějící klikou a sedlem. Oboje v zásobách je, kola v první fázi jen vycentruju, dám nový řetěz a děj se vůle boží. Ale zase to má ty klasické velké blatníky, takže do horšího počasí ideál. A dobové Sachs brzdy se skoro netknutými špalky
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz 26.06.19 10:26:15: Opet diky, usetrils mi tapani a zmitani se v pochybnostech :-) Dneska jsem na Homolce, tak jsem ty 540 objednal v Praglu - o stovku drazsi, ale to bych stejne vytopil za postu.
Jinak jsem jenom zahorel touhou barevne sladit rafky, takze jsem koupil www.kupkolo.cz/rafek-reme rx-taurus-622-x-14-cerny_z 93708 a zaplet. Bohuzel muj tehdejsi cykospecialista (myslim, ze to byl Simunkuv bracha) mi kdysi spatne spocital dylku ctyrlistku do zapletu a ve stavajicich remerxech tornado uz byla dylka dratu na horni mezi(coz jsem zjistil az pri rozborce). A ty novy jsem dopredu koupil podle nich :-) Na predek je to ok, ale vzadu na hnaci strane jsem mel bobky. Nastesti to klaplo, jenom u jednoho nyplu jsem musel o 2mm zkratit zavit. Ty stary zapletu a prijdou na Favo, abych mel flotilu jako ty :-)
Kdyz bych se pokusil v soucasny fazi vycislit naklady na 1km (ujeto asi 250km), tak zlata ojetina luxusni tridy :-)
Jinak jsem jenom zahorel touhou barevne sladit rafky, takze jsem koupil www.kupkolo.cz/rafek-reme rx-taurus-622-x-14-cerny_z 93708 a zaplet. Bohuzel muj tehdejsi cykospecialista (myslim, ze to byl Simunkuv bracha) mi kdysi spatne spocital dylku ctyrlistku do zapletu a ve stavajicich remerxech tornado uz byla dylka dratu na horni mezi(coz jsem zjistil az pri rozborce). A ty novy jsem dopredu koupil podle nich :-) Na predek je to ok, ale vzadu na hnaci strane jsem mel bobky. Nastesti to klaplo, jenom u jednoho nyplu jsem musel o 2mm zkratit zavit. Ty stary zapletu a prijdou na Favo, abych mel flotilu jako ty :-)
Kdyz bych se pokusil v soucasny fazi vycislit naklady na 1km (ujeto asi 250km), tak zlata ojetina luxusni tridy :-)
-> kury: Ty M324 mám taky a není to taková tragedie, jak velký mogul píše. Dobrý pedál, akorát strašné těžítko, no... Pokud na kole jezdíš občas i fakt krátké "výjezdy" pro rohlíky do sámošky, tak bych se možnosti použít běžnou botu nevzdával a šel do nich. Pokud časem usoudíš, že potřebuješ vyloženě "sportovní náčiní", tak pak můžeš koupit něco lehčího. Takový "klasika" jsou M520: www.hupnakolo.cz/shimano-
pedaly-spd-pd-m520-stribrn
e
XTRkový budou určitě o pár desítek gramů lehčí, ale taky o pár tisíc dražší![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
XTRkový budou určitě o pár desítek gramů lehčí, ale taky o pár tisíc dražší
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kury: nevim... 400 s postou? :) kdyz tak sz :)
-> U-Geen: Jo, tak to jsem trochu i čekal
Za kolik by jsi je je případně nechal, že bych je vzal do začátku na zkošku? Nebo raději rovnou koupit oboustraný a holt budu jezdit jen v tretrách?
Třeba tohle : www.hupnakolo.cz/shimano- pd-m424
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Třeba tohle : www.hupnakolo.cz/shimano- pd-m424
-> kury: tyhle pedaly mam (a klidne se jich zbavim, SPD uz nejezdim :) funguje to samozrejme presne dle ocekavani, kdyz potrebujes SPD, trefis se stranou bez SPD, kdyz potrebujes klasickej pedal, trefis se na SPD stranu
-> dragon_cb_cz: O vikendu na rafek kouknu. Když už řešite pedaly. Mam tyhle boty: www.dajsport.cz/turistick
e-cyklo-boty/boty-northwav
e-escape-evo-2018-cerna
A planuju nejake pedaly.Napadly me takove ty turisticke kombinovane,aby na tom slo jet i v obyc teniskach,kdyz budu potrebovat nekam jen dojet po meste. Něco takove
www.hupnakolo.cz/shimano- pd-m324
Ok,nebo nejaky lepsi tip?
A planuju nejake pedaly.Napadly me takove ty turisticke kombinovane,aby na tom slo jet i v obyc teniskach,kdyz budu potrebovat nekam jen dojet po meste. Něco takove
www.hupnakolo.cz/shimano- pd-m324
Ok,nebo nejaky lepsi tip?
-> kury 25.06.19 15:47:33: Jediný kde mám se silniční gumou problém je vlhké bláto a sníh, jinak se žádná klouzačka moc nekoná. Ad ochrana proti defektům - něco mít je fajn, ale nemusí to být něco úplně top bych řekl. Já mám fakt docela dobrou zkušenost s těmi Conti Grand Sport Race - viz recenze tady: -> dragon_cb_cz 05.06.19 13:23:52: (a fotka s nájezdem 6.5 tisíce o příspěvěk výše). Nebo ty Schwalbe co tam zmiňuju... taky by bylo dobrý vědět, jakou máš vnitřní šířku ráfku?
-> King: Co ho trápilo, že přeplejtáš? Ten nevývažek?
Jinak ad pedály - já na jednici jezdím Look Keo, ale být tebou, spíš jdu do Shimana - životnost a servisovatelnost Look pedálů mi přijde spíš horší. Ty boty mají jen klasické třídírový uchycení? Pokud jo, tak chceš systém Shimano SPD-SL, dost bych tipoval, že ty nejlevnější budou úplně v pohodě - tady je mají dle heuréky nejlevněji a navíc ve stříbrné, což asi k Fišerovi chceš bych tipoval: www.hupnakolo.cz/shimano- pedaly-pd-r540-stribrne?vi d=42585
Dražší bývají akorát lehčí, pokud se ti chce připlatit si 2 litry za ušetřených 70g a nápis Ultegra, abys nebořil celkový koncept kola, máš pochopitelně možnost: www.kupkolo.cz/pedaly-shi mano-ultegra-pd-r8000_z1 (a koukám, že jsou k dispozici i s prodlouženou osou: www.kupkolo.cz/pedaly-shi mano-ultegra-pd-r8000-e1-o -4mm-delsi-osa_z105018/). Já bych za to ty prachy nikdy nedal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak ad pedály - já na jednici jezdím Look Keo, ale být tebou, spíš jdu do Shimana - životnost a servisovatelnost Look pedálů mi přijde spíš horší. Ty boty mají jen klasické třídírový uchycení? Pokud jo, tak chceš systém Shimano SPD-SL, dost bych tipoval, že ty nejlevnější budou úplně v pohodě - tady je mají dle heuréky nejlevněji a navíc ve stříbrné, což asi k Fišerovi chceš bych tipoval: www.hupnakolo.cz/shimano- pedaly-pd-r540-stribrne?vi d=42585
Dražší bývají akorát lehčí, pokud se ti chce připlatit si 2 litry za ušetřených 70g a nápis Ultegra, abys nebořil celkový koncept kola, máš pochopitelně možnost: www.kupkolo.cz/pedaly-shi mano-ultegra-pd-r8000_z1 (a koukám, že jsou k dispozici i s prodlouženou osou: www.kupkolo.cz/pedaly-shi mano-ultegra-pd-r8000-e1-o -4mm-delsi-osa_z105018/). Já bych za to ty prachy nikdy nedal
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Dneska jsem si byl v sousedni vesnici vyzvednout cyklozbozi z e-shopu. Kluk dostal vcera ridicak a skemral, jestli by mi moh delat sofera. Jeste ted se mi klepou ruce, ale na cerstvyho absolventa lidovy skoly umeni dobry :-)
A kdyz uz jsem tam byl, tak jsem si rek, ze kdyz mam bejt cyklozmrd, tak se vsim vsudy :-) Oni se jim tam uz delsi dobu valely vybehovy Gira Apecxy zrovna v moji velikosti a chteli za ne 16 stovek, tak jsem se nad tema lezakama slitoval. Tak kdybys mel nejaky doporuceni na splapky...Jo a jeste musim poresit zadni brzdu, protoze pri urcity sile brzdeni to zacne “bucet”. Dneska budu preplejtat zadni kolo na novej remerx, tak uvidim, jestli se to nekam posune.
A kdyz uz jsem tam byl, tak jsem si rek, ze kdyz mam bejt cyklozmrd, tak se vsim vsudy :-) Oni se jim tam uz delsi dobu valely vybehovy Gira Apecxy zrovna v moji velikosti a chteli za ne 16 stovek, tak jsem se nad tema lezakama slitoval. Tak kdybys mel nejaky doporuceni na splapky...Jo a jeste musim poresit zadni brzdu, protoze pri urcity sile brzdeni to zacne “bucet”. Dneska budu preplejtat zadni kolo na novej remerx, tak uvidim, jestli se to nekam posune.
-> dragon_cb_cz: Jj, ja je ted mam s kevlarovou patkou.Ale crosovy 42mm.To se mi na nich libi,jak jdou dobre smotat a zouvat
Jak jsou na tom silnicni plaste s defekty?Vyplati se investovat do plastu se zvysenou ochranou? Na vlhku s takovou gumou dost opatrne co?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kury: I vyloženě silniční gumy se dají pořídit v šířce 32 - třeba www.mojekolo.cz/continent
al-ultra-sport-ii-kevlar-c
erna-700x32c "Kevlarovy" neni plast jako takovy, jde jen o patku - levnejsi plaste tam maji drat, coz ma dva dusledky - plast nejde dobre slozit a je tezky. Kevlar je lehci a plast jde smotat skoro jako duse. Jinak to na jizdni vlastnosti vliv nema, plast jako takovy je stejny.
Taky budu resit jake plaste na meho crossa.Jezdim z 99% jen asfalt,tak me napadlo neco uzsiho,aby to jelo. Doporucen mi byl treba Maxxis Overdrive excel tpi60 700×32. Nebo jit do kevlaru? Pripadne treba i 28mm?Nekdy chci zajet i na takove amaterske zavody,kde nejsou povoleny silnicni kola a galusky
-> King: No jo, mě v tom běhání zabrzdil bolavý kotník. Takže jsem se tento rok zastavil na 500km, na kole už jsem natočil nějákých 1200km.
-> King 24.06.19 14:47:02: Tak super, že to pasuje. Jinak origo Shimano špalky brzdí dobře, gumička je myslím stejná pro 105/Ultegra/Dura Ace - a jde vyměnit samostatně, bez sundání botky z třmenu, takže si ani nerozhodíš nastavení. A případně ve stejným formátu jdou právě koupis Swiss stop, Kool stop a další... za pár peněz.
-> dragon_cb_cz 23.06.19 11:38:23: Tak ty spalky na ultegru 6700 dorazily. Měl jsem trošku bobky, protože ty moje brzdy v kompatibility listu nebyly, ale pasujou tam jak prdel na na hrnec. Akorát po těch letech o 1mm na průměru zmenšily upevňovací inbus, což ale nevadí, protože závitová část špalku krásně zapadne do původní plechový vložky v čelistech. "Sbíhavost " špalků šla taky v pohodě nastavit. Brzdí to proti low-cost Force špalkům famózně a díky možnosti nastavit "geometrii" to jde i pěkně dávkovat. -> kury: Koukám, že jsme se z podobných důvodů přesunuly z "Běháte? " do "Cyklistů.... " :-) To kolo je teď v těch pařákách daleko daleko lepší, co se týče chlazení "motoru ".
Akorát to vypadá trošku blbě, když člověk přijede k obvoďákovi na kontrolu v prac. neschopnosti s cyklistickým blembákem a v čekárně se zpotí jak prase![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát to vypadá trošku blbě, když člověk přijede k obvoďákovi na kontrolu v prac. neschopnosti s cyklistickým blembákem a v čekárně se zpotí jak prase
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já začal víc jezdit,protože jsem nemohl běhat. Nejvíc jsem dal asi tri vylety kolem 100km,jinak taky vetsinou do prace.
-> U-Geen: Tak taky něco pořiď
A vůbec, já jezdím jen do práce/z práce, na regulérní vyjížďce jsem letos byl nejvíc těch 32km se Štěpánkou.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hm koukam na stravu a nejak jste se do toho pustili... jeste, ze je to vlastne uplne jinej sport :-)
-> King 23.06.19 07:29:59: Hele já na to pak koukal a moc si nejsem jistej, jaký špalky vlastně do těch 6400 třmenů pasujou, takže uvidíš až ti dorazí, jak to tam sedne a bude fungovat. Pokud jsem dobře koukal, tak už tam měla být kovová botička? Ale tvar mi přijde jiný než u současných.
Jinak superbike ti pochopitelně maturantskou kondici nevrátí
Ale ten rozdíl je fakt drsnej, větší než bych čekal, přestože mám s přesedáním mezi zásadně rozdílnejma kolama docela velkou zkušenost. Hodně je to ale taky v hlavě - když máš pocit, že šlapeš na něčem rychlým... tak rychlejc šlapeš. A nebo když tě to baví - takhle jsem 2 roky zpátky dva dny po sobě jel do práce na dvou různých kolech - nejdřív na uhelném, s lehce aero zápletama a v tretrách s karbonovou podržákou. O den později na oceli (ne favo, ale taky nic fancy), s obyč zápletama (jen lehce redukovaný počet drátů), v "cyklobotách" z LIDLu (moje oblíbená dojížděcí tretra). Výsledkem byl prakticky na vteřinu stejný čas. Nejspíš protože mě ten oceláč neskutečně bavil, včetně toho řazení dole na rámovce... Takže nejdřív v nohách, pak v hlavě a už úplně nakonec v kole ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak superbike ti pochopitelně maturantskou kondici nevrátí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 22.06.19 21:31:30: Skoda, ze jsem se nezeptal driv - uz jsem objednal ultegrovy spalky.
Tak video je pekny, ten rozdil je drsnej. Ale spis jsem to myslel, ze 18 letej King na favu by si s aktualnim Kingem na hi-tech karbonaku s dura-ace f elektrice vytrel prdel jak s housetem :-)
Tak video je pekny, ten rozdil je drsnej. Ale spis jsem to myslel, ze 18 letej King na favu by si s aktualnim Kingem na hi-tech karbonaku s dura-ace f elektrice vytrel prdel jak s housetem :-)
-> StepaNoFUN: Aktualne bydlim jeste o kousek niz cca 190mnm. Dik za tipy, ale musim se trosku krotit, protoze se musim vejit do 3 hod. vychazky a jeste s rezervou, kdybych treba pichnul :-)
-> StepaNoFUN: King to srabácky otočil na Vysokej už u kostela, tu cyklokrosovou vložku až nahoru k rozhledně tam nedal
Což teda po těch posledních deštích se moc nedivím, to na silničku fakt moc není. Já to kdysi na Favořiti dal, ale to bylo na vrcholu léta a vše totálně vyschlý - a stejně nic co by stálo za opakování (ne extra těžký, spíš dost o ničem). Jinak to konečný stoupání od hlavní nahoru je relativně malý, nějakých 50 výškových - ale vcelku jedovatých, tam je to poznat i v autě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: stoupani z nejakejch odhadem 220mnm na 471 nebude p*del nikdy.
Nejvyssi bod v okoli ano, nejvyssi bod okresu nikoli. Tim je Trebetin. A vyssi kota nez Vysoka je Zandov...
Nejvyssi bod v okoli ano, nejvyssi bod okresu nikoli. Tim je Trebetin. A vyssi kota nez Vysoka je Zandov...
-> King: Zkus sehnat nějaký dobře padnoucí Swiss Stop nebo Kool stop, to by mělo brzdit dobře (a měly by jít koupit v odpovídajícím formátu).
Na téma nohy vs. kolo - tohle kdysi testovali na GCN a ten rozdíl dokáže být kupodivu docela dramatický - a to ten Raleigh je dle všeho hliníkáč, takže přeci jen pořád lehčí a hlavně zatraceně tužší, než Favo: Kdyby tě to nebavilo celé, tak rozhřešení části o stoupání do kopce je v čase cca 7:10.
Malé varování: sledování GCN dokáže být návykové a zároveň motivující - speciálně jejich série typu "epic climbs" nebo "reportáže" o bikepackingu v Maroku či Ománu...
Na téma nohy vs. kolo - tohle kdysi testovali na GCN a ten rozdíl dokáže být kupodivu docela dramatický - a to ten Raleigh je dle všeho hliníkáč, takže přeci jen pořád lehčí a hlavně zatraceně tužší, než Favo: Kdyby tě to nebavilo celé, tak rozhřešení části o stoupání do kopce je v čase cca 7:10.
Malé varování: sledování GCN dokáže být návykové a zároveň motivující - speciálně jejich série typu "epic climbs" nebo "reportáže" o bikepackingu v Maroku či Ománu...
-> dragon_cb_cz: Tak ono je to hlavně o tom, co má člověk našlapáno. I když těch pár zbytečnejch kilo navíc a rám kroutící se jako had je pro největší tvrďáky :-)
Jo, od Polep k I/2 je asfalt klasicky 50 odstínů šedi, takže na cestě zpátky neradno moc speedovat. Ale samotnej kopec na Vysokou má novej koberec a tam jsem to pustil na těch skoro 70 a u hlavní se modlil, aby to ty dočasný laciný brzdový špalky Force zvládly zastavit :-) Měls pravdu, ty původní ultegrový špalky byly jak šutr. A to závěrečný stoupání jsmem musel rozdělit na 2 etapy, protože nohy mohly, ale sání jim neposkytovalo dost kyslíku do směsi :-)
Jo, od Polep k I/2 je asfalt klasicky 50 odstínů šedi, takže na cestě zpátky neradno moc speedovat. Ale samotnej kopec na Vysokou má novej koberec a tam jsem to pustil na těch skoro 70 a u hlavní se modlil, aby to ty dočasný laciný brzdový špalky Force zvládly zastavit :-) Měls pravdu, ty původní ultegrový špalky byly jak šutr. A to závěrečný stoupání jsmem musel rozdělit na 2 etapy, protože nohy mohly, ale sání jim neposkytovalo dost kyslíku do směsi :-)
-> King: No taky ty jejich kola dohromady stály víc, než naše nejdražší auto - a to ani jedno nebylo nový... Takže to moje Favo, kupovaný nový léta Páně 2003 za ukrutných 6499 Kč myslím obstálo se ctí. Pravda, za těch 16 let už má za sebou víc transplantací, než by bylo zdrávo (u některých orgánu dokonce vícečetně), ale co... je to univerzální voják.
Jinak Vysoká pěkně
Ono už ten výjezd Polepy -> Pečky -> I/2 u Suchdola je docela dobrá rozcvička bych řekl - a to finále na Vysokou věřím, že docela bolelo (resp - bolelo by určitě i mě s 34/28, takže s tou 42 zubů pilou nic moc). A asfalt tam taky pořád není nic moc, ne?
Jinak Vysoká pěkně
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> dragon_cb_cz: Tezko na cvicisti, lehko na bojisti :-)
Dneska jsem jel do mesta koupit prasklou dusi do zahradniho kolecka, protoze ten navyk z posledni doby - hustit kola na “sutrovej” tlak - se stal kolecku pri pobytu na slunci osudnym a spektakularne vybuchlo :-)
No a kdyz uz jsem byl na tech nakupech, a je mi vycitano to nizinne solichani, tak jsem se vydal na nejvyssi kotu v okoli na Vysokou. Nemit tam na tvoji radu tu 11-28 kazetu, tak bych to musel asi odpiskat. Prechytrala osobni vaha na me po horske etape rve, ze mam bodyfat pod 14% :-)
Dneska jsem jel do mesta koupit prasklou dusi do zahradniho kolecka, protoze ten navyk z posledni doby - hustit kola na “sutrovej” tlak - se stal kolecku pri pobytu na slunci osudnym a spektakularne vybuchlo :-)
No a kdyz uz jsem byl na tech nakupech, a je mi vycitano to nizinne solichani, tak jsem se vydal na nejvyssi kotu v okoli na Vysokou. Nemit tam na tvoji radu tu 11-28 kazetu, tak bych to musel asi odpiskat. Prechytrala osobni vaha na me po horske etape rve, ze mam bodyfat pod 14% :-)
-> King: Když jsme jeli v práci výtahem dolů a došlo mi, že moje kolo váží tolik co jejich dohromady a ještě něco k tomu, bylo mi trochu do pláče... Ale co, o to lepší trénink ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Huuustyy! Ja vim jak boli takovej prumer na favoriti :-)
-> King: Tak v tom Polabí musí Fišera lítat skoro sám, tak to je určitě v limitu :) Jinak -> King 21.06.19 16:28:34: Praha vrací úder - nechal jsem se hecnout, ať z práce kus jedou s kolegou a jeho ženou (oba naprostý cyklo-magoři). Výsledek byl, že když jsem se odpojoval směr domov, tak byl průměr asi 33km/h - a to na té Favořiti ověšené různým příslušenstvím typu držák dětské sedačky docela bolelo
No a pak už jen Břežanské údolí nahoru a dalších skoro 20km domů proti větru
www.strava.com/activities
/2468870723
![38](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/38.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz: Doktorka mi rikala, ze na lezeni v posteli to neni, ale max. chuze nebo kratky pianko pojizdky na kole do 10km. Uz takhle je to docela rebelie :-) vic v SZ.
-> King: Jsi se do toho nějak opřel! Koukej ale už přidat nějaký kopce, tohle je skoro nefér výhoda ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...dosazeno mj. i diky konecne nalezenym jelenicovym buzikratasum. Po dlouhe dobe na sobe a pekne “naostro” - docela se bojim, co se objevi, az je sundam :-)
edit: sverac obstal :-)
edit: sverac obstal :-)
-> dragon_cb_cz 20.06.19 12:57:39: Challenge accepted! :-)
-> kury: Suunto by umět měla.
-> M@rtin: Buď to jde přímo, nebo to vyexportuješ a do Stravy nahraješ ručně. Já to mám "jednodušší" v tom, že jedu na Linuxu, takže stejně žádný software od výrobce ani používat nemůžu, takže nahrávám z Garmina rovnou na Stravu.
-> M@rtin: Buď to jde přímo, nebo to vyexportuješ a do Stravy nahraješ ručně. Já to mám "jednodušší" v tom, že jedu na Linuxu, takže stejně žádný software od výrobce ani používat nemůžu, takže nahrávám z Garmina rovnou na Stravu.
-> dragon_cb_cz: pozval jsem tam Lubose, ten nam to vsem nanda :)
-> dragon_cb_cz 20.06.19 16:32:36: Koukal jsem na to a Polar třeba se stravou umí nějak komunikovat, ale ještě jsem to nezkoušel ....
-> dragon_cb_cz: Suunto ambit 3 run
-> kury: Jakýma? Strava umí ze spousty zařízení a formátů importovat.
-> Luky: Jen se přidej, ať to dává smysl
Třeba tě to hecne...
-> King: GPS v tom vertikálním směru není kdo ví jak přesná, takže to může kolísat. Strava má nějakou korekci, ale při takhle malých rozdílech to asi nechytí všechno. Třeba já mám v Garminu barometrický výškoměr, takže ten záznam je docela přesný (a navíc třeba live vidím sklon kopce který jedu). Ta Sigma Pure GPS co má místní velmož ho má myslím taky.
-> Luky: Jen se přidej, ať to dává smysl
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: GPS v tom vertikálním směru není kdo ví jak přesná, takže to může kolísat. Strava má nějakou korekci, ale při takhle malých rozdílech to asi nechytí všechno. Třeba já mám v Garminu barometrický výškoměr, takže ten záznam je docela přesný (a navíc třeba live vidím sklon kopce který jedu). Ta Sigma Pure GPS co má místní velmož ho má myslím taky.
-> dragon_cb_cz: Ten “elevation gain” mi prijde krajne podezrelej :-) Dneska asi 30km po skoro rovny cyklotrase, ktera vede dtto po brehu Labe. Rozdil nadmorsky vejsky mezi domovem a bodem obratu par metru (jinak by byly v Labi pereje :-) ) a prej elevation gain 72m. To snad pocita i stoupani na kazdym pricnym prahu :-)