
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> isti 11.07.18 18:35:22: Rozumitelnejšie to neviem napísať
,potreboval by som vedieť dlžku origo gumi čo je u prahovýh lišt u rapida.

-> Bukaj: nie bohužiaľ číslo na tubuse už nieje čitateľné a keď som pozeral rôzne diskusie na virte tak v jednej píšu že modra značka je 110R v druhej že zelená značka je 110R tak som nevedel či je to zhodné s farebným označením na hlavách valcov alebo nie
Určite máte viacerý rapida ešte s originál tesneniami okolo dverý u ktorých sú u prahových lišt ešte origo mäkké tesnenia.Potreboval by som vedieť dlžku tej gumi.
-> Bukaj: Na tubus bych se moc nespoléhal, typicky takhle lidi prodávájí "eRkovou vačku", protože na krabici je eRkové číslo - ovšem do té krabice pochopitelně někdo schoval původní vačku potom, co tu eRkovou šoupnul do motoru 

-> MONTY110: Na papírovém tubusu už není čitelné číslo?
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
zdarec vedel by niekto do akého typu 5 kanálu to patrí prípadne cenu má modrý pruh je nová
-> Jarda/felda 06.06.18 17:33:33: Je to presne naopak

-> Jozka: Nemusíš nikoho "zkoušet", stačí, když změříš nějakou tyčku ze svých zásob (60. - 70. léta) 

-> Bukaj: Tak to bude nejspíš modernější záležitost mimo moje obzory (do katalogů jsem ani nekoukal, ale pravdu máš, nemusely to jako mnohé jiné zachytit).. Z 80. toho moc mít nebudu, ale mohl bych zkusit kámoše..
-> Jozka: No, v katalozích je vše pod jedním číslem, ale známe ty náhrady, že ano...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...

Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
-> Bukaj: Se v těch motorech už nějak nevrtám.. ale tyčky jsem vždycky dřív v případě potřeby mezi 988 motory MB a kil přehazoval a na jinou délku nenarazil.. Na rozvodech se u nich snad moc neměnilo, krom zkraje výroby (1966?) průměr pro řetězový kolo a "časování" vačky, což moc nesouvisí.
Ale můžu se podívat do temných koutů..
Ale můžu se podívat do temných koutů..

-> Bukaj: Aj ja to mám na aute hore nohami
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky?
Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?

Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky?

-> Bukaj 17.06.18 00:48:22: Ještě se vracím k mému dotazu - ty výrazně kratší tyčky (o cca 2 cm) jsou z Fábie, ale mne zajímají spíš ty o 5 mm kratší tyčky - z jakého motoru mám shánět? Ve kterém roce přišla změna délky? Potřebuju do jednoho motoru ty kratší a doma mám jen 7 ks (respektive osmou jsem vyhodil - byla ohnutá)...
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?

Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
-> isti 18.06.18 07:55:10: DOBMAR je polský výrobce - vyráběl jen starší variantu sklíček. Kvalita zpracování OK (jen tedy má otočené nápisy na sklíčku, takže dost často je vídám namontované odtokovým otvorem nahoru)
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré

Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré

-> Bukaj: Ale dlho to tak nerobili,na novodobých už to nie je.A DOBMAR je tiež čína?
-> isti: Prostě to okopčili - made in CS není (už pár desetiletí) ochranná známka 

-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: Fakt,ale ako že je na telese made in CS
Ja už budem všetko tri krát prezerať pred kúpou


ja som mal kedysi v práci ešte originálky škoda v krabičkách čo mali OE číslo a boli PAL a žlto čierne káble , niekedy z 95 roku
-> Tuner#2: Originál boční blikače byly vždy s průchodkou a kabely černý/žlutý, případně novější bílý/žlutý a šroubky měly širší hlavičku...
Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují

Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují

-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: No fakt že jo, tak to jsem se včera pěkně napálil, ale snad to ty origo rozvody za 300 vykompenzujou 

-> vhml 17.06.18 01:06:05: Díky, snad to bude ono. Ale tipoval bych něco staršího, vzhledem k tomu, s jakými díly se mi to dostalo do baráku...

-> isti 17.06.18 11:19:08: Horní je starší - od 84 až po 92, spodní je na nové Fávo (v kombinaci s gumovým těsněním s přesahem přes sklíčko namísto pěnovky)

-> isti 17.06.18 11:13:30: Tohle je čínská kopie - když pozorně prozkoumáš logo, zjistíš, že to není PAL, ale PRL 

-> Tuner#2: Že by im došli káble a priechodky?Ešte ma napadlo či to nie je na favorita,nevieš či u favo je na káblikoch priechodka?
-> isti 17.06.18 11:21:09: No je tam PAL tak asi kterého 

-> Tuner#2: Posledná výroba ktorého výrobcu?
Ani to som netušil že boli dva typy Pal krytu,ktorý je novšie a staršie prevedenie?
-> isti 17.06.18 11:13:30: Ano, zrovna teď jsem je koupil na Běšinech. Byla to poslední výroba.
Stretli ste sa už s origoneorigo smerovkami?Kryty sú PAL,na telesách je nápis made in CS ale káble a skrutky sú ako na číne.
Otázka na hladačov pokladu v mototechnách,predávalo sa niekedy tento diel samostatne?Je vidno že sú vyrezané z bočnice ale obe majú cenovku 490sk.
Krátké tyčky ma Fabie kvuli hydrostelum.
Které motory měly o cca 5 mm kratší tyčky zdvihátek ventilů? Ty starší (1000MB-kilo-užovka)?
A ještě jeden dotaz - mám tu sadu tyček, které jsou výrazně kratší, než zadomotorové, jinak vypadají stejně (předpokládám stejný výrobce) - ty jsou pro Oct/1203 apod?
A ještě jeden dotaz - mám tu sadu tyček, které jsou výrazně kratší, než zadomotorové, jinak vypadají stejně (předpokládám stejný výrobce) - ty jsou pro Oct/1203 apod?
-> StepaNoFUN: Tušil jsem, dík.. :)
-> Kocvin: Klasická malá zástrčka na 12V... ;-)
Chlapi co je tohle za konektor ? Originál do zásuvky pod palubkou u 742 ? Nebo nějaká anténa ?
-> Tomaso435 11.06.18 19:35:22: felda nemá šroubovanou přírubu
Děkuji moc za určení
-> Tomaso435: Tohle je na Favorita.akorát tam ta páčka chybí 

-> Kocvin: to asi fávo nebude. tam by byla páka z kohoutu. tohle bude bud felda benzín která kohouta nemá, nebo snad i nějakej traktor
-> Plisek 11.06.18 18:01:31: Horní jsou originály na 105-130, spodní pak druhoška na tyto vozy.
-> Plisek 11.06.18 18:02:18: Favorit.
-> Plisek 11.06.18 18:02:18: Favorit.
-> StepaNoFUN: Nooooo, moc na to nespoléhej
Resp. kombinace nových těchto desek a nového 130 kotouče v origo tloušťce kompatibilní skutečně není - ověřeno 


-> StepaNoFUN: A co je/byla zac ta znacka/vyrobce Tormos? Zatim jsem o nem neslysel.
-> COL: Ty žigulácký jdou na 4písty dát. Jen se musejí převrat díry na zajištění.
-> COL 10.06.18 02:00:50: Vrchná Lada, spodná Rapid...
