-> mishom 27.07.25 13:26:36: no u té 10ti leté, bych uz taky tvrdil ze je nutno ponechat. Páč ta nová by sežrala vsechno. Takže lepší nechat žít dokud funguje.
Akorát ta jistota toho že se to nevyjebe někde na druhým konci Republiky není úplně velká
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dlouhy chod pedalu brzdy
-> mishom: O těch "nutnejch" výměnách si myslím svoje už asi 30 let - vždycky skončej mrzutostma. Ale nesmí se to říkat nahlas, jsou tací, který to maj posvátným desateru..

-> Borderer: vdaka za tip, vymenil som teda prasata aj pakne, pedal zabera o kusok vyssie ale nie dostatocne, pri poriadnom zabrati zapina kontrolku brzd. Dalsi pokus bude iny THV (snad brembo) ked sa mi ho podari zohnat
-> COL: U mna 19mm fragovov origo zabalene obe OK bez ziadnej hrdze
Beriem si poucenie, ze pokial vsetko funguje dobre, menit hoc aj 10rocnu brzdovku sa moc nevyplaca...
-> COL: U mna 19mm fragovov origo zabalene obe OK bez ziadnej hrdze
Beriem si poucenie, ze pokial vsetko funguje dobre, menit hoc aj 10rocnu brzdovku sa moc nevyplaca...
A, aby toho nebylo málo, tak jsem z dílů, co mi zbyly v krabičce zjistil, že jsem do prasete 22.2mm dal 22.0mm pistky, čehož jsem si ve spěchu nevsimnul. Hlavně, že na všech krabičkách je od výrobce napsáno 22mm, ale uvnitř je 22.2mm. (A v krabičce původně označené 22.2mm prelepene nálepkou na 19mm je skutečně 19mm).
-> COL: za mě, s podobnýma zkušenostma, není dot4 jako dot4. Jedna je jak chcanky a druhá jak med. Jak barvou tak konzistencí.
Takže průser může být i tam
Takže průser může být i tam
Já jsem teď jen měnil brzdovku a výsledek byl pedál zabírající až dole. Pak jsem zjistil, je jedno prase na jedny straně lehce teče, tak jsem chtěl dát nová. A hle, ač origo zabalena od Fragokovu, tak byla zatvrdla a přirezla u gumicek. Ze 3 jsou dvě na vyhození, jedno jsem dremlem vyčistil, tam byl povrch válce ok. Takže jedno nový, jedno pregumickovany. Zajímavý je, že to teklo pod gumickou, která se jinak tvářila ok. Po odvzdusneni, se to zlepšilo, ale chod je pořád delší, než byl. Bubliny už od nikud nejdou. :(
-> mishom: Úplně stejný problém sme řešili teď o víkendu. Dělaly se gufera a najednou dlouhý chod pedálu, byť to brzdilo dobře. Odvzdušnění nepomohlo, samostavy chodily. Nakonec se dávaly novy prasata a jak se tím ještě prolilo litr brzdovky, tak to dle slov kamaráda začalo zase fungovat.
Jak je to možný, nevím. Chod pedálu byl do dvou třetin mrtvý, prasata bez pohybu a pak to teprve začalo brzdit.
Jak je to možný, nevím. Chod pedálu byl do dvou třetin mrtvý, prasata bez pohybu a pak to teprve začalo brzdit.
spat k problemu dlhy chod brzdy.
Brzda postupne zacala zaberat az uplne na spodu, udialo sa to niekedy v priebehu rozoberania zadnych bubnov asi 4x (klasika gufero) a cca najazde 15tkm. Predtym zaberala cca v hornych 2/3 chodu. S THV sa nic nerobilo, nedaval sa dole, trn posilovaca - ak sa sam nezaskrutkoval/neopotrebo val - je nastaveny rovnako. Zatiahnutie rucnej bzdy (teda vymedzenie samostavom) na to nema ziadny vplyv. Brzdi to vyborne aj zadne brzdy aj predne, symetricky aj na rucnej brzde. Napada vam nieco? ja uz naozaj neviem.
Brzda postupne zacala zaberat az uplne na spodu, udialo sa to niekedy v priebehu rozoberania zadnych bubnov asi 4x (klasika gufero) a cca najazde 15tkm. Predtym zaberala cca v hornych 2/3 chodu. S THV sa nic nerobilo, nedaval sa dole, trn posilovaca - ak sa sam nezaskrutkoval/neopotrebo val - je nastaveny rovnako. Zatiahnutie rucnej bzdy (teda vymedzenie samostavom) na to nema ziadny vplyv. Brzdi to vyborne aj zadne brzdy aj predne, symetricky aj na rucnej brzde. Napada vam nieco? ja uz naozaj neviem.
Pricina neustale sa zavzdusnujuceho predneho okruhu bola v dosadacej ploche trubky predneho okruhu na THV. Plocha nebola dobre zafrezovana, na jenom mieste bol povrch hrbolaty, brzdovka tade nepretiekla, ale vzduch sa donutra vedel dostat. Nudzovo som to vymenil za taky isty cinsky THV, tiez s trochu volnymi gumickami a bez problemov.
- gumicky Rubena 65124 z origo THV sa do cinskeho nedaju pouzit. Sirka drazky cina je 5mm, original je 6.1(vid Bukaj nizsie). Skusal som to, gumicka tam nejak vlezie ale je to moc natesno, piestik nechodi lahko. Treba tu drazku kusok rozsirit na co nemam sustruh. Hlavne Cinsky funguje aj s gumickami ktore sa na piestiku volne pretacaju, takze to nema moc zmysel.
- gumicky Rubena 65124 z origo THV sa do cinskeho nedaju pouzit. Sirka drazky cina je 5mm, original je 6.1(vid Bukaj nizsie). Skusal som to, gumicka tam nejak vlezie ale je to moc natesno, piestik nechodi lahko. Treba tu drazku kusok rozsirit na co nemam sustruh. Hlavne Cinsky funguje aj s gumickami ktore sa na piestiku volne pretacaju, takze to nema moc zmysel.
-> isti 28.12.24 12:26:40: bohužel už ano
tahle "značka" už těží jen z dobrého jména které získala v minulosti, dneska už je to výrobek průměrné kvality 


-> mishom 28.12.24 12:35:53: katalog tvrdi, ze by mely byt stejny - v originale tedy.
-> mishom: Mas pravdu, beru zpet. Pistek podrobenej experimentu byl nejaky spatne slozeny bastard.
-> Bukaj 28.12.24 08:46:46: Ďakujem, ešte nech je tu kompletné info, čína ma výšku/šírku drážky 5mm, výška piestiku 53,80mm
Našiel som označenie pôvodného THV je to 114 595 012, TMC 16344, (2015.12). Tak neviem čo to bolo, možno tiež čína :D, ale fungoval dobre.
Vytiahol som z neho takéto pružiny. To tak má byť? myslel som, že pružiny su rovnaké, len inak stlačené..
Našiel som označenie pôvodného THV je to 114 595 012, TMC 16344, (2015.12). Tak neviem čo to bolo, možno tiež čína :D, ale fungoval dobre.
Vytiahol som z neho takéto pružiny. To tak má byť? myslel som, že pružiny su rovnaké, len inak stlačené..
-> COL 27.12.24 17:14:21: Na plastik vzdy posobi sila pruziny. Ak je ale pruzina stlacena naplno (tj jeden okruh prazdny), ten "hribik" dosadne na "klobuk" a dalej sa uz sila prenasa cez ten kovovy hribik. Gumicku to nerozdrti, lebo cez hribik presahuje len o malo. ( na obrazku bez gumicky)
Na komošovo rapida budeme dávať všade brembo,to je tiež čína?
-> Robert 106 27.12.24 22:47:49: hbv přímo ne, ale dával jsem pracovní válec spojky a nesčetně prasátek a všechno bez problémů 

-> mishom: Průměr pístku v drážce je u originálu 11,3 mm, šířka (tedy vlastně výška) drážek pro gumky je 6,1 mm.
Výška celého pístku je 54 mm.
Výška celého pístku je 54 mm.
Jaké zkušenosti máte s HBV Italské výroby tuším LPR ? Mě s ním Modrá jako úplně nebrzdí. V Rapidu mám ten Čínskej a chodí to mnohem líp.
-> mishom 27.12.24 16:29:01: Chceš mi říci, že ta síla tam driti tu gumicku plnicního ventilku?! Možná to ten plast vydržel... Večer se to podívám, doufám, že někde najdu alespoň PAL pistek, cinana tu teď nemám.
Edit:
Tak jsem ten experiment udelal a alespon na PALackym pistku je to tak, jak rikam. Na dlazdici polozim nit a nad ni postavim pist tak, aby nit prochazela tunylkama v kovu te korunky. Tlakem rukou na opacnou stranu pistku stlacim pruziny na doraz a nitku vytahnu - nejde to uplne lehce, protoze gumicka ji trochu primackne (ale ne moc, to by ven nesla vubec, pokud by ji neprimackla vubec, znamenalo by to, ze by se ventil vubec nezavrel). Timto povazuji teorii za overenou. Pochybuju, ze to u cinana bude jinak, holt to asi neni uplne aususovej cinskej plast no.... Tudiz to, ze se neznicil, beru jako dobrou zpravu a dulezity vstup do dalsiho premysleni, co s timto cinskym valcem budu delat.
Edit:
Tak jsem ten experiment udelal a alespon na PALackym pistku je to tak, jak rikam. Na dlazdici polozim nit a nad ni postavim pist tak, aby nit prochazela tunylkama v kovu te korunky. Tlakem rukou na opacnou stranu pistku stlacim pruziny na doraz a nitku vytahnu - nejde to uplne lehce, protoze gumicka ji trochu primackne (ale ne moc, to by ven nesla vubec, pokud by ji neprimackla vubec, znamenalo by to, ze by se ventil vubec nezavrel). Timto povazuji teorii za overenou. Pochybuju, ze to u cinana bude jinak, holt to asi neni uplne aususovej cinskej plast no.... Tudiz to, ze se neznicil, beru jako dobrou zpravu a dulezity vstup do dalsiho premysleni, co s timto cinskym valcem budu delat.
Vnutorny priemer valca: Cina: 19.15mm, Povodny(asi fragokov): 19.05mm
Priemer dosadacej plochy gumiciek: Cina: 11.15mm, Povodny(asi fragokov): 13.00mm
Aky je tento rozmer na original piestikoch? Chcem tam dat origo gumicky Rubena 65124
Priemer dosadacej plochy gumiciek: Cina: 11.15mm, Povodny(asi fragokov): 13.00mm
Aky je tento rozmer na original piestikoch? Chcem tam dat origo gumicky Rubena 65124
Plastiky v cinskom HBV funguju bez problemov. Nic sa im nestalo ani ked nefunguval predny okruh s brzdenim na fest co do dalo (aj ocami). Ani pri odvzdusnovani. Ono ked sa pruzina naplno stlaci, potom uz zabera kovovy hribik priamo o piestik, a sila nejde cez ten plast. Takto otocene piestiky som vybral z HVB. Ten sajrajt nakonci je pravdepodobne mazivo z vyroby.
-> mishom: pokud se posere ten plastik a zhrouti se vzprici se to tam, přestane ten okruh brzdit.
-> COL 20.12.24 16:26:12: Tak teoriu s plastikmi coskoro overim, pretoze uz som brzdil len zadnym okruhom co to dalo a pri odvzdusnovani som to teda tiez moc nesetril... Po dalsom odvzdusneni to brzdilo normalne, az kym tam nebol vzduch zase.
-> mishom: tenhle válec mám v nouzových zásobách, řešil jsem jeho vnitřek zde: skoda-virt.cz/cz/.../1050
01-identifikace-dilu-3?got
opost=4...
Já u něj mám trochu problém s těmi plastiky... podle mne se při poruše nebo odvzdusnovani s těžkou nohou rozdrti.
Ty manzety uprostřed určitě na zavzdusneni vliv nemají a pokud jsi oba okruhy funkční nemají vliv vůbec na nic. Ty oddělují okruhy v případě poruchy jednoho z nich.
Já u něj mám trochu problém s těmi plastiky... podle mne se při poruše nebo odvzdusnovani s těžkou nohou rozdrti.
Ty manzety uprostřed určitě na zavzdusneni vliv nemají a pokud jsi oba okruhy funkční nemají vliv vůbec na nic. Ty oddělují okruhy v případě poruchy jednoho z nich.
-> Jakub05: Vdaka za link, stary fragokov chcem opravit, no gumicky z CR dojdu kto vie kedy az po novom roku, tu na SR to neviem nikde najst. Hlavne ide o to, ci taketo zavzdusnovanie je problem v HBV (je novy) alebo mam hladat este niekde inde, nech to nerozoberam zbytocne.
Mam este jeden novy cinsky HVB, rovnaky ako som namontoval. Ten som teraz rozobral, mal naopak piestik s pruzinkami, to ale asi nema nic so zavzdusnovanim.
Tu je porovnanie s originalom. Namiesto H kruzku ma dve manzety.
Manzety (ani na spodnom piestiku) nemaju falc tak ako original, tj. nie su tam az tak na tesno, na piestiku ich pomerne lahko pootocim, a tym, ze tam nie je ten "falc", tak manzeta sa vie malicko hybat hore dole po piestiku.
Vidim to tak, ze ak sa vymenia manzety za "falcove", cinsky THV nema dovod nefungovat spravne.
Jazdite niekto cinske THV? riesili ste to? alebo funguju dobre tak jak bol, a teoria s gumickami je hlupost..
Mam este jeden novy cinsky HVB, rovnaky ako som namontoval. Ten som teraz rozobral, mal naopak piestik s pruzinkami, to ale asi nema nic so zavzdusnovanim.
Tu je porovnanie s originalom. Namiesto H kruzku ma dve manzety.
Manzety (ani na spodnom piestiku) nemaju falc tak ako original, tj. nie su tam az tak na tesno, na piestiku ich pomerne lahko pootocim, a tym, ze tam nie je ten "falc", tak manzeta sa vie malicko hybat hore dole po piestiku.
Vidim to tak, ze ak sa vymenia manzety za "falcove", cinsky THV nema dovod nefungovat spravne.
Jazdite niekto cinske THV? riesili ste to? alebo funguju dobre tak jak bol, a teoria s gumickami je hlupost..
-> mishom 19.12.24 13:22:12: Co dát tomu Fragokovu nové gumičky shop.autodilykrc.cz/katal
og/produkt?parentNode... ? Dost možná přisává vzduch přes první manžetu.
Moze sa HBV sam od seba zavzdusnovat?
Chronologia problemu:
1. Brzdy fungovali vyborne, pedal tuhy, zabera v 1/4 chodu (navrchu), STK brzdne sily vyborne
2. Vymena totalne zjazdenych brzdovych dosticiek, (tj. vyrazne zatlacenie piestikov)
3. Zcernala dovtedy zlta brzdovka (mam EPDM hadice od nadrzky, tymi to nie je)
4. Vymena (10rocnej :D) brzdovky. Pri tej prilezitosti, zhodeny bubny kvoli nastaveniu vole, vymene lanovodu a tecuceho gufera.
5. Od tohto momentu brzda zabera vyrazne nizsie. Po vymene brzdovky som to bol prebenut. Pocas tejto agresivnejsej jazdy brzda-plyn-serpentiny sa mi prvy krat podarilo preslanut pedal a rozsvietit kontrolka brdz.
6. Brzdy stale brzdia vyborne, ale pedal zabera nizko. Brzdovka zase cierna.
7. Vymenil som HBV. bohuzial za cinsky, iny nebol ani uz nie je. Povodny fragokov vyzeral bez problemov, ziadny bordel, ziadna hrdza..
8. System defakto nesiel odvzdusnit. Vrchny okruh (na valci, zadne brzdy) bez problemov. Ale predne bezdy nie a nie odvzdusnit, a to sa cez nadobku priliali cez 2 litre brzdovky.
Nakoniec odvzdusnene tak, ze bubliniek aspon chodilo vyrazne menej nez na zaciatku.
9. Pedal stvrdol, zaberal v normalnej vyske, mierne pruzny - nejaky vzduch tam zostal ale brzdilo to dobre (predok vedel ist do smyku, na suchom asfalte)
10. Aktualny stav, po par dnoch a cca 240km, pedal ide velmi nizko a lahko, predne brzdy skoro nebrzdia. Zadny okruh bez problemov...
Odvzdusnovane cez hadicku do nadobky s kvapalinou, tak ako x krat predtym. Kvapalina nikde netecie. Mam podozrenie ze problem je v tom cinskom HBV, ale nejde mi do hlavy ako by mohol prisavat. Povodny fragokov valec tam uz bohuzial nedam, lebo mu vytvrdly gumicky jak bol vonku, piestik sa neda dat spat
Chronologia problemu:
1. Brzdy fungovali vyborne, pedal tuhy, zabera v 1/4 chodu (navrchu), STK brzdne sily vyborne
2. Vymena totalne zjazdenych brzdovych dosticiek, (tj. vyrazne zatlacenie piestikov)
3. Zcernala dovtedy zlta brzdovka (mam EPDM hadice od nadrzky, tymi to nie je)
4. Vymena (10rocnej :D) brzdovky. Pri tej prilezitosti, zhodeny bubny kvoli nastaveniu vole, vymene lanovodu a tecuceho gufera.
5. Od tohto momentu brzda zabera vyrazne nizsie. Po vymene brzdovky som to bol prebenut. Pocas tejto agresivnejsej jazdy brzda-plyn-serpentiny sa mi prvy krat podarilo preslanut pedal a rozsvietit kontrolka brdz.
6. Brzdy stale brzdia vyborne, ale pedal zabera nizko. Brzdovka zase cierna.
7. Vymenil som HBV. bohuzial za cinsky, iny nebol ani uz nie je. Povodny fragokov vyzeral bez problemov, ziadny bordel, ziadna hrdza..
8. System defakto nesiel odvzdusnit. Vrchny okruh (na valci, zadne brzdy) bez problemov. Ale predne bezdy nie a nie odvzdusnit, a to sa cez nadobku priliali cez 2 litre brzdovky.
Nakoniec odvzdusnene tak, ze bubliniek aspon chodilo vyrazne menej nez na zaciatku.
9. Pedal stvrdol, zaberal v normalnej vyske, mierne pruzny - nejaky vzduch tam zostal ale brzdilo to dobre (predok vedel ist do smyku, na suchom asfalte)
10. Aktualny stav, po par dnoch a cca 240km, pedal ide velmi nizko a lahko, predne brzdy skoro nebrzdia. Zadny okruh bez problemov...
Odvzdusnovane cez hadicku do nadobky s kvapalinou, tak ako x krat predtym. Kvapalina nikde netecie. Mam podozrenie ze problem je v tom cinskom HBV, ale nejde mi do hlavy ako by mohol prisavat. Povodny fragokov valec tam uz bohuzial nedam, lebo mu vytvrdly gumicky jak bol vonku, piestik sa neda dat spat
posteloval sem trn pod TBV a mrtvy chod uz je primerenej, tak akorat
ale posilovac asi neposiluje
anebo malo. Gumovy casti uz sem driv menil, tak snad ten ventil


-> Honzik105S: tym spodnym nastavujes iba vysku pedala - aby sedel so spojkovym pedalom. Nic ine sa v posilovaci nehybe... ani manzeta...
Co sa tyka trna... ten sa nastavuje tak, aby bola vola medzi trnom a tou plochou na piestiku hlavneho brzdoveho valca 1 mm.
Ked je tam vacsia medzera... tak je zbytocne dlhy chod, lebo stlacate pedal a ten spravi dost velku drahu kym sa dotkne piestika v brzdovom valci a az potom pri dlksom stlaceni zacina brzdit... ked je to ok, ten mrtvy chod je minimalny...
ked je trn moc vytoceny - moc vysoko... moze vzniknut situacia, ze to auto bude brzdit stale alebo nemusi brzdit, ale v hlavnom brzdovom valci bude piestik trosku stlaceny a to uz tiez nie je dobre... najlepsie je tam nechat ten 1mm.
Ak je chod aj tak dlhy, chyba bude niekde inde.
Posilovac - treba ho generalkovat ak z neho fuci... to je jedno ci normalne ci pri stlacani alebo ked je stlaceny... fucat nesmie... ten spatny ventil je tazko odskusat... ja tom tam dal este jeden z favorita do hadice, s hadicou ma to stalo tusim 160 sk a som si isty...
obcas sa oplati po par km este raz skontrolovat odvzdusnenie... kym si tie jednotlive diely sadnu... aj to spavi svoje...
Co sa tyka trna... ten sa nastavuje tak, aby bola vola medzi trnom a tou plochou na piestiku hlavneho brzdoveho valca 1 mm.
Ked je tam vacsia medzera... tak je zbytocne dlhy chod, lebo stlacate pedal a ten spravi dost velku drahu kym sa dotkne piestika v brzdovom valci a az potom pri dlksom stlaceni zacina brzdit... ked je to ok, ten mrtvy chod je minimalny...
ked je trn moc vytoceny - moc vysoko... moze vzniknut situacia, ze to auto bude brzdit stale alebo nemusi brzdit, ale v hlavnom brzdovom valci bude piestik trosku stlaceny a to uz tiez nie je dobre... najlepsie je tam nechat ten 1mm.
Ak je chod aj tak dlhy, chyba bude niekde inde.
Posilovac - treba ho generalkovat ak z neho fuci... to je jedno ci normalne ci pri stlacani alebo ked je stlaceny... fucat nesmie... ten spatny ventil je tazko odskusat... ja tom tam dal este jeden z favorita do hadice, s hadicou ma to stalo tusim 160 sk a som si isty...
obcas sa oplati po par km este raz skontrolovat odvzdusnenie... kym si tie jednotlive diely sadnu... aj to spavi svoje...
-> Syny: cetl jsem tvuj popis ale chtel bych si neco ujasnit, mam stejny problem tj dlouhy chod, tim spodnim sroubem lze seridit pouze to aby pedal byl ve stejne poloze jako pedal spojky tim ten dlouhy chod nijak neovlivnim nebo snad ano?
a jak popisujies ten trn na posilovaci tak jako kdybych ten sroub jako povolil tzn ten trn pujde nahoru = chod by mel byt kratsi, co by se stalo kdybych ho vytocil moc to bych jako nenasadil hl. brz val.? nebo by se stalo to ze jak by ten trn byl moc vytoceny a ja se snazil ten valec tam dat ze bych zatlacil ten pist a to auto by vlastne brzdilo resp spis trochu pribrzdovalo porad? ja jsem to uz zkousel serizovat kdy jsem teda pedal dostal do polohy aby brzdil nahore ale po ujeti asi 40 km se mi stalo ze to auto trouchu pribrzdovalo tak jsem si myslel ze ten trn jsem vytocil moc,
jinak kdyz seslapnu pedal uplnena coz je hodne dole tak dostanu vsechny kola do smyku na 175
jo a brzdy jsou da se rict po go,
a jak popisujies ten trn na posilovaci tak jako kdybych ten sroub jako povolil tzn ten trn pujde nahoru = chod by mel byt kratsi, co by se stalo kdybych ho vytocil moc to bych jako nenasadil hl. brz val.? nebo by se stalo to ze jak by ten trn byl moc vytoceny a ja se snazil ten valec tam dat ze bych zatlacil ten pist a to auto by vlastne brzdilo resp spis trochu pribrzdovalo porad? ja jsem to uz zkousel serizovat kdy jsem teda pedal dostal do polohy aby brzdil nahore ale po ujeti asi 40 km se mi stalo ze to auto trouchu pribrzdovalo tak jsem si myslel ze ten trn jsem vytocil moc,
jinak kdyz seslapnu pedal uplnena coz je hodne dole tak dostanu vsechny kola do smyku na 175
jo a brzdy jsou da se rict po go,
-> Klubko_: to nebude vnitrkem, to bude tema trnama... Fakt si to chce s tim hodne hrat, ja te rikam ze sem si s tim hral tak tejden ;) Ale vysledek stal za to...
-> Syny: hej tak ted sem to projel a je to este horsi, brzdi to az na druhy seslapnuti
ale pak uz to zas brzdi. Musim kuchnout ten vnitrek

-> Klubko_: ten ventilek je uvnitr. Musel bys posilovac celej rozebrat a je to v tom plastovim cernym tele... Vede k nemu ten spodni serizovatelnej trn. Co sem mel v ruce asi 6 posilovacu, tak u 4 byl spatnej...
Jinak tu vazelinku taky musim sehnat :) To jsem rad, ze se to jeste sehnat necha :)
Jinak tu vazelinku taky musim sehnat :) To jsem rad, ze se to jeste sehnat necha :)
-> Syny: v olomoucu v prodejne Ferodo. Je to kapalina na rozhybani za 26kc a pak takova vazelinka za 17kc
to sou ceny
. Tu kapalinu sem pres noc strikl pod prachovky a rano lá lá fu fu pistky chodily jak nic. A pak sem to maznul tou "vazelinkou". A oboje je lucas, prej neni problem sehnat(viz obrazek). Akorat nevim, kde je ten ventilek. Posilovac sem teda uz rozdelanej mel, gumovy veci sou vymeneny, ale fakt nevim, ktery to je 



-> Klubko_: zkoukni ten O krouzek pod ventilkem (tam to obcas taky saje vzduch) a taky mrkni na tesneni u trnu - pod THV. Ten trn je dobry taky maznout nakou vazelinou aby nesel "na sucho" kolem toho tesneni.
Jinak - muzu vedet kde jsi sehnal tu konzervacni blbost na ty pistky? Ja to shanel po Plzni vsude mozne a nesehnal. To je takova ta vazelinka/olej co se da pod maznety? Pokud jo, tak me zajima kde jsi to sehnal, pac me bylo receno, ze uz to asi nesezenu...
Jinak - muzu vedet kde jsi sehnal tu konzervacni blbost na ty pistky? Ja to shanel po Plzni vsude mozne a nesehnal. To je takova ta vazelinka/olej co se da pod maznety? Pokud jo, tak me zajima kde jsi to sehnal, pac me bylo receno, ze uz to asi nesezenu...
da se rict, zes potvrdil mohe domenky
pistky sou rozhybany a maznuty konzervacnim pripravkem od lucasu. Stav trubek a hadicek je po nedavne vymene taky dobrej, taaakze se asi vrhnu na exprimentovani s nastavovanim. Este teda omrknu ventilek v posilovaci, ten sem nezkoumal a pak uz jen trpelivost
no a ted se na to asi pujdu vyspat 



Pozor na to hrani si s trnama... Cim vic povolis - teda prodlouzis ten trn dole, tak tim vys posunes membranu a tim ziskas kratsi chod. Naopak cim vic ho zasroubujes, tim ziskas chod delsi. Kdyz s timhle spojis jeste experimentovani s trnem na posilovaci, tak si muzes krasne nastavit v jakym miste pedal zacne brzdit a v jakym miste ma flekovaci polohu. Ale predem rikam ze sem s tim laboroval nekolik dni a perfektniho vysledku sem docilil az tak po tydnu. Projezdil sem tak nadrz testovanim a asi milionkrat sundaval THV kdyz sem ladil ten trn. Je to opravdu opruz, ale muzu zase rict, ze po dokonceni to brzdilo opravdu perfektne. Taky sem zjistil, ze docela dost zalezi na ventilku v posilovaci. Kdyz byl ventilek spatnej - tedy pri sesleplej brzde rpisaval vzduch, tak to paradoxne melo nadherne mekkej chod, naopak kdyz se prisavani nekonalo, tak byl pedal skoro jako sutr.
Ale je zajimavy, ze po vymene desticek a kotoucu (oboji je predpokladam ted tlustsi nez to ojety co si vyndal) je chod delsi. Obvykle sem mel problemy s tim ze to pribrzdovalo kdyz nemelo a brzdilo to driv nez jsem chtel (jednou dokonce i jeste pred tim nez se rozsveceli brzdovky :) ).
Byt tebou, tak zkontroluju privodni hadicky jestli nejsou zpuchrely a netecou a pokud budou ok, tak bych zkusil opravdu to stelovani posilovace. Spodnim sroubkem si pedal nastav tak, aby byl cca zaroven se spojkovim. To je takova priblizne vychozi poloha, ze ktery bych pripadne pak stelvoal dal. Az budes mit ten dole hotovej, tak sundej valec a serid ten horni trn, aby nezi nim a nasazenym valcem byla vule cca 1mm. Nepotrebujes an isupleru, jde to poznat tim, ze trn prodlouzis, valec nasadis a volne ho das do pozice jak ma bejt a neutahnes. Pokud nedosedne na posilovac (coz je spravne), tak nemas vuli zadnou. Tim ze budes trn postupne utahova (zkracovat) a prubezne nasazovat valec, tak poznas, jestli uz tam vule je nebo ne. Spravne tedy az bude valec volne sedet na posilovaci, tak ten trn malilinko dotahnes a bude to ok.
Jelikoz predpokladam, ze mas zapojeny brzdovy trubky na THV, tak to ze tam neni vuel poznas tak ze ten valec bude klast odpor pri stlaceni na trn.
Jen si davej pozor pri zkouseni potom, aby sis nekde nevymlel tlamu, protoze se mi povedlo to dat treba do takovy polohy, ze sem nebrzdil temer vubec...
Urcite si pri vymene desticek rozhejbaval pistky zejo? :) Pokud jo, tak tim by se vysvetlovalo to, proc ma pedal dlouhej chod. Ja kdyz dal pistky novy, tak se mi chod prodlouzil cca jednou tka vic. Je to tim, ze ty stary nebo nerozhejbany pistky se nevraci tak daleko jak onovy. Tim padem staci pedal zmacknout trochu a brzdis. Ty novy nebo rozhejbany se te vraci o neco vic do trmenu a tim padem urazi vetsi cestu ke kotouci pri brzdeni a tim padem se prodlouzi chod pedalu... ;)
Ale je zajimavy, ze po vymene desticek a kotoucu (oboji je predpokladam ted tlustsi nez to ojety co si vyndal) je chod delsi. Obvykle sem mel problemy s tim ze to pribrzdovalo kdyz nemelo a brzdilo to driv nez jsem chtel (jednou dokonce i jeste pred tim nez se rozsveceli brzdovky :) ).
Byt tebou, tak zkontroluju privodni hadicky jestli nejsou zpuchrely a netecou a pokud budou ok, tak bych zkusil opravdu to stelovani posilovace. Spodnim sroubkem si pedal nastav tak, aby byl cca zaroven se spojkovim. To je takova priblizne vychozi poloha, ze ktery bych pripadne pak stelvoal dal. Az budes mit ten dole hotovej, tak sundej valec a serid ten horni trn, aby nezi nim a nasazenym valcem byla vule cca 1mm. Nepotrebujes an isupleru, jde to poznat tim, ze trn prodlouzis, valec nasadis a volne ho das do pozice jak ma bejt a neutahnes. Pokud nedosedne na posilovac (coz je spravne), tak nemas vuli zadnou. Tim ze budes trn postupne utahova (zkracovat) a prubezne nasazovat valec, tak poznas, jestli uz tam vule je nebo ne. Spravne tedy az bude valec volne sedet na posilovaci, tak ten trn malilinko dotahnes a bude to ok.
Jelikoz predpokladam, ze mas zapojeny brzdovy trubky na THV, tak to ze tam neni vuel poznas tak ze ten valec bude klast odpor pri stlaceni na trn.
Jen si davej pozor pri zkouseni potom, aby sis nekde nevymlel tlamu, protoze se mi povedlo to dat treba do takovy polohy, ze sem nebrzdil temer vubec...
Urcite si pri vymene desticek rozhejbaval pistky zejo? :) Pokud jo, tak tim by se vysvetlovalo to, proc ma pedal dlouhej chod. Ja kdyz dal pistky novy, tak se mi chod prodlouzil cca jednou tka vic. Je to tim, ze ty stary nebo nerozhejbany pistky se nevraci tak daleko jak onovy. Tim padem staci pedal zmacknout trochu a brzdis. Ty novy nebo rozhejbany se te vraci o neco vic do trmenu a tim padem urazi vetsi cestu ke kotouci pri brzdeni a tim padem se prodlouzi chod pedalu... ;)
Vymenil sem desky a kotouce na sve sade (4-pisty) a ted mam hodne dlouhej krok brzdy, nez to zacne brzdit. Tak dlouhej, ze kdyz to zaslapnu hodne, tak proslapnu az na spinac. Jak dlouhej krok by asi tak mel byt? Pripadne jak se vlastne ma u sade spravne pedal chovat. Uz driv sem experimentoval s nastavenim vysky pedalu (stelovani od pedalu) i s tim nastavovacim sroubkem na posilovaci. Povedlo se mi pedal dostat do optimalni vysky, ale mel sem pocit, ze pak nepracoval spravne posilovac. Tak sem s tim steloval dal, ze pedal napred jde celkem zlehka a pak je tvrdej. Ale ted po vymene je ten chod naprazdno moc dlouhej jak sem psal. Co s tim? Rad bych, aby se tady nepolemizovalo o tom, esi to neni zavzdusneny, nebo spravne funguje posilovac, ale ciste ten dlouhy chod.