skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejlepší sériový kotouče/destičky
-> MVM 19.08.20 20:57:43: ale tady má taky nápis -> George88 19.08.20 09:54:07: Federal Mogul, tak kde je pak pravda? Každopádně si myslím, že za to co se stalo prostě stojí vyreznutí. Mě se to u nich nestalo ani na jedné sadě DS2500 kupováno ve speedpro.
-> StepaNoFUN 19.08.20 20:53:01: No a jelikož a protože vsichni tady jdeme "po ceně " - tak bych prave chtel vidět jak vypadaji ty dražší. Ale do toho tady asi nikdo nepůjde ,a z Renovaku mi odpovedel ze je směs 99% shodná.... Coz tvrdit samozrejme může a nepospini svuj produkt...
-> StepaNoFUN 19.08.20 20:53:01: není nad to, když uděláš kamarádovi cenu na doraz a on se s ní pochlubí na netu a nebo nejbližšímu řemeslníkovi, které takové slevy v daném velkoobchodu z logiky věci nemá... Bravo...
-> vhml: Však jo, dyt to dole píšu. Veskery Feroda Racing na zavodni auta,(lepe řečeno brzdovy desky s jinou smesi nez seriovou,tzn racing) jsou vyrobeny Federal Mogul a jsou v tech cernych balenich.
Licenční vyrobu pro Skodovky ma Renovak Rensport a dela je tady ... a bali do "seriovych krabicek"
Licenční vyrobu pro Skodovky ma Renovak Rensport a dela je tady ... a bali do "seriovych krabicek"
-> MVM: Origa (podle čísla - fyzicky nezjišťováno) maj snad i u Kašparů. Každopádně vzal jsem včera 2500 od Krejsy. Za půlku oproti "originálu" není moc co řešit.
-> MVM 19.08.20 18:28:29: v tehle krabicce jsem mel 2500 na Miatu
Odpoved v emailu na rozdilne ceny v obchode Renovak od pana Krejsy:
"Děkuji Vám, rozdíl je jen v balení / krabičce. 29RNSFCP461H jsou vyrobené s italským souhlasem ve výrobním závodě v Kostelci nad Orlicí jakožto podpora českému závodnímu poli se Škodovkami. Je možné, že nějaká minimální niance ve směsi může být, nicméně 99% závodníků bere léta kód 29RNSFCP461H k plné spokojenosti."
Jinak original Racing Ferodo ma cerny nebo drive cerveny krabicky,závodní deska je FCP, sériová FDB...
"Děkuji Vám, rozdíl je jen v balení / krabičce. 29RNSFCP461H jsou vyrobené s italským souhlasem ve výrobním závodě v Kostelci nad Orlicí jakožto podpora českému závodnímu poli se Škodovkami. Je možné, že nějaká minimální niance ve směsi může být, nicméně 99% závodníků bere léta kód 29RNSFCP461H k plné spokojenosti."
Jinak original Racing Ferodo ma cerny nebo drive cerveny krabicky,závodní deska je FCP, sériová FDB...
-> George88 19.08.20 18:11:43: R - znamena smes DS3000, H znamena 2500 ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bery: 2racing. cena 3,7k. v renovaku chtějí snad 5k, na speedpru 4,5k.. jen mě prekvapilo číslo. FDB461R. to nesedí ani s jedním, který napsal MVM. ale co, brzdit to bude
-> George88: A od koho? Kalmar? my máme k vyzvednutí jedny u pana Krejsy
-> MVM 16.08.20 11:06:20: Tak to mrknu co vlastně mám až budu doma.
-> Tuner#2: Desky 29RNSFCP461H je vyroba Rensport.
Kdežto Ferodo Racing FCP 461H je Federal Mogul..
Kdežto Ferodo Racing FCP 461H je Federal Mogul..
-> MVM 16.08.20 09:50:12: Co vím, tak krabičky se v průběhu let měnili, mám černo červené a pak taky šedé pokud si dobře vybavuji. Na chlazeném kotouči druhá sada a zatím dobré. Jak jsem říkal, na jednoduchý bych se taky klonil k 3000 a prostě před startem slalomu zahřát. Na okruhu to bude OK.
-> George88: Jirko prave nevim jestli nekdo jezdi ty dražší. Pokud vim tak vsichni kupuji ty Feroda levnejsi. Podle Krejsy by v tom nemel byt rozdil.. Ted mam ty desky po letišti Kámen a ted jak bylo Myto. Chtel jsem se podivat jak vypadaji a navic to tam zmoklo..
no, dávat 5k za desky na "blbou škodovku" mi prijde dost
ale chápu že, výrobně už je to jedno. asi Teda zkusím ds3000.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: Mě se stalo něco podobného a určitě můžu zaručit ze to nevidělo vodu. 2500 jsou háklivy na teplotu.. Kdyz je novy přepališ drobi se. Kdyz je přehřeješ i dobre zajety, tak se taky rozpadaji.. Diskutoval jsem o tom s jinyma lidma, ony úplně na okruhy v kombinaci s tim,ze jsou na přední nápravě, uplne vhod to neni. Ale zase jsou to "hodný"desticky
. Dalsi co jsem resil jsou dve ruzny variany, druha Italská stojí dvojnasobek. Tyhle z Renovaku se nejak pro naše potreby vyrabi asi tady ?? Zkratka nejsou v racing cerveny krabicce a nestojí 5000. Na zavodnich autech jsem 2500 mel vzdy jen na lehky naprave vzadu (Clio),sjely se treba ve vytrvalosti na plech,ale nikdy se nedrobily. Ovsem vzdy Ferodo Racing cervena krabička...
Na okruh uz bych šel cestou DS 3000. Ve svy podstate i soutezaci jedou prejezdy v provozu s DS 3000..
Na okruh uz bych šel cestou DS 3000. Ve svy podstate i soutezaci jedou prejezdy v provozu s DS 3000..
-> George88 16.08.20 02:28:54: Jasný chápu, ale důležitý je z toho tu vodu před stáním dostat. Já když meju auto, tak pak jedu dvě sousední vesnice a zpět a i na rovině občasně brzdim.
Ale rád si poslechnu i názor MVM když bude veřejný...
Ale rád si poslechnu i názor MVM když bude veřejný...
-> George88 16.08.20 02:28:54: takhle mi na stovce taky prirezly a pak se utrhly když to dlouho stalo. Po zavodech tam vracím seriovy desticky a pred zavodama zas menim
-> Tuner#2: ano, kotouč jednoduchý. No orezlý.. přijdeš ze závodu, nalozis na plato, cestou prší,tak to o prostě orezne
-> George88: Jiří, mužem se o tom pobavit. Mam tady jedny v podobným stavu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> George88 15.08.20 16:13:47: Kouč máš jednoduchý? Pokud jo, tam bych se 3000 nebál, to se ohřeje rychle.
Nicméně ta deska vypadá jako vyrezlá od kotouče a dlouhého stání.
Nicméně ta deska vypadá jako vyrezlá od kotouče a dlouhého stání.
Jen takovej dotaz: Takhle dopadla směs DS 2500 po cca 2sezonach. Mám objednat DS3000 nebo stačí být k brzdám opatrnější, případně navést k nim vzduch? za jak dlouho se ty DS3000 zahřejou?
-> StepaNoFUN 24.07.20 15:23:54: tak abs ma, ale cervena taky s abs takto ostry brzdy nemela a to tam mam vzadu 22 prasata a vpredu chladaky ferodo a desky ate
Mel jsem FL s ABS a kdyz do toho sednul kamarad zvyklej na nekolik feld, ale vzdy bez ABS, tak malem prosel celnim oknem. Tak jestli to nebude tim... Origo desky jsem na tom nemel.
-> Milan 136: Taky mam tu zkusenost. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 22.07.20 20:59:36: To říkám celá léta, že origo brzdy brzdí nejlépe.
ja ted cumim, jak bluesky felda krasne brzdi, jsou tam delany origo brzdy nekde v nemecku v autorizaku, ale origo snad ani takto nebrzdila, mohu teda porovnot jen s rokem 97 a tadle je trochu novejsi...
Mě někdo dovezl tedko měděnku od Safran Aircraft Engines, prý s tím mažou CFM56, LEAP a motory do nějakých raket, tak jí ted dávám na brzdy
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: Já stříkám na náboj AL1100 od würthu, když mi zrovna došel, tak jsem použil i tu keramiku.. Měděná pasta je řídká a nikde moc dlouho nevydrží..
-> minno: ano to vím že k novým čepům je sáček s vazelínou, proto se ptám co použít pokud nemám nové
Jinak Bosch doporučuje superfit na všechno koukám
a trošku hejtuje tu měděnou
ne že bych teda měl hliníkové disky...
www.google.com/url?sa=t&a mp;s...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak Bosch doporučuje superfit na všechno koukám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.google.com/url?sa=t&a mp;s...
-> Vojťas: Na styčné plochy náboj - kotúč medenú vazelínu v spreji. K novým čapom plávajúceho strmeňa býva pribalená vazelína v sáčku. Na zadné strany doštičiek a na styčné plochy platničiek v strmeni - ak auto jazdí aj v zime, tak medenú vazelínu z tuby.
Bosch Superfit používam na gumičky a piestiky a pod prachovky.
Bosch Superfit používam na gumičky a piestiky a pod prachovky.
Proč se ptám, Dosedaci plochu zadnoho náboje sem měl orezlou, lehce. Opucoval sem co to slo, odrezovac, znova to opucuju, a pak očistím znovu a na sucho kotouč? Tak treba píšou v brembo navodu. Ale jak te korozi zabránim? Kdyz naboj striknu zinkovym zakladem tak je to asi blbost kdyz toma bejt na sebe... Laka me to prsknout tou keramikou proste, kdyz je do 1400 stupnu.
Btw kdysi sem koupil od bosche superfit mazelinu, tu bych na ty cepy mohl použít? Nebo na co je primárně??
Přední kotouč se mi třeba vubec nepodařilo sundat, není teda extra duvod... Mondeo 2004
Btw kdysi sem koupil od bosche superfit mazelinu, tu bych na ty cepy mohl použít? Nebo na co je primárně??
Přední kotouč se mi třeba vubec nepodařilo sundat, není teda extra duvod... Mondeo 2004
Koupil sem teda komplet bremba z Cardo. Viděl a četl sem x zaručenejch rad na vymenu kotoučů. Akorát pokaždý tam bylo něco co jinde prohlašovaly za chybu
tak ze sem z toho fakt jelen.
Můžete prosim chlapi co to děláte v práci shrnout základní zásady při výměně kotoučů / destiček na plovoucích třmenech?
Základní otázka jaké mazivo a kam dát? Dát něco na plochu naboj-kotouč? Zezadu na destičky? Na vodítka destiček v držáku třmenu? Případně na čepy třmenu když ho neměním ale jen trošku rozhejbu.
Dřív se všude srala grafitka, pak měděnka. Dneska to na forek hejtujou a nejlepší keramicka ve spreji... Tu teda mam ale otazka uškodím s ní někde?
Bohužel jsem shledl i bezkompresovo videonavod a tak asi ne no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Můžete prosim chlapi co to děláte v práci shrnout základní zásady při výměně kotoučů / destiček na plovoucích třmenech?
Základní otázka jaké mazivo a kam dát? Dát něco na plochu naboj-kotouč? Zezadu na destičky? Na vodítka destiček v držáku třmenu? Případně na čepy třmenu když ho neměním ale jen trošku rozhejbu.
Dřív se všude srala grafitka, pak měděnka. Dneska to na forek hejtujou a nejlepší keramicka ve spreji... Tu teda mam ale otazka uškodím s ní někde?
Bohužel jsem shledl i bezkompresovo videonavod a tak asi ne no
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas 13.07.20 10:45:59: SL je to nejhorsi od feroda, urcite nebrat, dyztak alespon premier...
-> Vojťas 13.07.20 10:45:59: mam nejake bremba na svojom dailyvagene , brzdi to , prasi to , zatial to netrasie a STK to preslo na velku paradu...mam v pi... a ideme dalej.
Tak že když koupim prostě Brembo tak to bude brzdit nebo to jsou vyhozeny prachy ?
Kdyz pominu ze je to na forda
a dozadu
www.autodoc.cz/search?key word=12...
www.autodoc.cz/brembo/165 6602
nebo doporucite konkretne neco jinyho?
mel bych moznost za 1500 prej jen na technickou jety kotouče a desky Ferodo / SL, ale trosku ste me tady odradili. Navic buh vi co s tim udelali.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
www.autodoc.cz/search?key word=12...
www.autodoc.cz/brembo/165 6602
nebo doporucite konkretne neco jinyho?
mel bych moznost za 1500 prej jen na technickou jety kotouče a desky Ferodo / SL, ale trosku ste me tady odradili. Navic buh vi co s tim udelali.
-> Bukaj 01.07.20 20:21:33: Prášia myslím dosť, po pár desiatkach-stovkách km mám límce na kolesách čierne. Ale to považujem za normálne.
-> suri: oki diky.
A Ted teda ktery ze kotouce a desticky jsou nejlepsi ?
kotouc ma 9,5, hranice 10 mm ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A Ted teda ktery ze kotouce a desticky jsou nejlepsi ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: www.google.sk/search?q=be
rner+k... z tých lacnejších sprejov je tento super hustý
-> Vojťas: normálne vybrúsiť dočista a namazať pastou na brzdy ... to je predsa základ brzd
-> saskyn2: ford.7zap.com/cs/.../8019
0
-> Vojťas: ted si nevybavím jak to má ford, ale běžně se to musí pořádně vyčistit a mažu to bud měděnkou nebo spešl pastou na desky.
Jak tu nekdo psal o te spravne instalaci desticeka a vlivu na jejich zivotnost. Muzu potvrdit pravdivost a vliv na funkci :-D
Na Fordu nove zadni plovouci trmeny vcetne vodicich cepu dva roky zpatky, ale drzaky trmenu ve kterych jsou zaroven ulozeny desky zustaly původní a zřejmě nijak neosetreny. Nastala situace kdy vnitřní deska napevno zarezla v drzaku, pohyboval se jen trmen a vnejsi deska je téměř na plech,zatim co ta druha treba 5 mm. Stejne na obou kolech.
A otázka zni. Jak osetrit drzak třmenu aby nekorodoval, pripadne jestli misto styku desky s držákem necim mazat?
Nouzove sem pouzil sprej na opravu zinku, nez se příští tyden dostanu na finální reseni a vymenu desek. Taky me zajima jak se bude chovat.
Muzem to mozna presunout do jinyho tematu, ale o vhodnem nevim
Na Fordu nove zadni plovouci trmeny vcetne vodicich cepu dva roky zpatky, ale drzaky trmenu ve kterych jsou zaroven ulozeny desky zustaly původní a zřejmě nijak neosetreny. Nastala situace kdy vnitřní deska napevno zarezla v drzaku, pohyboval se jen trmen a vnejsi deska je téměř na plech,zatim co ta druha treba 5 mm. Stejne na obou kolech.
A otázka zni. Jak osetrit drzak třmenu aby nekorodoval, pripadne jestli misto styku desky s držákem necim mazat?
Nouzove sem pouzil sprej na opravu zinku, nez se příští tyden dostanu na finální reseni a vymenu desek. Taky me zajima jak se bude chovat.
Muzem to mozna presunout do jinyho tematu, ale o vhodnem nevim
-> Jarda: Jak jsem psal - ty destičky jsou minimálně 15 let staré, možná víc, takže když koupíš stejný výrobek dnes, bude už pravděpodobně úplně jiný...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 01.07.20 21:26:47: tak uz jsem z toho jelen, ja mam premier a material neni sedej, jak to mas na obrazku, ale spis jak ty TRW, a krabicka taky neni takova ruzova, ale cervena...
-> Jarda: Krabičku od těch, co jsem měl na autě, už nemám, ale vzhledově identické a i materiál asi tentýž, jako ty na foto zde (FDB 461 A, made by T&N in the Czech Republic):-> Bukaj 01.07.20 09:34:06:
Horní destičky s označením OS 3047 244 (co nefungovaly) byly trochu novější, než ty nepoužité v krabičce (dolní - označení OS 3047 20561 70087, které jsou minimálně 15 let staré.
Ale třeba by fungovaly na nějakých "tvrdších" kotoučích, ale na těch, které jsou na autě (značku nevím) se místo obrušování destičky začal tavit kotouč (to bylo to "proklouznutí" a následné vadnutí při prudším brzdění)
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Horní destičky s označením OS 3047 244 (co nefungovaly) byly trochu novější, než ty nepoužité v krabičce (dolní - označení OS 3047 20561 70087, které jsou minimálně 15 let staré.
Ale třeba by fungovaly na nějakých "tvrdších" kotoučích, ale na těch, které jsou na autě (značku nevím) se místo obrušování destičky začal tavit kotouč (to bylo to "proklouznutí" a následné vadnutí při prudším brzdění)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 01.07.20 20:21:33: jaka feroda byly ty spatne? sl?