skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejlepší sériový kotouče/destičky
-> Toušík 27.05.15 09:29:52: Kotúče mám teraz TRW (TRW/Lucas) a po 80 tis. km sú zatiaľ stále OK (4-piesty). Predtým som mal asi 2 sady kotúčov Lucas na 2-piestoch a tie vždy po chvíli začali kopať (cca po 20 tis. km).
-> Toušík 27.05.15 09:29:52: ideálně sehnat někde originály, protože ani u značkový novovýroby bych nedůvěroval, že si někdo dal práci s pouzitim spravných materiálu. Ale to je ciste moje neduvera. A desky pry lepe cistit rucnim dratakem.
Když už se tady diskuze kolem destiček uklidnila a téma je jaké nejlepší kotouče/ destičky tak bych se poptal jaké kotouče? V tom nemám vůbec přehled. Ani podle čeho nejlepší poznat? Já mám doma ještě jedny náhradní originál a teď mám nasazené Feroda. Ale počítám s tím, že kotouče trpět budou a ubejvat taky, tak abych věděl jaké brát do zásoby. Pokud má někdo nějaké poznatky. A nevím zda jsou opravdu lepší vrtané například, protože si myslím že je lepší jednou za čas přejet destičky hrubým šmirglem, aby z nich zmizel prach. Nehledě na to že nevím zda mohu vrtané mít .
Ajo, ja vedel ze sem to nekde videl, ale myslel sem ze to byly jeste naky jinci.
-> ochoda: Převrtat díry, taky mám desky ze žigula. stepan1234.rajce.idnes.cz
/skoda
-> vhml 26.05.15 21:09:17: A nebo si je schovat na horší časy a koupit DSka. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda 26.05.15 20:34:54: staci vyvrtat novy diry
-> ochoda 26.05.15 20:34:54: Ze žigula mám pocit jdou po úpravě - propilování děr mám pocit? Řešilo se to tady.
-> Tuner#2: Nemohl bys je prosím změřit jaký maj rozměry? Já má doma tyhle, ale sou psaný na žigula, tak by mě zajímalo jesi pásnou aji na šáde.
Edit: Tak to vidim. Nepůjdou.
Edit: Tak to vidim. Nepůjdou.
Až teď jsem se dostal ke stažení fotek, tady porovnání desek co mám doma.
-> Antony:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> steyr: když udeláš podle 120, můžeš kdykoliv dát vahadla ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
takze preformulujem otazku....vpredu vzadu kotuc 4 piestiky...vzadu zapojene 2 na hydro rucnu 2 na prevadzkovu....zapojit podla 130 alebo podla 120 ?
-> Tuner#2: Ano zjistil sem to potom, že střed musí být ocelový je to napsané v seznamu dílů, má být z materiálu 11
-> Honza5 07.05.15 11:28:15: Diky za info, me se to zdalo jako nesmysl proc by 22mm chlazeny kotouc byt nemohl. Jen me zarazi ten stred, vzdyt i to v homologaci je?
Momentálně mám na autě jednoduchý kotouč a DS3000. Ale můžu mít jak chlazený 22 mm homologační šířka tak sériový jednoduchý 9mm. Je to jedno povoleno je oboje. Jediná věc je ta že ten chlazený musí mít správně ocelový dělený střed a ne duralový, ta fotka v kartě je momentálně pasé na mistrák.
-> Tuner#2: Díval přesto jsem si jistej.
-> Toušík 07.05.15 09:16:50: A dival jsi se vubec na obrazek? Je to hned druha fotka od Honzy a ja tam teda chladak vidim...
BTW tady to mas i v homologacnim listu. Jednoduchy kotouc a bubny mela akorat seriova homologacni produkce pokud vim... skoda-virt.cz/cz/.../6770 -homologacny-list-skoda-13 0-lr
BTW tady to mas i v homologacnim listu. Jednoduchy kotouc a bubny mela akorat seriova homologacni produkce pokud vim... skoda-virt.cz/cz/.../6770 -homologacny-list-skoda-13 0-lr
-> Tuner#2: Jsem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Toušík 07.05.15 08:51:02: Ses si svym tvrzenim jisty? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../3754_2010-07
-02_20-35-19_87.jpg
K tomu vädnutiu. Keď som ešte jazdil sériové 2p s doštičkami Osinek (ale aj iné "sériové" platničky"), celý čas mi prišlo, že tie brzdy strašne rýchlo vädnú. Teda v porovnaní "s normálnymi autami". To mi na tých brzdách najviac vadilo. Proste párkrát za sebou sa silnejšie zabrzdilo a brzdy už boli KO.
Po prechode na sériové 4p (doštičky TRW) pocit z vädnutia bŕzd sa úplne vytratil. Po zjazdení Grossglockneru sa dole už z bŕzd celkom slušne dymilo, ale brzdilo to stále super.
Po prechode na sériové 4p (doštičky TRW) pocit z vädnutia bŕzd sa úplne vytratil. Po zjazdení Grossglockneru sa dole už z bŕzd celkom slušne dymilo, ale brzdilo to stále super.
-> Tuner#2: (Psal jsem to v reakci na Beryho kartu) Jinak se taky nehádám, ale první LR to neměli
A nevím kde to kdo psal ale je to tak. Honza je taky nemá a neměl by je mít.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: No to pravě nevím taky zda mě to funguje na začátku jako serie a pak se rozmazlím když je nahřeju :) Jinak ty brzdy fakt nevadnou což jsem nechtěl ani věřit jak neskutečně krásně to funuje. A hlavně jsem čekal že když sjedu koráb dolů tak bzdy budou totál a oni mě na konci začali fungovat nejlíp co se mi zdálo.
-> Toušík: To já nevím, já to nevyrábím.
Myslím, že už jsou jen 2500 a 3000. Já je kupoval, když to byla horká novinka. Tehdy stála sada asi 600Kč.
Za studena mi to přišlo jako horší série, ale po lehkém ohřátí to bylo super. A nevadly. Ale možná to brzdilo hned jako série a jen jsem byl zvyklý na "teplou výkonnost".
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Toušík 07.05.15 08:30:48: Ja se nehadam, ale tovarni auta to mali vsechny. Bylo to psano i v clancich o predstaveni v automobilu.
Me to jen tak napadlo tak sem to napsal. =) Mam komplet serii brzdy a nestezuju si, jen sem koupil lepsi gumy tak uvazuju i o deskach pac co sem tak pochopil tak s lepsima by mela jit lip davkovat brzdna sila coz by bylo fajn, ted mi to kola hned blokuje, ale je fakt ze to aj gumy nedavaj no. =)
-> Tuner#2: Ještě že se to tu nehádá :D Hele jak která homologace ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Toušík 07.05.15 08:00:18: LR ma chlazeny kotouce ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: A jsou ještě DS2000 to by bylo jako seriové destičky myslím parádní volba..
-> ochoda: Dokud jsem měl škodovácký motor, jezdil jsem 2P vpředu+DS2000 a vzadu vše v sérii a brzdilo to až až. Nikdy jsem neměl problém ani na okruhu a to jsem chodil na brzdy mezi posledními.
-> stepan: Kotouče to vydržej pane jo :D Na LR taky nejsou chlazený a myslím že to není problém..
-> ochoda: Jinak bych ještě dal opravdu dozadu nejdříve Beralové pakny na 19tky prasátka a pokud by to bylo málo tak až potom 22. A pakny stojej na renovaku 600 takže to není nic. A už teď si troufnu říct že budeš spokojenej![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ochoda: Jinak bych ještě dal opravdu dozadu nejdříve Beralové pakny na 19tky prasátka a pokud by to bylo málo tak až potom 22. A pakny stojej na renovaku 600 takže to není nic. A už teď si troufnu říct že budeš spokojenej
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 06.05.15 21:44:11: Deskám to jedno bude, spíš bych měl strach o kotouče.
-> ochoda 06.05.15 21:56:30: bubny s 22mm válečkama a beralovejma paknama brzdí ažaž
-> vhml: Právě, po přečtení tady pár vět, bych rád investoval do DS2500 byť aj mám vzadu seriový bubny. Myslim si, že by to nemuselo bejt špatný. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda 06.05.15 21:37:12: on se ten předek hřát bude. Ale těm DSkám je to celkem jedno ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: Tak ono, nějak brzdit to bude vždycky žejo. To byla spíš jen taková teoretická vsuvka. Kotouče je jasný, že se budou hřát o tom sme tušim mluvily spolu. Ono to je spíš skrytej dotaz jesi bude zadek přebržděnej nebo nebude.
(jakože spíš asi jo)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: Brzdit to bude, ale bál bych se že ne moc dlouho, kotouče se budou dost hřát.
-> ochoda: Tak brzdit to bude ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Když budu mít celý auto komplet na dvoupístech a vepředu DS2500 a vzadu serii desky, tak už by to mohlo brzdit jo? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Toušík: V pohode![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Ne promiň já tušil že to víš, to nebylo myšleno nijak špatně ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Toušík 05.05.15 12:56:29: Ty, to fakt? No nevrav, ešteže si mi to vysvetlil
Sám by som na to neprišiel.
btw. napísal som to sem len ako takú vsuvku na pobavenie :)
btw2. platničky som nerozťahoval ani o chlp, len si to proste akosi blbo sadlo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
btw. napísal som to sem len ako takú vsuvku na pobavenie :)
btw2. platničky som nerozťahoval ani o chlp, len si to proste akosi blbo sadlo
-> MVM: teda já mám na rapidu odjakživa zadek přebržděnej. Ale možná spíš předek brzdí míň než by měl, ale nikdy jsem to moc neřešil, celkem mi to tak vyhovuje ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ferodo DS 2500 jsou určený na sportovní/závodní ježdění (hlavně na zadní nápravy) a oproti seriovým mají výhodu že nevadnou. Netvoří se na nich sklovina a s rostoucí teplotou roste koeficient tření. Ten průběh teplot je celej nižšší než u 3000vek. Ale nejsou tak agrasivní. Kotouč obecně závodní desky nežerou - ale zatěžují tepelně víc než seriová deska. Ad škodovka - tam právě hodně záleží na posílení brzdnýho účinku vzadu - protože je zadek nedobržděný a předek přebržděný (v seriovým rozložení brzdnýho účinku na nápravy)
Co se týká zajíždění desek - tak pro závodní platí vždycky instrukce v balení - ale jde to použít univerzálně pro různý výrobce (Pagid,Ferodo,atd)
Co se týká zajíždění desek - tak pro závodní platí vždycky instrukce v balení - ale jde to použít univerzálně pro různý výrobce (Pagid,Ferodo,atd)
-> minno: Ale s Tunerem jsem nemysleli toto sednutí destiček. Ty jsi to měl zapříčiněné tím že jsi je příliš roztáhnul destičky (zatlačil válečky v brzdičích) a kapalina z HBV nestačila na to, aby dostatečně naplnila pístky.
Bavili jsme se o tom že kotouč na sobě má nějaké drážky, jako destičky a jde o to za jak dlouho se do sebe "zabrousí" aby fungovali tak jak mají :)
Bavili jsme se o tom že kotouč na sobě má nějaké drážky, jako destičky a jde o to za jak dlouho se do sebe "zabrousí" aby fungovali tak jak mají :)
Ad. "sadanie si doštičiek". Minule som menil silentblok na prednej náprave a musel som zhodiť celý predný brzdič (4p). Nemazlil som sa s tým, tak šiel dolu tak ako bol, osadený doštičkami. Potom pri skladaní som ho len nazad zasunul na kotúč bez vyberania platničiek a pri prvej jazde som sa skoro zabil :D To koleso vôbec nebrzdilo, pri maličkej rýchlosti a šliapnutí na brzdu mi to trhalo volant z ruky a auto ťahalo brutálne do ľava :) Pritom na pohľad to pri skladaní vyzeralo, že si to tam sadlo v pohode.
Pár prudších prebrzdení a už to zas brzdilo ako má :)
Pár prudších prebrzdení a už to zas brzdilo ako má :)
-> Toušík 05.05.15 12:24:33: Jo, tvoje neřešení mě někdy kolem půlky sezony přivede do hrobu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Jsou na půdě. A to bylo kousek takže to neřeším :D Asi jako vše..