skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> ZdrubT 15.01.17 13:44:09: Neměl by být, ale pokud máš želvu širším dovnitř, tak nechápu jak Tě to v tom místě může škrtat? Mě to škrtalo z venku (vyztužené rameno se svárem je trochu širší), tak jsem tam tomu trochu udělal místo.
Mam takový problém. Dávám vlečku do ouži. Otočil jsem sinenbloky na ramenou tím širším dovnitř, jak to pro vlečku má být. Podélný ramena mi naráží do kasle. Je to v místě co začíná podběh. Je tam rozdíl mezi karoserií "ouži" a "Mka" ?
-> Bukaj: a vis ze ani nevim.
Jenom je to dole u excentru sirsi o 5mm. A ten soudeckovy doraz jsem si vsimnul az ted. :-(
Vim ze se to da predelat na svislaky ze stovky, ale uz sem sehnal na litra.
Jenom je to dole u excentru sirsi o 5mm. A ten soudeckovy doraz jsem si vsimnul az ted. :-(
Vim ze se to da predelat na svislaky ze stovky, ale uz sem sehnal na litra.
-> orf: A co tedy máš za ramena?
-> Skili: jj co uz. Tez sem netusil. :-(
-> orf: Ty ramena jsou z té nápravy co máš ode mne? Jestli ano tak se omlouvám, ale netušil jsem že jsou jiny.
-> orf: Spodní na "litra" se shánějí velmi blbě, ale zase je velmi snadno poznáš podle trubkovitého (soudkovitého) lůžka dorazu. Údajně se vyráběla i ramena na MB s lůžkem dorazu a la 100/105/120 jako n.d., ale zatím jsem neměl tu čest...
...nebo pokud nejsi 100% originalista, tak tam foukni excentry a svisláky z kila/120 (dle toho, co je to za ramena) a hotovo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...nebo pokud nejsi 100% originalista, tak tam foukni excentry a svisláky z kila/120 (dle toho, co je to za ramena) a hotovo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Help......
Zacal jsem konecne skladat napravu a ejhke nakup spodnich ramen(pry zarucene na litra) samozrejme spatny.
Nemate nekdo na prodej spodni ramena opravdu na litra nebo kontakt kdo by mel.
Zacal jsem konecne skladat napravu a ejhke nakup spodnich ramen(pry zarucene na litra) samozrejme spatny.
Nemate nekdo na prodej spodni ramena opravdu na litra nebo kontakt kdo by mel.
-> Bukaj: Děkuji ti.
I vám ostatním.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I vám ostatním.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Tak jsem to byl změřit a díra v náboji je přesně 13 mm. Měřeno na "čtyřlístku" z vlečky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Domnívám se, ze je to celkový rozměr i s drazkovanim.
-> Eidy: Dobrá otazka ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Antony: A teď otázka za 3 bludišťáky, je to díra a nebo rádlování šteftu?
-> Eidy: nevím proč ale uvízo mě v paměti 13,4mm. Ale ber to bez záruky.
Ví někdo průměr díry do náboje na originální kolový šteft?
Díky
Díky
-> Bukaj: u mě v kartě dával minno nejaky odkazy.
-> Zeke-ten šestý: Bohužel nemám. Na auta tu recykluji pořád dokola použité silentbloky...
-> Bukaj: to mi chceš říct, že nemáš zásobu?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A když jsme u toho - kde sehnat vlečkový měkký silentblok? To asi nikdo nevyrábí, což?
-> castrol: díky moc! napsal jsem tam, tak snad ho pošlou.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo navíc k prodeji zadní vlečkovej tvrdej silent převodovky?
![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Ja vám neviem, manžety na hrebeni na eMku som menil niekoľkokrát a vždy to bolo bez potreby akýchkoľvek prípravkov.
-> sikula 29.12.16 22:51:42: Tak zrovna silonové pouzdro už na autě neměním a řízení vyndavám ven. Je to sice pakárna (konkrétně k jednomu ze čtyř šroubů na objímkách, držících řízení k nápravnici je opravdu nesnadný přístup), ale oproti pakárně s vyndaváním, nandaváním a zajišťováním řídící tyče a pouzdra hřebene na autě je to selanka![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Manžety vyměníš v pohodě na autě ;-)
Takovej malej tip - mně se osvědčil pro nasazení manžet na tělo převodky "přípravek", vyrobený z kelímku od jogurtu, nebo hrdla PET flašky - takovej kornoutek, namazanej olejem, po němž nasuneš manžetu přes rantlík převodky a když "je tam", tak kornoutek vytáhneš...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takovej malej tip - mně se osvědčil pro nasazení manžet na tělo převodky "přípravek", vyrobený z kelímku od jogurtu, nebo hrdla PET flašky - takovej kornoutek, namazanej olejem, po němž nasuneš manžetu přes rantlík převodky a když "je tam", tak kornoutek vytáhneš...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 29.12.16 22:37:11: Jde to v celku dobře na autě, ideální pro nasazení manžety si tu manžetu držet peánem a háček pro natažení manžety na tělo řízení.
Dělal jsem nedávno to silonové pouzdro, na autě.
Dělal jsem nedávno to silonové pouzdro, na autě.
-> Jarda - zrušená registrace 29.12.16 22:37:11: Na výměnu manžet jí vyndavat nemusíš to stačí šikovné ruce. Na sundání řízení tu někdo psal, že taky nemusí ven, ale dostat se rozumně na ty držáky je problém a raději jsem jí vykmitnul ven.
jeste dotazek k M naprave, musim ji sundat na vymenu prachovek rizeni?, vim, ze jsem jednou bez demontaze napravnice chtel vyndat rizeni a nejak mi to neslo
:/
:/
-> Antony - zrušená registrace 29.12.16 20:04:47: treba dvoumotor jako kachna 4x4 2 CV, do toho bych i sel, ikdyz kachnu od jiste doby nemam rad...
tam si clovek muze rozhodnout, jestli chce zrovna jet v predohrabu, v zahohrabu, ve 4 kole, se strechou nebo bez strechy, proste parada... 6in1 :)))
zastavil jsem kdysi se zlutakem v Chorvatsku a najednou se ke me rozbehla skupinka lidi a kriceli nadsenim z auta, si rikam, hmm rapid... a oni probehli a kousek opodal stala kachna a bezeli k ni :))))
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
tam si clovek muze rozhodnout, jestli chce zrovna jet v predohrabu, v zahohrabu, ve 4 kole, se strechou nebo bez strechy, proste parada... 6in1 :)))
zastavil jsem kdysi se zlutakem v Chorvatsku a najednou se ke me rozbehla skupinka lidi a kriceli nadsenim z auta, si rikam, hmm rapid... a oni probehli a kousek opodal stala kachna a bezeli k ni :))))
-> zajoch: prototyp tady u nás v těchto končinach asi težko. Spíš domorobo, ale docela slušně udělaný.
-> Antony: to by mel být nejaký prototyp s motorem vepředu?
Asi to sem nepatří, ale tohle jsem dneska viděl na hromadě na vrakáči.
-> Eidy 29.12.16 11:55:26: Jo Revilo to měl na Rapidu podobně, ale tam jde o to, že je místo pružiny měch a tlumič tam tím pádem není. Mít ovšem dva tlumiče, které pracují každý s jiným zdvihem/kmitem ramena se mě moc nezdá...
Když jsi člověk myslí, že už viděl všechno aneb když mám špatné tlumiče, tak přidáme jedeště jednu sadu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
tak origo je to takto:
Přípojku spojovací tyče dotáhněte tak, aby síla na kulovém čepu z klidové polohy, byla 1,5-2,5kp. Poté dotáhnout matici momentem 5-6kpm
takže ty dvě kila asi tak budou
Přípojku spojovací tyče dotáhněte tak, aby síla na kulovém čepu z klidové polohy, byla 1,5-2,5kp. Poté dotáhnout matici momentem 5-6kpm
takže ty dvě kila asi tak budou
-> orf: Ja by som povedal, že dotiahnuť s citom, ale aby to bolo bez vôle, tam nie je moc čo nad tým špekulovať. Na tie dve kilá sa mi to zdá byť blbosť. Ono to "na fest" po dotiahnutí drží v tom kĺbe aj tak len pár kývnutí a potom to už ide ľahšie.
a dotáhnout opravdu až na ty dvě kila. šak to se ani nepohne.
Původní krásn pohyblivé.
Nemáte někdo tu chytrů knihu aby jste se mě jukli
Původní krásn pohyblivé.
Nemáte někdo tu chytrů knihu aby jste se mě jukli
-> Bukaj 14.12.16 00:26:54: Dík za info,já právě z hlavy tuším že závity na konci jsou v obou případech na tyčkách M 12x1, šlo mi právě o ty starý(prvního favorita) - typy tyček s "koulí" na konci. Pokud je výrazně kratší hřeben a tím pádem se liší délkově - je to právě to,oč mi šlo ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM 13.12.16 20:55:29: Asi nemusíš pátrat - problém není v závitu na konci tyček - ten je stejný až po Feldu, rozdíl je v kuželu a závitu kulového čepu, ale Fa/Fel má o dost delší tyčky, než Mko (skříň řízení má Fa/Fel kratší). A pozdější provedení už nemělo rozebiratelné kulové kloubky a tyčka s kloubem byla jede výměnný celek...
-> orf 13.12.16 18:41:17: Novější provedení spojovačky bylo bez maznic a jen se silonovými kluznými pouzdry...
-> MVM: jetý by asi nebylo problém. sem tam se škodovka na vrakáči ukáže, jenom nevím jak se to demontuje. U fáva to je jednoduchý, ale šáde sem nikdy nedělal :D
-> Tomaso435: Dík,daší pátrání už bude se šuplerou a s tyčkou v ruce.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: favo má snad 12ku závit a šáde desítku? ... nevim ale myslim že je to menší... no sem tam inzercí proběhnou tyčky. ale bacha na dýlku, užovky maj kratší
-> Tomaso435: Tak podle čísla dílu to nesedí..
Přesto dík, budu to muset jit rozebrat a vzit ssebou na porovnání,jak délky,tak závitu. Z hlavy si to neumím vybavit jak to bylo. Nuže tyčky řízení na Rapida asi objednat už nepůjdou předpokládám .. ![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> MVM: dle čísla a průměru závitu v čepu řízení asi né... dle mého teda...