Spomenul niekto kyvku? Nabehli mi zimomriavky po tele
Kyvka je dobrá len vtedy, ak náhodou všetko funguje v poriadku a nik na ňu nemusí roky šahať. Čo sa ale týka servisných prác na nej, je to úplne celé zle.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
10:10:27
24.03.2016
24.03.2016
minno
09:49:24
24.03.2016
24.03.2016
Jirik_Tuňák1983
To jsem si taky říkal, proč stará Oktávka mohla mít poloosu a náboj zvlášť. Ale kdo šetří má za tři, jaxe říká. Dokonce jsem na starých nábojích z Okty doma koumal, jak by to šlo naroubovat na škodofku.
09:35:10
24.03.2016
24.03.2016
Jozka
-> Eidy: Jo, taky se mi zdá, že krom občasnýho nedodržení tolerancí ve výrobě (volnej kroužek) a únavy materiálu (dlouhodobý přetěžování) jsou příčiny uživatelský, počínaje prohazováním bubnů zleva doprava a nedotažením matice.. A Václava jsem viděl, jeho poloosy by měly přijít časem někam do vitríny v síni podvozkový slávy..
09:25:59
24.03.2016
24.03.2016
Eidy
-> Jozka: Tak ono to havaruje vždy až když se do toho někdo vrtá a blbě to složí. Třeba vhml na tom jezdí jako prase a nic se neděje. Já jezdil na kyvce roky a moc jsem to nešetřil a taky se nic nestalo. Když jsou kužely v pořádku, tak je to nejpevnější spoj, který může být.
09:22:34
24.03.2016
24.03.2016
Jozka
-> mirecek.666: / -> Eidy:
Mě by zajímalo, kolik těch polonáprav opravdu zhavarovalo na těch statisících škodovek a při milionech najetých kilometrů, nejlépe v době jejich obvyklý použitelnosti (což bylo dobově tak 12-15let). Škoda, že se to nedá zjistit..
Mě by zajímalo, kolik těch polonáprav opravdu zhavarovalo na těch statisících škodovek a při milionech najetých kilometrů, nejlépe v době jejich obvyklý použitelnosti (což bylo dobově tak 12-15let). Škoda, že se to nedá zjistit..
08:50:00
24.03.2016
24.03.2016
Eidy
-> mirecek.666: Neříkám, že je v principu špatná. Na kyvce jezdila i legendární Alpina 110 a vyhrávala MS, ale tohle konkrétní provedení u MB-110R není nejšťastnější.
08:47:13
24.03.2016
24.03.2016
mirecek.666
-> Eidy: -> vhml: kyvka je dobrá:-)
08:43:30
24.03.2016
24.03.2016
Eidy
-> vhml: Vždycky jsem si říkal, proč to udělali takhle, když zadní náprava u starý Octávie nebo 1203 je podobná a přesto je řešení mnohem lepší.
07:18:01
24.03.2016
24.03.2016
vhml
Ono celá konstrukce kyvky je dost zvláštní a v podstatě neseříditelná. Spíš jsem nikdy nepochopil, že v zatáčce nevyjede celý vnitřní kolo i s poloosou. Protože to drží jen ten kroužek, kterej tam vlastně nedrží
23:32:16
23.03.2016
23.03.2016
Borderer
-> stepan: -> Jozka: Děkuji za osvětu, kluci.
23:07:47
23.03.2016
23.03.2016
Jozka
-> Borderer: Zpočátku neopřenej buben jen "šmajdá", ale jak namáhá poloosu kromě krutu i ohybem víc, než je zdrávo, tak se "vyvaklá" - čili nastanou různý děje jako je vymačkání kužele + uvolnění bubnu z poloosy, prasknutí poloosy.. co přijde dřív.
23:01:48
23.03.2016
23.03.2016
stepan
-> Borderer: Ne, buben s poloosou jsou pevně spojený, ale vzdálenost mezi kroužkem a vnitřní hranou bubnu je většíí, než šířka ložiska a tudíš ten celek má v ložisku axiální vůli. Tim se poloosa namáhá na ohyb a praskne.
22:58:10
23.03.2016
23.03.2016
Borderer
-> MOLSO: Takže na ložisku je taková vůle, že to dovolí bubnu se "vaklat"?
22:12:58
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
-> Borderer: Jak píše Molso.
21:34:57
23.03.2016
23.03.2016
MOLSO
-> Borderer: bubon je napevno na poloose ale volu ma voci lozisku
21:26:53
23.03.2016
23.03.2016
Borderer
Může mě někdo vysvětlit, jak ten buben tam vlastně drží? Měl sem to rozebraný hlava mne to nebere, když je to naražený na kuželu a dotažený jako prase, tak jakto že to může mít vůli?
18:31:38
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
Tak všem díky za pomoc!
15:30:47
23.03.2016
23.03.2016
minno
-> ochoda: áno, presne tak. A ak bude ešte stále vakl, tak ešte jednu :)
www.cc-autodily.cz/podloz ka-loz-poloosy
www.amd-autodily.cz/zadni -naprava/podlozka-loziska- poloosy-o3.html
www.cc-autodily.cz/podloz ka-loz-poloosy
www.amd-autodily.cz/zadni -naprava/podlozka-loziska- poloosy-o3.html
15:25:04
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
-> minno: Takže sundám buben a dám vhodnou (0,3mm) podložku mezi buben a vnitřní kroužek ložiska, chápu dobře?
15:18:38
23.03.2016
23.03.2016
minno
-> ochoda: daj tam len tú podložku (podložky) pod bubon a bude to OK.
15:10:05
23.03.2016
23.03.2016
ochoda
-> srdcar 120L: A když to nechám? Fakt nějak nemám náladu rozebírat poloosy. To už bych mohl aji vyměnit špajz a to tam rovnou můžu dát vlečku.
22:46:47
22.03.2016
22.03.2016
Borderer
-> srdcar 120L: Vymezovací podložky se ještě sehnat dají. Nebo je možnost si ji vystřihnout. Je to akorát 0,3mm plech vhodného průměru.
22:36:24
22.03.2016
22.03.2016
srdcar 120L
-> ochoda: Neboj se, kolo ti neupadne, ale posunul se ti opěrný kroužek na poloose za ložiskem a to proto, že ložisko je volně na poloose. Mezi buben a ložisko se na poloosu vkládala vymezovací podložka právě k vymezení této vůle. Zda se ještě dá sehnat, to netuším, já osobně jsem ji dosud nepotřeboval. Když došlo k tomu, že se takto posunul opěrný kroužek, tak jsem vyndal poloosu celou ven a kroužek jsem posunul zpět k ložisku. Do dosedací plochy pro ložisko na poloose ( kde to volně chodilo) jsem naklepal důlčíkem několik značek po celém obvodu. Je to sice humpolácké, ale funguje to, tak to dělala i spousta mechaniků přede mnou, od nich to mám. Pak to zase celé dáš dohromady a drží to. Druhá možnost je dát jinou poloosu.
20:17:09
22.03.2016
22.03.2016
ochoda
Hele páni, teď sem o víkendu měnil na kyvce pakny a na spolujezdcově straně (řidičovu už sem měl vkupě) sem si všiml, když sem sundal buben, že když vemu za poloosu tak má "podélnej" vakl tak snad 4mm, ale když sem nandal buben a dotáhl jak se má tak vakl zůstal, ale už jen takovej hrk maličkej. Co je špatně? Kdy mě upadne kolo?
09:41:53
12.03.2016
12.03.2016
Ultim
-> Borderer: Na kyvce? Totalne zbytecne.
09:22:05
12.03.2016
12.03.2016
stepan
-> Borderer: No, to asi záleží co s tim autem plánuješ dělat. Na normální ježdění si myslim, že je to uplně zbytečný.
01:14:36
12.03.2016
12.03.2016
Borderer
-> stepan: Budu dělat GO zadní nápravy...mají tyhle výztuhy nějaký smysl u kyvky?
20:16:11
11.03.2016
11.03.2016
doly120
Vyřešeno:) A to jsem do nabídky členů koukal
20:14:06
11.03.2016
11.03.2016
stepan
-> doly120: Máš SZ, není problém vyrobit.
20:05:23
11.03.2016
11.03.2016
doly120
Kluci,rychlý dotaz,a nemá smysl zakládat nové téma.
Potřebuji vyztuhy podelných ramen na rapida,bohužel se nějak nedaří. Chodí mi odpovědi že už nemají..
ted jsem našel www.skoda110r.cz/article. php?id=503
ale email nefunguje,a na www.skodateam.cz jsme je nenašel.
Poradí někdo? :)
Předem díky
Potřebuji vyztuhy podelných ramen na rapida,bohužel se nějak nedaří. Chodí mi odpovědi že už nemají..
ted jsem našel www.skoda110r.cz/article. php?id=503
ale email nefunguje,a na www.skodateam.cz jsme je nenašel.
Poradí někdo? :)
Předem díky
18:22:14
26.01.2016
26.01.2016
Antony - zrušená registrace
-> Borderer: 2 vrstvy epoxid základu, 2 vrstvy vrchní barvy, alkyton s tvrdidlem. Vnitřek jsem 3x vylil řídkým základem.
17:10:30
26.01.2016
26.01.2016
Borderer
A jak to ještě děláte třeba s ramenama a nápravnicí, nějakej ochranej nátěr proti kamínkům atd? vnitřek nápravnice vystříkám voskem na dutiny ale zvenčí? Nátěr gumoasfaltem se mi zdá dost brutální.
16:19:02
26.01.2016
26.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
15:44:38
26.01.2016
26.01.2016
Antony - zrušená registrace
Kdysi se to tady už řešilo a pokud se dobře pamatuju, výsledek byl 3 vpravo, 1 vlevo a že to bylo způsobený hnutým přípravkem. .
15:16:32
26.01.2016
26.01.2016
ochoda
-> Tuner#2: Taky sem to nikdy neměl stejný.
23:29:05
25.01.2016
25.01.2016
Eidy
-> Borderer: Ne, když to leží na boku :) Volant máš kde? Vlevo ;)
23:23:12
25.01.2016
25.01.2016
Borderer
A pravou stranu myslíte ve směru jízdy?
10:45:21
24.01.2016
24.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Polyš 24.01.16 10:15:30: V pravo je vzdy vic, mel jsem to tak na vicero eM napravach.
10:15:30
24.01.2016
24.01.2016
Polyš
Já jsem měl na pravé straně 3mm a na levé 1mm.
14:35:58
23.01.2016
23.01.2016
Eidy
-> Borderer: Složíš si nápravu na ponku, dáš si nápravnici do vodováhy a pak změříš odklony nábojů. Stačí provázek a závažíčko. Nezáleží až tolik na stupních, hlavně to musí bejt stejný na obou stranách. Většinou bejvají vrchní ramena podložený 3 a 2 mm, Ale už nevím, na který straně kolik.
13:46:43
23.01.2016
23.01.2016
isti
-> Borderer 23.01.16 13:04:27: Táto ˝˝problematika˝˝ mi už vrtá hlavou istú dobu,som zvedavý na aké riešenie prídete.
13:27:41
23.01.2016
23.01.2016
Borderer
-> stepan: Je na to nějaká domácí metoda? Co sem koukal do knih, tak měli všude speciální přípravky nebo nápravu hotovou vyndavat/nandavat do auta.
13:07:24
23.01.2016
23.01.2016
stepan
-> Borderer: To tlustší je myslim 3mm, takže na jedný straně 3mm a na druhý 2 bych viděl jako nejpravděpodobnější. Ale stejně nevíš co na který, takže si to změř.
13:04:27
23.01.2016
23.01.2016
Borderer
Tak schválně takové pozastavení nad myšlenkovými pochody lidí ze škodovky v osmdesátých letech. Skládám přední nápravu a vypadlo na mne z ní 6 těch "U"ček od uchycení horních ramen. Bohužel nevím který odkud, takže... mám 2x cca 2mm a 4x cca 1mm. Co je pravděpodobnější, že jedno rameno se nepovedlo o trochu víc a bylo na srovnání potřeba 3mm pro odklon nebo spíš došly širší "U"čka a dal tam místo toho 2x2 užší?
20:15:03
11.01.2016
11.01.2016
ochoda
-> Robert 106: Normálně vezmeš pružinu z kyvky, kyvkovej domek kterej upravíš dle návodu tady na vemu a podvážeš to aby ti nevyskočila pružina. MYslim si, že na tom nemá co nefungovat. Fůra lidí to tu jezdí.
20:02:39
11.01.2016
11.01.2016
Robert 106
Tak třeba tohle ?
www.speedpro-classic.eu/s nizene-pruziny-skoda-rapid -zadni-35mm-p-9393.html
nebo tohle ale to bude asi na kyvkové domečky když to je o 16 cm kratší
www.motorsportshop.cz/pro duct/.../pruzina_zadni_nap ravy_s_130l.html
www.speedpro-classic.eu/s nizene-pruziny-skoda-rapid -zadni-35mm-p-9393.html
nebo tohle ale to bude asi na kyvkové domečky když to je o 16 cm kratší
www.motorsportshop.cz/pro duct/.../pruzina_zadni_nap ravy_s_130l.html
19:44:12
10.01.2016
10.01.2016
Robert 106
-> Evž@: Myslíš kyvkový pružiny i s domečkama a podvázat nápravu a nějaký kratší tužší pružiny ?
19:25:31
10.01.2016
10.01.2016
Evž@
-> Robert 106: to spíš upravit kyvkovou pružinu a a lehce tužší tlumič...nic jinýho bych nevymýšlel pokud nechceš kostitřas jak píšeš
21:01:56
09.01.2016
09.01.2016
Robert 106
Čau chlapi,
měl bych také prosbu o radu.
Na Rapida bych chtěl dát dozadu kratší a lehce tvrdší pružiny. Ovšem mám obavy, že když
tam dám kratší pružiny budu tam mít zase A-čka, protože šikmé rameno stejně opisuje oblouk
Nikdy sem to neměl možnost zkusit na volno tak nevím takových 5 cm dolů bych považoval za optimální. Taky bych je chtěl tužší, ale ne aby to byl zas kostitřas.
Jednoduše poradíte někdo buď délku a tuhost abych si je mohl nechat natočit v HP nebo jestli třeba ty co prodávají na speedpru.
Tlumiče postačí sériové ? Když z toho nechci mít vyloženě závoďák ?
měl bych také prosbu o radu.
Na Rapida bych chtěl dát dozadu kratší a lehce tvrdší pružiny. Ovšem mám obavy, že když
tam dám kratší pružiny budu tam mít zase A-čka, protože šikmé rameno stejně opisuje oblouk
Nikdy sem to neměl možnost zkusit na volno tak nevím takových 5 cm dolů bych považoval za optimální. Taky bych je chtěl tužší, ale ne aby to byl zas kostitřas.
Jednoduše poradíte někdo buď délku a tuhost abych si je mohl nechat natočit v HP nebo jestli třeba ty co prodávají na speedpru.
Tlumiče postačí sériové ? Když z toho nechci mít vyloženě závoďák ?
16:28:16
04.01.2016
04.01.2016
darklord
-> MOLSO: uvazujem ze paky mozno mam dade funglofky, len ak aj mam tak su v brne a tam sa asi najblizsi mesiac nedostanem