skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> stepan: Zmerim, zitra, za chvilku valim na ples.
-> Peca: Jj, změř a vymyslíme nějaký řešení. Asi nejlepší by teda bylo sehnat epdm kroužky menší tloušťky a poslal bych ti rozpěrky uplně bez zahloubení.
-> stepan: zmerim, ale ta podlozka tam byla stejne velka jako ty od tebe, tak by to asi logicky melo byt o pul mensi...
-> Peca: To máš nějaký divný třmeny teda. Změř kdyžtak hloubku zahloubení v těch třmenech, asi bude poloviční než v těch rozpěrkách, co?
-> stepan: Viz foto - moje trmeny maji prave ze obe pulky, proto se ptam
-> Peca: Jen z jedný, třmeny to maj taky vždycky jen jedna půlka.
Dotaz: nemely by ty rozsirovaci mezikusy mit vybrani na tu pryzovou podlozku z obou stran, tak jako puvodni trmeny??? Takhle to maji vsechny 4 kusy co mam - jen z jedny strany.
-> Tuner#2: Mas tam to same co ja, proste pas na batohy [akorat trochu tlusci], s tou kurtnou jsem to myslel tak, ze ji pak dale muzes pouzivat.
-> Peca: : kdyžtak to mam v kartě, kdyby Tě zajímalo jak vypadá tato varianta...ale jak se tu píše...v podstatě cokoliv jako kurta nebo pás ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ok, diky, jako info mi to bohatě stačí
člověk si občas potřebuje některé věci ujasnit a utřídit![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> Peca 14.02.14 10:28:50: Garde tam mělo myslím packu, stejně jako LR.
-> Ultim 14.02.14 10:28:36: Proč kupovat kurtu, když zrovna v OBI jsem kupoval to co mám já? Normálně v metráži, je to černé, takže to není jak pěst na oko. Ustříhneš, zatavíš zapalovačem a pro jistotu se to dá dát dvojitě a prošít jako jsem to udělal.
-> Tuner#2: varit nechci; gardecka to mely z fabriky do podbehu?
-> Peca: Hele ja treba kupoval ten pas normalne ve svadlence, takovou tu vec na batohy atd.
Nebo v obi kup 5m kurtnu a 1m z toho odrizni![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebo v obi kup 5m kurtnu a 1m z toho odrizni
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: to asi nenajdu, ale nekde sezenu.
-> Peca 14.02.14 10:26:30: Když tam nechceš vařit úchyt, tak co jiného? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a uchyceni do kastle se osvedcilo jen to misto u hrany podbehu?
-> Peca: : taky mám z pásu a dal jsem to dvojitě a to by mělo udržet....a to bys měl doma najít kus, ne ? :-)
-> Tuner#2: to je pravda, ja vlastne kyvku taky.
-> Peca 14.02.14 10:18:50: Na doraz tlumiče je to právě špatně. 1. tím trpí tlumič a karoserie v oblasti domků a 2. při této fázi mám třeba á už dávno pružinu vypadlou z uložení tím jak je krátká.
Otázka pomoci je na místě u hodně tvrdých pružin, které jinak vypadnou z uložení a zpříčí se v ramenu po dosednutí jinak a u série se tím třeba dá omezit max. zdvih a tím i natažení/zalomení kloubového hřídele s rizikem vypadnutí tripodu.
Otázka pomoci je na místě u hodně tvrdých pružin, které jinak vypadnou z uložení a zpříčí se v ramenu po dosednutí jinak a u série se tím třeba dá omezit max. zdvih a tím i natažení/zalomení kloubového hřídele s rizikem vypadnutí tripodu.
-> Peca: Pomôcť to nemá čomu, dáva sa to tam len pre istotu v prípade extrémneho prepruženia, prípadne ak dvihneš celé auto hore, aby to tam nevypadávalo :)
-> Peca: No když by se hodně vyvěsilo rameno, tak se může rozletět tripod.
-> stepan: novidis, dobry napad s tim uchycenim
Ted jen otazka, jestli to uz nekdy nekomu opravdu pomohlo...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ted jen otazka, jestli to uz nekdy nekomu opravdu pomohlo...
-> Tuner#2: A neni nejaky originalni kus jako ND, nebo to kazdy striha z kurtovacich pasu jak ho napadne? Neumel bych tam treba nalisovat ty ocka pro protazeni sroubu, nebo to neresit?
-> Peca: dej to na hever, nech spadnout rameno, přizvedni a podvaž, já tam mám starej rozvodovej řemen![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: otázka veľmi všeobecná, na podviazanie ramien použi to, čo doma nájdeš, napríklad: img8.rajce.idnes.cz/d0801
/.../137.jpg?ver=0 . Alebo dá sa použiť pás zo starého bezpečnostného pásu z auta.
Dĺžka je individuálna, záleží aké máš pružiny, tlmiče, atď. Vyheveruj si rameno hore a potom pomaly spúšťaj až dovtedy až sa nezačne pružina uvoľnovať (v prípade použitia krátkych pružín), prípadne vyves rameno čo to ide dole (koľko dovolí tlmič), následne ho kúsok dvihni hore aby tlmič nebol vytiahnutý na doraz a zmeraj potrebnú dĺžku podviazania.
Dĺžka je individuálna, záleží aké máš pružiny, tlmiče, atď. Vyheveruj si rameno hore a potom pomaly spúšťaj až dovtedy až sa nezačne pružina uvoľnovať (v prípade použitia krátkych pružín), prípadne vyves rameno čo to ide dole (koľko dovolí tlmič), následne ho kúsok dvihni hore aby tlmič nebol vytiahnutý na doraz a zmeraj potrebnú dĺžku podviazania.
-> Peca: Já mám protikusy zadních pásů, jsou i s úchytama, tak jestli máš nějaký navíc, tak je to snadnější řešení.
-> Tuner#2: Ok, takze to nastavit podle zadku na heveru, kam az to pusti tlumic, nebo to uz je moc?
-> Peca 14.02.14 10:14:44: OBI, Baumax, atd. Volná délka je závislá od toho co máš za pružiny, to rozhodně má každý jinak...
kluci, z čeho použít nebo kde vzít ten kurtovací pás, aby mi nevypadly zadní péra? A tako jeho volná délka je kolik? Je to k něčemu?
-> Bukaj: To by asi mohlo jít zkrátit na soustruhu domečky i excentry teoreticky.
-> stepan: No, ještě by šly uříznout stovkový excentry. Nejsem si jist těmi MBčkovými, jestli nejsou užší, než klasika silentblok.
-> Bukaj: Jj, širší a jinej tvar dosedacích ploch.
-> stepan: Kilí rameno má širší vidli, jo? To jsem nevěděl, myslel jsem, že spodní ramena kilo/105/120 jsou záměnná.
Tak pak leda excentry z MB, ale ty by se taky musely upravit kvůli menší díře na svislák. Nebo dát MB excentry do stovkových domečků?
Tak pak leda excentry z MB, ale ty by se taky musely upravit kvůli menší díře na svislák. Nebo dát MB excentry do stovkových domečků?
-> Bukaj: Ty se ale nevejdou do širokýho ramena.
-> m8rinek: A nemáš tedy nejjednodušší excentry z kila?
-> m8rinek 12.02.14 13:52:06: proč ne pemita? Ložisko kluzný normálně seženeš. Vnější průměr 30, vnitřní asi 17 - na šroub si uděláš pouzdro.
-> m8rinek: Co jsem měřil hlavice, tak mají rozměr 29,96 až 29,98 a to ložisko seženeš. Každopádně je to moc práce
pokud chceš i zvětšit záklon, jak správně píšeš, musíš zkrátit hlavici zepředu. Ale rozhodně to nebude 1 nebo 2 mm. Na záklon 8°musíš minimálně 6mm. Pak ale musíš udělat i do toho futra díru pod daným úhlem (na 8° musíš pod úhlem 2°). A pozor, čepy mívají rozměr fous do plusu, ccy 3-4 stovky. Takže ti běžně používanej výstružník 14H7 nestačí. Vše vyřeší vrták 14,1mm. O tom že nahoru pak nemůžeš použít klasickej silent ani psát nemusím. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: Moc práce :))), navíc není důvod...
Ložisko jsem tam chtěl dávat, ale nepovedlo se najít vhodný (venkovní rozměr tušim 29 a vnitřní dle čepu), takže by to znamenalo zeslabovat hlavici.
Tady je myšlenka taková, upíchnout kus hlavice z předu, kvůli zvětšení záklonů (kolik? milik, nebo dva?) a bronzovej špalek rozměru silentbloku nalisovat vysatenej do zadu s osazením proti posuvu (pro strejčka příhodu). To podle mě musí fungovat...
Joo a bronz jsem našel ve sklepě :))). (Škoda, že tam nebylo i zlato, ale jen mosaz :()
Ložisko jsem tam chtěl dávat, ale nepovedlo se najít vhodný (venkovní rozměr tušim 29 a vnitřní dle čepu), takže by to znamenalo zeslabovat hlavici.
Tady je myšlenka taková, upíchnout kus hlavice z předu, kvůli zvětšení záklonů (kolik? milik, nebo dva?) a bronzovej špalek rozměru silentbloku nalisovat vysatenej do zadu s osazením proti posuvu (pro strejčka příhodu). To podle mě musí fungovat...
Joo a bronz jsem našel ve sklepě :))). (Škoda, že tam nebylo i zlato, ale jen mosaz :()
-> m8rinek: co tam dát ložisko, ať už kloubový, nebo válečkový. .
Jak na tvrdý uložení svisláku? Pemitovy gumy nechci, nahoře nechám serii a dolu bych dal něco tvrdšího, třeba nalisoval bronzovej špalek? Má někdo zkušenost?
-> Antony: Diky za objasneni, zase jsem o neco chytrejsi. BTW neni tady na virtu pro tyto ucely nejaky topic o konstruovani ? Normy, vykresy, atd...
Teda bavíme se o normální řadě ložisek, ne o spec. který jsou jinak značený. např C řada, ale ty mají zas vše na nulu, liší se pak tolerancí drah, že jsou třeba nalisovat s větším přesahem.
-> Ultim: přesně tak, jsou tam znázorněný tol. pole hřídele a díry pro ložisko. Samotný ložisko má jak díru, tak povrch vždy na nulu. Až podle určení použití a konstrukčních požadavků se dělá uložení na hřídeli, popř. domku.
Ale přímo o konstrukčním požadavku a tolerancím na těhlici nevím.
Ale přímo o konstrukčním požadavku a tolerancím na těhlici nevím.
-> Antony: Ono se o tom nepise, jakou ma tol samotne lozisko, jen jakou ma mit tol ta hridel, nebo dira pro lozisko. Ale je tu obrazek ukazujici, ze to ma tol pole pod 0, takze jsem usoudil, ze to bude K/M.
Nevis o tom vic?
Nevis o tom vic?
-> Ultim: tolerance ti sedí, takže říkáš to správně
Lidově řečeno, díra v ložisku je vždycky nulová, a 2 desetiny pod nulu nemůžou nikdy fungovat. .
Lidově řečeno, díra v ložisku je vždycky nulová, a 2 desetiny pod nulu nemůžou nikdy fungovat. .
-> Jindas: Tak kniha rika, ze hridal by mel byt s tol. k6, co je +18 +2um, coz znamena, ze ten hridel je ok. Ale lozisko by k tomu melo byt K7 +7 -18um, nebo M7 0 -25um
Coz by znamenalo, ze loziska by melo mit rozmer min 29,975mm
Rikam to spravne?
Coz by znamenalo, ze loziska by melo mit rozmer min 29,975mm
Rikam to spravne?
-> Jindas: Tak ty plus mínus dvě desetiny není až takový průser ne? A sundat jde vše :)
-> Jindas 11.02.14 11:04:30: na to je zase to větší kladivo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Chtěl bych to i někdy sundat a nepomrdat náboje ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)