-> Ladasss: Kup normálně šroub do ramene, upal mu hlavu, starej uříznout, odvrtat, novej spasovat s příložkou a ovařit. Bohužel jsem neměl nic nelšího než mejdlovku na focení...
skoda110r.eu/110r/unor137
0001.jpg
skoda110r.eu/110r/unor137
0002.jpg
skoda110r.eu/110r/unor137
0003.jpg
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Ladasss 07.12.13 19:23:25: tak tak. Uříznout a vykouzlit nějakej kužel aby to bylo jak provařit
Prosím o radu.U š105 mám u nohavice poloosy stržený závit na tom šteftu,ke kterému se šroubuje zadní rameno.Nohavice je zdravá,bez koroze,no chtěl bych jí zachovat.Co s tím?Závitník na ten jemnej závit nemám.Ten šteft je navařenej k nohavici,ne?Uříznout a navařit novej?Předem díky.
Nikde jsem to nenašel ani strejda google nepomohl, a proto se ptám, nemáte někdo výkres držáku na 4pistkovej brzdič?
-> Jozka: přesně tak, to černění nic nevydrželo. Když jsem vzal štefty vazelinou, pak to bylo dobrý. Teda žádná liška.
-> MOLSO: taky si myslím
-> MOLSO: taky si myslím
-> Antony: Při správným postupu není "černěný" povrch pro zinkování překážkou.. Černění vlastně ani žádná povrchová úprava není, pokud není díl pořád mastnej, nevydrží ani dost málo..
-> Antony: kyselina pred zinkom by to čiernenie mohla zožrať ...
Situace: dlouhé černěné štefty, zkrácené na požadovanou délku. A teď - nechat tak, nebo dát do galvaniky?
Pro: už teď na černěném povrchu chytly lišku, když jsem auto umyl.
Proti: chytne zinek na černěnej povrch a nebude se loupat?
Pro: už teď na černěném povrchu chytly lišku, když jsem auto umyl.
Proti: chytne zinek na černěnej povrch a nebude se loupat?
-> Lůďa: U nás v autodílech taky měli celkem nedávno.
-> dragon_cb_cz: Psal jsem do ID.
-> Lůďa: Nějaký tu mám, i další různý drobnosti okolo kdybys potřeboval (ty opěrný podložky, plastový krytky atd).
Netušíte zda se dá ještě sehnat díl č.:79 - 110-491800 - Podložka pryžová.
-> m8rinek: Tak jsem nakonec matici nemilosrdně, ale opatrně rozříznul a čep ač nepoužitelný je venku... :-)
-> Lůďa: Rozříznout spodní matici...
-> Lůďa: Sílu. Upnout ho do svěráku nebo chytit velkejma kleštěma.
Nemáte nějaký fígl na povolení pomocného čepu, když se protáčí? Díky...
-> Lůďa: Jestli chceš mám origo stahovák na kuláky..
-> Lůďa: Asi jo.
Myslíte, že by byl tento stahovák vhodný na Škodovácké kuláky (spojovačku) ? Díky…
www.kovonastroje.cz/Aut o-moto/.../Sta hovak-kulovych-cepu.html
www.kovonastroje.cz/Aut o-moto/.../Sta hovak-kulovych-cepu.html
-> Eidy: Díky, teď mi došlo,že před 2 lety jsem na toto téma založil nové vlákno,tak ho obnovím a veškerou diskuzi přesunu tam. Už tenkrát si mi nabízel nějakou pomoc, s případným skládáním,tak i tak díky. Díky i za tip na Johaninga zkusím ho kontaktovat,ten v tom dva roky starém tématu se mi už nabízel,tak toho možná konečně využiji. Našel jsem si nějakou lakovnu v podstatě za rohem,nicméně nejdřív si ji prověřím.
Nevíte,neznáte někdo tuto firmu: www.alfalux.cz/kontakt2.h tm , nějaké reference a tak? :-)
obnovuji toto téma:
skoda-virt.cz/cz/.../1463 98-repas-napravnice-a-rame n-praha-a-okoli
Nevíte,neznáte někdo tuto firmu: www.alfalux.cz/kontakt2.h tm , nějaké reference a tak? :-)
obnovuji toto téma:
skoda-virt.cz/cz/.../1463 98-repas-napravnice-a-rame n-praha-a-okoli
-> doking: napiš johaningovi. Má tady nabídku od členů. Dělá pískování i lakování práškem.
Nevím jestli má smysl prohledávat všechna založená témata,ani se mi moc nechce.Nebo mi poraďte,které to je? Potřeboval bych sehnat někoho kdo mi zrenovuje díly přední nápravy na 1000 MB (nápravnici,ramena,štíty brzd, péra a další drobnosti) Nejlépe asi komaxit, i když třeba mi ještě doporučíte něco jiného. S tím,že jsem se snažil ty díly už nějak čistit a brousit od koroze,ale chtělo by to asi udělat pořádně nějakým pískováním,či tryskáním. A nejlépe v Praze a jejím blízkém okolí.
-> Bukaj: dík ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony:
Nahoru se zářezem jenom jednu. Tím zářezem směrem k druhé podložce. Zářez je tam pro snadnější vytlačování mazacího tuku...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nahoru se zářezem jenom jednu. Tím zářezem směrem k druhé podložce. Zářez je tam pro snadnější vytlačování mazacího tuku...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> peti: díky moc ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: hore idu dve zo zarezom proti sebe,a dole ide bez zarezu
Na svisláku jsou 3 silonový třecí podložky. 2 nahoře, 1 dole. Některý ty podložky mají na sobě udělaný zářezy jako axiály na klice. Jakpak příjdou na sebe? resp. v jakým pořadí a jakým směrem příjdou ty podložky? díky
-> Karel.: Jj, taky možnost ale přeci jen to má být náprava na originál, ne závoďák ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Lůďa: kup tvrdý od pemita a máš po starostech![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nenašel by se někdo kdo by mi nalisoval gumy do horních ramen?
-> Eidy: : ZVl myslím a před tím byly SKF a problém stejnej.....no snad bude smirkl k něčemu, fakt se mi to sundavat nechce a honit někoho, kdo by mi to zvětšil a trnout, jestli to nezvětší moc.....
-> T: Co je to za ložisko??? No tak každopádně ti zbejvá jen jedna možnost a sice zvětšit zevnitř trubku. Nějak ji protáhnout. Aspoň rukou a smirkem, ale lepší by byla fortuna. Ale je to teda pakárna. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: : teď jsem to zkoušel....dal jsem jen malé ložisko a nic víc a už na pár mm zasunutí jde těžko točit...zkusil jsem si dát ložiska jen na hřídel a to se točí pořád stejně.....a když jsem zkusil dál ložisko na hřídeli lehce do svěráku, tak to dělalo, to samé jako v nápravě....nechce se mu moc točit.....takže buď mam obě nohavice šišatý nebo malý.....každopádně už to vypadá, že bude muset náprava asi ven nebo nevim :_(
-> T: záleží ako sa stretnú tolerancie, otvor v ramene má nejakú toleranciu, ložisko má nejakú toleranciu, takže v konečnom dôsledku môže ísť ložisko zasunúť ľahšie, alebo aj ťahšie, nie však úplne ťažko.
-> Eidy: : no tak do tohodle "volně" má moje ložisko hodně daleko.....kouknu dneska na druhou stranu, co zjistím....
-> T: No já sipamatuju, jak mě štvalo, že při lisování hřídelí s velkým ložiskem, mi postupně samo vyjíždělo ven. Šlo mi volně na hřídel i do trubky.
-> vhml: : pokusím se :-/
-> Eidy: : moc se mu tam nechce, rozhodně to má daleko do toho, že tu píšou, že by tam mělo jít skoro samo....
-> Tuner#2: : zkusím tohle udělat na druhé straně.....jen doufám, že trubka křivá není :-(
-> Eidy: : moc se mu tam nechce, rozhodně to má daleko do toho, že tu píšou, že by tam mělo jít skoro samo....
-> Tuner#2: : zkusím tohle udělat na druhé straně.....jen doufám, že trubka křivá není :-(
-> Eidy 02.07.13 10:25:09: Přesně, ložisko není z bláta aby se to zdrclo na průměru a začlo jít ztuha. To by bylo leda na lis a pak by ani nešlo ven. Je to divný. Zkusil bych ten test dát hřídel a jen malé kam bude hřídel vycházet na straně velkého. Pokud bude táhnout mimo ideální střed, tak může být prohnutá trubka od vaření ramen.
-> T: A jak snadno nebo těžko jde malý ložisko do trubky? Jako kdyby to bylo křivý tak, že by to zmáčklo ložisko, tak by to tam šlo strašně ale strašně blbě.
-> T: půjč si někde dutinoměr a změr to.
-> U-Geen: : taky možnost...ale co s tim :-/
-> minno: : chápeš to správně...
-> minno: no s mensim prumerem by to tam asi nenaklep, ale s ovalitou teoreticky jo
-> T: ja to síce nejako moc nechápem, ako môže ísť už aj samotným ložiskom naklepnutým do ramena ťažko točiť, ale budiž.... To by ten otvor v ramene musel mať fakt vážne o moc menší priemer ako je vonkajší priemer ložiska a naklepnúť by ho tam muselo ísť ozaj sakra ťažko, aby to rameno to ložisko tak zmačklo, že by šlo s ložiskom ťažko točiť.....Pomeraj ložisko a aj vnútorný priemer ramena, uvidíš na čom si....buď je zlé rameno, alebo ložisko mimo tolerancie.... Problém je u obidvoch ramien rovnaký?
-> Eidy: : no, když ho tam dam, tak se mu moc točit nechce jak prstama, když to zkusim, tak s hřídelí....což asi nebude moc dobře a když tu čtu, že má jít lehce....to rozhodně nejde :-(
-> T: A jak moc zlehka nebo ztuha tam jde naklepnout? To by musela bejt ta trubka křivá jako prase, aby to zdeformovalo ložisko.
-> Eidy: : tak, tak ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: Takže i samotný ložisko se tam točí blbě?
-> minno: : první skládání bylo stejné, jen sem si říkal, že si to sedne,ale asi si to nesedlo a bude to kámen úrazu :-/
-> Tuner#2: : tu trubku už jsem viděl tolikrát, že popíšu každej její kousek....není tam nic :-/
-> Eidy: : hřídel bych vynechal...že se mu nechce moc točit ani bez hřídele , když je v nohavici...
Petr se kloní k šišaté trubce, jen nevím jestli nějakou ránou nebo svařováním....každopádně mi nejde do hlavy, že jsou obě nápravy na tom stejně....taková náhoda snad ani nejde :-O
takže nápad je zatím vzít trošku vnitřek trubky něčím...smirkl nebo něco takového....
-> Tuner#2: : tu trubku už jsem viděl tolikrát, že popíšu každej její kousek....není tam nic :-/
-> Eidy: : hřídel bych vynechal...že se mu nechce moc točit ani bez hřídele , když je v nohavici...
Petr se kloní k šišaté trubce, jen nevím jestli nějakou ránou nebo svařováním....každopádně mi nejde do hlavy, že jsou obě nápravy na tom stejně....taková náhoda snad ani nejde :-O
takže nápad je zatím vzít trošku vnitřek trubky něčím...smirkl nebo něco takového....
-> T: Co křivé hřídele? A když dáš do trubky jen hřídel a malý ložisko, kam vychází hřídel v místě velkýho? Měla by bejt na středu, ale pokud to tlačí ke straně, tak bude asi křivá trubka. Nebo už nevím.