-> minno 01.07.13 18:13:28: Tak tak, malý tam musí jít skoro samo.
-> T 01.07.13 17:50:15: Není v trubce nějaký grot, rýha? Je to min. divné mělo by tam jít celkem lehce.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
18:23:57
01.07.2013
01.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
18:13:28
01.07.2013
01.07.2013
minno
-> T: a to malé ložisko tam naklepávaš trubkou o vnútorný krúžok ložiska? Ide tam to ložisko ľahko, alebo ťažko? Mne šlo ľahúčko. U teba to vyzerá, akoby sa to tam nejako krížilo, alebo neviem :/ Pri prvom skladaní sa tým otáčalo ľahko?
17:50:15
01.07.2013
01.07.2013
T
-> minno: : tak, tak.....dělal jsem to podle návodu od Tebe.....velké ložisko na hřídel, hřídel do nohavice a pak malé ložisko a čím jsem dál v trubce a tím blíže zápichu na hřídeli, tak se to točí hůř a hůř :-/
17:48:25
01.07.2013
01.07.2013
minno
-> T: a ako si postupoval pri skladaní? Malé ložisko až nakoniec? Veľké ložisko je dostatočne zasunuté v ramene?
17:42:48
01.07.2013
01.07.2013
T
tak jsem se to dneska opět snažil sestavit,ale malé ložisko, čím je dále v "trubce" tím se točí hůře a tím i celá hřídel.....to je špatně, ne ?
16:04:07
01.07.2013
01.07.2013
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Samozřejmě, ale ne každý ho má za barákem... ostatně, padělky se občas dostanou i do oficiální distribuční sítě, Číňani jsou fakt vynalézavý...
21:06:24
30.06.2013
30.06.2013
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 30.06.13 00:07:29: stačí kupovat u autorizovaných skf dealerů
20:47:47
30.06.2013
30.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 30.06.13 15:46:24: Jako minno a jinak i proto je dobré do hřídele majhznout hned po složení aby případné pnutí při lisování zmizelo a malé ložisko si "uvolněně sedlo" v trubce tak jak samo potřebuje.
18:29:47
30.06.2013
30.06.2013
T
-> minno: :OK, tak to zítra složím jak, jako minule a uvidíme co to vydrží tentokrát....
16:58:54
30.06.2013
30.06.2013
minno
-> T: nepleť si pojmy s dojmami, dotiahnutím je to malé ložisko vystavené axiálnej sile tak maximálne 1 krát, ide však o to, že pri prevádzke nápravy axiálne namáhané nie je.
15:46:24
30.06.2013
30.06.2013
T
-> Tuner#2: : nojo,ale v tom případě,ať ho tam dam jakkoliv, tak stejně po dotažení matic dostane axiální pohyb...buď od hřídele, když budu nasazovat hřídel s velkým ložiskem a nebo pak od matice dotažením...nebo se pletu ?
-> Antony: : jak jsem to rozebral, tak jsem koukal do jednoho ložiska a tuk byl a je...
-> dragon_cb_cz: : i kdyby to byla výroba afrika , tak snad 100 km je dost málo, ne ?
-> Šediváček: : zapouzdřený samozřejmě jen malé ložiska...
-> Antony: : jak jsem to rozebral, tak jsem koukal do jednoho ložiska a tuk byl a je...
-> dragon_cb_cz: : i kdyby to byla výroba afrika , tak snad 100 km je dost málo, ne ?
-> Šediváček: : zapouzdřený samozřejmě jen malé ložiska...
13:18:57
30.06.2013
30.06.2013
Šediváček
-> T: Nevím, jak to dělají ostatní, ale ty si tam dal krytý ložiska tak jak si je vyndal z krabičky? Předpokládám, že jenom to malý, to velký je s krytkama snad úplna blbost. No jinak normální ČSSR všechny 4ks, mezeru mezi velkým a malým ložiskem vyplnit pořádnou vazelínou a naklepnout bronzovou paličkou. Bez lisu je montáž otázka tak 5min bez žádnýho kurvení. Není na tom nic extra těžkýho.
00:07:29
30.06.2013
30.06.2013
dragon_cb_cz
-> T: Číňani už falšujou dokonce i ZKL, takže koupit falešný SKF vůbec není problém (podle toho co říkal kamarád co prodává v Arkovu).
21:50:03
29.06.2013
29.06.2013
Antony - zrušená registrace
-> T: pokud bylo zapouzdřený, tak nemáš jistotu, že bylo dost tuku. Mě se jednou stalo u 2RS a úplně na sucho. . .
21:44:40
29.06.2013
29.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 29.06.13 20:06:39: Pokud bys chtěl mám v SKF v Plzni zákazníka, tak můžu zajistiti, že to bude fakt origo, což je opravdu problém už letitý. My to řešíme v sat. technice neustále, Dreambox, který stojí origo 12tKč se tady objevuje za šestku, ale zpracování a funkčnost otřes...
Co se týče osazení, tak to tak musí být, nikdy nemůžeš táhnout dvě ložiska proti sobě. Na axiální síly je tam jen to velké dvouřadé, to druhé je jen pomocné pro vedení hřídele. Proto je to místo vysoustruženo hloubš aby i při případné výrobní odhylce nedosedlo na hranu, protože pak by při utažení na něj neustále působila axiální síla, na což není malé jednořadé ložisko stavěno a odešlo by hned.
Co se týče osazení, tak to tak musí být, nikdy nemůžeš táhnout dvě ložiska proti sobě. Na axiální síly je tam jen to velké dvouřadé, to druhé je jen pomocné pro vedení hřídele. Proto je to místo vysoustruženo hloubš aby i při případné výrobní odhylce nedosedlo na hranu, protože pak by při utažení na něj neustále působila axiální síla, na což není malé jednořadé ložisko stavěno a odešlo by hned.
20:44:08
29.06.2013
29.06.2013
T
-> stepan: : no je to prodejna u nás přímo s ložiskama, tak snad je SKF SKF a i kdyby ne, tak jen že by odešly po 100 km kvůli značce je asi moc ne ?
20:14:36
29.06.2013
29.06.2013
stepan
-> T: SKF mělo prej nějaký problémy s čínskejma napodobeninama, máš určitě pravý SKF?
20:06:39
29.06.2013
29.06.2013
T
-> Tuner#2: : s tím vším jsem ochoten souhlasit....na pravé straně...ale levá šla bez problému a všechno bylo dokonalý a teď jsem to vyndal a velké vypadá OK,ale malé je totál KO a tuku bylo snad dost, vzhledem k tomu, že je zapouzdřené...
no ale proč je zápich tak daleko, když už tam je, tak proč to neni,aby se mohlo o něj ložisko opřít :-/
no ale proč je zápich tak daleko, když už tam je, tak proč to neni,aby se mohlo o něj ložisko opřít :-/
19:44:27
29.06.2013
29.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 29.06.13 19:39:50: Zápich je tam logicky proto, že pouzdro pro ložisko musí být napřesno soustružené a ten zápich je hloubš než pak ložisko ve skutečnosti je. Dost tuku mělo? Jinak to může být právě tím poskočením jak jste do toho dali ránu, mohl tam být grot o který to nechtělo přelézt na správné místo? Těžko říct.
19:39:50
29.06.2013
29.06.2013
T
-> Tuner#2: : v tom případě mam jinou otázku, proč je tam vůbec zápich na malé ložisko ?
jinak vnější ložisko na levém kole je OK a malé se pomalu ani neotočí....důvod? :-/ jinak malé jsem dával SKF pro zajímavost...
jinak vnější ložisko na levém kole je OK a malé se pomalu ani neotočí....důvod? :-/ jinak malé jsem dával SKF pro zajímavost...
19:20:07
29.06.2013
29.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 29.06.13 17:45:39: Ano je to npormální, vždyť to jsme dokonce řešili při minulém problému, že je tam "volně" a je opřené jen o hřídel dotažené matkou s přírubou na poloosy. Malé ložisko nepřenáší žádné axiální síly a je teda divné, že je KO.
17:45:39
29.06.2013
29.06.2013
T
tak jinak.....po vyndání všeho jsem zjistil, že jsou na tom nejhůř malá ložiska a to jako úplně.....a tak mam jednu otázku.....je normální, že malé ložisko není opřené o zápich uvnitř nápravy ?
12:14:41
29.06.2013
29.06.2013
T
může mi prosím někdo změřit na vlečce vzdálenost mezi zápichama malého a velkého ložiska ? děkuji
večer ukážu proč....
večer ukážu proč....
10:34:55
29.06.2013
29.06.2013
Petr Urban
-> m8rinek: Njn, to by to dopadlo zase stejně. Tak jinak, lisovat (klepat) po kroužku který lisujeme, tak aby jsme nepřenášeli tah či rázy přes kuličky, válečky apod. Já to bral pro lisování ložiska do nápravy.
23:24:19
27.06.2013
27.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 27.06.13 20:38:12: Asi tak
20:38:12
27.06.2013
27.06.2013
m8rinek
-> Urbi: Supr poučka, snad se jí nebude držet ten kdo bude chtít nalisovat ložisko na hřídel ;).
19:03:40
27.06.2013
27.06.2013
Petr Urban
-> vhml: Když už mlátit, tak aspoň po vnějšku snad ví každý průměrně rostlý hruborstý foxteriér....nebo že by ne na virtu ...
12:10:09
26.06.2013
26.06.2013
vhml
Stejně polovinu životnosti ložiska ( a evidetně někdy i celou životnost ) zabiješ domácím nalisováním, takže na značce už nějak moc ani nesejde
11:04:02
26.06.2013
26.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.06.13 08:28:09: Že Ty toho tak za rok najedeš... navíc v tom kraválu bys ani nepoznal, že už tam nejsou kuličky
-> Martin136COUPE 26.06.13 09:29:56: Já najel na ZKL 20tkm a ke konci období používání bubnové nápravy už začali hučet. Náprava ale tak jak byla sundaná na půdě, takže stav ložisek netuším. I proto jsem šel do SKF i přes tu dardu a tuk Mobil 1. Zatím najeto něco k 10tkm a bez problému. Uvidíme dlouhodobě
-> Martin136COUPE 26.06.13 09:29:56: Já najel na ZKL 20tkm a ke konci období používání bubnové nápravy už začali hučet. Náprava ale tak jak byla sundaná na půdě, takže stav ložisek netuším. I proto jsem šel do SKF i přes tu dardu a tuk Mobil 1. Zatím najeto něco k 10tkm a bez problému. Uvidíme dlouhodobě
10:48:40
26.06.2013
26.06.2013
Martin136COUPE
-> minno: Ano, proto je nehaním a zakoupil jsem znovu, ale top špička to taky není. Něco jako Ukraine, China nebo dokonce bez nápisu :) bych určitě nekupoval.
09:53:04
26.06.2013
26.06.2013
minno
-> Martin136COUPE: ale ZKL je dobrá značka. Skôr ide o to aby tam nedával najlacnejšie noname šmejdy.
09:29:56
26.06.2013
26.06.2013
Martin136COUPE
-> Tuner#2: Já jsem sice taky pro SKF včetně tuku a je mi jedno jestli dám za 6205 45Kč za ZKL nebo 130Kč za SKF. Ale co se týče té 2306, tak 270Kč za ZKL a 1270Kč za SKF to už mi cuká oko při placení. Zrovna jsem zase repasoval vlečku po 6 letech a 45tis. km kde byly ZKL komplet s tukem Mogul LV2-3 a nejen že stále nehučela, ale ani nejsou viditělně nebo hmatem poškozené. Jezdila se trochu áčka a 185/60 Apolla. Nic extra, ale pořád větší páka než serie. Ted tam je 2306 ZKL a 6205 SKF s tukem SKF a přece se točí. :) Snad i pár let zase bude.
Na pokusy bych koupil komplet ZKL, protože s gufery a tukem se dá vejít do 1000Kč na celou nápravu což sice není příjemné, ale dá se to.
A pro nadšence bych zauvažoval o soudečkových ložiskách alá Vrba. Má to něco do sebe.
Na pokusy bych koupil komplet ZKL, protože s gufery a tukem se dá vejít do 1000Kč na celou nápravu což sice není příjemné, ale dá se to.
A pro nadšence bych zauvažoval o soudečkových ložiskách alá Vrba. Má to něco do sebe.
08:28:09
26.06.2013
26.06.2013
vhml
Vzhledem k tomu, že to první sadu ložisek sežralo, tak bych tam minimálně na pokusy dal nějaký levný.
Já na vlečce závodním už 8 let a pořád jsou tam ložiska, který tam byly když jsem jí koupil...
Já na vlečce závodním už 8 let a pořád jsou tam ložiska, který tam byly když jsem jí koupil...
08:18:12
26.06.2013
26.06.2013
minno
-> vhml: možno menej kilometrov, ale o to razantnejším štýlom jazdy jazdené, takže na ložiskách by som fakt nešetril, ak to človek nechce meniť sezónne......
23:56:59
25.06.2013
25.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 25.06.13 22:13:00: Nemyslím si...
22:13:00
25.06.2013
25.06.2013
vhml
-> T: kupovat drahý ložiska už z principu kilometrů který najedeš je naprosto zbytečný.
21:40:58
25.06.2013
25.06.2013
minno
-> T: nápad tam už nie je aký mať. Buď sú trubky ramien krivé, alebo boli ložiská vadné, alebo si to zle usadil či pretiahol. Odišlo len to vonkajšie ložisko 2306, alebo aj to malé 6205?
Ja keď som skladal vlečku, tak najskôr som na samotnú hriadel naklepol trubkou o vnútorný krúžok ložisko 2306, potom tento celok za pomoci prípravku (minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy vlisoval do ramena, a kedže na vnútorné ložisko 6205 som prípravok nemal, toto ložisko som naklepol do ramena a súčasne na hriadel tiež trubkou o vnútorný krúžok, trochu drastický spôsob, ale šlo to tam ľahko, toto ložisko má voči trubke ramena malý presah, takže stačilo slabúčko klepnúť a bolo to tam. A drží mi to už 40 tis. km a je to OK a nič nehučí. 2306 ložiská mám ZKL ČSSR, 6205 zapúzdrené SKF.
Ja keď som skladal vlečku, tak najskôr som na samotnú hriadel naklepol trubkou o vnútorný krúžok ložisko 2306, potom tento celok za pomoci prípravku (minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy vlisoval do ramena, a kedže na vnútorné ložisko 6205 som prípravok nemal, toto ložisko som naklepol do ramena a súčasne na hriadel tiež trubkou o vnútorný krúžok, trochu drastický spôsob, ale šlo to tam ľahko, toto ložisko má voči trubke ramena malý presah, takže stačilo slabúčko klepnúť a bolo to tam. A drží mi to už 40 tis. km a je to OK a nič nehučí. 2306 ložiská mám ZKL ČSSR, 6205 zapúzdrené SKF.
21:25:55
25.06.2013
25.06.2013
T
-> Eidy: : jojo všechno vyčištěno a pak namazáno jen vazelínou.....po několika tisícíh bych to bral,ale po 200 km :-/ co by to mohlo být ? :-( :/ bojim se koupit nějaký nový drahý ložiska , abych nedopadl stejně po dalších pár km :-/
nikod už žádný nápad ? :-(
nikod už žádný nápad ? :-(
20:32:36
25.06.2013
25.06.2013
Eidy
-> T: momentem utažení matic to bejt nemůže. Než bys rozdrtil vnitřní kroužek, tak bys dávno strhnul závit na to bys musel bejt ukrutnej silák. Asi jako obr Koloděj.
Než jsi to skládal, vyčistil jsi vnitřek trubky?
Moje ložiska odešly po několika tisících km, ale u mě to bylo špatným středěním kol.
Než jsi to skládal, vyčistil jsi vnitřek trubky?
Moje ložiska odešly po několika tisících km, ale u mě to bylo špatným středěním kol.
20:13:35
25.06.2013
25.06.2013
Athlonek
-> T: No to máš pěkné.
20:11:12
25.06.2013
25.06.2013
T
-> Athlonek: : u pravého vnějšího ne, levou stranu jsem ještě neviděl...ale podle točení kolem je cítit, že taky není v pořádku :-/
19:50:36
25.06.2013
25.06.2013
Athlonek
-> T: Těžko říci a nerozpadla se klec u nějakého ložiska?
19:46:58
25.06.2013
25.06.2013
T
-> Bery: : máme stejnou nápravu, ne ?
takže v podstatě před utočením té misky, nešlo po dotažení matek točit s hřídelí ?
takový problém já nemám...mám jen problém, že mi odešly ložiska na pravé straně ( ikdyž možná i na levé ) po 200 km :-/ a hledám čím by to mohlo být....jestli mnou, tak to prdnu zpět a udělám momenťákem, ale pokud je tu nějaká možnost, že by mohlo něco být s nápravou, tak ji nejdřív vyndám a nechám přeměřit....což se mi nechce samozřejmě :-/
ale jak píšeš, takhle dotahoval kamarád x vleček a najezdil tisíce km a v pohodě...
-> Athlonek: : a pokud to tak všechno bylo, tak je problém kde? :-/
-> Tuner#2: : tak, tak...nakonec jsem to povolil i já s mejma 83 kg :-)
takže v podstatě před utočením té misky, nešlo po dotažení matek točit s hřídelí ?
takový problém já nemám...mám jen problém, že mi odešly ložiska na pravé straně ( ikdyž možná i na levé ) po 200 km :-/ a hledám čím by to mohlo být....jestli mnou, tak to prdnu zpět a udělám momenťákem, ale pokud je tu nějaká možnost, že by mohlo něco být s nápravou, tak ji nejdřív vyndám a nechám přeměřit....což se mi nechce samozřejmě :-/
ale jak píšeš, takhle dotahoval kamarád x vleček a najezdil tisíce km a v pohodě...
-> Athlonek: : a pokud to tak všechno bylo, tak je problém kde? :-/
-> Tuner#2: : tak, tak...nakonec jsem to povolil i já s mejma 83 kg :-)
18:37:11
25.06.2013
25.06.2013
Bery
nám to nesedělo tady a musel se odtočit kus misky.z foto snad poznáš,ale jestli se to dá hodit i na tvou nápravu...těžko říct
18:27:32
25.06.2013
25.06.2013
Bery
já ti neco skočim vyfotit,ale ty máš trochu jinačí nápravu než já....to utahování tý 36ky matky,co tu řešíte jsem vždycky dotahoval momentem.metrovou tyč,dorvat a moment počkat.Nikdy nebyl problém...
17:23:59
25.06.2013
25.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 25.06.13 17:15:29: Hmm, tak to je divný, pravda mám jen 80kg, ale to by na funkci utažení opravdu nemělo mít vliv
17:22:09
25.06.2013
25.06.2013
Athlonek
-> T: To bylo určitě přepětí v ložiskách jak píše Eidy , zapomněl jsi po utažení hřídele klepnout kladivem přez mosaz na střed hřídele, aby se odstranilo přepětí vzniklé lisováním, dotahovánim nebo po špatném dosednutí ložiska, ránou kladivem se porovnají ložiska a hřídel se volně otáčí.
17:15:29
25.06.2013
25.06.2013
T
-> Tuner#2: : jojo úder palicí byl,ale po tom všem, než se vyřešilo, že tam mam ložisko málo, tak se dávalo nakonec stejně jiné...které si ničím takovým neprošlo a i kdybych na to koukal, tak proč i levá strana, která byla úplně v pořádku....šla tam dobře a vše bylo OK.... :-/
jinak to utahoval Petr se svejma 100 kg, tak jako už mockrát ne svejch rapidech, kde najezdil desetitisíce km a nikdy nic :-/ proto je to i jemu záhadou...
jinak to utahoval Petr se svejma 100 kg, tak jako už mockrát ne svejch rapidech, kde najezdil desetitisíce km a nikdy nic :-/ proto je to i jemu záhadou...
16:44:20
25.06.2013
25.06.2013
Tommyk
-> havlik: však právě