skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Tommyk: no právě:) a to eště možná
-> havlik: nojo, ale to bys na tom musel skákat
80kg člověk vyvyne sílu max tak 500-600N bych řekl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: 1kg = 9.81N
80kg = 784N
0.3m x 784N = 235Nm teda snad:D je mi tak blbě že neumim ani počítat:D
80kg = 784N
0.3m x 784N = 235Nm teda snad:D je mi tak blbě že neumim ani počítat:D
Jo a ještě co se týče přetažení, pokud bude ložisko nalisováno na hřídeli už opřené a zároveň bude vlisováno do trubky/místa pro ložisko na nápravě, tak pak už čtyřlístek jen tlačí na malý kroužek a nikam to ložisko netáhne, takže se to může utáhnout "jak chce". Tím nemyslím 2m trubku a šlápnout na to 100kg chlap, ale prostě rozpočítat moment dle páky a pak to vychází na to, že běžný 80kg smrtelník musí 30cm klíčem fakt zabrat aby to bylo utažené jak má... Už jsem to teda dlouho nestudoval, ale mám pocit, že to tak vyšlo když jsem to po nalisování utahoval.
-> T 25.06.13 15:43:36: To je těžký to chce vidět. Pokud není obal ložiska vyhřátý, vydřený, tak v trubce sedí OK a na hřídel bych to asi nesváděl, to by musela být koplá tak, že bys viděl jak vandruje kolo (a i tak tohle třeba dělalo TUNERovi na Zlatce pravé zadní a jezdilo to leta bez opravy). Co si vybavuju, tak to tam ale skočilo až po nějakém úderu palicí ne? To může být ten problém.
-> Tuner#2: , -> m8rinek: : takže to všichni vidíte na moji chybu nebo chybu v ložisku, ale náprava nic ? šišatý pouzdro pro ložisko na nápravě,šišatá hřídel nebo prostě něco na nápravě, pokud se mi to děje na obou nápravách lze vyloučit ? :-/
-> Tuner#2: : SKF vnitřní, vnější Čssr, mazilo Castrol LMX, lisováno na poloosu za vnitřní a do nápravy ze oba kroužky najednou....
-> Tuner#2: : SKF vnitřní, vnější Čssr, mazilo Castrol LMX, lisováno na poloosu za vnitřní a do nápravy ze oba kroužky najednou....
-> T: Nesouosý díry, ale proto je jedno ložisko naklápěcí, ale spíš bych to viděl na problém mezi klávesnicí a židlí...
Matice hřídele zadního kola M24x1.5 300-500Nm
Matice příruby hřídele kola M18x1.5 100-125Nm
Matice hřídele zadního kola M24x1.5 300-500Nm
Matice příruby hřídele kola M18x1.5 100-125Nm
-> T 25.06.13 15:27:28: Co to bylo za ložiska? jaké bylo mazivo? a lisoval jsi to za jaký kroužek? Vím že jsi nějak bojoval s tím, že to nechtělo dosednout a viselo to na malém ložisku, které se nechtělo posunout na správné místo v trubce kde je suvně volně. Zašel bych do speciálky, tam Tě odborník řekne čím to bylo, ale sázím na zborcenou klec vlivem špatné montáže. Pokud nemáš lis a nechceš vyndávat nápravu, tak si alespoň udělej přípravek ala minno. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: , -> m8rinek: : no momenťákem nee.....takže nový ložiska a momenťákem..... ?
nějaký možnosti, jako, že je křivá hřídel atd......to by byla blbá náhoda, když to jsou už obě strany, že ?
nějaký možnosti, jako, že je křivá hřídel atd......to by byla blbá náhoda, když to jsou už obě strany, že ?
-> Nwkt: tak tak...
-> T: utahoval jsi to na moment, nebo namoment?
-> T: utahoval jsi to na moment, nebo namoment?
-> T: žeš to přetáh
nemá někdo tušení, čím to může být ? pravá strana jsou obě ložiska KO po cca 200 km :-/ a levá strana je načatá.... :-O :-(
-> Eidy: : nojo to všechno je možný, když tomu moc nevěřim, že právě jak to tam nechtělo jít, tak jsem to dělal tolikrát, že si mylsím, že to bylo usazené....a jestli bude špatná i druhá strana, tak to už je blbá náhoda :-/
-> Eidy: vzdyt mel nejakej problém že tam neslo dolisovat ne? Taky bych řekl že bylo nějak stažený.
-> T: To je fakt divný. Napadá mě jedině, že ložiska nedošly na konec a stažením nábojů byly enormně axiálně namáhaný. Ale to je divný.
-> Eidy: : našel jsem doma ČSSR, tak jsme ho tam prdnul a dneska jsem to rozebral a ložisko je úplně v prdeli :-/ a vnitřní, když vezmu jen mezi prsty ještě v nápravě, tak s ním skoro neotočím :-( a nějak se mi nezdá ani druhá strana...kde jsem co zase posral :-/
-> T: Ajaj. A co je to za ložisko? Výrobce?
-> Eidy: : no něco hučelo :-/ :-D a mám sundaný buben a odpojenou poloosu a když s tím točím, tak tam chroupe v tom :-/
-> T: Matku náboje jsi zkoušel? Ještě sundej buben a nasaď kolo a protoč. To bude nějaká blbost. Ložiska takhle rychle neodejdou. Navíc hučí. Teda pokud je to přes výfuk slyšet.
-> minno: : až to zítra rozeberu, tak dam vědět
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: ale prosím ťa, čo by sa tým ložiskám malo za tých pár km stať? veď to máš novo zložené. To ložiská nebudú.
-> minno: : už jsem odpojil poloosy a točil jen s hřídelí a vypadá to zatím, že je(jsou) v prdeli ložiska :-/ to chroupe moc nehezky :-/
-> T: skontroluj dotiahnutie brzdového štíta. Po nahodení novo spravenej nápravy, ako tam bola farba, tak mi to tiež začalo občas klepať ako od brźd a nemohol som prísť na to, čo to je a bol to povolený štít. Ako tam bolo kopec farby, tak si to "sadlo" a uvoľnilo sa to.
-> matoo: : to bylo OK, momentátně to vypadá na ložisko...jdu na to kouknout :-/
-> T: imbusy na poloosy mas dobre dotiahnute? mne tie zvyknu robit takyto zvuk ale len po zime :)
minulý týden se mi za cesty ozvalo na nerovnostech občas klepnutí od pravého zadního kola, ale jak to bylo občas, tak jsem jel normál až domu a udělalo to jen párkrát a včera jsem s kolem párkrát zatočil a ono to dělalo i při rotaci kola...takový cvaknutí, jako by něco napružilo a cvaklo, něco jako pakna nebo tak něco,ale po sundání bubdu nikde nic nevidím a cvaknutí přichází nezávisle na čemkoliv v různých intervalech....má někdo nápad co by to mohlo být ? :-/
-> vhml: : já si to myslel
ale znáš mě, radši se zeptam...když si nejsem jistej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: jestli dokážeš vzít do ruky kolečko a synchron bez vyndání, tak jen tak dál :-D
-> vhml: : a tohle je na sundané převodovce předpokládám ?
jinak potvrzuji to řazení s kloubem je úplně jinde, krásnej fofr, ještě s předělanou kulisou je to bomba, moc si teď nedovedu řadit s originálem![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jinak potvrzuji to řazení s kloubem je úplně jinde, krásnej fofr, ještě s předělanou kulisou je to bomba, moc si teď nedovedu řadit s originálem
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
věčné to téma ten kloub na řadičce.Před pár dny-když auto ještě stálo na kolech,tak mi někdo říkal,že mám asi seklou kulisu,že mi jde řadit jen 3 a 4°....chvilku mi trvalo,než jsem mu vysvětlil,že tam jsou všechny kvalty,jen je musí umět najít,že to není řazení ve fáčku:-)
-> stepan: ve 140LS taky nerezonuje. Ale ta stovka je cela nejaka divna a kratka, pricka motoru tam nepasuje o pul diry.
Kazdopadne razeni s kloubem je bozi, o tom zadna. Drahy kratsi, presny, bez vůli a gumovatosti.
Kazdopadne razeni s kloubem je bozi, o tom zadna. Drahy kratsi, presny, bez vůli a gumovatosti.
-> vhml: Mně nerezonuje. A řazení je s tim fakt super, strašně se zkrátily dráhy řazení a rychlosti jsou na konkrétních místech, není potřeba je někde hledat. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: V bílym jsem našel jen tyč, s žádnejma kloubkama se tam nikdo moc neobtěžoval :D
-> T: nasadíš na kužel, zmáčkneš a otočís, musí výrazne brzdit ale musí jít snadno sundat, nesmí se ,,zadřít"
-> stepan: ve stovce ted mam jeden ( ve 140LS taky ) na řazení super. Ale ve stovce při brzdeni motorem při 3500 tisicich cela tyč pekelne rezonuje. Možná by to druhý kloub u kulisy elegantne vyresil aby to nebylo nasponovaný. Ale vyndávat to kvůli tomu asi nebudu.
-> stepan: ve stovce ted mam jeden ( ve 140LS taky ) na řazení super. Ale ve stovce při brzdeni motorem při 3500 tisicich cela tyč pekelne rezonuje. Možná by to druhý kloub u kulisy elegantne vyresil aby to nebylo nasponovaný. Ale vyndávat to kvůli tomu asi nebudu.
Doufám, že nezávadnej dotaz
Je rozdíl mezi feldím hřebenem a favo? Bud jako celek nebo vnitřnosti. A hlavně mě zajímá, jestli je rozdíl ve strmosti řízení![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Je rozdíl mezi feldím hřebenem a favo? Bud jako celek nebo vnitřnosti. A hlavně mě zajímá, jestli je rozdíl ve strmosti řízení
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan 29.05.13 20:28:46: Tak to potom joo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: A ten kloub u kulisy řekl bych přináší pozitivum, že se míň namáhá ta trubka a nebude praskat tak jako originál, ale to je jenom můj názor.
-> Antony: 2 klouby bez pouzdra nefungujou když jsou těsně u sebe, protože se to kříží, takhle to funguje uplně normálně.
-> stepan: Řešilo se to tu, že dva klouby bez pouzdra nefungují. Pak je otázka, jestli ti ten kloub u kulisy přináší nějaké pozitivum.
-> Antony: Jo, proč by to nefungovalo když jsou na krajích.
-> stepan: A s dvouma kloubama ti to funguje bez pouzdra? zajímavý.
-> Antony: Já je nemám, klouby mám sice dva, ale jeden vzadu a jeden těsně u kulisy.
Taky bych měl jeden dotaz, shodou okolností taky na táhlo, ale v eMku. Dávají se "bryle" k upravenému táhlu s jedním kloubem z řízení? Vím že se nesmí dát to plastové pouzdro, ale jak je to s brýlema . .
-> Eidy: : no chtěl jsme to zkusit,ale jestli je to takhle, tak se mi do toho nechce no :-D
-> vhml: : a jak to mam zjistit ? :-D
jinak mě to dělá ze 3 na 2 a z 2 na 3
-> vhml: : a jak to mam zjistit ? :-D
jinak mě to dělá ze 3 na 2 a z 2 na 3
-> T: zkoušels jak brzdí synhchrony? Já teď musel jeden měnit, zasekával se na kužely. Jde to pak na jednom kvaltu přes zuby nahoru i dolů
-> T: v táhle chybu nehledej. Jakmile hokejka zajede do správného výřezu, tak už jenom taháš/tlačíš a šaltrpákou můžeš kvrdlat do stran jak chceš a stejně už to neovlivníš.
-> Eidy: : tak to mi stačí,abych udělal to, co píše vhml
-> vhml: : pořád chroupe ta 2 a 3 a občas se mi povede, že to neudělá a já si myslím, že ji prostě nasměruju přesně díky té kosti místo táhla, tak jsem chtěl zkusit originál táhlo, jestli si to najde samo cestu bez chroupnutí![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml: : pořád chroupe ta 2 a 3 a občas se mi povede, že to neudělá a já si myslím, že ji prostě nasměruju přesně díky té kosti místo táhla, tak jsem chtěl zkusit originál táhlo, jestli si to najde samo cestu bez chroupnutí
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: není snažší se na to vysrat?
Co tě k tomu vede?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: Pokud ti nevadí říznout do kastle tak ano.
Musíš povolit převodovku od příčky, převodovku zvednout a protáhnout pod ní táhlo. Teda pokud tam nemáš přepážku na konci tunelu. Jakože asi máš.
Tak teď už budu jen tipovat - převodovku dolů i s příčkou a doufat, že to půjde kolem motoru.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Musíš povolit převodovku od příčky, převodovku zvednout a protáhnout pod ní táhlo. Teda pokud tam nemáš přepážku na konci tunelu. Jakože asi máš.
Tak teď už budu jen tipovat - převodovku dolů i s příčkou a doufat, že to půjde kolem motoru.
jedna technická.....vyndam táhlo řazení bez vyndání čehokoliv jinýho ?
erko s 5q a origo příčkou....
dík
erko s 5q a origo příčkou....
dík