![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> peter13789: no nech to citam akokolvek nerozumiem ti ani slovo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mám technickú otázku chlapci ...
našiel som doma kompletné čapy s maticami, podložkami aj koníkmi z užovky a tak ma napadá, či by sa mohla vyskytnúť nejaká komplikácia pri montáži do nových silentblokov do nových ramien, v prípade že nebude samozrejme tvrdé od pemita ...
našiel som doma kompletné čapy s maticami, podložkami aj koníkmi z užovky a tak ma napadá, či by sa mohla vyskytnúť nejaká komplikácia pri montáži do nových silentblokov do nových ramien, v prípade že nebude samozrejme tvrdé od pemita ...
-> m8rinek 23.01.13 22:05:40: podle mě menší
-> stepan: jj, ale tak Tebe už jsem ovlivnil, mohla by přijít nějaká hlava pomazaná :D.
-> m8rinek: No jasně, ale já myslel, že to co ho žene je stejný a lišej se ty hnaný, víš jak to myslim?
-> stepan: jinak, ser na převody za kolečkem... Máš dvě kolča s různym průměrem, to větší bude mít vždy větší obvodovou rychlost, takže pokud ti to kolčo má hnát náhon tachometru a potřebuješ ho zpomalit, tak použiješ kolečko menší...
-> m8rinek: potřebuješ digitacho) a hezky ocejchovat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: No jde, vzhledem k tomu, že jsem myslel, že se lišej ty větší, tak jsem napsal že potřebuješ větší. Když se teda lišej ty na hřídeli, tak potřebuješ menší.
-> stepan: ne ty jsou stejné, ale o to vůbec nejde :)))
-> m8rinek: Aha, tak já byl přesvědčenej, že se lišej ty větší kolečka směrem k náhonu.
-> stepan: liší se kolečko na SP...
Takže pokud dám kolečko větší, tak při stejných otáčkách kolečko, roztočím náhon tachometru ještě víc,,,,
Takže pokud dám kolečko větší, tak při stejných otáčkách kolečko, roztočím náhon tachometru ještě víc,,,,
-> m8rinek: Ale liší se to kolo, který je na náhonu, ne?
-> stepan: takže při stejnejch otáčkách budu tacho ještě víc roztáčet a bude mi ukazovat ještě víc? Nechceš si to ještě rozmyslet :))).
-> m8rinek: Pokud si to správně vybavuju tak potřebuješ větší.
Hele je tu dost chytrejch lidí... Tak poraďte...
Mám převodovku 4,22 a menší kola, takže mi tacho ukazuje víc, než reálně jedu, abych tuto chybu eliminoval, jaké použiju kolečko? Menší nebo větší?
Mám své řešení, jde mi jen o potvrzení. Díky
Mám převodovku 4,22 a menší kola, takže mi tacho ukazuje víc, než reálně jedu, abych tuto chybu eliminoval, jaké použiju kolečko? Menší nebo větší?
Mám své řešení, jde mi jen o potvrzení. Díky
-> T: No samozřejmě že se zařazenym kvaltem.
-> stepan: : tak ta nic nedělá,asi budu muset zkusit nějakej kvalt :-)
-> T: mrkev
-> Nwkt: : to vím,ale chtěl jsem se ujistit, že nevim jestli se přede mnou v tom někdo nerejpal....
-> havlik: : já bral jen za mrkev a nic a u mokrý jsem točil s poloosou, teda místo ní rukou a nic....asi by to chtělo taky správnej kvalt nebo neutrál, ne ? nevim nic
-> stepan: : a která je vstupní hřídel ?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> havlik: : já bral jen za mrkev a nic a u mokrý jsem točil s poloosou, teda místo ní rukou a nic....asi by to chtělo taky správnej kvalt nebo neutrál, ne ? nevim nic
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: : a která je vstupní hřídel ?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: A nebo můžeš točit vstupní hřídelí.
-> T 23.01.13 21:26:45: černý je 4,22, bílý 3,9
-> T: šroubovák :) nebo unašeč poloosy v diferáku
otázka amatéra jako vždy
jak otáčet diferákem na sundané převodovce, jak suchá, tak mokrá....
mam na mokré černé ozubené kolečko a na suché bílé a chci se jen ujistit jestli souhlasí převody....
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jak otáčet diferákem na sundané převodovce, jak suchá, tak mokrá....
mam na mokré černé ozubené kolečko a na suché bílé a chci se jen ujistit jestli souhlasí převody....
-> minno: : pochopil jsi správně ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: nikdy som od petiho nepocul viac nadavok ako pri povolovani tych matic
stastie ze v okoli neboli kyvkove poloosi lebo by som s nimi asi dostal po hlave ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> minno: ja som nikdy nelepil a par prevodoviek som urobil a drzia, utiahoil na moment a zaklepal
-> peti: fakt? dobre vedieť že aj na lepidlo na nerozoberateľný spoj existuje finta na rozobratie. Ono ale aj tak úplne dostatočne drží aj loctite na "rozoberateľný" spoj.
-> minno: noo mal stastie, spomenul si ze na navode bolo ze to ide po nahriati teplovzduskou a naozaj
-> peti: jo pomyslel som aj na molsa pri písaní príspevku, tiež to mal povolené pri prvej rozborke. A ty si to potom urval aj so závitom nie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: molso to zalepil loctitom na nerozberatelne spoje a potom ja som to mal povolovat, vravim mu, mas tam dajaky cudny tmel a vtedy si spomenul ze ich zalepil
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: aké 3 zo 4? Akože na dvoch prevodovkách celkovo? No je fakt, že sa tie matice zvyknú povoľovať, upozorňoval na to vždy aj nebohý petr s. Aj na mojej prvej 5q bola jedna matica povolená a dokonca až vykrútená z hriadele von tak, že kolečko šúchalo o víko. A nie som jediný. Terajšiu prevodovku (už tretí 5q
) som si robil sám a matice som dotiahol presne na moment a poriadne zaklepol a už to drží cez 30 tis. km a všetko v poriadku, nič sa nepovoľuje.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: : no jak píšu, já měl 3 ze 4 na povolení rukou, tak mě to zarazilo, tak se ptám pro jistotu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: na povolenie rukou určitie nie. Musí to byť dotiahnuté presne.
-> vhml: , -> m8rinek: : takže podle tabulky to neni zrovna na povolení rukou...?
-> vhml: a v mý převodovce byl nahnanej závit matice do hřídele tak, že to povolila až flexa...
-> T: viz. utahovací momenty.
Zaklepat je třeba důsledně, Loctite jim neuškodí.
Já v mým hybridu nemám zaklepnuto vůbec, jen na zeleným Loctitu, budu se modlit :-D
Zaklepat je třeba důsledně, Loctite jim neuškodí.
Já v mým hybridu nemám zaklepnuto vůbec, jen na zeleným Loctitu, budu se modlit :-D
jedna technická : jak moc se utahují po sundání víka 5Q ty dvě největší matky ?
proč se ptám...rozebral jsem dneska moji druhou převodovku v životě a tím pádem mam za sebou tyhle 4 matky a z toho byly 3 jen tak volně, nebejt rozklepnutý, tak už tam nejsou....
proč se ptám...rozebral jsem dneska moji druhou převodovku v životě a tím pádem mam za sebou tyhle 4 matky a z toho byly 3 jen tak volně, nebejt rozklepnutý, tak už tam nejsou....
-> vhml: Tieto moje su originaly. U druhovyroby som sa vsak stretol s tym, ze tie oka pre gumy byvaju nakrivo vovarene a potom tam tie gumy sedia uplne nahovno.
Nemůže bejt třeba nějaký druhovýrobní rameno, který bude kratší?
Takto to sadlo mne po skrátení jednej gumy v páre o 3 mm a dotiahnutí matice na doraz (pemit tvrdé gumy).
tiez som nezkracoval a vraj by sa ani nemali. Ale tak jazdi aj take aj take takze je to asi jedno.
-> Antony 20.01.13 13:31:24: ja som skrátil a sedí mi to tak, že aj tá vnútorná guma je stlačená približne rovnako ako u teba tá vonkajšia, čiže celkovo ešte o niečo viac zmačknuté ako u teba.....
Bude to asi záhada Z ako so všetkým u škodoviek.
Bude to asi záhada Z ako so všetkým u škodoviek.
-> Antony: Taky jsem nezkracoval a sedí...
ja taky nezkracoval..
Mám taky gumy od pemita, nic jsem nezkracoval, a sedí to pěkně
-> Tuner#2: no ale horné od pemita sú ináč robené ako horné sériové. A presne ako afro píše, spodné sú aj sériové dlhšie. A kdežto sériové spodné sa po dotiahnutí zmačknú tak akurát nakoľko je to mäkká guma, tie tvrdé sa vzhľadom na rovnakú dĺžku a vyššiu tvrdosť už tak moc zmačknuť nedajú a treba ich preto mierne skrátiť. Resp. zmačknúť sa dajú aj bez skrátenia, len potom už "pretekajú" z pod misiek.
-> Tuner#2: spodne gumy mas aj seriove dlhsie .. a ide prave o to, aby sa dotiahnutim viac natlacili medzi rameno a trubku ..
-> minno 20.01.13 10:52:14: A proč ty horní sednou bez úprav?