skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Tuner#2: zámer to podľa mňa nebol, spodné gumy od pemita sú rovnako dlhé ako sériové, čiže asi budú vyrobené podľa nich. Je ale fakt že bez skrátenia to moc dobre zmontovať nejde. Musím ale uznať, že tie tvrdé gumy sú do spodných ramien omnoho vhodnejšie ako sériové blato.
-> minno 19.01.13 15:33:22: Horní sedí bez zkracování, ale spodní jsou prostě delší a taky jsem je říznul. Leč na druhou stranu je otázka zda to nebyl záměr, aby se guma ve spodním rameni ještě víc stlačila a tím nabyla na tuhosti?
-> vhml: nemá to čomu vadiť - naopak, sedí to tak ako má.
-> minno: leč někdo tvrdil, že zkrátit jí je strasne spatne. Nevím proc, ale kdesi to tu bylo.
-> vhml: Tak ďakujem za tip, pokrátil som tie gumy od pemita na každej strane 1 kus z páru o cca 3 mm a už je to teraz super, sadlo to krásne, aj guma pevne stlačená, aj trubička rozopretá.
-> vhml: vidíš to, pokrátiť ich ma teda nenapadlo, to by mohlo byť fajn.
-> minno: sériové mi taky ,,vytekly". Gumy od pemita jsem trochu pokrátil.
Jedna otázočka do pléna: Ako silno doťahujete matice spodných ramien prednej nápravy (gumové uloženie)? Malo by sa to zrejme dotiahnúť až tak, aby sa tie vonkajšie misky opreli o rozperné trubičky. Už som pár ramien skladal, no vždy mi to vychádza tak, že keď dotiahnem maticu tak, aby bola miska na doraz na dotyk s rozpernou trubičkou, tak je to už až moc, gumy z ramena už začínajú "vytekať" z pod misek, čo určite aj radikálne potom zníži životnosť týchto gúm.
Ako silno to doťahujete vy? Mne to vychádza tak, že to nesmie byť dotiahnuté až na doraz, aby to bolo v poriadku, i keď rozperná trubička nie je úplne rozoprená. Rovnako sa mi to správalo pri sériových gumách, takisto aj pri tvrdých gumách od Pemita.
Ako silno to doťahujete vy? Mne to vychádza tak, že to nesmie byť dotiahnuté až na doraz, aby to bolo v poriadku, i keď rozperná trubička nie je úplne rozoprená. Rovnako sa mi to správalo pri sériových gumách, takisto aj pri tvrdých gumách od Pemita.
-> afro100: nemuzu, musel bych smazat kartu a pak bych si nemel po vecerech co prohlizet :D
-> Vojťas: su tu na teba zlí .. vzrus registraciu :D :D :D :D :D
-> afro100: a furt mi to nikdo nechce říct, beee ![150](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/150.gif)
![150](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/150.gif)
-> vhml: tak ale Vojtas pise furt o uzovke a furt narazam na jeho problem ...
-> afro100: vlečka to stovky je moc práce za málo muziky.
-> Vojťas: vsetci davaju vlecku
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Radar: tak to ne, na stovce to je jinak, mě jen zajímaly ty zkušenosti. Ale diky
To chlapi jezdite na serii nebo davate horni ulozeni?
To chlapi jezdite na serii nebo davate horni ulozeni?
-> Radar: jakože tvrdý silentbloky, běžně dostupný u Sixty a ve Speedpru? :-D
-> Vojťas: Na stovku, já osobně s tím vlastní zkušenosti nemám, ale můžu se ti zeptat na cenu a zkušenosti. Cena nebude nízká, nechával si je dělat na zakázku, říkám to předem.
-> Radar: ale na ake auto ? Vojtas to chce do uzovky ..
-> Radar: a mas s tim nejakou zkusenost? jaky to mas prinos?
-> Vojťas: Mám možnost mít tvrdé uložení převodovky na mokré poloosy;)
-> TechniX 16.01.13 19:24:19: Jezdím 20mm a nikdy jsem neměl problém i na špatných okreskách...
-> vhml: tak to teda koukám .. já slalomy a nebo okruhy vůbec nic takového nejezdím, čistě klasika normální ježdění venku s trochu drsnějším plynem
...
co se týče té 21 tak to mělo určení jako rovný asfalt, aspoň psáno na speedpro .. určitě to bude chtít i jinačí gumy stabilizátoru a pořádně vyztužený most .. takže to pro mě nebude to libové tady na nerovných cestách ...
jak se ti jevil rozdíl mezi 18 a 19 stabilizátorem ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
co se týče té 21 tak to mělo určení jako rovný asfalt, aspoň psáno na speedpro .. určitě to bude chtít i jinačí gumy stabilizátoru a pořádně vyztužený most .. takže to pro mě nebude to libové tady na nerovných cestách ...
jak se ti jevil rozdíl mezi 18 a 19 stabilizátorem ?
-> TechniX: hele zkousel jsem 16mm,18,21 i 23. Na bezny jezdeni mam ve stovce 21 a super. 23 mám ve 140LS na slalomy v unibalech
sakra práce hoši co jezdíte že to nestačí ? :D nebo je to tím že vyrábějí měkoty ..
Zatím jsem zhruba rozhodnut pro 18mm snad udělám dobře .. jinak nevíte někdo jestli ze speepro ty stabilizátory nejsou od pana Svozila ?
Zatím jsem zhruba rozhodnut pro 18mm snad udělám dobře .. jinak nevíte někdo jestli ze speepro ty stabilizátory nejsou od pana Svozila ?
-> afro100: Mam 20 a taky se mi to zdá málo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TechniX: to nebol fór :D :D
-> vhml: jdi někam s těmhla fórkama ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: nevim no, rikam nikde sem to nevidel tak se ptam :)
-> TechniX: 23mm :-)
-> Vojťas: podľa mňa by si si s tým moc nepomohol.
-> minno: no prave nevim jestli to nekdo zkousel nebo to fakt nema vyznam, hluk uz snad vetsi bejt nemuze ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: budu se bát jezdit s tou 16mm co tam byla
.. počítám že na Gardeso s kompresorem bude stabilizátor i na zadní nápravě
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas 15.01.13 16:50:50: a aký prínos od toho očakávaš? Na kyvke je prevodovka uložená dosť na pevno už v sérii kvôli koncepcii nápravy. S tvrdým uložením bude akurát v aute hukot jak sviňa a jazdné vlastností budú furt nahovno.
-> TechniX: to staci aj seria ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Dotaz ohledně přední nápravy, jaký zvolit přední stabilizátor ? 18 nebo 19 mm ?
Přední náprava ze škody 120L vyztužen dle dokumentace, negativní odklony (podložky 6mm), pružiny Kalmar 220mm, přední tlumiče LADA VAZ přitvrzené... samozřejmě že přijdou pod most podložky páskoviny 8 až 10mm .. ale teď babo raď jaký stabilizátor si vybrat a od koho ?
Jedná se o využití na pozemních komunikacích, žádný závodění.
Přední náprava ze škody 120L vyztužen dle dokumentace, negativní odklony (podložky 6mm), pružiny Kalmar 220mm, přední tlumiče LADA VAZ přitvrzené... samozřejmě že přijdou pod most podložky páskoviny 8 až 10mm .. ale teď babo raď jaký stabilizátor si vybrat a od koho ?
Jedná se o využití na pozemních komunikacích, žádný závodění.
-> Vojťas: masakr je silon :D .. zozen 4 puky a skus to, mohlo by to mat prinos aky hladas .. kedtak to zas vymenis ..
som tak tahal prevodovku von kvoli vylietanej hokejke, kt. nebola komatibilna s tiahlom radenia osadenom pukoblokmi 2x .. kdo sa boji, sere v sini ..
som tak tahal prevodovku von kvoli vylietanej hokejke, kt. nebola komatibilna s tiahlom radenia osadenom pukoblokmi 2x .. kdo sa boji, sere v sini ..
-> afro100: já mám nové v záloze, ale přijdou mi stejně měkký, tak se ptám, puk uz je fakt masakr asi :D
ono by mozno stacili nove te silenty .. inak by som skusil ist cestou puku ..
-> Vojťas: : jo aha, už to vidim, tak to jsou jediný, který jsem taky neviděl tvrdý :-D
-> T: sem je na kyvku nikdy nevidel, ale mam takovy pekny silentbloky z ulozeni tlumicu na masine
tak by to mozna z toho zkusil nejak vymodelovat, kazdopadne mam strach co to bude delat
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: : tak, to je ten důvod......možná, kdyby motor byl na silentu ze svisláku nebo na unibalu, tak možná, ale tohle je přesně, čeho bych se bál.....
-> Vojťas: : tvrdý silenbloky...
-> Vojťas: : tvrdý silenbloky...
Dá se nějak pritvrdit ulozeni prevodovky na mokry poloosy? nebo je to asi spis na skodu veci, respektive trvanlivost kastle ?
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: taky mám horní uložení plus i na příčce. I přes to že je tam origo silenblok dole + tvrdý na motoru, tak se to nahoře trhá z kastle.
-> m8rinek: : nějak se mi nelíbí uchycení s obou stran, když to bylo původně myšleno na jednu stranu...těžko popisovat, jak to myslim....
každopádně necham to jak je a možná navařim kus k původnímu držáku a prošroubuju s podlahou :-)
každopádně necham to jak je a možná navařim kus k původnímu držáku a prošroubuju s podlahou :-)
-> T: a to proč? Horní uložení jako doplněk ke spodnímu jezdily závoďáky běžně...
-> m8rinek: : po pravdě se mi tohle řešení líbí úplně nejmíň....buď horní nebo dolní uložení, ale oboje mi nepřijde moc dobrej nápad...
-> T: oboje...
-> afro100: : jasný, na to se ptám...je to záměnné ? to jsem potřeboval slyšet ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: daj si tam ten mezikus z mokreho 5q
-> m8rinek: : jen horní nebo oboje ?
no Eidy to tak má a jezdí a drží to
otázka dne je jiná
mam sice nový silenty,ale nějak nechtěj na tu převodovku, co mám
ten věnec mezi obalem a víkem převodovky je záměnný ?
no Eidy to tak má a jezdí a drží to
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
otázka dne je jiná
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)