Teoretickej dotaz:
pokud na horním rameni zkrátím vzdálenost os čepů kvůli větším "A" (jakoby kratší rameno), nebude se mi měnit sbíhavost při propružení?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Tuner#2: jj, pořád se člověk učí . .
-> Antony 02.01.13 20:21:29: JJ série je je do V a s 6mm budeš jen lehce do A. Já měl 0°45"
-> Eidy: Já žil celou dobu v domění, že se úpravama jen zvetšuje "A" a ne že se začíná z "V"
-> Antony: má pravdu, předsedo. Základ je kola do V.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik:
-> stepan:
-> Syny:
Ježíš, já jsem vůl. Teď už to bude v pohodě. Díky moc
-> stepan:
-> Syny:
Ježíš, já jsem vůl. Teď už to bude v pohodě. Díky moc
-> Antony: Jak pise Havlik - zaklad je do V. Udajne je pak klidnejsi volant a netaha to za ruce pri prejizdeni nerovnosti.
-> Antony: S 6mm podložek je cca 0° normální, taky mi to tak vychází.
-> Antony: základ je odklon do V
-> Eidy: Pokud jsem to na začátku dobře pochopil, základní nastavení je 1° +/- 0,5° da "A". Pokud teda uberu podložky, budu mít kola do "V" a to je špatně, ne? Na udělání technický mě to stačí, ale mám obavy, abych to samý neřešil u "ostrý" verze kde chci 2°do "A"
-> Antony: A jaký odklony na ni chceš dosáhnout? Pokud sériový, tak musíš podložky ubrat. Ale je divný, že to háže nulu. Každopádně pokud je to náprava jen na TK, tak bych se zaměřil na tu další.
-> MOLSO: Jedině tak.
Doufám že na druhý (upravený) nápravě to bude lepší. . .
Doufám že na druhý (upravený) nápravě to bude lepší. . .
-> Antony: asi zalezi aj od toho jak sa stretnu tolerancia na naprave ...
v zelenej mam 6mm podložiek a išlo to na 0.55°, v hnedej som daval tiež 6mm a nedostal som sa na viac ako 0.3° .... pružiny v oboch autach 220 mm ... inak si to vysvetlit neviem
v zelenej mam 6mm podložiek a išlo to na 0.55°, v hnedej som daval tiež 6mm a nedostal som sa na viac ako 0.3° .... pružiny v oboch autach 220 mm ... inak si to vysvetlit neviem
-> MOLSO: Ano, zatížení je nasimulované, ale excentrem se dostanu max. na těch 18minut do plusu, víc ani ránu.
-> Antony: takže je "nasimulované zaťaženie" a keď točíš excentrami nevieš nastaviť negatívny odklon ? zaujimave ...
-> MOLSO: Náprava je "na stole", nicméně vzepřená horní ranema 20tkou kulatinou vůčí nápravnici dle příručky. Tam je sice 18tka, ale dal jsem 20.
-> Antony: ta naprava je namontovana v aute zatazena vahou auta alebo len tak na stole ?
Dotaz. Právě se pokouším dát dokupy přední nápravu. Je to eMková, široká, určená jen na technickou, tudíš naprosto seriová. Mimo kozlíku, ramen a nápravnice je vše nové. Problem je v tom, že nemohu nastavit odklony. Pod kozlikama mám 6mm podložek (víc už bez úprav nedám, excentry zatím v "neutrálu"), ale odklony jsou naprosto na nule. Čím to může být? Anebo se na to vykašlat a soustředit se na další věci co jsou v pořádí. . .
-> minno: hej lozisko je rovnake akurat vnurony kruzok je iný kvoli tomu radiusu to je celý rozdiel
-> peti: jj, ale podľa toho čo som ponachádzal na nete, tak dnes je to v podstate to isté ložisko, či PLC 64-4 alebo 30206, akurát keď je v označení "-2" tak je to novšia verzia s rádiusom, čiže PLC 64-4-2, alebo 30206-2.
-> minno: v katolgu je chyba je to 100% PLC 64-4-2( chyba tam ta dvojka, zohnat sa daju v pohode) , oproti 30206 je rozdiel iba prave vtom väcsom radiuse, 30206 sa davali ako pises na 100-110 potom to zmenili lebo sa stavalo ze sa ten cap ulomil
-> peti: tak už som si to asi našiel, 30206 sú asi fakt ten starší typ na S100-110, PLC 64-4 budú na 105/120, akurát že dnes sa to už asi značí tak všelijako, ale už aspoň viem aké kúpiť.
-> peti: boh sa v tom vyzná, v katalógu sa uvádza len 1 typ ložiska a to od začiatku výroby 08/76 až do konca a označené je PLC 64-4 a keď si pozriem fotku skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../969-300304.jp
g tak na tom ložisku sú obidva tie označenia aj 30206 aj PLC 64-4-2.
-> minno: PLC 64-4-2, cize novsie tie pasuju ajkeby mas starsi otocnak, opacne nie 30206 nedas na novy otoc
A teraz ale babo raď, aké ložiská kúpiť![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: radius bolna obidvoch capoch ale na starsom mensi, a ked by si mal novsi typ a loziska bez radiusu to neposkladas na 100% ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Pochybuju že bys měl špatný, když sem o tom nevěděl, tak to se staršíma ložiskama vůbec nešlo sestavit.
Lozisko na tento 120kovy cap ma ist PLC 64-4 a ty tam mas asi potom 30206 co mala stovka
-> TTomas: no presne. Kedysi sa to tu riešilo a vtedy som zistil, že mám pravdepodobne na aute nesprávny typ ložísk (ale jazdí to), pravdepodobne tam ten rádius mám a ložiská mám bez rádiusu. Len sa mi nechce rozoberať to, aby som sa na to pozrel a potrebujem si kúpiť nové ložiská na výmenu. Skúsim pohľadať lepšiu fotku.
-> minno: Ted z hlavy nevim cislo, ale rozdil je v te konecne dosedaci plose. Budto je rovna (pravy uhel) nebo je tam radius. Podle fotky se to zda byt ten typ s radiusem, kterej teda logicky musi mit i to lozisko. Myslim, ze se to lamalo behem vyroby stovek. Posledni kusy uz jsem mel s tim radiusem.
Nevedel by mi prosím niekto presne identifikovať modelové vyhotovenie tohto otočňáku? Potrebujem vedieť aké presne ložiská k tomuto otočňáku patria.
foto1:
foto1:
-> Eidy: změření symetrie v mých podmínkách nebude přesný, uvidíme na druhý, ostrý, nápravě.
Edit: Pravopis voe![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
Edit: Pravopis voe
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> Antony: Chtělo by aspoň zjistit, jestli je to symetrický či nikoliv. Ale pochybuju, že by to byl úmysl konstruktérů. Když už, tak by to mělo být naopak, aby se s propružením zvětšoval záklon rejdové osy.
Měl bych jeden dotaz. Na funkci (rostlináře) to nebude mít asi vliv, ale zjistil jsem na svojí nově postaveny přední nápravě, že se mi rozchází naměřená vzdálenost mezi jednotlivými konci čepů spodních ramen. U mostu 370mm, u podlahy 365 mm. Je to konstrukční záměr, nebo mám něco špatně?
-> Bery: : ![154](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
![154](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
-> T: zkus to namazat,přestane to:-)nebo nebrzdi))
no mě to nebrzdí "líp", ale pokud si nedam pozor při prvních pár probrždění, tak je to jako když poprvé zabrzdíte levou nohou, jen se nesekne celé auto,ale jen zadek :-/ ale teda neřešit no když nikdo neví co s tim :-/
když u sériovýho auta chytí kotouče lišku,tak to je takový krátký moment,kdy to auto aspoň chvilku pořádně brzdí.jak říkal jeden místní závodník))
-> T: Passat mi to dělá taky. Buď v klidu.
-> Syny:
Jo, to máš pravdu, mě to taky nebrzdí celou plochou, ale cca 3/4. A to jsem ještě v poslední době brzdil z větších rychlostí ručkou (samozřejmě rozumně), aby se ty zadky trochu probrzdily... Dokonce se mi povedlo srovnat jejich zkroucenost.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jo, to máš pravdu, mě to taky nebrzdí celou plochou, ale cca 3/4. A to jsem ještě v poslední době brzdil z větších rychlostí ručkou (samozřejmě rozumně), aby se ty zadky trochu probrzdily... Dokonce se mi povedlo srovnat jejich zkroucenost.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TTomas:
Tak na Toledu i u Vectry se dělá zoubek jako kráva vždycky na předních a vzadu je neznatelnej.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> palinator: Taky moznost. "Brzdna" zivotnost je mozna mensi u prednich kotoucu, ale shnijou prave driv ty zadni (alespon co jsem mel tu moznost pozorovat na kamaradovo aute a i jinych) :) Ten zadni sice nesjel na minimum, ale proste mu shnili... Zacalo mu to brzdit mensi a mensi plochou, az brzdil jen malinkym prouzkem. Ale mozna to bude kombinace obou veci co jsme tu napsali - kdo vi :)
-> palinator: Na octavce mi teda vychazeji 2 sady zadnich brzd oproti jedne predni:D
-> Syny:
Já bych teda spíš řek, že je to tím, že vpředu je daleko větší brzdná síla, než vzadu. S tím souvisí špinění od desek, protože se obrušujou zkrátka víc... a i životnost předních kotoučů je daleko nižší, než zadních. Když jsou kotouče pořád "leštěné", tak nemají takovou tendenci podléhat hloubkové korozi, než když je povrch hodně porézní.
Já bych teda spíš řek, že je to tím, že vpředu je daleko větší brzdná síla, než vzadu. S tím souvisí špinění od desek, protože se obrušujou zkrátka víc... a i životnost předních kotoučů je daleko nižší, než zadních. Když jsou kotouče pořád "leštěné", tak nemají takovou tendenci podléhat hloubkové korozi, než když je povrch hodně porézní.
-> palinator: No ono zadni kotouce vseobecne vic "hnijou". Asi je to tim, ze zadni kola nezataci a jsou vzadu :D Kolikrat jsem na aute pozoroval, ze mam u zadnich kol zajeteleny spinavy cely kola a vepredu ne (cisty stredy kol). Asi je to tim, ze proste predni kola vedes porad po smeru zataceni a necaka na ne bordel - mozna proto jsou ty zadni kotouce vic "sprchovany" bordelem a v zime i soli a maj tendenci vic hnit nez predni... To samy defakto je u bubnu s tim, ze tam se dovnitr ta voda nedostane tak snadno, ale nedelam si iluze, ze se tam nedostane vubec, kdyz kolikrat za deste (nebo proste mokry ulice) vidim ty oblaka vody zamnou... Ale to je ciste jen moje nicim nepodlozena teorie. Jak rikam, nikdy jsem to moc nestudoval a proste to vnimam jako fakt :)
-> Syny:
Povrzuju, taky mi Toledo brzdí při prvním zabrždění daleko, daleko líp, než později. Ovšem vzadu mi tuto vlastnost kotouče berou k dokonalosti, neboť vysloveně vyhnívaj.
Povrzuju, taky mi Toledo brzdí při prvním zabrždění daleko, daleko líp, než později. Ovšem vzadu mi tuto vlastnost kotouče berou k dokonalosti, neboť vysloveně vyhnívaj.
-> T: Az na nej prijdes, dej vedet :) Jinak tedy nevim jestli se mi deje presne to co tobe, ale kdyz jedu se "studenym" autem, tak minimalne 3 prvni zabrzdeni jsou ostry a je citit i ze dost brzdi ten zadek (ze se nezapichne predek do zeme ale auto, klesne tak jakoby odzadu). Ze by se mi utrhnul to ne (mozna taky diky regulatoru tlaku nebo sirokejm gumam), ale urcite auto jako takovy brzdi mnohem vic nez po cca 3 zabrzdenich. V lete jsem to moc nepozoroval, spis po desti a nebo vlhku, takze z toho jsem usoudil taky, ze to bude nejspis mirnou liskou, ktera je hrubsi a nez se osoupe, tak auto parkrat zabrzdi o neco lip.
A nebo je to tim, ze jak je venku zima, tak je celej mechanismus bubnu zatuhlej a pakny neodskoci tak daleko jako v lete, takze zadek zabere o neco driv a s vetsi razanci, nez kdyz musely pakny urazit o neco vetsi cestu a mezitim uz zacal brzdit predek. Nevim, to mi ted jen tak napadlo... Nikdy jsem to vic nezkoumal a spis to bral jako vlastnost, stejne jako ze jde prevodovka ztuha a vsechno v aute vrze :)
A nebo je to tim, ze jak je venku zima, tak je celej mechanismus bubnu zatuhlej a pakny neodskoci tak daleko jako v lete, takze zadek zabere o neco driv a s vetsi razanci, nez kdyz musely pakny urazit o neco vetsi cestu a mezitim uz zacal brzdit predek. Nevim, to mi ted jen tak napadlo... Nikdy jsem to vic nezkoumal a spis to bral jako vlastnost, stejne jako ze jde prevodovka ztuha a vsechno v aute vrze :)
no moc v klidu nejsem, že mě to zajímá, že je to dost nepříjemný, když potřebuješ víc zabrzdit ještě před zahřátím a blokne se ti zadek :-( jinak před tim to bylo stejné auto, jen bez 16v a nikdy se to nestalo a tohle to začlo dělat až letos
takže řešení asi neni ?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
takže řešení asi neni ?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2: Presne tuhle teorii mam i ja... Neb me nic jineho ani nenapada. Jinak me to dela auto taky, takze -> T: bud v klidu :)