skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> T 17.12.12 17:28:40: To mě dělá Fávo taky, hlavně když je rozdílná teplota hodně. Dle mě vysvětlení jednoduché a to kondenzace, chytne to malinko lišku a proto prvních pár zabrždění to brzdí jako blázen (blokuje zadek i na mokru na křižovatce) ale stačí jedno/dvě větší zabrždění z větší rychlosti a je to OK po celou dobu jízdy.
-> T: nám se na Fku kolo jednou úplně zablokovalo v zimě. Ale už netuším čím to bylo.
opel astra F 1,6 16v s bubnama vzadu....auto je po noci studený a zadek brzdí jak ďas,až do zaseknutí ( zkoušel jsem na sněhu, ťuknul jsem na pedál a šel jsem bokem jako po rukávu ) zajedu pár km a vše je v pohodě....napadá někoho, co by to mohlo být ?
-> vhml: :
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> T: stejně jako v motoru dle nálady :-D Občas po roce, občas po dvou. S těma pár kilometrama na slalomu je to beztak jedno. Dokud tam je něco mastnýho, tak to pojede...
-> Tuner#2: : nene v pohodě, já už jsem si olej vybral tady po pročtení pár témat,ale tady se to nějak rozjelo, tak proč se nezeptat na rady zkušených ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bery: 300 ostrých km... To je s tím naším domácím ježděním tak po sezóně. A to se docela dá... ;-)
-> Tuner#2: je to po cca 300 ostrých km,ale co já najezdim.Letošní fiasko s 0km mluví za vše.Uvidíme za rok.
ono neco šupinek se v tom nazbírá,protože ty kvalty tam člověk cpe pod tlakem.kdybych měl civilnější přístup k ježdění,tak bych nějaký častý vylejvání/nalejvání pustil z hlavy.Magnet to v klidu pochytá
ono neco šupinek se v tom nazbírá,protože ty kvalty tam člověk cpe pod tlakem.kdybych měl civilnější přístup k ježdění,tak bych nějaký častý vylejvání/nalejvání pustil z hlavy.Magnet to v klidu pochytá
-> T: Na druhou stranu má pravdu i Bery, ale ono závodní ostré nasazení na RZ je přece jen o něčem jiném než "naše" využití auta.
-> T 15.12.12 16:46:20: Hele zas tak moc to neprožívej, moje špajzka už jezdí od roku 2005, bude mít 30tkm + a olej pořád původní PP90tka čistě na léto. Dneska bych už taky dával nějakou s větším rozsahem, aby to řadilo i v zimě, která na podzim v Mostě či Běšinách už bývá. Ale to je stejně "problém" prvních 10km a pak už to funguje normálně.
-> vhml: : to nezní tak špatně
-> vhml: : a Tvůj interval výměny ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: : a Tvůj interval výměny ?
-> T: jak sixta,tak v kalmaru mi doporučovali po cca 200-300km vyměnit-ne vše-nechám olej pár týdnů odležet aby se usadil ten kovový prach,cca 1,5litru použiju a doleju novým.
-> vhml: řadí to normálně,bez problémů...když to jelito,co řídí nezmatkuje,tak no problem))
-> vhml: řadí to normálně,bez problémů...když to jelito,co řídí nezmatkuje,tak no problem))
-> T: jop
-> Bery: : OK, tak TAF-X je pryč ze hry....
-> vhml: : ty jezdíš Mogul syntrans 75w90 ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> vhml: : ty jezdíš Mogul syntrans 75w90 ?
-> Bery: to ti s TAF-X řadí? Četl jsem nejaky pojednání že škodovácká převodovka snese jen čistý GL-4 a všechno navíc je špatně. Proto tam leju ten Mogul, protože něco jinýho v čistý GL-4 je problém
-> T: Taf-X - olej na věky? měním po 200-300km:-))
-> vhml: : a nebo ještě jsem koukal na tohle : maziva.heureka.cz/castrol
-taf-x-75w-90/specifikace
-> vhml: : www.oleje.cz/p/mogul-synt
rans-75w-90-1-l--2112 tohle ?
změnu taky nečekam,ale když už se tadyta převodovka tváří dobře a je vyčištěná a olej na věky, tak jsem jí chtěl dopřát něco lepšího...takže v podstatě jakákoliv syntetika 75w90 ?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
změnu taky nečekam,ale když už se tadyta převodovka tváří dobře a je vyčištěná a olej na věky, tak jsem jí chtěl dopřát něco lepšího...takže v podstatě jakákoliv syntetika 75w90 ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: 75W90 od mogulu jezdim. Nejakou zmenu jsem nepoznal. Addinol taky dela 75W90 v čistý GL4
-> Karel.: kratšie trubičky nevadia, jazdí tak 95% ľudí okrem Matthessa z TW![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: díky moc
-> Eidy: : a jéje, moje chyba
no dočetl jsem se něco o převodových olejích a vyšel mi 75W 90 a volba mi padla na mogul, tak jsem se ptal jestli někdo jezdí tohle![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no dočetl jsem se něco o převodových olejích a vyšel mi 75W 90 a volba mi padla na mogul, tak jsem se ptal jestli někdo jezdí tohle
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Ptáš se na disky nebo žárovky nebo rozvody?
-> Syny: U vlečky pokud si dobře pamatuju ty trubičky nejsou uvnitř příložek jako u kyvky.
-> Karel.: Pokud nevybehne z ty prilozky, tak bych ji tam v klidu dal...
Jinak: skoda-virt.cz/cz/.../1527 08-t-2-vs-vetev?gotopost=3 ... (projed si to pred i po tom mem prispevku a nazor si udelej sam) ;)
Jinak: skoda-virt.cz/cz/.../1527 08-t-2-vs-vetev?gotopost=3 ... (projed si to pred i po tom mem prispevku a nazor si udelej sam) ;)
-> Karel.: Právě že půlka lidí má jeden názor a půlka opačnej. Můj názor je, že je to jedno a klidně bych to tam dal.
-> stepan: provokace? Nevím kolikrát se to řešilo, nemám čas tu pročítat téma (ač vyhledávání používám), takže by mě stačila odpověď je to tu na té a té straně, nebo ANO či NE, složitý pro tebe?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Karel.: To je provokace? To už se tu řešilo mockrát a pokaždý to končí hádkou.
chtěl bych se zeptat jak moc vadí, když ty rozpěrný trubky mezi šikmým a podélným ramenem jsou kratší? Měl jsem kyvkový a fikl jsem je o něco víc, takže tam lehce lítají, je tam fuk cca necelj 1cm, díky
tohle jsem si po přečtení pár témat tady našel...má někdo zkušenost? www.autokelly.cz/
-> afro100: : já to nemohl najít
a to jsem ostatní našel....díky moc ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: : nee, velikej O kroužek...asi bych ho nějak změřil,ale chtěl bych katalogový rozměr, tak jako u ostatních Ok kroužků....
-> afro100: odpoviem si sam, neni :D
-> T: není tam tak nahodou papierove tesnenie pod tymi deklami ?
nemá někdo rozměr O kroužků na vlečkovou převodovku ( kolem 13cm průměr ) na ty postranní víka kde jsou gufera pro poloosy ?rád bych katalogový rozměr, ale v katalogu to nemohu najít...
možná to bylo 800-nevim...dávali jsme ještě 2 lamely do diferáku a nevim jestli jsem je platil...každopádně jsem v převodovce za tolik,že ty víka už byla jen kapka v moři.Horší to s nima rozhodně nebude.
jenže podle toho jak to vypadá s rally to vyzkoušim na jaře někde na polní cestě za barákem a ne na závodech.
jenže podle toho jak to vypadá s rally to vyzkoušim na jaře někde na polní cestě za barákem a ne na závodech.
-> Bery: za 2000 se na to můžu směle vysrat :-)
Budu nad tím dumat zas až bude převodovka venku, teď se do toho srát nebudu :-)
Budu nad tím dumat zas až bude převodovka venku, teď se do toho srát nebudu :-)
-> vhml: kolem 1000-1100/kus myslim...už si přesně nevzpomínám,ale když se propočítávám tím,co jsem bral vychází to na těch 1100...jestli jsem si nepopletl celkovou částku ovšem:-)
-> Bery: co za ty víka chtel?
-> T: měl jsem na molčanovce díry 10,12,14...na tlumičích 10 a na ramenou 12...nekde to sedlo,někde jsem dovrtával
-> stepan: : no to by mělo tak být no....moje podélný nemají ani 14 a vypadají ty díry jako by je někdo nevrtal,ale okusoval....
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> stepan: jo
-> T: Tak sem přeměřil moje, a ty maj všechny díry přesně 14mm, ty jsou tušim od Kuby Řemena, viď -> m8rinek: ?
-> m8rinek: : náprava je od radkap a to by měl být molčan a držáky od Qwaka, což by měl taky být molčan jestli se nepletu...
-> T: vyrobce?
-> stepan: : na podélných ramenech malý díry a na vnitřní držáky jsou každej trošku jinej
to se dá všechno, jen to trošku přijde člověku líto za ty peníze...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
to se dá všechno, jen to trošku přijde člověku líto za ty peníze...
-> T: Co se nepovedlo, máš blbý držáky?
-> stepan: : no jen blbá otázka pro jistotu....nějak se to někomu teda v tom případě při výrobě nepovedlo ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: Jasně, když je tam stejnej silentblok, tak i stejnej šroub.