skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 4901 až 4950) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
18:19:54
25.01.2011
afro100
-> T: Osmičky su zle ... originaly maju hlavu na 14 kluc myslim ale telo je 10
18:19:15
25.01.2011
afro100
-> 105: T jako tuner no :D
18:18:59
25.01.2011
-> 105: : když mně se líbí 40 3
18:18:36
25.01.2011
tak bych tu mněl ještě pár věcí.....

dneska jsem vyzvedl šrouby na spodní kozlíky 10.9 v pozinku a je to u nás z největší firmy na spojovací materiál....tak snad v pořádku 8

jo a chtěl jsem podle toho,co tam bylo a to byly šrouby 8 131 a objednány jsem měl 10, nevim teda jak se to povedlo,ale 10 je správně ne? myslim průměr....a jestli jo, tak sjem tam měl před tím 8 8
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 25.01.2011 18:18:36
18:18:00
25.01.2011
105
zas tam dal imbusy 3
18:16:16
25.01.2011
-> suri: : stalo se a na dolejšek horního kozlíku sjem koupil 8x25 a je to takhle.....nahoře pérovka a dole podložka + pérovka....může být? :-)



jinak se mi povedlo si pohrát s podložkama pod kozlíky a povedlo se mi udělat na jedné straně 6 mm a na druhé 5,5 mm....to neni takový rozdíl, to snad už bude OK,ne? 8
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 25.01.2011 18:16:16
19:03:22
24.01.2011
suri
-> T: obyčajný šroub stačí ale z driekom nie zo závitom po celom , 55 bude akurát , hlavne aby si to neoprel o koniec kde nie je závit a nezlomil
19:02:28
24.01.2011
-> afro100: . imbus je mi jasnej 4šlo mi o ty délky 4



-> suri: : podložky 6mm, takže asi 55 a nebo radši 60mm nic nezkazí a obyčejný šroub teda s tělem stačí? 4 nevim proč tam jsou dva šrouby a každý o jiné délce 8 to bych asi ani já nedokázal 3
18:23:24
24.01.2011
suri
-> T: origo je tam M8x50 z 12 hlavou , 8,8 pevnosť a driek , stačí tam dať také inbusy alebo šesťhrany , dlžku primeranú podľa toho koľko podložiek dávaš
18:21:40
24.01.2011
to je ten kratší pro představu....8
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 24.01.2011 18:21:40
18:21:32
24.01.2011
afro100
-> T: niekto pred tebou to robil blbo, pretoze v serii nie su imbusove sroby ;)
upraveno 1x, naposled 24.01.2011 18:21:38
18:20:52
24.01.2011
a tohle je proč? jeden je delší než druhý a stejně to je na druhé straně.....schválně a nebo někado přede mnou to udělal blbě? a pevnost teda těchto šroubů stačí 8.8? když na spodek se říkalo 10.9 a tomhle nic....
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 24.01.2011 18:20:52
18:18:52
24.01.2011
nemůžu dát druhé pojistné kroužky 8 dvě hodiny ve svěráku a nic......nějaké jiné nápady od těch , kteří už mají tvrdé uložení od Pemita?
12:23:10
24.01.2011
Jozka
-> Minik03: To jsem taky (skoro) dělal, ale jak stárnu, přestává mě bavit odvrtávat, pro originální šrouby taky už nejde jen tak jednoduše zaskočit do mototechny.. sem tam už ten momenťák do ruky i vezmu.3

Jinak se mi vybavuje, že pro kadmiovaný spoje má být ten moment snad o 30% menší proti nominálu - skrzevá ten součinitel.. Ale nerez nevím, tak ho utahuju standartně.. Bejt v Praze, skočím o tom dát řeč s profesorem Novákem..
12:15:06
24.01.2011
Minik03
-> Jozka: myslím, že většina lidí to prostě udělá na krev, součinitel nesoučinitel 1
11:21:42
24.01.2011
Jozka
Když jste se tu tak rozšoupli, tak byste ještě mohli probrat, jak je to s utahovacími momenty při rozdílných součinitelích tření u šroubů černěných, zinkovaných a kadmiovaných.. O nerezu nemluvě..4.
21:24:23
23.01.2011
peti
-> Pavel P..: do zveraku zapriet kozlik akonec zapu dotihanut aby vyliezol von poistny kruzok, srobovakom ho posunut a je to
21:23:15
23.01.2011
suri
-> Pavel P..: to si robíš srandu? čo tak prejsť o stránku nižšie?
21:22:16
23.01.2011
Pavel P..
Ať nezakládám nové téma... jak mám dostat ven ty pojistný kroužky kterýma jsou zajištěný kozlíky na čepech horních i spodních ramen? Kozlíky i čepy bych nerad zničil.8
upraveno 2x, naposled 23.01.2011 21:23:02
12:08:44
22.01.2011
-> Fén: : to já kolikrát i delší 4 3
17:58:22
21.01.2011
Fén
-> T: Občas mám delší vedení. :o)
17:24:23
21.01.2011
-> Fén: : to jsem si myslel.... 4 o ten zinek šlo :-)



-> Krupp: . aha, takže tento šroub se můžu jen domnívat, že je v pořádku a nezinkoval ho jen tak někdo nějak?
17:20:15
21.01.2011
Krupp
Nechapu jednu vec, to se vam nekdy urval spravne utazeny sroub? Mam za to ze na aute bude spousta slabsich mist nez sroubove spojeni ktere imho bude dost predimenzovany.
17:13:35
21.01.2011
Krupp
Asi takhle.. pokud je to zarove zinkovani ponorem tak by ten sroub mel mit nejaky certifikat o tom ze teplota zinkovani a doba lazne nema vliv na jeho materialove vlastnosti.. muze se tam cokoliv teplem zmenit a neni zarucene ze by nemohlo dojit k lomu.. pochybuju ze nejaky sroubek ze zelezarstvi takovy atest ma.

pokud chces neco ke studiu www.portlandbolt.com/faqs /galvanizing-high-strength -bolts necetl jsem to cele ale v podstate to je to co rikam. Sice jsem odkaz ted vygooglil, nicmene v robote taktez nepouzivame zinkovane 10.9 a vyssi, protoze tam na tom celkem zalezi (napriklad jerab 3000t, srouby M36 nic nenormalniho)
17:01:27
21.01.2011
Fén
-> T: 10K je starší znažka pro 10.9
16:43:58
21.01.2011
byla tu řeč o nezinkovaných 10,9.....kdo mi vysvětlí tohle? 8

trošku jsem to máznul...ale je tam 10K
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 21.01.2011 16:43:58
13:56:36
21.01.2011
ZdenoR
-> suri: Taky to bylo myšleno jako fór.
12:13:46
21.01.2011
suri
-> ZdenoR: 270 potrebuje tiež nahriať a ešte nikdy som nevidel žiadnu skrutku čo by potrebovala lepšie zaistenie , to rovno zavariť
21:10:09
20.01.2011
ZdenoR
-> suri: vim že 6ka je původně na vymezování ložisek, jde o to že povolí až po ohřáti na 120-180C podle typu



270ka rozebrat jde jenom má větší pevnost než 243
21:03:18
20.01.2011
suri
-> ZdenoR: žiadny loctite 6xx na závity nepatrí



243 alebo 270 ale 270 nerozoberie iba po ohriatí
20:58:22
20.01.2011
ZdenoR
a když dáš loctite 6xx rozebereš to jedině autogenem 1
20:54:52
20.01.2011
vhml
Kombinace samojistící matice - pérovka - loctite je už ale hodně úchylná :-D
20:52:04
20.01.2011
ZdenoR
Osobně používám pérovky a samojistné matice zároven. Podle toho jak to má držet ještě loctite nebo grafitku.
17:13:09
20.01.2011
tak a nakoupeno....částečně 40 konečně mam i nové podložky na uchycení nápravy a těch 6 vpravo je na stabík a zvoleny jsou podložky + pérovky a mam objednané šrouby o pevnosti 10,9 a jestli jsem pána pochopil dobře, tak to pozink bude,ale né imbus,ale šestihran....jestli jsem dobře pochopil 8 3
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od T vložen 20.01.2011 17:13:09
17:01:06
20.01.2011
afro100
Davam vsade normalne, ked si chcem byt isty ze sa nepovoli este tak este na zavitove lepidlo, zatial som problem nemal ... dotahujem to tak nejak pokial to ide ... sice obcas clovek dajaky srob utrhne ale zo stratami sa pocita 40
upraveno 1x, naposled 20.01.2011 17:01:15
16:58:00
20.01.2011
Eidy
-> vhml: To ano.

-> AlBugni: zajímavá informace. Uložím do paměti. Teď jsem koukal na šrouby, co tu v garáži mám a skutečne jsou to 70.
15:50:10
20.01.2011
vhml
-> Eidy: ale to nic nemění na tom, že normální šroub s pérovkou povolím klíčem a zbytek vytočím rukou, kdežto samojistící musím celou klíčem.
15:48:25
20.01.2011
AlBugni
a nerezova skrutka je drahsia oproti normalnej 3-4krat, a nema taku pevnost, normalna nerezova A2-70 ma pevnost v tahu 700N/mm, oproti skrutke 10.9 ktora ma 1000, potom je nerez A2-80, ta ma 800, co je pevnost 8.8cky
upraveno 2x, naposled 20.01.2011 15:52:55
15:37:48
20.01.2011
minno
-> Eidy: :)) nerez skrutky kúpiť málokde.
15:33:14
20.01.2011
Eidy
-> vhml: Když dáš všechno nerezový, není problém 4 Panáček nesmí šetřit.
15:30:08
20.01.2011
vhml
Všechny samojistící matice jsem vyházel. Jsou super pokud to chceš namontovat a už nikdy nesundat, ale dostavat samojistici matici z orezlyho sroubu, to bys vykvet. Takže za mě pérovky.
15:26:34
20.01.2011
-> Eidy: : aha, to je zajímavý, zeptám se na ně asi,ale asi sáhnu spíše po jedné z těchto variant 4
15:25:28
20.01.2011
no tak 1:1, to mi moc nepomáhá zatím 3







-> minno: . ale momenťák nemam 8



-> Eidy: : no u nás mají spousty věcí ,ale takhle mi to nic neříká 10 takže to jim těžko popíšu 8
15:23:02
20.01.2011
Eidy
-> T: Já osobně pérovkám nikdy nevěřil čili u mě vítězí velká podložka, samojistící matice se silonem a třeba ještě lepidlo.

Jinak kdybys sehnal dvoudílný podložky (těžko to posat), tak je ber, fungujou úžasně.



Edit: tohle je ta podložka www.fabory.cz/cs/.../3795 3030001.html Dělal jsem s tím jen jednou, ale fungujou fakt dobře.



Edit2: Snažím se utahovat to asi tak čtvrt otočky před utržením 40
upraveno 3x, naposled 20.01.2011 15:26:29
15:14:42
20.01.2011
minno
-> T: pérovka a dotiahnúť na predpísaný moment.
15:13:20
20.01.2011
-> minno: : zaskočím do místní "šroubkárny" a uvidím 40







a ještě jedna rychlá.....schválně jak dopadne tato anketa 3 samojistící(s tim plastem, či čim) nebo klasika pérovka?
22:04:13
19.01.2011
minno
-> T: na spodné kozlíky má ísť oficiálne 10,9, ale nič nepokazíš aj keď tam dáš 8,8, má to tak veľa ľuďí, ja tiež, a no problemo.
18:55:38
19.01.2011
OK, tak to má vypadat 40 skoro všichni se domluví na jednom a to se mi líbí já děkuji 40 156 3
18:27:32
19.01.2011
AlBugni
-> suri: ok ok, ja len tak na okraj 4
18:24:30
19.01.2011
suri
-> AlBugni: v dnešnej dobe samoistiacich matíc , matíc z podložkou , vejároviek a podobných vecí je to zbytočné , po šroub sa pérovka aj tak nedáva ale medzi nápravnicu a maticu a tam sa zahryzne
Extreme Tyres