-> afro100: jasne, diky, koukam na obrazek ale radsi se zeptam :)
zajimavy ze na stk mi akorat rikali ze rucka nejak divne bere vzadu :-D ze to s tim pak hazi...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Vojťas: na geometriu nemusis, v pozdlznom ramene je uchytena kocka (medzi dvomi srobmi, ktore spajaju nohavicu s pozdlznym) a s tou pokial nebudes hybat, tak sa logicky ani nebude menit geometria, ani s nou na to aby si to vytiahol hybat nemusis
-> afro100: budu muset na geometrii zejo, nebo to zustane? nevim jak je to presne chycene, alke teda zajimavy :D oj to bude akce.
-> Vojťas: nz, musis to odpojit od pozdlzneho, inak to nevytiahnes z prevodovky
-> afro100: jako ze celou polonapravu z auta oddelam? nebo to od podelnyho nemusim odpojovat? jinak diky za popis!
-> Vojťas: bolo by dobre mat aj gufera, vnutorne je 38 x 56 x 12, vonkajsie je ako u remenice kluky, teda 42 x 56 x 7. Potom tam je este tesniaci O-kruzok v domceku ale ten som pouzival aj starsi, ked bol v pohode. Problem vymenit to nie je, je to otazka tak na jednu, dve hodiny. Akurat asi budes musiet vypustit aj olej z prevodovky a daco potecie aj z nohavice ked ju nahnes. Ked uz mas vypustene, povolis bubon, koleso, das na zdvihak, koleso dole, brzdovy stit dole, povolit polnapravu v ramene, povolit 6 srobov u prevodovky, vytiahnes a mas vybrane ... poloos vyberies napr. tak,ze matku nasrobujes tak aby korunka bola dnu a matka zarovno zaciatkom zavita a klepnes o zem. Treba si pozriet ako daleko je nakruzok, porovnat s povodnou poloosou a pripadne ho prelisovat, alebo ak je ten rozdiel maly tak podlozky pod bubon. Pokial budes menit lozisko, tak ho musis nalisovat na tu druhu poloos, teda, najprv strcis poloos do nohavice az potom lisovat, ja som to robil vo velkom zveraku medzi drievkami, v podstate to lozisko nema velke presadenie, takze to ide v pohode. Potom ked mas tak to zas cele poskladas, najprv k prevodovke, dotiahnut prirubu, ale nervi ju moc, inak sa to poprehyba a bude chcat olej (pokial tam nebudes davat tmel), potom ju zmontujes s ramenom, nasadis brzdy atd atd ... co sa tyka zabrusovania bubna, zatial som mal asi stastie na dobre kusy, ze mi hocaky bubon pasoval, takze som to este nerobil, mozno nebude treba ani u teba. Len musis dodrzat vole, teda poskladat dotiahnut bubon a skusit s nim zahybat axialne (k prevodovke a od) ci ma volu ... ak ma, nastrkas tam tie podlozky pod bubon a dotiahnes ...
Nevidim na tom nic tazkeho
Nevidim na tom nic tazkeho
Zeptam se zkusenych, je hodne narocny vymenit poloosu na kyvce? da se to zvladnout nebo myslite ze se do toho nemam poustet ? :D , z dilu mam poloosu s krouzkem, kameny, novy lozisko, pero, matici, podlozky na vymezeni vule, manzeny, pasky bych musel sehnat. je pravdepodobny ze bych musel neco dalsiho menit? gufero nemam, ale to nevim presne kde co jak. Diky a hlavne jestli by bylo potreba neco zabrusovat atd, snad jen kuzel s bubnem ne?
Duvod vymeny je zrejme ohla poloosa, hazi cely buben a i matice. Chystam se sice na siroky napravy ale ted kdyz to vim tak s tim uz nikam moc jezdit nechci,logicky ze, i kdyz to je par mesicu co to tak mam.
Duvod vymeny je zrejme ohla poloosa, hazi cely buben a i matice. Chystam se sice na siroky napravy ale ted kdyz to vim tak s tim uz nikam moc jezdit nechci,logicky ze, i kdyz to je par mesicu co to tak mam.
-> ondie 21.09.10 12:44:32: ja to v ni nenasel ale dik
-> tominooo: díky
..já ti zas povím,že jsem v knize právě přečetl 0.15 litru oleje PP90
Tak snad oboustranná výpomoc..

Tak snad oboustranná výpomoc..

-> ondie 21.09.10 12:40:53: jo sou az po feldu
Já mám taky rychlodotaz.... manžety na hřebenovém řízení jsou pro 742 a favority stejné ??
kolik oleje do hrebenoveho rizeni ???
-> ZdenoR: : jasně,ale na základě tohom že to při propružení jde moc na dorazy a z toho sjem usoudil, že na tom podle tebe má vliv stabík,když už jsme o něm psali,ale jestli ne, pak v pořádku 

-> ZdenoR: ok. Tak nic.

Stal se tu trochu informační šum. Reagoval jsem na to že T má podobný podvozek jako já a doporučil mu mimo jiné tvrdší pružiny nebo nezkrácené sakyho podle vlastní zkušenosti.
Jak říkají kluci. Stabilizátor zabraňuje naklánění karoserie. S propružením to nemá nic společného.
-> ZdenoR: Přesně jak píše Téčko, za tohle můžou moc měkký přední pružiny a stabík to neovlivní a nebo jen min. když jde díra na jedno kolo.
-> ZdenoR: : počkej, ale že se ti auto zhoupne na rovině nemá vliv se stabíkem ne? pochopil byh hup v zatáčce....
-> T: Cestou na Hundertgang jsem neměl nasazené gumy ve spodních dorazech a na každém vědším hrbu jsem praštil myskou dorazu do spodního ramene. Něco ještě vyřeší převaření spodních ramen, ale i tak.
Plech by chtěl aspon přeplátovat v místě uchycení stabíku a kastle. neuškodí převařit původní sváry. Druhovýroba je jen pobodovaná.
Plech by chtěl aspon přeplátovat v místě uchycení stabíku a kastle. neuškodí převařit původní sváry. Druhovýroba je jen pobodovaná.
-> ZdenoR: : myslíš v zatáčkáchm, že to jde na dorazy? a vyztužit jak? v místě uchycení stabíku předpokládám?
-> minno: : děkuji,předam informaci kamarádovi
-> minno: : děkuji,předam informaci kamarádovi

-> T 02.09.10 19:55:12: felda má iné riadenie ako 105/136. Konštrukčne je riadenie takmer rovnaké, ale je proste iné, odlišné, diely sú nezámenné....
-> T: Taky koukám v tom případě ti doporučím vyztužit plech pod nádrž a sakyho 235ky vyměnit za 250 nebo něco tvrdšího jde to hodně na dorazy
-> ZdenoR: : neomlouvej, jen jsem to našel na netu a podle toho si myslím, že nejsou stejný, tak se ptám pro jistotu ostatních
no máš sice jiný stabík,ale podle podvozku, co čtu si jsme podobný dost

no máš sice jiný stabík,ale podle podvozku, co čtu si jsme podobný dost

-> T: Aha s pastorkem se omlouvám
Stabík mam 20ku přední a 17ku zadní (ten je ale jinak tvarovaný tak se tím řídit nedá)
Stabík mam 20ku přední a 17ku zadní (ten je ale jinak tvarovaný tak se tím řídit nedá)
-> ZdenoR: : právě, že si to kamarád myslel, ale našel jsem tohle a nějak mě to zarazilo..... www.tym-motorsport.cz/cz/
.../Strme_hrebenove_rizeni
_Skoda
no 21, jeasi moc, přemýšlím, jestli 18 nebo 20 :-/ ty máš?

no 21, jeasi moc, přemýšlím, jestli 18 nebo 20 :-/ ty máš?
-> T: Já jsem pro 20ku možná 21ku stabík v kombinaci se stabíkem i vzadu.
Pokud mám správné informace řízení je ostré jen díky pastorku a ten je zaměnný.
Pokud mám správné informace řízení je ostré jen díky pastorku a ten je zaměnný.
a ještě jeden rychlejší dotaz...kamarád koupil ostré řízení od Sakyho, ale teď má feldu....masuje to? jde jen o ten pastorek, nebo jak se tomu nadává :-D
tohle téma je věčné, tak ať nemusim zadávat další
potřeboval bych dopředu větší stabík, jen pořád přemýšlím, zda-li 18 nebo 20 mm
vzhledem k mému podvozku...viz karta
a pak asi bez tvrdého uložení, je to nesmysl, že?

potřeboval bych dopředu větší stabík, jen pořád přemýšlím, zda-li 18 nebo 20 mm

a pak asi bez tvrdého uložení, je to nesmysl, že?
-> ZdrubT: : no tak to bude taky tak...a mě bylo řečeno,nechat být, dokud to jezdí



Já jsem si je nachal vyábět na zakázku. A eště jsem tam nakonec dal samostavy
-> T: Mě to taky v zatáčce na jednu stranu dělá kravál a zjistil jsem, že to dělá převodovka. Nějakej problem v rozvodovce, asi je špatně vystředěná.


-> T: Mě to taky v zatáčce na jednu stranu dělá kravál a zjistil jsem, že to dělá převodovka. Nějakej problem v rozvodovce, asi je špatně vystředěná.


-> Krupp: Na netu nevím snad autodíly krč čil kelly ale já je kupoval u nás v jedné zapadlé mototechně kde jich bylo dost

Výborně, díky pánové. Já myslím mám oba typy, vzadu matice a vpředu čtverec. šroub mám rozklepnutý tak ho zítra zkusím sundat a očistit. Nevíte jak se tomu přesně říká? Nikde jsem na to na netu nenarazil (teda pokud se dá fakt koupit náhradní)
-> aceboss: je ale viac druhov excentrov (minimalne 2) jedny su na srobovanie, teda je na nich normalna matka a na jednych je ta "matka" (zvonka sesthran, zvnutra tvar stvorca alebo tak nejak) nalisovana, samotny excenter je potom bez zavitu na tuto "matku", hladky ...
-> Krupp: Pokud se nepletu tak excentr co mám třeba Š100 jsou ze zadní strany zajištěny maticí a šroub přesahujíci matici je rozklepám.Takže odbrousit a pak možna při montáží použít lepidlo....nebo ještě lepší fiknout dát je pryč a namontovat nové a potom rozklepat

Zdravím, mám pár otázek:
na brzdových štítech mám excentry na štelovaní paken. Nechal jsem to celé opískovat a stříknout základem. Taky jsou trochu křivé, resp. nejsou kolmo na štít ale jsou lehce vykloněné doprostřed. A taky s nima nejde vůbec hýbat.
A teď otázka než začnu štíty natírat: dá se ten excentr nějak bez zničení sundat? Mám ho srovnat? promazat aby s ním šlo aspoň trochu otáčet? Nebo se dá vyměnit?
A druhá otázka, na přední nápravnici jse čep pro uchycení kliky řízení. Na jedné nápravnici mi jednoduše trčí z nápravnice, na druhé je tam nějaký pryžový kroužek a nad ním plechový talíř. Je to tak správně? Resp. půjde to na to napasovat?
Díkes
na brzdových štítech mám excentry na štelovaní paken. Nechal jsem to celé opískovat a stříknout základem. Taky jsou trochu křivé, resp. nejsou kolmo na štít ale jsou lehce vykloněné doprostřed. A taky s nima nejde vůbec hýbat.
A teď otázka než začnu štíty natírat: dá se ten excentr nějak bez zničení sundat? Mám ho srovnat? promazat aby s ním šlo aspoň trochu otáčet? Nebo se dá vyměnit?
A druhá otázka, na přední nápravnici jse čep pro uchycení kliky řízení. Na jedné nápravnici mi jednoduše trčí z nápravnice, na druhé je tam nějaký pryžový kroužek a nad ním plechový talíř. Je to tak správně? Resp. půjde to na to napasovat?
Díkes
-> Eidy: : no divim, já měl před tim 120 a ta ani nepípla a tohle, jak jsem stavěl skoro sám defakto a nemam s automechanikem nic společnýho, tak počád přemýšlím a zkoumám,co jsem mohl udělat špatně no 

-> T: u škodovky se ještě nečemu divíš? To ještě časem poznáš ;)
Třeba proto, že je motor našikmo? Cokoliv.
Třeba proto, že je motor našikmo? Cokoliv.
-> Eidy: : nojo ,ale jak to, že jen na jednu stranu?
a co když to nepřejde ?
a to, že si dovoluju,čím dál víc, máš pravdu





-> T: to přejde, uvidíš
Podle mě je to přenos vibrací. A nebo si s autem dovoluješ čím dál víc a nepřejde to 


tak jsem sundal stabík a nechal konstrukci a projel to zase....při ostré pravé slyším levé zadní, jakoby buben :-O nechápu,co to může být
vůle na kroužku není, tak nevím.....kontrikce na stabík sundaná a zítra zkusím ještě bez toho,ale když to nepřejde, tak co to může být? :-(

-> vhml: aha..no já zas nevidim smysl v excentru,v životě sem se samostavama problém neměl (je jasný když je auto neudržovaný a po sundání bubnu vypadne kýbl sazí,tak se to může dít,o takový situaci se ale nemá cenu bavit,pokud nejsme čuňata) ..a abych tam něco,jak píšeš 2× do roka,naháněl s excentrama,tak na to se můžu vyprdnout zase já



klucí a holky
....do ostřejší zatáčky mi začně dělat auto strašnej kravál....podle mě to je na zadní nápravě, a ložista by měly být nová....co sjem kde udělal zase špatně? 


-> minno: Dik za radu. A mne sa tie matky hned nezdali
. No dufam ze tie rozmery budu sediet aj ta hrubka plechu by mohla. RS tam nemam vyrazene- skoda.

-> MOLSO: DK >>> drift king?
na kyvke? hmmm ...


-> minno: na prednych ramenach RS na zadnych DK ...
a na stabilzatroe NFS ne ?

toto je originál rameno. kto pozná rozdiel? áno máte pravdu, na maticiach pre držiak tlmiča nie sú body po stranách ako na druhovýrobe.
-> majop3k: to na tvojej fotke je druhoška, ale pokiaľ sedia rozmery tak nevidím problém, originál bol myslím si že tiež 2 mm plech a nie 2,5 mm, ale nie som si istý. Nie sú tie tvoje ramená náhodou s vyrazeným "RS"?
-> majop3k: to na tvojej fotke je druhoška, ale pokiaľ sedia rozmery tak nevidím problém, originál bol myslím si že tiež 2 mm plech a nie 2,5 mm, ale nie som si istý. Nie sú tie tvoje ramená náhodou s vyrazeným "RS"?
-> afro100: tak zohat ine povodne



-> Matthes, záškodník z TechWebu: no jo
-> darklord:
vtip dobry ale az tak do smiechu mi neni-> MOLSO: ja by som ich dal opieskova ale na lavom mam prehnity plech co drzi stabilizator a prave je zohnute. Tieto som kupoval cez net a chlap tvrdi ze su origo ceske zo socialistickych zasob ... tak neviem.
-> darklord:

-> MOLSO: Molsik ked ono z tych povodnych dakedy po opieskovani nic neostane :D
tak ked sa vam nepúaci tak nekupujte novodobe smejdy a dajte opieskovat povodne a hotovo no