skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
přední náprava
-> k.jarek: Protože když utahuješ třeba dlouhý šroub, tak moment narůstá pomaleji díky protažení šroubu. Zatímco tohle je jako kdybys utahoval matku rovnou k hlavě šroubu. Drc a je to natvrdo.
-> Eidy: Ten bych snad někde našel, děkuju za tip
Tak, tak. Počítám s prohozením, ale aj to lepení mňa napadlo. Zatím to ale vypadá, že to půjde bez odlomení, tož uvidíme.
Akorát mi stále nějak uniká, proč je to tak festovně utažený
Je to v podstatě nehybné a stačilo by normálně dotáhnout a zaklepnout kvůli vlivu vibracím.

Akorát mi stále nějak uniká, proč je to tak festovně utažený

-> k.jarek: Stačí ti kus hliníkovýho plechu. Nebo měděnýho. Redukce se už blbě shání. Sice v manuálu píšou, použít vždy nové, nicméně jsem s úspěchem použil i staré. Pokud se neodlomí kus kovu, tak je to dobrý. Nebo se to dá i zalepit. 

Díky moc, Eidy
Dneska su musel neplánovaně odejít z garáže, takže odysea bude pokračovat zítra. Akorát pokud známý nebude mít hliníkové čelisti, budu muset vymyslet nějaké záložní upnutí bez prokluzu... No, snad budu moct poreferovat úspěch...
Jen orientačně, zatím počítám, že budu muset kvůli tomu zaseknutí ty redukce stranově prohodit. Ale pro sichr, kdyby sa něco dodrbalo. Vyrábí ty redukce někdo? Případně uměl by je někdo vytočit? V obchodech su nic nenašel a dle vyhledávání je to již mnoho let nedostupné zboží...

Jen orientačně, zatím počítám, že budu muset kvůli tomu zaseknutí ty redukce stranově prohodit. Ale pro sichr, kdyby sa něco dodrbalo. Vyrábí ty redukce někdo? Případně uměl by je někdo vytočit? V obchodech su nic nenašel a dle vyhledávání je to již mnoho let nedostupné zboží...
-> k.jarek: Chyť to co nejblíž tý redukce. Ale musíš fest. Pak to půjde. Už jsem to párkrát dělal. 

-> Eidy: Já sa právě bojím, abych to tím upnutím nezdeformoval. No, zkusim...
-> k.jarek: Chytit pořádně ve svěráku do hliníkových čelistí a zabrat. Ty jsou vždycky dorvaný.
Chlapi, jak sa sundavá ta závitová redukce? Povolil su zaklepnutí, ale drží to jak židovská víra. Zkusil sem tyč řízení (co kouká z převodky) lehce zabalit a sevřít do sveraku, ale akorat sa to celé protáčí. Je v tom zas nějakej háček nebo fígl jak to uchytit aniž by sa něco dokurvilo? 

-> suri: Beru to podle čísla z etky, pokud nebude sedět, kašlu na to a hold dám šanci číně.... Jen mi pořád není jasný, jak může změna polohy motoru v ose přední nápravy změnit geometrii? Zatížení?
-> Borderer: ten silenblok je určite iný , to nie je také veľké
-> suri: www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/6u0199427b-drzak-pre
vodovky-1-6mpi-1-9d-cn-248
9.html Toto. S gumovými díly VIKA sem měl takovou zkušenost, že na autě vydrželi v řádu měsíců...
Pak sem našel podle čísla z etky ještě toto www.autokelly.cz/Product/
.../39849642;39850140;7;14
47;23815;33434405;33841984

-> Borderer: vzpera je len čína , ako čo ? však celý motor chodí a opiera do kasne
-> suri: A pro laika, proč to může ta vzpěra způsobovat?
Jinak jsem koukal, že se dá koupit celá čínská vzpěra nebo český silentblok, vyplatí se to měnit nebo radši vrakoviště a hledat zachovalé? orig. sem už nikde nenašel.
Jinak jsem koukal, že se dá koupit celá čínská vzpěra nebo český silentblok, vyplatí se to měnit nebo radši vrakoviště a hledat zachovalé? orig. sem už nikde nenašel.
-> Borderer: vyzerá KO
-> suri: Toto? www.skoda-club.net/graphi
cs/.../3058_img-20160212-1
42913.jpg Letmým pohledem vypadal dost smutně (guma potrhaná, ale ne utržená) - nejspíš původní, ale velkou pozornost jsem mu nevěnoval. Řadící páka sebou při přidání plynu citelně cukla dopředu/dozadu. Respektive dolů/nahorů.
-> Borderer: môžeš tak a uvidíš či niečo nie je odtrhnuté .. veľa tam toho nemôže byť . reakčná vzpera ok ?
-> suri: A existuje nějaký domácí způsob, jak to zjistit, než vyměňovat díly? Včera jsem to měl rozhozený - kontroloval sem brzdu, čepy a tady sem na nic nepřišel. 
edit: narvat pajcr mezi uložení na nápravnici a rameno a zkusit zapáčit?

edit: narvat pajcr mezi uložení na nápravnici a rameno a zkusit zapáčit?
-> Borderer: nemusí tomu byť nič , podľa foto ťažko súdiť
Přilítla mi fotka ještě předního sb a moc se mi nelíbí ta hrana, skoro zo evokuje posun vpřed/vzad.
-> suri: Mají, sám sem je na to auto dával.
Rameno bylo kupovaný celý, smontovaný ve škodovce, když vyprodávali. :-/
-> suri: Mají, sám sem je na to auto dával.

-> Borderer: toto má 60tis ? to tie moje po 110tis km vyzerajú teda potom ako nové ... ja som to mal vyťahané načisto ale na stranu neťahalo , ale plávalo poriadne
-> RadovanSkodovkar: Objevilo by se to na těch pohyblivých deskách, co mají na STK? Sou tam právě originály, co maj 4 roky a 60 tisíc km.
-> RadovanSkodovkar 24.08.20 23:13:24: no ale, proc to nedela i pri brzdeni? jedine volnej jen k jedne strane
-> Borderer 24.08.20 21:38:47: na feldu proste dat nova origo ramena a kdyz to nepomuze, tak nevim...
-> Borderer 24.08.20 21:38:47: na feldu proste dat nova origo ramena a kdyz to nepomuze, tak nevim...
-> Borderer 24.08.20 21:38:47: Ten vyzerá podľa mňa KO.. Inak bordel zvyknú robiť aj predné silenty na ramenách. Presne to keď pridáš že ťahá do strany.. Bohvie akú to má geometriu
Foto sb, mne se zdá být ok.
I čepy jsou podle mne ok, jeden jde sice volně, ale žádnou vůli jsem nezaznamenal. Při otáčení kolem rukou jde dokonce řídičovo lehčeji. Zkusil jsem ještě přehodit levé/pravé kolo, tak uvidíme. To bude zase oprc na to přijít...

-> Jarda: Tady je to tak ,že čim víc auto akceleruje, tak táhne víc ke straně. Zkusím vzít trubku vhodného průměru a zapáčit za rameno poblíž čepu dopředu/dozadu.
-> Borderer 24.08.20 10:25:17: me to dela ovce taky, ale pri poradnym slapnuti na hranici protaceni kol s vypnutym zadkem, podezrivam jedem plnej sb lemforder, jako se oddeluje guma od kovu...
Přišel za mnou soused s Feldou, že prej se to chová divně.... A inu, když šlápnu na plyn, táhne to do leva, když auto plachtí s kvaltem - nic, když auto brzdí - nic. Bejt to poloosama nebo brzdama, tak by to dělalo brikule pořád, ne? Na SB jsem zběžně koukal a vizuálně na tom špatně nejsou, v horním uložení citelný vakl není a při jízdě po lesní cestě nic nikde netluče. Kola +/- stejně nahuštěný. 

-> k.jarek 24.08.20 06:28:04: Na prachovky ven nemusi (jen sundat cepy) na pouzdro asi spis jo... No ty prachovky mely nejakej znak ( nevim jestli rubena?) ted jsem dal na rapida origo od Bukaje se slepici. Jo gomet drzi celkem, sice, co mam na poloosach, tak znamky tyreni videt uz jsou, ale diry zatim nemam (cca 8let)
-> Jarda: Já mám zatím v plánu to jen přimáznout, ale pokud bude muset řízení ven, tak to asi vyčistím a dám tam směs A00 a 75W-90. Tím, že to auto v zimě nejezdí, tak by mi tam asi ani ta čistá A00 nemusela vadit (pokud bych sa v tom dalších třicet let nemusel hrabat
).
Po čtyřech letech? To moc nevydrželo
Od koho byly? Já tam budu dávat Gomety.
Jinak, je nějaká šance vyměnit to pouzdro s nasazeným řízením, nebo musí řízení bezpodmínečně ven?

Po čtyřech letech? To moc nevydrželo

Jinak, je nějaká šance vyměnit to pouzdro s nasazeným řízením, nebo musí řízení bezpodmínečně ven?
ja dal ted 85W140H (protoze jsem mel zbytek a H precijen kvuli tomu asi zanedbatelnemu smykovemu treni), u A00 je problem v zime, ze jde rizeni tezko
U cervenyho mtx jsem pred 4 roky daval obe manzety novy a ted jsou obe KO, tam mam vazelinu a budu je muset vymenit, stve me, ze si zas rozhodim geometrii.
U cervenyho mtx jsem pred 4 roky daval obe manzety novy a ted jsou obe KO, tam mam vazelinu a budu je muset vymenit, stve me, ze si zas rozhodim geometrii.
Díky pánové za rady
Dneska sem sa dostal k pravé straně a zjistil su, že v pouzdru je celkem velký vakl. Su zvědav, zda sa ukáže ešče něco dalšího...

-> k.jarek: Obvykle tam dávajú vazelínu A00 a pp olej na pol.
-> stepan: Dobrá, díky. Jen sa zeptám, zda stačí to co je na fotce, nebo to mám přimáznout (Molyka G nebo med do svisláků)?
-> k.jarek: Originál je olej, ale často se nahrazuje vazelínou, za mě je to taky lepší.
Ešče prosím o rychlou radu. Zjistil sem, že obě manžety sú rozškubané a při sundání jde vidět uvnitř vazelína. Měl su za to, že by tam mělo být deci a půl prevoďáku. Otazka tedy zní, zda tam někdo najebal na prasáka vazelínu, nebo je ten olej v nějaké části uvnitř?
-> Jarda: Díky, zkusím to omrknout

-> k.jarek 20.08.20 07:53:22: nejcastejsi je pouzdro hrebenu na strane spolujezdce
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni-pedalove-ustroji/ pouzdra-hrebenoveho-rizeni .html
todle pouzdro vydrzi cca 100tis.km samo dle cest po kterych jezdis, ja kdyz ted delal rizeni, tak po 60tis.km jsem ho mel jeste tesne a nemenil jsem preventivne, ono 50tis.km ted najedu s rapidem tak za 4 roky, takze uz to nehrotim.
Dorazem hrebene si nepomuzes, na tvrdo to dat nemuzes, jedine vypodlozit tu pruzinku, nekde jsem o tom psal clanek tady a minno to doplnoval.
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni-pedalove-ustroji/ pouzdra-hrebenoveho-rizeni .html
todle pouzdro vydrzi cca 100tis.km samo dle cest po kterych jezdis, ja kdyz ted delal rizeni, tak po 60tis.km jsem ho mel jeste tesne a nemenil jsem preventivne, ono 50tis.km ted najedu s rapidem tak za 4 roky, takze uz to nehrotim.
Dorazem hrebene si nepomuzes, na tvrdo to dat nemuzes, jedine vypodlozit tu pruzinku, nekde jsem o tom psal clanek tady a minno to doplnoval.
Zdravíčko borci. Neuměl by mi, prosím, někdo poradit? Byl jsem sa projet a všiml jsem si, že při přejezdu nerovností mi jdou rány od řízení do volantu. Při předběžné obhlídce su zjistil, že při škubání kolem ve vodorovné ose (vlevo/vpravo) jde cítit vůle v řídící tyčce. Kuláky sú v pořádku. Kde může být problém? Zatím mňa napadlo zkusit lehce přitáhnout pastorek k tyči řízení a zkontrolovat matici kloubu řídící tyčky. Mohlo by to být tím, nebo můžu rovnou počítat s tím, že sa něco dojebalo uvnitř převodky (pánev kloubu tyčky)?
-> Jozka: Jj,jsem to tak myslel.Moc dík za radu.
-> Polyš: Jestli jsem pochopil správě, že jde o podložky - misky, stlačující silentbloky, tak u posledních zadomotorů jsou na vnějších miskách otvory nějakých 13 mm (odpovídající závitu M12).
Chtěl bych se zeptat.Dávám čepy do horních a dolních ramen.Mám podložky se třemi druhy průměrů otvorů.Ty s největším otvorem jsou na vnitřní stranu dolních ramen.Se středním otvorem jsou na vnitřní stranu horních ramen.Jak je to se zbytkem-tedy na vnější straně ramen? Dík.
-> berni 11.02.18 19:28:47: myslím že mám, 1200 komplet sadu
-> berni: Zkus Krejčíka - ten takovýto "spotřební materiál" zajisté bude mít skladem. Případně bych asi něco vyštrachal i já, ale musel bych hledat...
-> berni: Toho už moc není. Dostala se mi teď do ruky sada holých domků, ale pro sebe si je nenechám. Někdo do nich při rozebírání bacil kladivem. Určitě budou fungivat, ale není to to, co si představuju do svých zásob.
prosim o radu, nevidel jste nekdo v posledni dobe nekde na prodej spodni domky svislaku vcetne excentru a cepu? a to na skoda 100...diky...nechce se mi cekat az na Motortechnu a doufat ze to tam nekde objevim...
-> Eidy: Dík.
-> Polyš: Myslíš axiální čepy? Asi tím samým, co dáváš do svisláků. A00 nebo něco na čepy.
Jeden rychlej dotaz.Čím máznout tyčky řízení(hřeben)Myslím ty kuličky.Nějakou vazelinou?Dík.
Dík. :)