![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
-> havlik: Já na tom 13 plechy mám, vejdou se v pohodě.
-> Syny: Kotouč drží 6 šroubů M8.
-> Syny: Kotouč drží 6 šroubů M8.
-> Syny: no pre ucely omerania ano, inak je tam 6 malych sroubkov. a drziak brzdica drzi o napravu stahovakom na gulaky, ale tiez s tym tak nebudem jazdit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 25.07.22 13:57:25: To drzi kotouc u naboje jen ty dva maly sroubky?
-> minno: stale dokola to iste, ovalita, nesumernost. Dufam, ze na to budem uz len spominat pri pive.
-> darklord:
Budeš spokojný.
A s čím bol ešte stále problém po stočení bubnov? Stále krivé?
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
A s čím bol ešte stále problém po stočení bubnov? Stále krivé?
-> darklord: ok to mě asi zajímá:) kdyžtak do zprávy nebo na mail nebo něco kde to tak nezapadne:))
-> havlik: inak ak by si to chcel riesit, budem nechavat robit unasace priamo pre kotuc, aby tam nebola ta podlozka a mal kotuc rovno aj stredenie na unasaci.
-> havlik: minno ma apolla, a voslo mu to. Ja nemam "skoda" disky, takze to nevyskusam. Jedine zeby som tam skusil dat rezervu na plechu.
-> darklord: aha ok to si pak nějak projdu a vejde se to normálně pod 13" škoda disky?
-> havlik: skoda-virt.cz/cz/.../1144
32-zadni-kotoucove-brzdy-1
?gotopost=3...
stepanov napad, minnove skusenosti a troska tuningu.
stepanov napad, minnove skusenosti a troska tuningu.
-> darklord: a co to je za "sadu"?
Vychadza to fajn aj voci pruzine / karoserii, su tam skoro 3cm miesta pri novych platnickach, cize ked pocitame opotrebovanie 10-12mm, stale ostava rezerva. Pre pokoj na dusi narovnam paky rucnej brzdy nech su este dalej od pruziny a ostava v podstate len doriesit detaily a poskladat.
Dosiel na psa mraz, dneska som este po stoceni bubnov a kontrole unasacov na sustruhu oproboval kontrolu brzd na STK, a vysledok ma len utvrdil ze bubny patria do srotu. Aj technik na stk povedal ze ked tam dam kotuce a bude to slusne brzdit, nikoho to srat nebude.
-> Syny 08.07.22 17:33:22:
Mám to úplně stejně... posilovač prázdnej (teda vlastně plnej
) po minutě, ale posiluje jak sviňa. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám to úplně stejně... posilovač prázdnej (teda vlastně plnej
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak výmena gufera asi k niečomu bola, 20h po vypnutí motora si krabička stále drží podtlak. Predtým to zvyklo vyfučať aj za krátku dobu.
-> MVM: Aj ja si myslím, no ale už keď sa niečo robí, tak poriadne.
-> minno: Ono to s těmi gufery nebude tak horký
To by totiž dvoutakt na klice v tom mel sakra hoňku ty gufera stihat mezi cykly obracet. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stanleyAT 12.07.22 15:23:27: Tak ty ho máš potom správne.
-> Eidy 12.07.22 15:51:06: Že pružinkou do strany tesneného média (prevažne oleja), to viem. Ale o tlaku počujem teda prvý raz. U posilňovača by ma preto ani nenapadlo, že sa jedná o nejaké médium
No a hlavne, dal som ho tak, ako bolo predtým. Žeby ho vo fabrike dali opačne? To sa mi nejako nezdá.
Každopádne super, zas novinka pre mňa, nový poznatok, no a teraz to môžem vyberať a meniť ešte raz...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy 12.07.22 15:51:06: Že pružinkou do strany tesneného média (prevažne oleja), to viem. Ale o tlaku počujem teda prvý raz. U posilňovača by ma preto ani nenapadlo, že sa jedná o nejaké médium
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No a hlavne, dal som ho tak, ako bolo predtým. Žeby ho vo fabrike dali opačne? To sa mi nejako nezdá.
Každopádne super, zas novinka pre mňa, nový poznatok, no a teraz to môžem vyberať a meniť ešte raz...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno 12.07.22 15:16:04: To není teorie, to je fakt. Pružinka je vždycky na straně vyššího tlaku resp. na straně média, které nechceš, aby se dostalo na druhou stranu. Například tedy dovnitř motoru, dovnitř převodovky atd. Jelikož u posilovače je vyšší tlak "všude okolo", má být směrem ven. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Co jsem já repasoval posilovač, tak gufero v něm bylo origo otočené jak má (měl) minno. Břitem (pružinkou) ven. Nové jsem namontoval stejně, bez přemýšlení.
Snad to nemůže tolik vadit...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> vhml: Kde si vyhrabal takú teóriu?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tlak atmosferický, prítlačný, alebo aký? Nerozumiem.
Ale ako som písal, ten posilňovač bol funglovka, originál, nepoužitý, dával som ho do auta pred 8 rokmi a gufero tam bolo z výroby tak, ako som ja dal teraz nové.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tlak atmosferický, prítlačný, alebo aký? Nerozumiem.
Ale ako som písal, ten posilňovač bol funglovka, originál, nepoužitý, dával som ho do auta pred 8 rokmi a gufero tam bolo z výroby tak, ako som ja dal teraz nové.
-> minno:
no no... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 12.07.22 14:32:58: ta strana, kde je na guferu popis, vždy patří ke straně, kde je nižší tlak. Vyšší tlak na druhé straně pak působí na přítlak břitu.
-> vhml: Ee, tak bolo origo a pružinka sa dáva vždy smerom k tesniacej ploche. Ale defacto je to asi aj tak jedno pri axiálnom, a nie radiálnom, tesnení.
-> minno 12.07.22 11:54:29: až teď ho máš obráceně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No však - mechanik kokot ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Poklona za přiznání vlastní chyby.
Většina by řekla - mechanik kokot špatně nasadil. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A s novým guferom, namazané Castrol LMX.
Pozerám, že pri repase starého posilňovača pred 13 rokmi, som dal to gufero opačne -> minno 08.07.22 15:39:42:![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Pozerám, že pri repase starého posilňovača pred 13 rokmi, som dal to gufero opačne -> minno 08.07.22 15:39:42:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Gufero v posilňovači vymenené. Staré už bez britu a miesto maziva len akýsi biely tuhý prášok![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak snáď to niečomu pomohlo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak snáď to niečomu pomohlo.
-> Syny: Áno, pomohlo mi to![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 08.07.22 15:26:06: S posilovacem jsem si tenkrat docela uzil. Mel jsem dva - jeden trochu sycel, ale brzdilo to s nim fakt pekelne i na 2p a bubnech. Takhle vostry brzdy nemam ani ted na Golfu
Ale paradoxne prisaval. Druhej sice nesycel, ale brzdilo to s nim o dost vic vlazneji. V ramci co nejlepsiho odladeni serioveho motoru jsem nechal ten druhej, ale do dnes nevim, proc ten prvni brzdil tak jak brzdil i pres to, ze prisaval vzduch... Sice te to asi moc nepomohlo, ale alespon jsem se vypovidal ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: No, to dáva zmysel :-) Ďakujem za edukáciu. Tak ďalší osud mojeho hrabania sa vo voze je jasný.
-> minno: Podtlak je v celém posilovači (jinak by to pořád samo brzdilo). Při šlápnutí na pedál se půlky “oddělí”, strana u pedálu se zaplní atmosferickým tlakem a pak rozdíl tlaků způsobí posilovací účinek.
-> StepaNoFUN: Je tam len jedno, tak to. Asi máš pravdu, ale tak predstavujem si to, že ten podtlak sa udržuje len vo vrchnej časti nad membránou, možno len zlá predstavivosť![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Gufero skúsim vymeniť a namazať. Posilňovač som dával pred pár rokmi funglovku, ale bohvie, či to tam bolo namastené, ak to bol nejaký 20 ročný ležiak.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Gufero skúsim vymeniť a namazať. Posilňovač som dával pred pár rokmi funglovku, ale bohvie, či to tam bolo namastené, ak to bol nejaký 20 ročný ležiak.
-> minno: Jestli myslíš to, co s ním prochází tyčka do pumpy, tak samozřejmě to vliv má a velkej. Jak by to jinak těsnilo?
Gufero na brzdovom posilňovači predpokladám nemá vplyv na "podtlakovú tesnosť" posilňovača, alebo sa mýlim?
Ako dlho Vám vydrží podtlak v posilňovači po vypnutí motora? Mne sa furt zdá, že ten môj posilňovač funguje akosi divne, občasne akoby slabo posilňoval. A potom zas dobre. A to má len asi 85 tis. km od nova.
Ako dlho Vám vydrží podtlak v posilňovači po vypnutí motora? Mne sa furt zdá, že ten môj posilňovač funguje akosi divne, občasne akoby slabo posilňoval. A potom zas dobre. A to má len asi 85 tis. km od nova.
-> Borderer 29.06.22 12:32:41: Ja nic, ale Minno ma tyhle soucastky rad ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Neviem čo Syny, ale ja: všetko![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Co máš proti dvoupístkům s kyvkou a bubnama? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo, můžu říct že to brzdí, s chladakama je to cajk do jednadvacátého století.
-> Syny: Nenadávaj![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 11mAjA11: A aj sa splnili očakávania, tak ako u mňa?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 11mAjA11: A aj sa splnili očakávania, tak ako u mňa?
-> minno: Vidis, tak jeste dvoupistky a kyvku s bubnama dozadu a je to ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Přesně si popsal to co sem od toho čekal i já, když sem to na auto dával, teď mě čeká zase STK, tak sem zvědav jak moc se z toho technici poserou..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lubes120: čert nikdy nespí
-> Vojťas: ee, zatiaľ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: Áno, presne tak. Celkovo taký ostrejší nástup bŕzd, bez potreby na to tak tlačiť s pocitom, že sa pedál prepadne až k podlahe.
No a jednoduchší servis samozrejme.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: ee, zatiaľ
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: Áno, presne tak. Celkovo taký ostrejší nástup bŕzd, bez potreby na to tak tlačiť s pocitom, že sa pedál prepadne až k podlahe.
No a jednoduchší servis samozrejme.
-> minno: v čem je přínos,tvrdší pedál,kratší chod?
-> minno 24.06.22 22:31:31: a budes davat i ty pancerovy hadice?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)