![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
-> minno 24.06.22 22:31:31: dlho si nič nerobil už mi to bolo divné ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A po
. O 1 meter hadíc v brzdovom systéme menej. Po 11 rokoch návrat ku klasickému brzdovému rozvodu.
A pocit z bŕzd? Je to teda riadny rozdiel. Omnoho omnoho lepšie. A to som sa bál, že sa s tým natrápim a efekt 0. Príjemne prekvapilo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A pocit z bŕzd? Je to teda riadny rozdiel. Omnoho omnoho lepšie. A to som sa bál, že sa s tým natrápim a efekt 0. Príjemne prekvapilo.
-> k.jarek: pro mě 2x pane ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: To by bylo super, píšu si. Díky moc![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> k.jarek: Brzdové hadice (i spojkovou) kup originál. Na burzách či v inzercích je jich zatím dostatek...
Když se připopmeneš, tak Ti jednu vezmu na Pohofest...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Když se připopmeneš, tak Ti jednu vezmu na Pohofest...
-> minno: Ohledně té hadice to vím, že má být EPDM. Prodejce měl na stránkách chybu v popisku, takže hadici pořídím jinou. Tento problém beru zpět, ale k té propojce se právě ptám kde, protože jsem našel jen Semperit nebo v AK Srátline.
-> k.jarek: Od nádržky k valcom kúp EPDM hadicu, preberané to už bolo miliónkrát. A hadicu k pomocnému spojkovému valcu kúp tú, čo tam patrí. Ak ti Semperit slzí, tak kúp inú značku.
Zdravíčko pánové, neměl by někdo tip, kde pořídit propojovací hadici k PSV a jakou hadici v metráži k nádržce brzdovky? Dnes jsem to obhlížel a zjistil, že obě nové hadice celkem dost rosí.
Ta propojovací je jak jsem zjistil zasranej Semperit a ta na metráž by měla být PETROTEC k tomu určená. Měl by někdo tip, kde/jakou koupit?
![169](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/169.gif)
-> MOLSO: Dokud není žádná z těch komor na doraze, tak je všude stejný tlak, takže poměr brzdného účinku je stejný. Tlak je to, co rozhoduje o tom, jak to brzdí. Objem je fuk, teda pokud je dostatečný, aby stačil na potřebný rozsah pohybu pístků. Jinak přestane platit to, že jsou všude stejné tlaky.
A nědělo se mu náhodou to, co popisuju dole?
A nědělo se mu náhodou to, co popisuju dole?
-> COL: nie je to blbost, ak to zapojis naopak tak 60% objemu leti do bubnov a 40 % objemu leti do strmenov. Ked s takto zapojenym HBV pribrzdis v zakrute tak ti zablokuje zadne kolesa a letis dvermi napred. Dodik110 to mal napojene tymto sposobom a dlho riesil prečo je ten zadok prebrzdený.
Závodní tzv. teflonový hadičky s nerezovym opletem jsou samozřejmě odolnější vůči poruchovýmu tlaku, a právě "zlepšují" odezvu brzd na pedálu. Což je důležitý u sportovniho stylu brzdění. Nevýhoda je, že tyto "hadičky" je potřeba pečlivě nakonfigurovat a dát jim potřebný manipulační prostor a rádius. U koncovek (v přechodech ) je doslova reálné a pravděpodobné(při nesprávný manipulaci)je zlomit podobně jako trubičku. Tzn. pokud jsou ve spravnym úhlu a v rejdech,propruženi jim nic nebrání. funguji dobře. I tak je potřeba je občas/pravidelně kontrolovat tak jako každý zavodní díl.
Ale i zavodni auta jezdí na seriovych hadičkách :)
Ale i zavodni auta jezdí na seriovych hadičkách :)
-> COL: No, to má logiku.
-> minno: Hadice resp. koncovky mi nikdy netekly. Vždycky jsem si je montoval sám. Vzhledem k tomu, že motorky to mají z fabriky už desítky let, tak s životností asi problém nebude. Lepší jsou ještě potažený bužírkou zvenku.
-> minno: s prebrzdenym zadkem je to nějaká blbost, leda by se komora, která ovládá předek stlačila na doraz - třeba díky tomu, že mají pistky dlouhý chod - pak už by v predku nemohl růst tlak, ale v zadku ještě jo a rozhodilo by to poměr při velkém sešlápnutí.
Každopádně se musí osefovat, aby se tohle nestalo.
0.1mm chodu všech pístků je cca 2.5mm chodu pedálu. A to se ještě mohou nafukovat hadice, stlacovat zbytkovy bubliny. Taky se stlacuji destičky - málo, ale přeci.
Každopádně se musí osefovat, aby se tohle nestalo.
0.1mm chodu všech pístků je cca 2.5mm chodu pedálu. A to se ještě mohou nafukovat hadice, stlacovat zbytkovy bubliny. Taky se stlacuji destičky - málo, ale přeci.
-> havlik: Zapojeniu chápem (v podstate klasický 105/120 rozvod). Viac by ma zaujímal brzdný účinok. Pri 2 hadiciach vpredu je zadok pripojený na "predný" HBV okruh a na zadný HBV okruh sú pripojené horné piestiky predných brzdičov.
Ak sa predok zapojí na 1 hadicu, tak predok sa zapojí na predný okruh a zadok na zadný okruh.
Chápem, že HBV je tandem a tlak sa šíri všade rovnako a HBV pomer 60:40 je len "objemový pomer", ale už sa tu pred časom písali aj názory a skúsenosti, že opačné zapojenie trubičiek na HBV u 120 v praxi ukázalo prebrzdený zadok.
Tak preto sa pýtam.
Ak sa predok zapojí na 1 hadicu, tak predok sa zapojí na predný okruh a zadok na zadný okruh.
Chápem, že HBV je tandem a tlak sa šíri všade rovnako a HBV pomer 60:40 je len "objemový pomer", ale už sa tu pred časom písali aj názory a skúsenosti, že opačné zapojenie trubičiek na HBV u 120 v praxi ukázalo prebrzdený zadok.
Tak preto sa pýtam.
-> minno 27.05.22 17:42:26: no bekas děla lisované koncovky.
a předělával jsem na přípojku a 1hadici. a v podstatě sem vpředu vyhodil jednu kostku a trubky propojil v jedné kostce. a dozadu natáhl novou trubku na zadní okruh.
a předělával jsem na přípojku a 1hadici. a v podstatě sem vpředu vyhodil jednu kostku a trubky propojil v jedné kostce. a dozadu natáhl novou trubku na zadní okruh.
-> Eidy: A ako je to so životnosťou a spoľahlivosťou takej hadice? S tesnosťou koncoviek na tom teflónovom vnútri nebýva problém?
Má niekto skúsenosť s prestavbou dvojhadicového brzdového 4p rozvodu na prepojku a 1 hadicu?
Má niekto skúsenosť s prestavbou dvojhadicového brzdového 4p rozvodu na prepojku a 1 hadicu?
-> minno: Dle mé zkušenosti jsou pancéřované hadice přínosem. Část gomovosti pedálu zmizí.
-> havlik: Tak to nemám.
-> minno: Ty co mají vstup z nádobky v té gumě ne šroubovací jako originál
-> havlik: Ja s tým nebojujem, len to chcem "zlepšiť". Dlhší chod pedálu mám 10 rokov - štandardne od prestavby 2p na 4p.
Aké náhrady z fáčko valca myslíš? HBV mám Cifam, ale to s tým nič nemá spoločné.
Aké náhrady z fáčko valca myslíš? HBV mám Cifam, ale to s tým nič nemá spoločné.
-> minno: Taky jsem s tím bojoval na rapidu, nejlepší se teď osvědčilo repasnout origo válec(ne ty náhrady z fáčko válce) vpředu propojka a pancerovy hadičky z bekasu cele auto a pedál je tvrdý jak nikdy predtim
Otázka pre experimentátorov, ktorí už poskúšali viacero kombinácii bŕzd a ich zapojenie.
Uvažujem, ako ešte vylepšiť brzdy na škodovke, hlavne čo sa týka "pocitu" z brzdenia. Konkrétne by som rád dosiahol zmenšenie dráhy chodu brzdového pedálu + eliminácia pocitu "gumeného pedálu". Účinnosť bŕzd je OK.
Mám 4-piestové brzdiče vpredu a plávajúce brzdiče s 34 mm piestikom vzadu. Zapojenie ala Š130, t. j. dve hadice na každý predný brzdič.
Konkrétne ma zaujíma:
- 1. prerábka predku na prepojky
- 2. prerábka na "pancierové" hadice
Čo je naj pre moje požiadavky? Efektivita a spoľahlivosť. Skúsenosti / objektívne posúsenie / pocitové zmeny?
Uvažujem, ako ešte vylepšiť brzdy na škodovke, hlavne čo sa týka "pocitu" z brzdenia. Konkrétne by som rád dosiahol zmenšenie dráhy chodu brzdového pedálu + eliminácia pocitu "gumeného pedálu". Účinnosť bŕzd je OK.
Mám 4-piestové brzdiče vpredu a plávajúce brzdiče s 34 mm piestikom vzadu. Zapojenie ala Š130, t. j. dve hadice na každý predný brzdič.
Konkrétne ma zaujíma:
- 1. prerábka predku na prepojky
- 2. prerábka na "pancierové" hadice
Čo je naj pre moje požiadavky? Efektivita a spoľahlivosť. Skúsenosti / objektívne posúsenie / pocitové zmeny?
-> darklord 19.05.22 22:18:40: Hmmm.... to vypada zajimave, na sedivku bych to asi dal...
-> COL: skoda-virt.cz/cz/.../1144
32-zadni-kotoucove-brzdy-1
?poffset=35...
ano, kotuc, lankova rucka, 4x130
ano, kotuc, lankova rucka, 4x130
-> darklord: To plne chapu - budes davat nejake reseni pro lanovou rucku?
-> COL: never more, budu kotuce. Pohar trpezlivosti pretiekol.
Utahovat urcite kolovyma matkama, mozna i zkontrolovat jestli na unaseci buben sedi bez spar tj. nekoliba se... obcas muze informaci poskytnout i to, kdyz se nasadi obracene....
U mne je to siska at tam davam cokoliv a stavim se treba na hlavu, kdyz ne hned tak po par zabrzdenich.
Jo a schvalne si s tim zkuste zatocit na obe strany u mne jsou efekty sisatosti zavisle na smeru otaceni - alespon to dela s novym HW po zkusebnich jizdach. No, mozna je to tim, ze ty celisti nesedi v bubnu idealne a jak se pak nabezna a ubezna celist se zajizdi jinym tempem, dela to tohle...
U mne je to siska at tam davam cokoliv a stavim se treba na hlavu, kdyz ne hned tak po par zabrzdenich.
Jo a schvalne si s tim zkuste zatocit na obe strany u mne jsou efekty sisatosti zavisle na smeru otaceni - alespon to dela s novym HW po zkusebnich jizdach. No, mozna je to tim, ze ty celisti nesedi v bubnu idealne a jak se pak nabezna a ubezna celist se zajizdi jinym tempem, dela to tohle...
Mě to taky mírně šmajdá a když jsem měnil ložiska tak jsem unašeče normálně sundal rukou.
Při otáčení na heveru po 180° přibrzďují a jinak jdou naprosto volně.
Mám tam origo bubny co jsem někdy v roce 2015 nechal u nás zevnitř mírně stočit.
Při jízdě a brždění to je úplně v pohodě. Dokonce teď jsem udělal STK a i na tom grafu to bylo dobrý a za brzdy jsem dostal pochvalu.
Při otáčení na heveru po 180° přibrzďují a jinak jdou naprosto volně.
Mám tam origo bubny co jsem někdy v roce 2015 nechal u nás zevnitř mírně stočit.
Při jízdě a brždění to je úplně v pohodě. Dokonce teď jsem udělal STK a i na tom grafu to bylo dobrý a za brzdy jsem dostal pochvalu.
-> darklord 16.05.22 15:51:10: Jestli se bojis o kulovou plochu matky, tak ji tam natoc opacne :)
Ak niekto prídete na to, ako dať bubnové brzdy na škodovke dokopy tak, aby to vydržalo bez kopania a bez potreby do toho zasahovať rozumný nájazd (100tkm) a potom by stačila klasická údržba (nové pakne), tak sa vrátim nazad k bubnom![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kecám, nevrátim...
Platničky pri mojich kotúčovkách a mojom štýle jazdy predpokladám nebudú mať tiež neviem akú výdrž, ale vymeniť platničky raz za 20 tkm budem robiť omnoho radšej, ako toto...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kecám, nevrátim...
Platničky pri mojich kotúčovkách a mojom štýle jazdy predpokladám nebudú mať tiež neviem akú výdrž, ale vymeniť platničky raz za 20 tkm budem robiť omnoho radšej, ako toto...
-> darklord: hm tak nic
-> castrol: toto je daco uplne ine.. mne by sa hodila este jedna tycka s tym rychloupinakom nech mozem ist okolo bubna napr.
-> Pavel P.. 16.05.22 15:55:20: To je poměrně běžný jev. Bohužel, i když jsem si nechal na nové hřídeli stočit unašeče a k nim i bubny, škubání to nikdy neodstranilo.
Ale co, ať si kopou, když brzdí symetricky a projde to TK![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale co, ať si kopou, když brzdí symetricky a projde to TK
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: naboj je tam momentalne novy zosilneny, uznavam ze moze byt krivy, ale to by potom rovny bubon po otoceni drhol na tom istom mieste voci naboju, nie?
-> minno 16.05.22 12:45:19: No, třeba vůle ve středění bubnu na náboji?
radši zkus změřit náboj jestli nešmajdá... měl jsem něco podobnýho, náboj měl ohnuté dva konce jak to nějaký kokot v servisu stahoval stahovákem jen za dvě matky, buben se pak kvůli tomu na tom vyklal a kopalo to při brzdění.
-> Syny: to ma nenapadlo, matky tym snad neskurvim. Zajtra to premeram teda utiahnute, ale neratam moc s inym vysledkom
A inak na tej horsej strane som skusil otocit bubon, ci teda bude drhnut na rovnakej strane (zly hriadel/unasac) ale nie (takze to ukazuje na zly bubon). Cize mi z toho vychadza ze bubon behom 1991km od poslednej stk zosisatel.
Co ale nie je u vyrobku, ktory uz z krabice je krivy uplne prekvapive. Pozdravujem BDC Italy.
Co ale nie je u vyrobku, ktory uz z krabice je krivy uplne prekvapive. Pozdravujem BDC Italy.
-> darklord 16.05.22 14:41:41: Utahni si ho kolovejma matkama pred merenim.
Lava strana, pri toceni 0.11, "napnut" ide cca rovnako. A to podotykam ze podla STK je toto ta, co je OK.
Prava strana, pri opatrnom toceni 0.04, ale rukou "napnem" bubon az kamsi k 0.1 Takze predpokladam ze ked auto stoji ci brzdi, tak sa ten bubon hybe snad aj o dve desatiny.
-> Bukaj 16.05.22 10:56:53: stk mam za 3 tyzdne, takze tisicky kilometrov isto nehrozia (okrem toho ze sa v tom aute fakt neda dlhodobo jazdit kvoli hluku a absolutnej anti ergonomii). Potrebujem aby to proste fungovalo, a nie ze s tym budem rok jazdit a rok opravovat aby som urobil STK. A toto opakovat donekonecna.
-> Bukaj 16.05.22 10:56:53: To by ma zaujímalo, čo si na tom akože má sadnúť, keď to dáš všetko nazad rovnako, ako to bolo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: To asi samotné neseženeš. Také mám tento magnetický držák. Tyčky seženeš dle průměru v metráži, pokud koupíš mosazné, tak si je můžeš naohybat dle potřeby a netřeba dalších upínáků
Jinak má zkušenost je taková, že i když mám polohu bubnu vůči náboji poznačenou, tak vždy, když buben z nějakého důvodu sundavám, po opětovném nasazení chvíli (pár set až tisíc km) brzdy kopou, než se to "zajede". Takže bych nepanikařil a zkusil s tím ještě chvilku jezdit, třeba se to "opraví" samo![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak má zkušenost je taková, že i když mám polohu bubnu vůči náboji poznačenou, tak vždy, když buben z nějakého důvodu sundavám, po opětovném nasazení chvíli (pár set až tisíc km) brzdy kopou, než se to "zajede". Takže bych nepanikařil a zkusil s tím ještě chvilku jezdit, třeba se to "opraví" samo
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> darklord 17.04.22 21:00:09: vcera 600km po okreskach, brzdy uz nebuchaju. Ale ako si to sadlo, uz je aj pri brzdeni citit ze je tam nejaky problem s ovalitou alebo cim, lebo to proste pulzuje. Cize zase kolesa dolu, a tentoraz by som chcel zmerat kde je problem. Odchylkomer mam, magneticky drziak mam. Ale kde zohnat este nejake dalsie "tycky" s upinakmi? Neviem to nijakym sposobom vygooglit. A kupovat dalsi magneticky drziak len nato aby som z neho vzal tycku mi pride dost neekonomicke.
Cize: Kde zohnat dalsie tycky s upinakmi na toto?
Cize: Kde zohnat dalsie tycky s upinakmi na toto?
-> minno: Díky ano mám azbesťáky a sem si taky říkal to broušení jestli je dobrý nápad.
-> Robert 106 11.05.22 19:38:52: Jediné, čo montážou "žigul" platničiek môžeš získať, je "lepší materiál" (azbest). Teda ak máš originál platničky. Ak máš novodobé žigul platničky, nemá význam sa tým zaoberať.
Takisto ak máš originál 4p azbesty (Osinek), to nemá zmysel.
A jediná výhoda tohto celého je "cena" a dostupnosť oproti originál 4p azbestovým platničkám.
Väčšia plocha platničiek nemá vplyv na "silnejšie brzdenie".
Osobne by som sa na to vysral (azbest - dýchať pri úprave to nechceš).
Takisto ak máš originál 4p azbesty (Osinek), to nemá zmysel.
A jediná výhoda tohto celého je "cena" a dostupnosť oproti originál 4p azbestovým platničkám.
Väčšia plocha platničiek nemá vplyv na "silnejšie brzdenie".
Osobne by som sa na to vysral (azbest - dýchať pri úprave to nechceš).