![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
-> Sejki: V tom případě nejsou z gti, ale ze sériového puga..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: ty co ma Petr jsou z předu, zadní jsou podobny ale máj navíc samostav a rucku
S tím rozdílem, že tyhle bendixy má pug 205 gti vzadu..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sejki: Wilwood, ale tolik za to nedáš. Pak 1p Peugeot 205 gti skoda-virt.cz/cz/.../2698
-petr-dnx-skoda-105l
Jsou nejake brzdice 2P mimo original ktere nejdou rozsirit a mimo nedostupneho girlingu pro chlazene kotouce co by sli pridelat na predni napravu skoda M?
-> havlik: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Evž@: tak pak mají klamavou reklamu:D
-> havlik: Psal jsem na e-mail a prý nedělají ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Evž@: * NOVINKA : nerez pístky do 2P brzdičů , cca 125 korun za kus.
skoda-virt.cz/cz/.../9090 -pistky-na-4p-stefty-cepy- rozsirovaci-sada-4p-atd
skoda-virt.cz/cz/.../9090 -pistky-na-4p-stefty-cepy- rozsirovaci-sada-4p-atd
Nevíte kdo dělá nerez pístky do 2p brzdičů?
-> Pavell: Nechcel som to zakriknúť ale už som to pár krát vyskúšal a môžem povedať že to mám vyriešené.Bez skúšky brzd som preventívne vymenil aj hadicu podtlaku a brzdy fungujú dobe.
-> isti: jdi po tý hadici, já měl to samé.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: -> Tuner#2: Ďakujem za názory,no nejak to dopadne
-> Pavell: Ja som dnes nahodil nové hbv a repasované brzdiče.Vymenil by som aj hadice ale to by som musel aj s trubkami a kým to nie je nutné tak sa do toho nepustím.Zajtra to odskúšám ale velké nádeje do toho nevkladám.Chybu som nenašiel v hbv,akurát v tom boli opačne gumičky na piestiku,nechápem ako to mohlo fungovať.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavell: Ja som dnes nahodil nové hbv a repasované brzdiče.Vymenil by som aj hadice ale to by som musel aj s trubkami a kým to nie je nutné tak sa do toho nepustím.Zajtra to odskúšám ale velké nádeje do toho nevkladám.Chybu som nenašiel v hbv,akurát v tom boli opačne gumičky na piestiku,nechápem ako to mohlo fungovať.
-> isti: Já jsem vyměnil hadici k podtlaku (zjistil jsem, že mi trochu kapal benzín z karbce přímo na vývod sání tudíž i na hadici, po zahřátí motoru byla jak žvíkačka) takže problém byl určitě tady. Nicméně jsem udělal znovu GO předních brzdičů a dal jsem k nim nové hadice. Teď se zdá být vše v pořádku. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 12.05.16 20:00:24: Klidně můžeš, ale hlavně ten venkovní musí být malý, jinak ve spojení Al origo 13" kolo a lepená závaží zevnitř může být problém.
-> isti: ja mám na 4p tuším každý odvzdušňovák inak dlhý
minno120.rajce.idnes.cz/2
011.06_-_2011.07_-_4-piest
ove_brzdy_renovacia_zastav
ba
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: oboje som zažil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: Ďakujem za radu,to je ešte dobré keď frézuje odvzdušňovák,horšie je keď disk frézuje trubku na 2p
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: odvzdusnovaky podla chuti kazdeho sudruha, ale tak aby nefrezovali zavazia na kolese
minimalna hrubka je 7.5 mm ale nebal by som sa ist az do 7 ...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
minimalna hrubka je 7.5 mm ale nebal by som sa ist az do 7 ...
Mal by som dve otázky?U 4p musím dať všetky odvzdušňováky krátké alebo horný môžem dať aj dlhý z 2p?Aký je minimálná hrúbka 4p kotúča?
Ale teraz ma napadlo,ak je pedál tvrdý ako beton tak ako môže byť zaseknutý valec?No nič idem vymeniť hbv.
Zujímavé čítanie,mám na 130-ke ten istý problém ako -> Pavell 30.04.16 07:22:01: .Auto mám už viac než rok a tento problém sa vyskytol prvý krát pred pár mesiacmi a výlete,vtedy som s tým nič neurobil(bol som uprostred ničoho)len som nechal vychladnúť a vrátilo sa to do normálu.Samooprava fungovala do minulého týždňa keď sa zrazu zase zabrzdili predné kolesá a ztvrdol pedál ale nie počas jazdy.Do práce som došiel bez problémov a po šichte keď som nasadol auto brzdilo.Aj ja by som to tipoval na hbv alebo brzdové hadice,tento týždeň si to chcem spraviť a potom poreferujem.Hadica podtlaku by ma nenapadlo ale ak nič nepomôže tak to skúsím vymeniť,je tam ešte originál.Aká častá závada je u 742 rozpadnuté vnútro brzdových hadíc?
-> minno: a jo. dík![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jaký postup při odvzdušňování 4 pístků, myslím u předních kol, který dřív jestli vnitřní nebo vnější.
Díky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Díky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: díky za tip![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavell 02.05.16 20:15:08: V Plzni naproti zimáku je speciálka na hadice, kde bude u Vás netuším.
-> Tuner#2: aha, no ale kde ji seženu? chtěl jsem jít zítra do autodílů
-> Pavell 01.05.16 23:14:54: Jako kolega předemnou, hlavně jí nekupuj v autodílech. Tam Tě dají jednou opletenou a ta hlavně u motoru vlivem tepla změkne a při podtlaku se spláskne a zneprůchodní. Mám tuhou 2x opletenou ze speciálky na hadice a funguje. Tenkrát jsem si zanadával, když jsem to po týdnu na novém autě měnil.
-> srdcar 120L: děkuji za tip. Hadici asi rovnou vyměním.
-> Pavell: Já bych to viděl na poškozenou hadici podtlaku k posilovači, pořádně ji po celé délce prohlédni, někde bude díra, co se chová jako klapka. Membrána v posilovači by to být neměla. Odpoj hadici pod karbcem a zkus nasát vzduch z ní, mělo by to jít jen do určité meze, pokud budeš nasávat stále, je hadice poškozená. Místa, kde je největší pravděpodobnost, že dojde k jejímu poškození, vezmu to od předku. Průchod podlahou kufru, pod vozem u spon spojujících trubky chlazení pod krytem, kolem převodovky a pak u krycího plechu v místě průchodu k motoru. Jestli máš ještě starou, zeleně opletenou hadici, tak ji vyměň za novou a bude klid.
-> Tuner#2: jak si vysvětlit toto zjištění. Když mačkam brzdový pedál tak se mi postupně zvyšují otáčky a pak ztvrdne pedál a je to bloklý.
-> Zeke-ten šestý:
Já mám pocit, že v tomhle budu mít taky problém v 4pístkách je všechno nové a dal sem to volně, protože sem se bál, aby se mi nevařily brzdy už sem to kdysi zažil.
Já mám pocit, že v tomhle budu mít taky problém v 4pístkách je všechno nové a dal sem to volně, protože sem se bál, aby se mi nevařily brzdy už sem to kdysi zažil.
-> srdcar 120L: jako je pravda, že se to asi opravdu zlepšilo.
Nicméně asi to zkusím znova odvzdušnit a taky sem to tam dával všechno dost na volno nechtěl sem aby to přibrzďovalo což opravdu nepřibrzďuje.
Nicméně asi to zkusím znova odvzdušnit a taky sem to tam dával všechno dost na volno nechtěl sem aby to přibrzďovalo což opravdu nepřibrzďuje.
-> Robert 106: na rapidu mi to brzdí uplně stejně, ještě zkusím jednu radu co tu někdo psal, dát do 4ř pístů jetý destičky aby se povysunuly pístky a pak tam dát nový desky a prej to bude brzdit o kus líp. Tak uvidime :)
-> Robert 106: Ahoj. Škoda 120 emko. Já mám dokonce kombinaci 19 mm HBV, posilovač, vepředu dvojpístky a vzadu 28 mm válečky z VW, jen jsem musel trochu upravit štíty, jinak válečky pasují. Zpočátku po složení šel pedál do 3/4, po sednutí si obložení-buben, jde úplně normálně v horní 1/4, brzdí to nehorázně. Řešil jsem to takto proto, že mám vzadu plynovou nádrž a dost často tahám vlek.
Pokud jsi složil vše tak, jak to má být, včetně samostavů a dobře odvzdušnil, tak si brzdy sednou a pedál půjde nahoru.
Pokud jsi složil vše tak, jak to má být, včetně samostavů a dobře odvzdušnil, tak si brzdy sednou a pedál půjde nahoru.
-> Pavell 01.05.16 15:31:12: Jak už tu bylo psáno, podle mě malá vůle a jak brzdy ohřeješ (jak desky, tak kapalinu) tak se zmenší vůle a auto začne přibržďovat. Ta vůle tam není pro prdel...
Druhá možnost je sekající se HBV, to by pak znamenalo jeho výměnu, ale sázím to na první problém.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Druhá možnost je sekající se HBV, to by pak znamenalo jeho výměnu, ale sázím to na první problém.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ahoj,
máte někdo na autě kombinaci HBV 19 s posilovačem a prasátka 22 ?
Mám to na rapdu 84 takže origo kombinace jiak, sem při renovaci brzdy komplet vyměnil zůstal akorát posilovač a pedál.
Brzdi to v celku dobře, ale tak až ve 2/3 kroku pedálu.
Je to tak ok, nebo vzduch popř. Vůle mezi deskama a pístky v třmenu.
Dík Robert
máte někdo na autě kombinaci HBV 19 s posilovačem a prasátka 22 ?
Mám to na rapdu 84 takže origo kombinace jiak, sem při renovaci brzdy komplet vyměnil zůstal akorát posilovač a pedál.
Brzdi to v celku dobře, ale tak až ve 2/3 kroku pedálu.
Je to tak ok, nebo vzduch popř. Vůle mezi deskama a pístky v třmenu.
Dík Robert
Je to nějaký divný. Dnes jsem to zas projel, zase ztvrdl pedál. Kdyz povolim HBV od posilovače tak to pustí. Proč jsem ale do teď normálně jezdil x stovek KM bez závad.? Co je tam špatně?
-> Pavell: Ono to vždycky do nějaké doby normálně funguje.. než se to posere..
Chtěl jsem napsat, že máš rozpadlý hadice u kol, ale když se to dá odpustit takhle na HBV, tak to bude vážně nejspíš on..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chtěl jsem napsat, že máš rozpadlý hadice u kol, ale když se to dá odpustit takhle na HBV, tak to bude vážně nejspíš on..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mohl by na to mít vliv posilovač.? Hadice?
-> MVM: je mi ale divný, ze to do ted normálně fungovalo. Loni jsem s brzdama trochu bojoval. Vůli tam mam opravdu malinkou ale fungovalo. Že by už odešel polskej HBV?.to brzo teda.
Chtel jsem ject na rally šumava rapidem, ale hold musim spotřebákem.
Chtel jsem ject na rally šumava rapidem, ale hold musim spotřebákem.
-> Pavell 30.04.16 07:22:01: Malá vůle nastavená na tlačným čípku,případně váznoucí hlavní válec.
Ahojte. Tak zas řeším brzdy. Po krátkém ježdění kolem komína mi začne Rapid postupně pribrždovat až do stádia, že musim povolit trubky z HBV abych mohl vůbec odject . Jsou zablokovana přední kola. Pedál úplně tuhej. Po povolení to zas chvilku funguje jak ma. Co to může způsobovat?
Díky za nějaký nápad.
Díky za nějaký nápad.
Mám velkou prosbu na všechny z východních Čech, nejlíp někde kolem Ústí nad Orlicí. Nemáte doma někdo dva brzdový válečky 22mm na 130ku nebo Rapida? Potřeboval bych je zítra, u nás je nikde nikdo nemá.
Tak vyřešeno. Moje chyba. Dal jsi si nové zapuštěné šrouby pro uchycení bubnu, ale bohužel je hlava šroubu moc velká a trochu šrouby koukají ven. Což by asi u origo disku nemuselo vadit, ale já tam mám podložky a ta se vlastně houpala na hlavičkách a tím pádem nebyly utažený bubny tak jak by měly být. Teď je to už OK.
-> Bukaj: už jsem asi na dobré cestě k odstranění problému. Zítra dám vědět až to projedu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavell: U vlečky je nejčastěji zkřivený unašeč bubnu, buben na něj nedosedne rovně (v ploše) a pak to kope. Zkusit jiný unašeč, nebo z původního vyrazit štefty a nechat srovnat čelní plochu...
-> ochoda: me prijde ze je to od zadku
-> Pavell: Mě to dělali kotouče, prej to někomu dělali i funglovky.