skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3386 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 04.01.2011 do 03.03.2025, založil/a Šimi/Rapid 136
Dnes ma dostal rozdiel v styčnej ploche pri 175/65 R14 Falken vs. Matador
-> T: Tome kola jsou 15x6. Gumy 165/50 a sedí to perfektně.
-> Deacon: jak je to kolo široký ? Vypadá to parádně 

-> Tuner#2: Právě proto jsem nechápal Tvůj komentář od boku. Ano, přezul jsem z těch balónů 195 (ve skutečnosti 210-215) na 165 (ve skutečnosti jako 195)
Podle mě je to teď super, krásně to sedí, široký jsou úplně akorát a vlezu se do lemů.
Podle mě je to teď super, krásně to sedí, široký jsou úplně akorát a vlezu se do lemů.
-> Deacon 21.03.19 12:57:32: Tak 195 vs. 165 je dost znatelný rozdíl i když dle fotky mě to přijde spíše jak širší rozměr. Podle fotky od Milana to zas tak malou styčnou plochu nemá. 

-> Deacon: teraz to bude super 

Nemít to tak masivní ochranu ráfku, tak je bočnice rovně. Kde je problém?
Navíc to vypadá o 90 procent lépe. Pneumatika nepřetéká přes disk a i ten menší profil tomu hodně pomohl.
Navíc to vypadá o 90 procent lépe. Pneumatika nepřetéká přes disk a i ten menší profil tomu hodně pomohl.
-> Tuner#2: a teď mi Honzo řekni, čím jsi vydedukoval, že je to teď krok k horšímu?
-> George88:
Díky za info. Takže to zase vypadá na gumu z kategorie, máme tu 195/65 a v reálu je to 145/95
Ono na R17/18 už to bude něco gumy na sježdění. Na Toledu je 195/50 R15. To je směšně malý kolečko.
-> Jirik_Tuňák1983:
Řekl bych, že je to špatným vyvážením ve prospěch předku, kde jsou ty gumy oproti zadku přetížený a krouťák dieselu nemá problém dostat auto na hranu adheze i při tom větším zatížení už třeba v 1500 otáčkách. V zimě je těžkej diesel vepředu poznat jak prase, že to vyjede víc. Našich 1,4TSI OIII konby se na WRA3 s 5 mm jen zoufale smýkala tam, kde OII 1,9 TDI na mrtvejch Firestonech (méně než 3 mm) s prokluzem relativně v pohodě vyjela.
Díky za info. Takže to zase vypadá na gumu z kategorie, máme tu 195/65 a v reálu je to 145/95

Ono na R17/18 už to bude něco gumy na sježdění. Na Toledu je 195/50 R15. To je směšně malý kolečko.
-> Jirik_Tuňák1983:
Řekl bych, že je to špatným vyvážením ve prospěch předku, kde jsou ty gumy oproti zadku přetížený a krouťák dieselu nemá problém dostat auto na hranu adheze i při tom větším zatížení už třeba v 1500 otáčkách. V zimě je těžkej diesel vepředu poznat jak prase, že to vyjede víc. Našich 1,4TSI OIII konby se na WRA3 s 5 mm jen zoufale smýkala tam, kde OII 1,9 TDI na mrtvejch Firestonech (méně než 3 mm) s prokluzem relativně v pohodě vyjela.
-> palinator 21.03.19 09:50:23: nová má 8mm 195/65/15. Obutá nse 6j viz foto. Na výdrž i zkusenostit z provozu si musíme počkat. Ale 15k na předku mi přijde málo. Chápu, že nafta je těžká a že tam ten kroutak je hned, ale i tak by to melo vydržet dýl. I superby co k nám jezdí (r17/r18)na nich ujedou víc. A ono "kousek od 4mm" může být taky 5,5. Chce to změřit.
-> Deacon 21.03.19 11:37:15: No nevím nevím, myslel jsem, že chceš auto udělat do funkčních úprav, tohle je hodně velký krok stranou...
Přitom to nevypadalo zle.

-> palinator 21.03.19 09:50:23: Že jo? Nevím čím to je, ale na těch naftách dostávají ty předky při ostřejších axeleratsích na prdel protiprokluz neprotiprokluz. 

-> Milan 136:

Teď je to super
-> Tuner#2: Na všech.



Teď je to super

-> Tuner#2: Na všech.
-> Deacon 21.03.19 10:50:12: Doufám, že jen na rezervu 

Když 195/50 R15 disk zabijí a 165/50 R15 na něj sednou a krásně ho oživý
Pneu Nankang Sportnex NS-2R

Pneu Nankang Sportnex NS-2R
-> George88:
Jestli se dá poznat nějakej rozdíl od 3HM. Slibujou menší valivej odpor a lepší handling na mokru. K tomu jaká bude cca životnost. Mám na předku na Toledu 3HM nějakejch 8000 km a maj už jen kousek do značky 4 mm. Tzn. jestli daj nějak víc než 15000 km, tak to bude úspěch. Je pravda, že se k nim nechovám uplně nejlíp, když je někde intenzivně trápim zběsilou axeleratsí.
A TDI gumy prostě žere.
Jestli se dá poznat nějakej rozdíl od 3HM. Slibujou menší valivej odpor a lepší handling na mokru. K tomu jaká bude cca životnost. Mám na předku na Toledu 3HM nějakejch 8000 km a maj už jen kousek do značky 4 mm. Tzn. jestli daj nějak víc než 15000 km, tak to bude úspěch. Je pravda, že se k nim nechovám uplně nejlíp, když je někde intenzivně trápim zběsilou axeleratsí.

-> palinator 19.03.19 19:38:25: co přesně tě zajímá?
Dejte vědět nějaký reference, až někdo koupíte Bravuris 5. Jsem zvědav. I když přijde mi, že je to jen kvůli EU-štítkové mánii, takže se bude podvádět jako ve všech normovanejch testech.
Tady je jedna zadní..... Je vidět mělčí vzorek při stejné vejsce masa.. takže to normálně sjezdim na cca 3mm (pod 3 nejezdim ani na svojem pač se bojim) a pak zahodim pac měřící vystupky sou jen v drážkách?
-> saskyn2: Jsem to jednou studoval a matně si vzpomínám, že záleží jestli má guma TWI indikátory, pokud je má, tak se řeší jenom v drážce, pokud je nemá tak všude
-> saskyn2: -> Syny: Je to dle toho pokynu - s tím, že tam chybí informace, co je to "hlavní dezénová drážka". Což je právě drážka, ve které jsou indikátory. Bohužel to v případě spousty gum jsou i ty šikmý na bocích, který se smetou, i když ty skutečně hlavní (obvodový) drážky jsou ještě s přehledem nad limitem... Řešení je jednoduchý, musí člověk ty boky omést natolik, aby nebylo poznat, že tam ty indikátory byly 
EDIT: Tak ne, je to lepší - dle policie jsou to jen ty "průběžné" : www.policie.cz/clanek/met odika-mereni-dezenovych-dr azek-pneumatik.aspx

EDIT: Tak ne, je to lepší - dle policie jsou to jen ty "průběžné" : www.policie.cz/clanek/met odika-mereni-dezenovych-dr azek-pneumatik.aspx
Ale nic z toho nemění nic na tom, že ty Tomasovo gumy jsou na vyhození.
-> saskyn2: To prvni co jsem dal je nejaky info od Michelinu (to uz jsem taky slysel jako udajnou ofiko verzi), to druhy je z nejakyho metodickyho pokynu ministerstva dopravy (a tak si myslim, ze to skutecne je).
-> Syny 15.03.19 11:14:25: Takže to si protiřečí s -> Syny 15.03.19 11:09:43: Jak má člověk vědět jak to měřit když to v podstatě neví ani ten kdo ty zákony vytváří a ani policajti
Ale teda dobrý vědět, budu dojíždět k indikátorům, zatím jsem to většinou vyhazoval dřív, bo jsem měl slítaný kraje od řezání zatáček


-> saskyn2 15.03.19 10:57:22: Tam musíš jet v drážce a cestou nezabloudit. 

-> saskyn2: Tak jinak:
Vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích za podmínky:
a) Pneumatiky bez indikátorů opotřebení
Hloubka dezénových drážek nebo zářezů je v celé šířce běhounu a po celém obvodu pneumatiky:
• Vozidla kategorie L1e, L2e (L6e) ≥ 1 mm
• Ostatní kategorie vozidel ≥ 1,6 mm
b) Pneumatiky s indikátory opotřebení
Požadovaná minimální hodnota hloubky dezénových drážek musí být splněna po celém obvodu pneumatiky a to v hlavních dezénových drážkách.
A ted si vyber
Kazdopadne tohle dle me dava vetsi smysl a takhle jsem to slysel uz driv.
Vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích za podmínky:
a) Pneumatiky bez indikátorů opotřebení
Hloubka dezénových drážek nebo zářezů je v celé šířce běhounu a po celém obvodu pneumatiky:
• Vozidla kategorie L1e, L2e (L6e) ≥ 1 mm
• Ostatní kategorie vozidel ≥ 1,6 mm
b) Pneumatiky s indikátory opotřebení
Požadovaná minimální hodnota hloubky dezénových drážek musí být splněna po celém obvodu pneumatiky a to v hlavních dezénových drážkách.
A ted si vyber

-> Syny: Takže to co tady dával Tomaso by neprošlo, ten střed určitě nejsou 3/4.
-> saskyn2: "Na všechny státy EU se vztahuje stejné ustanovení, tedy že zbývající hloubka dezénu pneumatiky v jednom nepretržitém pásu, který zahrnuje strední tri ctvrtiny šírky behounu po celém obvodu pneumatiky, musí cinit minimálne 1,6 mm, prestože má jízda na mokrém a zledovatelém povrchu s hloubkou dezénu menší než 3 mm významný negativní dopad na brzdnou dráhu a ovladatelnost vozidla."
-> Syny: A jak je to třeb u OR6?
Já právě nevím jestli to nějak měnili, ale já měl pocit že v autoškole jsme se učili že právě celý dezén.


-> saskyn2: 1,6 musi mit v hlavnich drazkach.
-> Tomaso435 14.03.19 18:22:13: Tohle by mě taky zajímalo, vždycky jsem žil v domnění že dle zákona musí mít pneu 1.6mm všude. Ale ted jsem někde četl že jen u měřících bodů, resp. v prostředku. By mě zajímalo co je pravda.
-> Tomaso435: Ubrat v zatáčkách a možná přifouknout, ne zas o moc. A propřístě změnit výrobce
Já měl sjetý vnějšky - nepomohlo nic, ani geometrie, vyvvážení... špatně vyrobená guma (série).

-> Tomaso435: to môže byť tým že sa prehadzujú predok zadok pri prezúvaní .. tak naložiť zopár betónových kociek do zadu a je po skákaní :D
-> palinator: no tak muzu to kouknout pres 3 :D
-> david 105: :D jinak jsou takto sjeté oba dva okraje vsech 4 pneu :D
Je to firemní. Jediný co je na tom na hovno je to poskakování jak koza. Jinak luxusní auto. Oproti o3 ve kterej si pripadam jak kdybych mel 2.5m 200kg a seděl v daewoo matizu.
Je to firemní. Jediný co je na tom na hovno je to poskakování jak koza. Jinak luxusní auto. Oproti o3 ve kterej si pripadam jak kdybych mel 2.5m 200kg a seděl v daewoo matizu.
-> Tomaso435 14.03.19 21:07:24: ak je to súkromné auto tak by som skúsil tú geometriu a ak firemne tak by som to neriešil...
možno na tom režeš zákruty 


-> Tomaso435:
Nafouk bych to ještě víc. Rapid má taky smetený boky a to je nafoukanej předpisově.
Nafouk bych to ještě víc. Rapid má taky smetený boky a to je nafoukanej předpisově.
-> palinator: fiat doblo
-> david 105: a jak vysvětlíš zadky ? Sjeté úplně stejně. Tlaky v pneu ok, resp mam lehce prefouknuto
-> Tomaso435: áno je to barumka Cečková
najskôr to bude zlou geometriou

-> Tomaso435:
To vypadá na nějakou dodávku ne?
To vypadá na nějakou dodávku ne?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.03.19 19:36:28: ani bych tolik nerekl, spis hlavne by to chtelo vic nafoukat

ta guma je dělan takhle jestli to z toho jde pochopit.. kraje prostě odejdou o mnoho dřív než prostředek. otázkou jestli jsem to dojel teda už za hranici, a nebo jestli ještě je to ok :-D
jinak rozměr je myslim 205/55R16 . a jak řikám je to z roku 2016. výrobce si ted nevybavuju. dost možná je to barum
jinak rozměr je myslim 205/55R16 . a jak řikám je to z roku 2016. výrobce si ted nevybavuju. dost možná je to barum
-> palinator 14.03.19 19:43:46: já bych z tý fotky teda řekl, že to je sjetý dokulata. Ten vnitřek vypadá podobně. Takže podhuštěné?Ten vzorek vypadá docela starodávně