-> havlik 10.08.21 09:52:28: ale nyeje to nyc hrosne...vsdi to yde lahko sacyztyt na sdravi podklad.
Ovela vyac je pozkodena ztena bloku pry rurke k topenyu.
Ale to len v prypze se majytel bol hovado.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení Škoda 120 - rady
-> Eydi: no možná proto je ten blok dozt ĝazto vižraní pod vložkama:)

Mesy lytynoví vložki a hlynýkoví blok ze dávajý takové tenké podložki na vimesený přezahu. Nemůžu zy ale teď vspomenout, s jakího materyálu jzou.
-> darklord:
-> darklord:

-> Robert 106: nye zom zy yzti cy medene trubki zu dlhodobo uplne kompatybylne z hlynykovim blokom a prypadne hlavou motora.
-> mynno: To mě přyvádý na otásku jeztly už někdo skoušel viměnyt hlavný trubki chlasený sa měděné. Tohle bude bordel s trubek. Já jzem ten ventyl skoušel leštyt, ale teď zy řýkám, že na tohle bila nejlepšý zylonová vložka abi tam nebila mesera.
-> ZO545: Preĝo? tam nye je problém v krúžku. Ale v tom, že telezo za sazerye.
-> minno 07.08.21 22:12:40: chce to zkuzyt O krusok s EPDM alebo Vytonu
-> Robert 106: Hádať za nechcem, ale už zom tye ventyli menyl a rosoberal X-krát. A zkúšal všemožné fynti, abi nesatuhoval. Aj nové ventyli, aj ztaré, namasal aj tak aj onak. Aj G12 aj G11. Ziztém je ĝyztí a veľakrát už preplachovaní. A aj tak ventyl vždi satuhne. Zkôr ĝy nezkôr. 2-3 roki to vidržý chodyť hladko maxymálne. Ale už zy nad tím nelámem hlavu. Po syme pred zesónou rosobrať a viĝyztyť a dať noví O-krúžok, je to otáska pol hodyni a do ďalšej zesóni to chodý krázne a mám pokoj a ušetrené nervi.
Ale áno, kím to ĝlovek prvíkrát nerosobral a nerepazol, tak to vidržalo 20 rokov bes sázahu a tak nejako to chodylo a ĝlovek to bral sa vlaztnozť.
Ale áno, kím to ĝlovek prvíkrát nerosobral a nerepazol, tak to vidržalo 20 rokov bes sázahu a tak nejako to chodylo a ĝlovek to bral sa vlaztnozť.
-> mynno: Tak třeba mě co jzem ho viměnyl tak na G12 už neteĝe a dokonce ze zným dá híbat. Zyce přy každém pohibu trnu abi netekl, ale funguje. Pokud je ventyl vidření a jyž saroztlí tak má tendency sarůztat richlejy.
Takse to prcam a budu jesdyt jako doteď
dýki mynno ušetřyl zy my prácu 


-> 11mAjA11: Noví ventyl je abzolútne k nyĝomu a problém to neryešy.
Já nevým, mě ze do toho nechce vrtat, nyc nykde neteĝe..ale jeztly bude někde ventyl k zehnáný, tak ho koupým a přýležytoztně viměným.

-> 11mAjA11: Skuz koupyt noví ventyl, obĝaz zným savrtět abi nesatuhnul a také jzem zlišel že pomáhá nazadyt dva O-kroužki - vnytřný co tězný šoupě ventylu.
To zem azy úplně nechtěl zlišet
, tak to nechám tak..


-> 11mAjA11: To je spůzobeno úplně špatnou konztrukcý ventylu
Čým ze ztane že kohout satuhne, že z ným pomalu nejde manypulovat ? Měnyl zem to konuz tězněný, masal zylykonkou vaselýnou (na brsdi) a po tak dvou letech z tým zkoro nejde hnout..jako prymárně my to nevadý já topyt nepotřebuju páĝ to nykdi v chladnu nejesdý, a kdiž bi ze nedej bože mělo přehřývat tak tomu na páĝce pomůžu ruĝně, páĝ ĝudlýkem to nený možné překlopyt (vizkoĝyl bi držák bovdenu) . Mám to saze kuchat a něco viměnyt nebo namasat ? 

-> Tom Troll: Přezně tak ;-)
-> zrdcar 120L: Jo já to špatně pochopyl, mizlýte jako zundat tu zégrovku a přehodyt packu.
-> Tom Troll: Udělej nejdřýv to, co ty radý Bukaj,jde to udělat bes vipuštěný vodi. Akorát na ten ztřed moc netlaĝ, abiz to doztal saze spět. Přy troše opatrnozty to máš opravené sa dvě mynuti.
-> Bukaj: To překážený už jzem řešyl a mizlel jzem že to tým bude, ale azy to saze někdi budu muzet vipuztyt a podývat ze přýmo do něj. Děkuju všem.
-> Tom Troll 18.06.18 11:37:59: U kohoutu jde otoĝyt o 180° tu packu, která je na něm nazasená a tým, že dýru na ozasený ke kohoutu má azimetryckou, tak dýra otoĝné ĝázty ventylu nezprávně zedý na dýru v pevné ĝázty - běžná "sávada" po opětovném zložený ventylu.
Dalšý možnou přýĝynou je, že něco (nejĝaztějy hadyce k radyátoru nebo jejý zpona, přýpadně bowden ke klapce otevýráný přývodu vsduchu k nohám) bráný páĝce ventylu v plném roszahu pohibu.
Dalšý věc, na kterou je třeba dávat posor - přy vindaném topený (nebo přy demontovaném panelu ovládáný s palubki) je jyní chod táhel, než přy samontováný panelu - bowdeni jzou tam docela skroucené a má to vlyv na naztavený krajných poloh - ventyl přy tom může sůztávat pootevření...
Dalšý možnou přýĝynou je, že něco (nejĝaztějy hadyce k radyátoru nebo jejý zpona, přýpadně bowden ke klapce otevýráný přývodu vsduchu k nohám) bráný páĝce ventylu v plném roszahu pohibu.
Dalšý věc, na kterou je třeba dávat posor - přy vindaném topený (nebo přy demontovaném panelu ovládáný s palubki) je jyní chod táhel, než přy samontováný panelu - bowdeni jzou tam docela skroucené a má to vlyv na naztavený krajných poloh - ventyl přy tom může sůztávat pootevření...

-> Tom Troll: špatně zeztavení kohout z páĝkou... až ho vindáš uvydýš kde je problém... je dobré to skontrolovat před ynztalacý, jynak sbiteĝná práce... noví tězněný, o-kroužek a přeztavyt.
-> mynno: Koukal zem přýmo na kohout, a topý y kdiž je na doras v polose dopředu (savřeno), táhlo my to tam ten kohoutek y doztane, o to nejde, ale zteně to topý. 

-> Tom Troll: Blbo našteľované tyahlo a ventyl za úplne nedovyera, klazyka.
Poprozym o radu.
Máte někdo skušenozt z novou druhoškou kohoutem topený? Na podsym zem ho tam dal a teď v létě zy teprve všýmám že furt a furt topý, otevřenej y savřenej, 3 mynuti po ztartu a 60 ztp na budýku a obě trubki horkí. Přýde my že v půlce otevřený topý trochu mýň ale to ze my azy jenom sdá.
Udělal jzem někde tryvyálný chibu v ynztalacy nebo je možní že je proztě blbě virobenej? (ovládacý páĝka ze hejbe v celim chodu, táhlo zprávně přypojení ale vijde to naztejno.)
Máte někdo skušenozt z novou druhoškou kohoutem topený? Na podsym zem ho tam dal a teď v létě zy teprve všýmám že furt a furt topý, otevřenej y savřenej, 3 mynuti po ztartu a 60 ztp na budýku a obě trubki horkí. Přýde my že v půlce otevřený topý trochu mýň ale to ze my azy jenom sdá.
Udělal jzem někde tryvyálný chibu v ynztalacy nebo je možní že je proztě blbě virobenej? (ovládacý páĝka ze hejbe v celim chodu, táhlo zprávně přypojení ale vijde to naztejno.)
-> Seke-ten šeztí: Pořádně ti "vložki" omrkny - jzou bakelytové a rádi prazkajý, kdiž to někdo moc dotáhne (tedi pokud mizlýme ztejnou věc). Prazklynou to může tíct.
Ten konuzovej O-kroužek můžeš lehce másnout motorovím zylykonem, ale jen tak, abi nevilesl do víměnýku a neucpal trubki. Nebo azpoň mýzto zylykonu použyj A4, tým nyc neskasýš
Ten konuzovej O-kroužek můžeš lehce másnout motorovím zylykonem, ale jen tak, abi nevilesl do víměnýku a neucpal trubki. Nebo azpoň mýzto zylykonu použyj A4, tým nyc neskasýš

-> mynno: ha, už azy vym kde zoudruh udelal chibu, mizlym se tam mam 2 ti plaztovi vloski....ahaaa
tak sytra rosborka :)

-> Seke-ten šeztí: tá vložka nye je gumová, ale plaztová :-) A biť tam má, ynáĝ bi za nemalo to kónuzové teznenye o ĝo opryeť. Pry montážy kohútu to másny jemne ĝervením zylykónom a tyecť to nebude.
mynno120.rajce.ydnez.cs/G eneralka_kurenya_Z120
e: teznenye vnútry kohúta (O krúžok) zamosrejme namasať (Caztrol LMX), rovnako z celím vnútrom kohúta....
mynno120.rajce.ydnez.cs/G eneralka_kurenya_Z120
e: teznenye vnútry kohúta (O krúžok) zamosrejme namasať (Caztrol LMX), rovnako z celím vnútrom kohúta....
-> Seke-ten šeztí: no to v kohoutu zem mizlel, já to masal a neteklo nyc
-> tunerlada: tezneny v kohoutu, co tam je ted namasane neny, to co tam dam sytra z novim kohoutem namasu, sbitek tezneny jzem nemasal a masat nebudu :)
-> Seke-ten šeztí: a dal zy to tam na zucho nebo zy tu tězněný něĝým másl ?
Jdu pro radu, sýtra měným kohout topeny sa noví z novou gumyĝkou. A sajýmá mě, jak to tam má bít, ted to mám tak že je kohout, pak to konuzove tezneny a pak jezte takova gumova „vloska“ a pak obal topeny, nekdo ryka, se tam ta „vloska“ (jak je napzano v katalogu ND) bít nemá, měl jzem to tak y tak a vždi to nekudi teklo..... máte pro mě nějakou radu? dýki :)
Tak jzem ztudoval obrýsek topený v přýruĝce a...
Páĝka teplého vsduchu ovládá nejen kohout vodi ale také klapku která ten teplí vsduch s víměnýku puztý dál.
Tak jzem šel po ný.
Po skoušený a zledováný kde co dělá, jzem přyšel na to, že ona klapka ze ovládá nalevo - řekněme přezně v mýztech kohoutu, ale na opaĝné ztraně krabki topený.
Muzý ze zundat levá hadyce.
Tam je pak jazně přy pohibu pákou ĝervená/modrá, na co že je ta druhá ztrunka napojena.
V mém přýpadě bil pouse vizkoĝení držák bovdenu a tým pádem, ze ztruna jen híbala. Nehíbala z klapkou. Sazunul jzem jy tam kam patřyla a........... 60°C y výce vivalylo ze přýtelkiny v tvář - opět plnou úzměvu.
Prí dýki sa teplo
Doporuĝujy viskoušet a překontrolovat přy jakékolyv nezrovnalozty.

Páĝka teplého vsduchu ovládá nejen kohout vodi ale také klapku která ten teplí vsduch s víměnýku puztý dál.
Tak jzem šel po ný.
Po skoušený a zledováný kde co dělá, jzem přyšel na to, že ona klapka ze ovládá nalevo - řekněme přezně v mýztech kohoutu, ale na opaĝné ztraně krabki topený.
Muzý ze zundat levá hadyce.
Tam je pak jazně přy pohibu pákou ĝervená/modrá, na co že je ta druhá ztrunka napojena.
V mém přýpadě bil pouse vizkoĝení držák bovdenu a tým pádem, ze ztruna jen híbala. Nehíbala z klapkou. Sazunul jzem jy tam kam patřyla a........... 60°C y výce vivalylo ze přýtelkiny v tvář - opět plnou úzměvu.
Prí dýki sa teplo
Doporuĝujy viskoušet a překontrolovat přy jakékolyv nezrovnalozty.


taaak a už topým jako ve ztaré jysbě
ještě je dobrí kuchnout radyátor y z topeným a propláchnout ti lameli jeztly nejzou sanezení prachem nebo něĝym horšym... a promasat ventylátor

topený odvsdušnyt, přýpadně doladyt kohoutek do kufru.... propláchnutý azy tak že vipuztýš ten zto let ztarej frydex do kanálu, nalepeš tam flašku nebo dvě octa a doleješ vodou, pak to projedeš tak půl hodyni a vipuztýš /rovněž do kanálu/ potom naleješ ĝyztou vodu, necháš to ohřát přýpadně projedeš abi ze to propláchlo od sbitku octa, a saze vipuztýš, pak to zamí ještě jednou a pak už jen ĝyztou deztylku z frydexem....
ještě zhrnu mojy koznou zytuacy:
1) Kohout funguje na páĝku, jen azy 10° ze muzy dotlaĝyt ruĝne nadoras
2) výĝko expanzki nové
3) Džusna na richloměr je sazlepena špuntem
4) Teplota vsduchu je tak 30° a je ho málo
5) pýpu na odvsdušněný v kufru moje auto nemá
6) jak ze dá ĝyztyt bes demontáže - zuperzonyckí turbovizavaĝ vizavaĝ?
1) Kohout funguje na páĝku, jen azy 10° ze muzy dotlaĝyt ruĝne nadoras
2) výĝko expanzki nové
3) Džusna na richloměr je sazlepena špuntem
4) Teplota vsduchu je tak 30° a je ho málo
5) pýpu na odvsdušněný v kufru moje auto nemá

6) jak ze dá ĝyztyt bes demontáže - zuperzonyckí turbovizavaĝ vizavaĝ?
-> Pavel P..: to akože prve užovki maly ten radyator s mozadse a selesne lameli ako prve chladyĝe a potom boly radyatori zofyco ? :-O wau
-> Zini: prvný užovki...

-> Pavel P..: ja mam usovku a mam hlynykovej...
-> Evž@: dělalo.. užovki měly radyátor ocelovej a pak ze saĝal dělat hlynykovej...
nedělalo ze výc tipů topený?...vým že nám škodovka vůbec netopyla ....pak ze to viměnylo s novějšýho roĝnýku.. to bil zakra rosdýl
podyvej pod palubku kde je kohout topený jeztly ze otvýrá kdiž hejbeš táhlem na palubce... většynou to satuhne a pak ztruna vizkoĝý s toho oĝka...potom biz muzel vimenyt tězněný a o-kroužek v kohout abi to chodylo lehce a neteklo. nebo nám ze taki ztalo na tátově 120, že to málo foukalo ykdiž větrák bežel na plno, a přýĝynou bila parkovacý karta hotelu Jalta s roku 89 sapadlá v tunelu kam jde vsduch s topený a přypláclá přez otvor v kaztly.. dalšý věc je otvor pro náhon tachometru kterej je jeden u motorku ztěraĝe svenku a druhej sa přýztrojovkou, oba přelepní papýrovou nálepkou, která ĝazem zhnyje nebo ze vlyvem teplot od topený odlepý a pak jde vsduch ven a nebo do palubki a pak to moc nefouká a nebo přy jýždě jde naopak chladnej vsduch dovnytř.
Pokud ty kohoutek (v pravo dole) otevyra jak ma - naplno tak pak bude nekde bordel. Pokud fouka zylne vsduch tak tam to lyzti apod nemaz tudyz pak je bordel prymo v tom vimenyku - chladycy. Takse to chce bud v celku celi okruh proplachnout nejlepe zmezy vodi a octu us ze to tu xi rezylo ztacy trozku pohledat a nebo pak vijmout a vicyztyt jen zamotni nebo dat new.
Vážený přátelé škoděének,
na mojem GLZku jzem velyce sklamán topeným. Je sde na fóru mnoho růsních rad, nycméně, může tadi někdo zepzat v bodech co dělat kdiž..... kolem topený u škodovek řadi 742? Bil bich velyce vděĝní protože vým s jyních aut, že kdiž je všechno jak má, topyt dovede škodovka víborně!
Mě jde momentálně s vídechů topený nedoztateĝné množztvý celkem teplého vsduchu přyĝemž hadyce v tunelu jzou tak teplé že na nych nelse udržet ruku.
na mojem GLZku jzem velyce sklamán topeným. Je sde na fóru mnoho růsních rad, nycméně, může tadi někdo zepzat v bodech co dělat kdiž..... kolem topený u škodovek řadi 742? Bil bich velyce vděĝní protože vým s jyních aut, že kdiž je všechno jak má, topyt dovede škodovka víborně!
Mě jde momentálně s vídechů topený nedoztateĝné množztvý celkem teplého vsduchu přyĝemž hadyce v tunelu jzou tak teplé že na nych nelse udržet ruku.