skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
aka vacka 742.13
-> Petr Urban 29.05.22 10:55:36: to odpojeni výdechu je dobrej bod, musím to udělat na peugeotu před stk, protože tam je celej vstřikovač zlitej olejem.
-> minno: Jenže ty máš zřejmě 265 / 265 chovanec že ... To je však jiná vačka.
Za další je dobré před emisemi dát ventilové vůle za tepla 0,45 až 0,50, aby se zkrátilo překrytí ventilů v HU, odpojení hadice výdechu kliky do filtrboxu sniží exhalace až o polovinu (což napovídá, že pokud motor jen trochu bere olej. "páry" či žere olej a spaluje jej, zvyšuje to zásadně emise. A také je možné lehce jinak nastavit předstih...
Každopádně já jen neměl zapojenou hadici oddechu motoru do sériového filtrboxu a i bez těchto dalších popsaných zásahů sem prošel na osminové hodnoty.
Za další je dobré před emisemi dát ventilové vůle za tepla 0,45 až 0,50, aby se zkrátilo překrytí ventilů v HU, odpojení hadice výdechu kliky do filtrboxu sniží exhalace až o polovinu (což napovídá, že pokud motor jen trochu bere olej. "páry" či žere olej a spaluje jej, zvyšuje to zásadně emise. A také je možné lehce jinak nastavit předstih...
Každopádně já jen neměl zapojenou hadici oddechu motoru do sériového filtrboxu a i bez těchto dalších popsaných zásahů sem prošel na osminové hodnoty.
když mi na emisích "něco" zkoušeli nastavovat, byl jsem rád, že jsem vyjel z linky. jako to jejich kroucení vším aby to bylo v zeleným...to není žádný nastavování, nebo ladění...
-> Petr Urban 25.05.22 22:59:25: Skúšali sme to na emisiách aj nastavovať, bez pozitívneho vplyvu na HC. Pritom motor funguje bezvadne.
-> minno: Na mé 265 / 260 byla hodnota 8minová než je maximum. Nastavení motoru....
-> marra_rwd: Očividne nie na mojom motore![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: je treba snizit predstih trosku. Pomuze i zvetsit vůle ventilu na emise
-> Petr Urban: S 265/265 a 10,2:1 mám na EK vždy vysoké HC na voľnobehu.
-> ferrari: Stačí lehce upravit volnoběžný - přechodový systém a o maličko zvětšit trysku prvního stupně. Ta díra byla prostě nedostatkem paliva jak to tak v 95% případů bývá po nějakých zásazích do plnění motoru.
Osobně mám TOP zkušenost s vačkou 265 / 260 a KP 10,5. Jezdil sem mnoho let s tímto a dlouhodobou spotřebou do 7L, s motorem šlo jezdit na 4ku po městě v 1600-2000ot. bez jakýchkoliv neduhů. Od 2000ot. motor jel líp než s původní MPI vačkou a od 3000-6000 ot. cítitelná změna, krásný čistý zvuk i tah. Samozřejmostí bylo správné donastavení karburace i zapalování.
Na emisích sem měl nižší emise než dříve, jak na volnoběh, tak v zvýšených ot., tzn. za mě to prostě tomu motoru sedí jak prdel na hrnec a je to u mě nejvíce žádaná vačka do denního provozu.
Osobně mám TOP zkušenost s vačkou 265 / 260 a KP 10,5. Jezdil sem mnoho let s tímto a dlouhodobou spotřebou do 7L, s motorem šlo jezdit na 4ku po městě v 1600-2000ot. bez jakýchkoliv neduhů. Od 2000ot. motor jel líp než s původní MPI vačkou a od 3000-6000 ot. cítitelná změna, krásný čistý zvuk i tah. Samozřejmostí bylo správné donastavení karburace i zapalování.
Na emisích sem měl nižší emise než dříve, jak na volnoběh, tak v zvýšených ot., tzn. za mě to prostě tomu motoru sedí jak prdel na hrnec a je to u mě nejvíce žádaná vačka do denního provozu.
Aj KAchnis jazdí na 120cke tú BMM vačku. Aj ja mám takú jednu odloženú v garáži a tiež 136 BMM hlavu. Ja som to jazdil v motore 136 v 742 a malo to blbé prechody
Takže tu BMM si schovám na nějaký méně spotřební motor
A pokud je tedy víceméně jedno, co tam bude, tak tam lupnu asi jednu z těch karburátorových 135/6, to je asi nejblíž originálu.
Děkuji za poradu, snad se k tomu v létě dostanu.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A pokud je tedy víceméně jedno, co tam bude, tak tam lupnu asi jednu z těch karburátorových 135/6, to je asi nejblíž originálu.
Děkuji za poradu, snad se k tomu v létě dostanu.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
BMM mám v užovce a je to pohoda, fakt to pěkně funguje.
-> Bukaj: BMM 50 KW,inak je to úplne jedno čo tam dáš.
Pri tom nájazde by to už iný 3x prevložkovali,zaslúžilo by to už obetovať jednu sadu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dal bych BMM jakožto "nejostřejší" sériovou vačku. K tomu C vahadla pokud zatím nemáš a jak píše Eidy kontrola a zaleštění zdvihátek.
-> Bukaj 10.05.22 09:22:42: Ta 136X bude asi nejlepší. Je to na 50 kW stejně jako ty poslední dvě, ale u MPI záleží na velikosti uložení.
Spíš bych sháněl zdvihátka. Často jsou vydrolený a byla by škoda zničit hned novou vačici.
Spíš bych sháněl zdvihátka. Často jsou vydrolený a byla by škoda zničit hned novou vačici.
Tak koukám na skladové zásoby a mám tu vačky:
2x 114-020304 (135/6 karburátor)
2x 115-020300 (136X)
1x BMM 50 kW
1x MPi 50 kW
1x cosi, co mám popsané jako Favorit 135 1992 (předpokládám, že to bude 114-020304, nebo měly ecotronicy jinou vačku?)
Tak asi nejblíž je ta klasika karburátorová, nebo jiné doporučení?
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
2x 114-020304 (135/6 karburátor)
2x 115-020300 (136X)
1x BMM 50 kW
1x MPi 50 kW
1x cosi, co mám popsané jako Favorit 135 1992 (předpokládám, že to bude 114-020304, nebo měly ecotronicy jinou vačku?)
Tak asi nejblíž je ta klasika karburátorová, nebo jiné doporučení?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Pokud koukám na tabulku správně, tak užovková LS je totéž, co 130L?
Originalista u tohoto vozu nejsem, zvláště co se motoru týče; spíše dám na spolehlivost, trvanlivost případně snadnou sehnatelnost dílů.
Právě mám doma nějaké nové favorití vačkové hřídele, tak jestli něco z toho můžu případně použít do 130 bez zhoršení užitných vlastností vozu.
Zakázkovou výrobu asi nechci - tohle auto nemá být žádný sporťák, spíš něco, co musí jezdit bez ohledu na to, jestli se mu chce a jestli je zrovna v perfektním stavu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Originalista u tohoto vozu nejsem, zvláště co se motoru týče; spíše dám na spolehlivost, trvanlivost případně snadnou sehnatelnost dílů.
Právě mám doma nějaké nové favorití vačkové hřídele, tak jestli něco z toho můžu případně použít do 130 bez zhoršení užitných vlastností vozu.
Zakázkovou výrobu asi nechci - tohle auto nemá být žádný sporťák, spíš něco, co musí jezdit bez ohledu na to, jestli se mu chce a jestli je zrovna v perfektním stavu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 10.05.22 00:52:32: skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../vackove-hride
le
Ve zkratce - podle toho jak moc jsi originalista a co přesně je zač 130LPG chceš buď užovkovou 120LS vačku nebo z fáčka/742.13{5,6}.
A nebo si nech od Krejbicha nabrousit 260˚ a máš klid...
EDIT: A ad "osvědčené a funguje" - kolik je asi lidí co má na pětikanálu najeto to co ty? Tvoje oddanost znamená, že zkušeností aplikovatelných na tvojí situaci moc nebude![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ve zkratce - podle toho jak moc jsi originalista a co přesně je zač 130LPG chceš buď užovkovou 120LS vačku nebo z fáčka/742.13{5,6}.
A nebo si nech od Krejbicha nabrousit 260˚ a máš klid...
EDIT: A ad "osvědčené a funguje" - kolik je asi lidí co má na pětikanálu najeto to co ty? Tvoje oddanost znamená, že zkušeností aplikovatelných na tvojí situaci moc nebude
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Obnovím téma "vačka" 130L:
Mám podezření, že podivný zvukový projev (a možná i nízké kompresní tlaky) na mé 130LPG má na svědomí opotřebovaná vačková hřídel - je to možné?
Motor (sériový, jen tvrzená sedla výfukových ventilů a slícované kanály s potrubím a "C" vahadla) má aktuálně najeto 363 tisíc Km, ventilové vůle za studena v pohodě, tyčky rovné a přesto má motor zvuk jako šicí stroj (už dlouho, co si pamatuju, i s původní hlavou to bylo stejné), kromě toho je hrozně líný, ale na to jsem si už dávno zvykl...
Vačkový hřídel u škodovek prý není poruchová součástka, ale je to asi to poslední, co mne napadá, že by mohlo být příčinou...
...předpokládám, že novou stotřicítkovou "vačku" neseženu, jaká by byla vhodná alternativa? Co Favorit? Karbec, nebo BMM? Nebo 120LS?
Nesnažím se o nějaký tuning, honění koníků atd, jen bych rád něco osvědčeného, co funguje...
Nebo jestli někdo má na prodej novou 130 vačku, tak nabídněte![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Děkuji![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Mám podezření, že podivný zvukový projev (a možná i nízké kompresní tlaky) na mé 130LPG má na svědomí opotřebovaná vačková hřídel - je to možné?
Motor (sériový, jen tvrzená sedla výfukových ventilů a slícované kanály s potrubím a "C" vahadla) má aktuálně najeto 363 tisíc Km, ventilové vůle za studena v pohodě, tyčky rovné a přesto má motor zvuk jako šicí stroj (už dlouho, co si pamatuju, i s původní hlavou to bylo stejné), kromě toho je hrozně líný, ale na to jsem si už dávno zvykl...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vačkový hřídel u škodovek prý není poruchová součástka, ale je to asi to poslední, co mne napadá, že by mohlo být příčinou...
...předpokládám, že novou stotřicítkovou "vačku" neseženu, jaká by byla vhodná alternativa? Co Favorit? Karbec, nebo BMM? Nebo 120LS?
Nesnažím se o nějaký tuning, honění koníků atd, jen bych rád něco osvědčeného, co funguje...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nebo jestli někdo má na prodej novou 130 vačku, tak nabídněte
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Děkuji
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Saky: Možná by očekával že po tve upravě pojede 300 nebo aspon tolik aby překonal Barošův rychlostni rekord ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> P@nis: no oni lidi za mnou nastesti nechodej s tim ze chteji aby jim jezdila skodovka 230 a podobne nesmysly.. a nevim o nikom kdo by si stezoval ze ten motor jede hur nez jeho predchozi seriovka-) asi u me jeste nebyl ten komu to jezdi 230-) ale proc by vlastne ke me takovej chodil..
-> Saky: Tak jestli to jinym jezdi takhle tak bys lidem měl vratit penize, jelikož ty si jim vykon nezvyšil ale snižil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: on pise 6900 otacek ne 5900..
-> TUNER: no podla toho prepoctu pri 5900 vychadza cca 190kmh (185/60/13) takze myslim ze to aj celkom zodpoveda, a ad ta fotka tak to je v danom momente to co ukazoval tachometer... ale tak GPS hadam klamat nebude...
-> havlik: no roky jak kdy.. nekdo ho mel rychle nekdo ceka.. prave ze o to vic si rikam ze to lidi odeme chtej-) cekaj roky a stejne nejdou za nejakym Frantou z vrakace aby jim to prehazel.. nebot moje motory jsou v porovnani s timhle drahe a nejedou..
-> Saky: no možná protože tobě to trvá roky než něco postavíš a jim to za ty prachy a dva dny práce stačí a evidentně jim to lítá i 230 co víc si přát
si tak rikam proc odeme lidi berou motory kdyz staci vzit 120ku dat ji erkovou vacku sliznout hlavu a uz to jede 230 -) naklady a prace asi tak petkrat mensi a jezdi to o polovinu rychleji-) skoda jen ze sem nikdy na zadnem srazu zadny takovy motor nevidel vyhravat -)
Vsazim na Tunera, a jestli mu ujedeš dobře zaplatím za tvuj motor a převodovku :-))
Hehe,tak se klidně můžeme někde sejít na hoooodně dlouhej rovině a moc rád si tu rychlost ověřim...Do tý doby to jsou pro mě pohádky na dobrou noc....![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
a k vačce, nevidím přínos, zatím mě nikdo nedokázal přesvědčit, krom povidání a psaní, papír snese všechno, že![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
jak malý parchnati, já se řídím podle otačkoměru a tachometru, že kecá není můj problém![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> TUNER:
pokud se dá věřit tomuhle: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115 o to se totiž opírám a řekněme, že škodovácký otáčkoměr
Mera Lumel bude mít odchylku od skutečné hodnoty +/- 500 ot. min tak pořád zůstáváme na velmi slušných číslech, poud uvážíš že dosažené otáčky byly 6900/min. pořád se pohybujeme v rozmezí 204.938 - 236.958 km/h pneumatiky jsou 195/55 13" stálý převod je "3,9" světlá výška auta v nejnižším bodě je cca 8cm nad zemí... atd, atd. no a jednodušše řečeno pokud ti to s tvým skvělým 1,8T či co to je nejede tak jak jsi očekával, asi bude něco špatně pane...
pokud se dá věřit tomuhle: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115 o to se totiž opírám a řekněme, že škodovácký otáčkoměr
Mera Lumel bude mít odchylku od skutečné hodnoty +/- 500 ot. min tak pořád zůstáváme na velmi slušných číslech, poud uvážíš že dosažené otáčky byly 6900/min. pořád se pohybujeme v rozmezí 204.938 - 236.958 km/h pneumatiky jsou 195/55 13" stálý převod je "3,9" světlá výška auta v nejnižším bodě je cca 8cm nad zemí... atd, atd. no a jednodušše řečeno pokud ti to s tvým skvělým 1,8T či co to je nejede tak jak jsi očekával, asi bude něco špatně pane...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Saky: No to já se bojim už ve dvou kilech...))))
-> TUNER: protoze az se postavis na silnici vedle takovychto superstroju tak zjistis ze Ti to jede 300 -) ale radsi to nezkousej nebot by ses pak takove rychlosti mohl bat-)
Ty woe...220...
tak to je masakr...proč já vůůůl tam cpu 1,8T když mi pak stejně ujede seriová 135ka.....
Sakra,proberte se už,tady nejsme ve školce....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sakra,proberte se už,tady nejsme ve školce....
Nechápu proč lidi upravujou škodovacke motory když jednomu to jede 190 a druhemu po par upravach 220 km/h asi je pak někde chyba..
-> darklord:
doporucil bych -> tedy obecne receno, protože jinak to snad ani nejde: dej tam 260/260 "velke zdvihy" je to idealni v kombinaci s C vahadly a samozřejmě bych trošku poladil kanálky v hlavě a bude to vicemene dobre. Tech 188km/h je docela moznych.. ale spis bych si to tady prepocital.. Rozhodne tomu vacka pomuze... ale je to o mnoha dalsich aspektech. Napr. tohle auto má Vmax 220km/h: skoda-virt.cz/cz/.../2730 -mirek-135-gl ale to byla fakt dlouhá rovina s větrem v zádech a je to dost o celkovem nastaveni auta.
doporucil bych -> tedy obecne receno, protože jinak to snad ani nejde: dej tam 260/260 "velke zdvihy" je to idealni v kombinaci s C vahadly a samozřejmě bych trošku poladil kanálky v hlavě a bude to vicemene dobre. Tech 188km/h je docela moznych.. ale spis bych si to tady prepocital.. Rozhodne tomu vacka pomuze... ale je to o mnoha dalsich aspektech. Napr. tohle auto má Vmax 220km/h: skoda-virt.cz/cz/.../2730 -mirek-135-gl ale to byla fakt dlouhá rovina s větrem v zádech a je to dost o celkovem nastaveni auta.
Jinak by mě zajímalo jakto že píšeš o 5900 otáčkách a rychlosti 188 když tady to vypadá při stejnejch otáčkách už trochu realističtěji.....?
skoda-virt.cz/cz/.../8908 4
skoda-virt.cz/cz/.../8908 4
týýýý joooo tak to už ti to pak jede na zadních ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
kdyz Ti to se seriovkou jede cca 190 co potom s nejakou lepsi-) osobne bych vacku nemenil nebot byses mohl dostat do stavu ze by ti to onech 190 nejelo.. nebot neznam seriozni skodovacky seriovy motor s vymenenou vackou aby jel 190km/hod..
-> darklord: seria 130na by mala byt 240/234
-> Milos: no ma natocenych bezmala 200 000km, tak preco myslis mam taketo otazky? uz mam pod postelou rozobrany dalsi motor ;) tak sa pomaly schyluje k stabe noveho... preto sa snazim zistit co najviac... a stale som sa nedozvedel aka je seriova vacka v 742.13 .... :(
-> darklord: to ti ta 130ka potom ale dlho nevydrzi![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> LiMaK: ad1 188kmh bolo podla GPS ;)
ad2 predpokladam ze s nejakou ostrejsou do 280/280 by to mohlo byt lepsie, ale nevyznam sa extra tak preto sa opytam...
ad2 predpokladam ze s nejakou ostrejsou do 280/280 by to mohlo byt lepsie, ale nevyznam sa extra tak preto sa opytam...
darklord 28.08.08 23:58:32 napsal:
na seriovke sa motor vytocil cca do 5900ot/188kmh ale moc ochotne sa pri tom netvaril...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A myslis si ze se bude s vackou 280 tvarit ochotneji pri 5900 otackach? :-)
na seriovke sa motor vytocil cca do 5900ot/188kmh ale moc ochotne sa pri tom netvaril...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A myslis si ze se bude s vackou 280 tvarit ochotneji pri 5900 otackach? :-)
m8rinek 29.08.08 00:39:36 napsal:
máte všichni nějaký astronomický maximálkny na těch škodovkách ne?
Ja se taky kolikrat divim jak vsichni slepe veri budikum...prijel za mnou pan, co si ztezoval ze mu motor nejde vytocit vic jak na 2000ot. ze prej je lenivy...tocim jak blazen, na 3ku pres 90 na budikku, otackomer stale 2000.problem byl v otackomeru,vymenil sem ho a zakaznik nadsen jak sem mu vyladil motor :-)
--> asi by se divil, ajk 188 na tachu je 142,5 dle GPS :-)))))
máte všichni nějaký astronomický maximálkny na těch škodovkách ne?
Ja se taky kolikrat divim jak vsichni slepe veri budikum...prijel za mnou pan, co si ztezoval ze mu motor nejde vytocit vic jak na 2000ot. ze prej je lenivy...tocim jak blazen, na 3ku pres 90 na budikku, otackomer stale 2000.problem byl v otackomeru,vymenil sem ho a zakaznik nadsen jak sem mu vyladil motor :-)
--> asi by se divil, ajk 188 na tachu je 142,5 dle GPS :-)))))
máte všichni nějaký astronomický maximálkny na těch škodovkách ne?
chcem sa opytat aka je seriova vacka na 130ke? pripadne sla by prebrusit? nieco max do 280/280 skorej menej ako viac, na obycajne jazdenie, ale zase tak aby to tahalo aj vo vyssich otackach, na seriovke sa motor vytocil cca do 5900ot/188kmh ale moc ochotne sa pri tom netvaril... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)