skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cisteni bloku
prohledat
94 příspěvků (zobrazeno 51 až 94) od 31.10.2007 do 01.06.2021, založil/a Sejki - zrušená registrace
-> Antony: Domluvený předem nebylo nic. Ale zjištěno, že není potřeba. "Problém" na vrátnici by byl naprosto stejnej a ve firmě je to už v pohodě... Pokud najdeš člověka, se kterým se domluvíš česky. Většina dělníků česky moc neumí.
-> StepaNoFUN: a měl jsi to předem domluvený, nebo jsi jel "na blind "?
-> Čokin: Tohle je chemička. Takže spíš než šacovačka je to podepsat hromadu papírů, projít 2 kanceláře, odevzdat zapalovač či sirky a pak tě tam možná pustěj přes vrátnici. :-D
Asi takhle - 30 minut vyřízení papírů a další činnost spojená s vjezdem, 10 minut hledání místa, 5 minut hledání někoho kdo by mluvil trochu česky a domluvit se s ním, že to tam můžu nechat a kdy to bude hotový, pak minuta vykládání a minuta na dojezd k vrátnici. Pak 10 minutu procedura na vrátnici a konečně odjezd. :-D
Nebejt administrativy, vyřízeno by bylo za maximálně 10minut celkem.
Asi takhle - 30 minut vyřízení papírů a další činnost spojená s vjezdem, 10 minut hledání místa, 5 minut hledání někoho kdo by mluvil trochu česky a domluvit se s ním, že to tam můžu nechat a kdy to bude hotový, pak minuta vykládání a minuta na dojezd k vrátnici. Pak 10 minutu procedura na vrátnici a konečně odjezd. :-D
Nebejt administrativy, vyřízeno by bylo za maximálně 10minut celkem.
-> StepaNoFUN: Ok, bych si nachystal alespon 3 převodovky a 2 motory at se mě to vyplatí. No na šacovačku jsem zvyklý z letiště 

-> Čokin: musí to bejt zhruba očištěny. A pokud ztam někdo pojedete, přípravte se na masakr na vratnici. Dostat se tam je slušná složitost.
-> wlad: A v jakým stavu jsi jim to tam dodal, nahrubo očištěné? Nebo vyloženě zabalenec ze stodoly?
-> CpEaRjHaY-průserář: zkusím sehnat, díky 
-> Mantrabeach: už jsem kontaktoval, rozmyslím to
-> wlad: to je hodně pěkný a pokud extra nezdražili, půjdu do toho, díky za tip

-> Mantrabeach: už jsem kontaktoval, rozmyslím to

-> wlad: to je hodně pěkný a pokud extra nezdražili, půjdu do toho, díky za tip

-> djmaso: nevim jak ted ale bylo to kolem 2 kil
-> wlad: kolik to vyšlo ?
Kdo to má blízko do Pardubic, tak nic se nevyrovná chemickému čištění. Čistá práce.
www.abl-technic.de/podnik y/.../abl-technic-rybitvi
www.abl-technic.de/podnik y/.../abl-technic-rybitvi
-> Antony: Já používám alu-zink sprej od Motipu a je to paráda. Slabá vrstva hned suché a neotírá se ;) Dá se i umývat

-> Antony: aleeeeee , hele já to měl do druhého dne krásně vytvrdlé - dokonce po 4 hodinách to bylo zavadlé a drží to jako pikaču v pokepalu ( nebo jak se tomu říká :D )
-> djmaso: on základ na barevný kovy většinou ne úplně zaschne, takže se na to pak stejně chytá bordel, takže bude lepší to navrch vzít ještě barvou.
-> Antony: tak víš co, to máš dvojí práci , tak to nakonzervuj základem na barevné kovy a a svrchní barvu už si vždy můžeš vybrat jakou chceš a máš to pěkně nakonzervované ( a pak jsi můžeš dát klidně Růžovou barvu )
-> djmaso: Al blok. Myslel jsem něčím na konzervaci hliníku. Galvinol a alkyton se mi moc nechce.
-> Antony: Al blok ? nebo litina? litina stačí konkór - ale u Al natřít , když ho nenatřeš tak s tím nic neuděláš a udělá ti stejnak ten povlak
A jak blok zakonzervovat? Když ho umyju, co použít když ho chci uchovat do budoucna aby nezkorodoval a při tom ho nechci natírat?
Tak mně to taky "čistil" horkou wapkou (spíš pošlíchání), takže uvidíme, jak to dopadne. Škoda, že tam bylo cosi napatlanýho, takže nějakej lesk se nekoná... ale na odmaštění od cm šmíru a dekarbo velmi slušný. Bál bych se spíš toho tlaku, třeba na lak.
řešíte chujoviny , kolikrát má hlava nad 100 stupnu a nějaký zmrazení , to jen napomuže trhlinám ,
neserte se s tím je to kladivo , je to škoda - ta hlava je masivní
neserte se s tím je to kladivo , je to škoda - ta hlava je masivní
-> Urbi: 100°C? Já teda nejsem metalurg, ale povrch spalovacího prostotu a výfukový kanále mají určitě dost nad 100°C i při normálním provozu a nic se neděje. Co jsem v rychlosti našel, tak teplota změny vlastnosti litiny je v řádu stovek stupňů, takže podle mě je 100°C jako prd.
Nebo je někde k nahlédnutí graf změn spolu s teplotou jak se tady píše? Nemyslím to zle, ale fakt mi to přijde divný.
Nebo je někde k nahlédnutí graf změn spolu s teplotou jak se tady píše? Nemyslím to zle, ale fakt mi to přijde divný.
-> Sejki: z WAP by ta pára možná nevadila... ale v spešl mičce kde by byl blok či hlava intenzivně "pařeny" na vysoké teploty , není to ok a nejde jen o zkroucení, může to dokonce částečně ztratit na tuhosti. Těžce přehřívané hlavy jsou měkké jak bláto a kroutí se, propadají a netěsní ani na sériovce, není tedy radno to zbytečně vystavovat teplotám nad 100C.
O diky za za různorodé rady... :D takže nějakou chemii a kartáčky. Uvidíme co bude v krámě.
Zase par večerů co dělat :D
Zase par večerů co dělat :D
-> StepaNoFUN: A nějaký typ na "teplou" wapku ? Možno do sz. Děkuji.
Posledně jsem kamarádovi myl blok v práci. WAPka 200Bar a 100°C. A šlo to velice dobře i bez chemie. Použít páru mi jeho motorář zakázal, aby se to prej nezkroutilo...
Jinak používáme něco od Karcheru a to na motory funguje taky super, jenom ta cena je někde jinde... :-/ Předtím jsem kupoval Carlan, ale co máme teplej WAP, tak nějak není potřeba.
Jinak používáme něco od Karcheru a to na motory funguje taky super, jenom ta cena je někde jinde... :-/ Předtím jsem kupoval Carlan, ale co máme teplej WAP, tak nějak není potřeba.
jak píše -> exwrcteam: přesně CARLAN 5l/300kč a pecka + kartáčky a vapka a cokoliv nepoznáš od nového
Moj blok. Zvon supermafrasol a wap .Vnutro lakovaci odmastnovac od Standox a rucna praca s rohozou scotchbrite 3M cca 3h prace.
43rokov neotvorene.
43rokov neotvorene.
Na největší špínu zvenku i zevnitř motoru mi nejvíc funguje supermafrasol. Hodně se ředí, takže litrovka vydrží celkem dlouho. Ale hliník je po tom takový zašlý. Když to někdo bude lakovat,tak to nevadí. Na lehčí špínu používám milit. Myju s tím i auto, blatníky politý od nafty při tankování, čelo začouzený od výfuku atd...
Moje zkušenosti s čištěním mastnoty motoru a jiných dílů.
Funguje: Coyote čístič motorů, Milit autočistič
Moc nefunguje: Oplachová Arva
Nefunguje: Carlson čistič motorů
Funguje: Coyote čístič motorů, Milit autočistič
Moc nefunguje: Oplachová Arva
Nefunguje: Carlson čistič motorů
-> zajoch: Mastnota a klasická špína jde Militem pěkně, zvlášť pokud je blok nahřátý. Jinak jsou speciálky co některé firmy zvládnou namíchat na míru a to pak jede jinak :)
Co se týče oxidace - bělavého šedivého povlaku, je nutné mechanické odstranění kartáči nebo jemným opískováním (nutné velmi dobře zakryté funkční části - všechny dosedací plochy apod.)
Po opískování by měla následovat nějaká povrchová úprava, buď konzervace povrchu hliníku nějakým přípravkem, lépe však správné nalakování tak jak se mají lakovat "barevné kovy" vystavené teplu. Kartáče pro čištění : www.alux-ivg.cz/product/. ../1168
Rychlé čištění jde s přístrojem, co točí 5-10 tis. ot.
Co se týče oxidace - bělavého šedivého povlaku, je nutné mechanické odstranění kartáči nebo jemným opískováním (nutné velmi dobře zakryté funkční části - všechny dosedací plochy apod.)
Po opískování by měla následovat nějaká povrchová úprava, buď konzervace povrchu hliníku nějakým přípravkem, lépe však správné nalakování tak jak se mají lakovat "barevné kovy" vystavené teplu. Kartáče pro čištění : www.alux-ivg.cz/product/. ../1168
Rychlé čištění jde s přístrojem, co točí 5-10 tis. ot.
carlan

-> zajoch 19.01.16 19:55:46: já to dělám drátěnejma kartáčema v aku vrtačce
Dlouho zašlé téma.. :D taky bych chtěl obnovit slávu dávno zašlého bloku... nějaká chemie na mastnotu se použíje, ale co se zbytkem (zoxidované a to co neveme chemie) napadá mě ruční bruskou a nějakým kartáčkem na ní. Nad lavor, do lavora čerpadlo od ostřikovačů
a nějaký roztok, třeba mýdlovou vodu?????
čas na to mám, a klidně si to udělám sám... každá kačka ušetřená dobrá.. :D
Jde jen o to jak aby to mělo nějakou efektivitu a nedělal sem to celé mládí.. :D


čas na to mám, a klidně si to udělám sám... každá kačka ušetřená dobrá.. :D
Jde jen o to jak aby to mělo nějakou efektivitu a nedělal sem to celé mládí.. :D
-> Bagrr: No jo v tom bude ten hacek

-> Kuladmin: v tom případě otrYskat

-> Tom.t: No jo no to je jak pisu bez hacku a carek.
OTRISKAT a ne OTŘÍSKAT.


OTRISKAT a ne OTŘÍSKAT.



-> Eidy: Na tohle žádný chemický přípravek nezabere, většina přípravků (carlan, supermafrasol, stura ...) je na bázi NaOH, nebo H2SO4 apod., sice odstraní nečistoty, ale žádný lesk nového hliníku nečekej, povrch spíš zoxiduje. Chemické čištění hliníku existuje, ale provádí se elektrolyticky, takže nejsnazší je to provést mechanicky od tryskání suchým ledem až po ruční kartáč.

-> Kuladmin: nekomu o hlavu



-> Eidy: Otriskat ho.
no jo, to co popisujete asi funguje na šmír,prach a mastnotu. Mě by zajímalo co pomáhá od zoxidovaného povrchu. Mám silnej motor, ale vypadá jak ze sběrny.
-> Sejki: V OBI sem si kopil za 100 Arabelu (čistič motorů). Neředěný aplikuješ štětcem na motor, a pak spláchneš...docela zabírá.
raz som mal taky pripravok , volal sa tusim motopur , som to stym oblial nehal posobit a po 5 min splachol vodou , celkom zabera
-> Sejki: no já jezdím na wapku, borcovi dám 20kč a dá mi nějakou sračku tím to pošplíchám a po pár opakování je ten motor jak novej
