-> vhml: Filtry (kapalné fáze - filtr plynné ve 130LPG nemám) kupuju vždycky u plynaře, jednou ročně, když jedu na revizi - koupím dva, jeden vyměním hned, jak dojedu domů, druhej strčím do přihrádky v palubce "pro případ potřeby". Výměna je poměrně jednoduchá - na nádrži uzavřeš mechanicky přívod kapalného LPG k reduktoru a buďto zbytek, co je v trubce "vyvrčíš" motorem, nebo (jako já) odpustíš do atmosféry povolením baňky filtru. Až plyn dosyčí, tak doodšroubuješ baňku a vyměníš filtr, ideálně i s O-kroužky, těsnícími baňku...
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk

), svíčky měním po cca 40-50 tisících (jednou za rok), výfuk mám nerezový a asi jediné, s čím "pravidelně" bojuji je opálený kontakt třípolohového přepínače LPG/-/Benzin (vždy, když přijde zima a udeří mrazy, tak začne ztrácet kontakt, což je pěkně naprd, když auto za jízdy chcípne...

Už mám dva roky na stole přepínač obrysovek z MBčka, že jej zapojím místo originál kolíbkáče, ale zatím jsem nebyl schopen vymyslet, kam s ním, tak jen vždy rozeberu a očistím kontakty v tom původním a zase rok pokoj...

Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý
