skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
17:43:28
17.03.2019
17.03.2019

King
-> Jarda/felda: To si musis predjednat s konkretnim plynarem. Mne se treba jeden po dohode podepsal pod domorobo prehozeni plynu z jedny skochtle do druhy, ale co si lajzli pred pred 20 rokama, nemusi jit dneska.
16:51:31
17.03.2019
17.03.2019

Jarda/felda
jak je to s výměnou nádrže ? musí to dělat servis nebo můžu sám a pak revize že neuniká plyn ? plán je takovej že bych koupil stejnou nádrž v polsku (původní též polská) a přehodil kus za kus
18:56:07
16.03.2019
16.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 16.03.19 18:13:57: to mi naopak delalo, kdyz mi u rapida upadl celej chobot :), ale pak to i mizerne jelo.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
18:13:57
16.03.2019
16.03.2019

Evž@
Nemáte někdo typ. Mám LPG ve feldě,úprava sání ve smyslu zůžení vstupní hadice do filtrboxu. Funguje to skvěle ale kolem 3000 ot to sání respektive sestava sání dělá slušný kravál. Když se to vráti k serii je to mírnější. Podtlak Lovtec
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
17:58:51
16.03.2019
16.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 16.03.19 13:33:14: ale to je pro motor lepsi, cena teda hnusna

14:46:17
16.03.2019
16.03.2019

MB_CML
-> Borderer: JJ to dělá právě ten Prins, jenže cena té přestavby už není kolem 20tis, ale kolem 60tis.
13:33:14
16.03.2019
16.03.2019

Borderer
-> MB_CML: bavil jsem se na tohle téma posledně s plynařem a prej už vyvinuli vstřiky, který umí vstřikovat benzin i LPG. Jen to LPG ládujou do motoru snad kapalný, ale to už si přesně nepamatuji.
20:12:44
14.03.2019
14.03.2019

MB_CML
-> bouchy: Dnes je většina motorů nevhodných hlavně díky tomu, že se všude šetří, čili hliník není tak úplně hliník apod. Stačí, když se podíváš, jak vypadají sedla např. u OI a u současné, tak je rozdíl jako kovadlina a alobal...
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
18:40:05
14.03.2019
14.03.2019

bouchy
K tomu článku...dnes je zřejmě většina motorů nevhodných. Sice nechápu proč (co se změnilo na nutnosti tvrzených sedel na motorech s bezolovnatým benzínem), ale co už. Jinak pech s tím palivem.
16:50:26
14.03.2019
14.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 14.03.19 16:03:45: ten kolibkac dej novej, protoze vrstvicka uslechtileho kovu je uz davno pryc a med Ti todle bude delat porad dokola, ale muze byt problem sehnat kvalitni, ja s nim nikdy problem nemel... mam to takto vlastne jen u rapida
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
16:03:45
14.03.2019
14.03.2019

Bukaj
-> vhml: Filtry (kapalné fáze - filtr plynné ve 130LPG nemám) kupuju vždycky u plynaře, jednou ročně, když jedu na revizi - koupím dva, jeden vyměním hned, jak dojedu domů, druhej strčím do přihrádky v palubce "pro případ potřeby". Výměna je poměrně jednoduchá - na nádrži uzavřeš mechanicky přívod kapalného LPG k reduktoru a buďto zbytek, co je v trubce "vyvrčíš" motorem, nebo (jako já) odpustíš do atmosféry povolením baňky filtru. Až plyn dosyčí, tak doodšroubuješ baňku a vyměníš filtr, ideálně i s O-kroužky, těsnícími baňku...
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk
), svíčky měním po cca 40-50 tisících (jednou za rok), výfuk mám nerezový a asi jediné, s čím "pravidelně" bojuji je opálený kontakt třípolohového přepínače LPG/-/Benzin (vždy, když přijde zima a udeří mrazy, tak začne ztrácet kontakt, což je pěkně naprd, když auto za jízdy chcípne...
Už mám dva roky na stole přepínač obrysovek z MBčka, že jej zapojím místo originál kolíbkáče, ale zatím jsem nebyl schopen vymyslet, kam s ním, tak jen vždy rozeberu a očistím kontakty v tom původním a zase rok pokoj...
Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk



Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý

10:18:43
14.03.2019
14.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> vhml 14.03.19 10:04:56: kde kupuju Ti pohledam... Ja to mam u octy jednu segerovku, mam vymenou vlozku v tom valecku, nektere jsou na jedno pouziti.
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962
10:04:56
14.03.2019
14.03.2019

vhml
Kde vlastně kupujete LPG filtry a jak se mění? Na tom je hovno a nemusím to vézt do servisu, nebo?
09:57:18
14.03.2019
14.03.2019

Borderer
-> Jarda: Podle mne, už z principu funkce je to jedno, co je to za LPG. Umístit to kamkoliv za reduktor.
09:50:20
14.03.2019
14.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 14.03.19 07:30:27: zajimave, takze ho dam pred filtr plynne faze, diky www.lpgprofi.cz/filtr-lpg
-ultra-360
p.s. jde to i na podtlak nebo jen na sekvenci?
p.s. jde to i na podtlak nebo jen na sekvenci?
07:30:27
14.03.2019
14.03.2019

Borderer
-> bouchy: No, když to vezmu kolem a kolem, jediný co sem se tam dočetl bylo, že plynař byl idiot a on si nechal přestavět na LPG auto, který k tomu není vhodný. Což ale není ani jedna chyba daného systému LPG, takže z toho plyne akorát to, co v reálným životě - ověřit si informace a ne jen slepě věřit někomu, kdo z toho má zisk. :)
A z pohledu LPG kolenovrta by veškerýmu zasírání zabránil odstředivej filtr.
viz: www.daciaclub.cz/graphics
/.../6383_img-20170328-190
546.jpg
A z pohledu LPG kolenovrta by veškerýmu zasírání zabránil odstředivej filtr.

14:53:53
13.03.2019
13.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 13.03.19 11:46:15: prave by me zajimaly nejaky reference
13:10:24
13.03.2019
13.03.2019

bouchy
-> King: Myslel jsem "fabrickou" úpravu - což znamená i znatelně menší nádrž (ta tam přesto je). Stanice jsou trochu problém, ale zatím vídám častěji CNG než elektriku (reálně je to opačně, plus el. nebývá na totemu). Vodík dle posledního hledání zatím nula - ten bych ve spalovacím motoru preferoval víc
https://www.youtube.com/w
atch?v=ydEkV-E0mP8 (cca od 2:50
) CNG mám v dosahu a na trasách bývá. Odrazuje mě víc způsobů platby, někde pouze na "jejich" kartu, pak přijde darda ve faktuře i s domácím plynem, někde i za prachy.
media.novinky.cz/316/4331 69-original1-iwgst.jpg
V dodávce (celkem vyjebat s daní) je asi vyšší podlaha, dojezd pak slušný..


media.novinky.cz/316/4331 69-original1-iwgst.jpg
V dodávce (celkem vyjebat s daní) je asi vyšší podlaha, dojezd pak slušný..
12:53:28
13.03.2019
13.03.2019

King
-> bouchy: Myslím, že "směs dvou alkanů" jsem použil já, ale už nevím, čeho se to týkalo. Ale pořád je to odpad při zpracování ropy a tak tam vždycky bude nějaká kontaminace. Když jsem byl ještě praktikující lpg kolenovrt, tak byla třeba nějakej čas "hitem" kontaminace lpg nějakým sirným svinstvem, který rozežíralo gumový komponenty reduktorů - klasicky po po natankování na nějaký obskurní, ale laciný čerpačce. To "lepidlo" v sání či reduktoru bejval svýho času docela problém, ale poslední léta s plynem (na feldě) jsem to nijak neřešil. On podtlak na monomotroniku byl vůbec bez problémů. Ale na stoprdu i ve feldě jsem ctil zásadu, že ten benzín prostě do motoru aspoň občas patří, takže sice starty na lpg, ale někde po cestě jsem jel chvíli na předražený zdaněný benál, aby se benzínová nádrž vyjela v nějakým rozumným čase a ne za dva roky :-) S tím CNGčkem.... nevím, nevím, ale už i lpg auto je kompromis kvůli omezení místa v kufru a vozit s sebou obří nádrž natlakovanou plynem (bohužel ne zkapalněným), aby to mělo rozumnej dojezd + pump jako šafránu...
11:46:15
13.03.2019
13.03.2019

bouchy
-> Jarda: To stihne ten průtok v kilech za minutu? To se asi dost rychle zanese...
09:15:57
13.03.2019
13.03.2019

Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 13.03.19 07:18:09: Ja premyslim o tankovacim filtru, protoze kvalita je ruzna a clovek nikdy nevi, co natankuje... Na co dokazala jet niva po asii je az neuveritelne
www.lpgprofi.cz/category/ .../153
www.lpgprofi.cz/category/ .../153
07:18:09
13.03.2019
13.03.2019

bouchy
celku zajímavý náhled na věc: dfens-cz.com/proc-uz-nikd
y-nechci-lpg?show=comme... Možná trochu zkalený takovým tím "pechem", že ostatní tolik problémů nemají. Já tomuhle nehovím, ale když počtu v diskusi, tak (jak mimo virt někdo dokola opakuje, koupim si ameriku, dám do ní plyn a je to bájo a kdybych dal sekvenční, pak teprv!) - tak ta sekvence dokáže nadělat snad víc potíží. Taky mi v hlavě zní (patrně) Kingovo "směs dvou alkanů" (už nevím, jestli přímo ohledně úsad) - pak nechápu, co přesně dokázalo autorovi zajebat/zalepit snad všechny pohyblivý součástky v systému...todle by mě asi nebavilo, furt to rozdělávat a čistit. Jak jsem pochopil, asi má extra vstřikovače pro LPG(?). U moderního motoru bych asi trval na přímazu, i když tady ani projetí celý nádrže na benzín by moc vstřikovačům nepomohlo. Hlavně by to nepomohlo těm částem před. No asi dost fušerská zástavba, viz vodní okruh. O něčem, jako gumová hadice přímo vyrobená s T asi plynař neslyšel. Já osobně bych asi víc fandil CNG - krom jiných nádrží a tím i poplatků to má dle mě jen výhody - stálost složení plynu, možnost parkovat všude, čerpat i doma (což je další nemalá investice....) apod. Ale není to tolik rozšířený, i když to není tak distribučně náročný jako např. (super)chargery.
15:13:09
04.01.2019
04.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 04.01.19 14:32:26: nz, ja se s rapidem dostal max na 9l lpg, dennim jezdenim do prace jsem mel 8,5, dalky lehce pod 8, nejnizsi spotrebu jsem zaznamenal po rumunsku 7,3 a to jsem jezdil i v horach, ja jezdim svizne a i brzda plyn, ale dalky jak se unavim, tak jedu prevazne usporne a obcas je chvile, kdy se chci projet :) Nejnizsi spotrebu dosahl kolega kolenovrt, ktery s tim autem jel z Melnika (s naftovou 66kw rotackou jezdil pod 3l) sem, nejakejch 200km se spotrebou 5,8l lpg - nemohl jsem uverit, ted ma scouta a nadava jak spacek :) a to jezdi pod 5, jednou jsem myslel, ze zastavuje a on jel, myslim ze pres 70kmh s tim ani nejezdi :)
S tim vickem v chobotu pujdes se spotrebou niz, potom jeste vyssi predstih tak spotrebu snizi, ja mam rozdelovac teda favo 880 a predstih zakladni davam na 10 strobacem diodovym vlastni vyroby, s temato dvema upravama to je i zivejsi a jde vic od spodu, proste todle normalni jizdou musi jezdit za 8. Ale Ty mas vlastne 130, tak tam to muze byt asi o trosicku vic.
Jeste to chcipnuti vcera, to bylo takove nenasilne, jako kdyz clovek vypne klicek a od te doby to nejde...
S tim vickem v chobotu pujdes se spotrebou niz, potom jeste vyssi predstih tak spotrebu snizi, ja mam rozdelovac teda favo 880 a predstih zakladni davam na 10 strobacem diodovym vlastni vyroby, s temato dvema upravama to je i zivejsi a jde vic od spodu, proste todle normalni jizdou musi jezdit za 8. Ale Ty mas vlastne 130, tak tam to muze byt asi o trosicku vic.
Jeste to chcipnuti vcera, to bylo takove nenasilne, jako kdyz clovek vypne klicek a od te doby to nejde...
14:32:26
04.01.2019
04.01.2019

Bukaj
-> Jarda: Díky :)
Tak to máš tedy úplně stejný mix, jako ten, který jezdím já :)
Jakou tak máš spotřebu a jaký jízdní styl?
Zpočátku, když jsem měl auto na plyn nově a rozkoukával jsem se, spotřebu na plyn jsem měl cca 8,5l/100km, později se můj jízdní styl změnil (možná kvůli novým pneumatikám) - jezdím svižněji a spotřeba cca 10l/100km. Zatížení auta na to moc vliv nemá, respektive při prázdném autě i při maximálním zatížení (tunový vlek a plný kufr) se spotřeba stále pohybuje kolem 10 litrů plusmínus půl litru, ale spíš, než zatížení vozu na to má vliv profil trasy (méně řazení a stálé otáčky - nižší spotřeba)...
Tak to máš tedy úplně stejný mix, jako ten, který jezdím já :)
Jakou tak máš spotřebu a jaký jízdní styl?
Zpočátku, když jsem měl auto na plyn nově a rozkoukával jsem se, spotřebu na plyn jsem měl cca 8,5l/100km, později se můj jízdní styl změnil (možná kvůli novým pneumatikám) - jezdím svižněji a spotřeba cca 10l/100km. Zatížení auta na to moc vliv nemá, respektive při prázdném autě i při maximálním zatížení (tunový vlek a plný kufr) se spotřeba stále pohybuje kolem 10 litrů plusmínus půl litru, ale spíš, než zatížení vozu na to má vliv profil trasy (méně řazení a stálé otáčky - nižší spotřeba)...
19:15:05
03.01.2019
03.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: 26,5
19:12:47
03.01.2019
03.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: 28
19:12:01
03.01.2019
03.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: taky ulomenej, ale ja to neulomil, to uz bylo...
19:11:22
03.01.2019
03.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: chobot - vicko
21:33:30
02.01.2019
02.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.01.19 19:43:47: jj, tak super, diky, ale jak jsme se bavili kdysi (ja uz to zapomenul :( ) favoritacka by tam nesla? novotnej jsem se dival a ten uz ji nema :(
Nevis, co muzu mit s tim karbem u BAZe jeste, funguje dobre, jen kdyz je teplo, jak byly tricitky, tak volnobeh OK, ted to jde jen na sytic a jak ho trochu stahnu pri prohratem motoru, tak to hned chcipe

Nevis, co muzu mit s tim karbem u BAZe jeste, funguje dobre, jen kdyz je teplo, jak byly tricitky, tak volnobeh OK, ted to jde jen na sytic a jak ho trochu stahnu pri prohratem motoru, tak to hned chcipe


19:43:47
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
-> Jarda: Jinak tedy karbec je připraven k vyzvednutí, dal jsem i novou membránku akceleračky (se starou s tím na benzín nešlo moc jezdit) - doufám, že jí někde seženeš 

18:51:21
02.01.2019
02.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.01.19 18:40:16: tam ja nic nezaslepoval,ale muj jsi videl..., jestli se tam zitra dostanu, tak zmerim a nafotim... no na benzin si prave taky rikam, co to bude delat :) ale sundavat to vicko neni zas takovy problem
Muzu to vzit s sebou, asi prijedu nivou (octu si tou M napravnici nechci nicit), jen jsem si zacal jeste napodzim narezavat uchyceni vlecnyho ramena, ze to provarim do Ucka, ktere jsem tam vevaril pri vymene prahu, no a dosel mi drat CO, tak doufam, ze jsem to nenarizl moc a cestu do prahy a z5 to vydrzi :).
Jinak podle me jsou nejlepsi 2 hadice pro kazdou komoru zvlast a 2 nebo dokonce 3 stelovaky, ale serizovat bych to nechtel :).
Muzu to vzit s sebou, asi prijedu nivou (octu si tou M napravnici nechci nicit), jen jsem si zacal jeste napodzim narezavat uchyceni vlecnyho ramena, ze to provarim do Ucka, ktere jsem tam vevaril pri vymene prahu, no a dosel mi drat CO, tak doufam, ze jsem to nenarizl moc a cestu do prahy a z5 to vydrzi :).
Jinak podle me jsou nejlepsi 2 hadice pro kazdou komoru zvlast a 2 nebo dokonce 3 stelovaky, ale serizovat bych to nechtel :).
18:40:16
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
-> Jarda: Přívodní vzduch neškrtím, mám jen vyhozený termoregulátor předehřevu a díru pro trubku zaslepenou, ale násos banja nikterak uškrcen není.
Myslíš tedy, že bych měl zaslepit všechny vrtané díry v mixu, aby to sálo bohatší směs? A jak se to projeví při jízdě na benzín? A nebude to potom žrát víc? I když nevím, jestli to ještě jde, aby to žralo víc...
A jaká světlost otvoru ve víčku od spreje se Ti osvědčila?
Myslíš tedy, že bych měl zaslepit všechny vrtané díry v mixu, aby to sálo bohatší směs? A jak se to projeví při jízdě na benzín? A nebude to potom žrát víc? I když nevím, jestli to ještě jde, aby to žralo víc...

A jaká světlost otvoru ve víčku od spreje se Ti osvědčila?
18:34:44
02.01.2019
02.01.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: a skrtis privodni vzduch? ano ty mensi, tam to i priskrti privodni vzduch a je lepsi zatah odspodu a i kroutak, protoze si to nasava vic podtlakem
Podle me je lepsi ten s vetsima a skrtit privodni vzduch, osvedcilo se mi vicko od spraye a vyriznout ten stred, toto osvedcene reseni jsem vyuzival i u feldy 1.3 mpi (zrusen naporovej privod pod svetlem, zrusen teplej vzduch a privod priveden priskrcenej tim vickem za svetlem do puvodniho privodu teplyho vzduchu do air boxu) ted nevim, jestli jsem to napsal uplne srozumitelne, ale u rapida taky mam zrusen teplej vzduch a na konci chobotu to vicko, kdysi jsem tu daval fotku, ted asi nenajdu
Podle me je lepsi ten s vetsima a skrtit privodni vzduch, osvedcilo se mi vicko od spraye a vyriznout ten stred, toto osvedcene reseni jsem vyuzival i u feldy 1.3 mpi (zrusen naporovej privod pod svetlem, zrusen teplej vzduch a privod priveden priskrcenej tim vickem za svetlem do puvodniho privodu teplyho vzduchu do air boxu) ted nevim, jestli jsem to napsal uplne srozumitelne, ale u rapida taky mam zrusen teplej vzduch a na konci chobotu to vicko, kdysi jsem tu daval fotku, ted asi nenajdu

18:21:21
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
...dříve (od montáže LPG v roce 2006) v autě byl jiný typ mixu, který se vsadil do oválného otvoru víka karburátoru a měl jen jeden velký kulatý (míchací) otvor uprostřed, ale byly s ním problémy - jednak musel být kvůli tomu provrtaný (zmršený) filtrbox a víko karburátoru, dlouhá silná trubka, našroubovaná v mixu se vlivem vibrací uvolňovala, uvolňovaly se i šroubové spoje mix vs víko (a při vyklepání tohoto spoje pojistné M5 matičky skončily v sání)...
Takže jsem přešel na tento typ mixu

Takže jsem přešel na tento typ mixu

18:12:20
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
...rád bych věděl, jak to vlastně má ideálně být? Předpokládám, že větší "míchací otvory" budou lepší. Jsou potřeba díry nad vzdušníky? Nevadí díry nad sytičem? Nebylo by lepší díry nad sytičem u toho mixu s většími míchacími otvory zaslepit?
A nebo je to úplně šumák a zbytečně plýtvám místem na disku Virtu?
Zaznamenal jsem u mixu s menšími míchacími otvory nižší maximálně dosažené rychlosti vozidla, ale na druhou stranu v nižších otáčkách (kolem 2500) vyšší ochotu zrychlovat.
Jo, a aby toho nebylo málo, tak jsem ty mixy vždy měl vstupní trubkou dozadu (tedy opačně, než mají být) a jelo to
(vlevo "správně", vpravo "špatně" - tak, jak jsem doteď jezdil):
A nebo je to úplně šumák a zbytečně plýtvám místem na disku Virtu?

Zaznamenal jsem u mixu s menšími míchacími otvory nižší maximálně dosažené rychlosti vozidla, ale na druhou stranu v nižších otáčkách (kolem 2500) vyšší ochotu zrychlovat.
Jo, a aby toho nebylo málo, tak jsem ty mixy vždy měl vstupní trubkou dozadu (tedy opačně, než mají být) a jelo to

18:04:04
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
Foto mixů z rubové strany: ten levý má možná lépe tvarované vybrání nad sytičem, ale řekl bych, že tento detail nebude mít na funkci absolutně žádný vliv...
Nevýhoda toho levého je, že nedosedne až na doraz víka karburátoru (SEDR má vyšší víko, některé EDSR měly víko nižší, tam by dosedl) a musí pod ním být tlustá podložka (těsnění). Ve výsledku je pak i filtrbox o 5-8 mm výše, než s tím druhým mixem, který má hlubší vybrání (vysoké jsou oba stejně)...
Nevýhoda toho levého je, že nedosedne až na doraz víka karburátoru (SEDR má vyšší víko, některé EDSR měly víko nižší, tam by dosedl) a musí pod ním být tlustá podložka (těsnění). Ve výsledku je pak i filtrbox o 5-8 mm výše, než s tím druhým mixem, který má hlubší vybrání (vysoké jsou oba stejně)...
17:55:22
02.01.2019
02.01.2019

Bukaj
Tak zase koumám nad optimalizací...
Skládal a testoval jsem teď jeden karbec a na testování jsem použil druhý (náhradní) směšovač a zjistil jsem, že se dost podstatně liší:
Kromě velikosti "míchacích otvorů" i dalšími detaily, jako jsou různě (ne)vyvrtané díry a tvarrubové strany směšovače...
Vpravo můj původní mix (míchací otvory 27/29 mm), se kterým jezdím poslední cca 2 roky - upravoval jsem na něm tvar odlitku (sražení hran otvorů, ubrání materiálu hranatého nálitku na gumu filtrboxu). Je na něm ulomený nálitek se závitem na přichycení filtrboxu originálním šroubem, navíc dvě díry vedle sebe (měl jsem jej namontovaný tak, že díry byly nad vzdušníky karburátoru, ale má být namontován opačně - přívodní trubkou dopředu po směru jízdy vozidla - tedy díry jsou nad sytičem - jedna je opodstatněná, ale ta druhá??? ).
Vlevo mix, který se mi kdovíodkud dostal do spárů - směšovací otvory 24/26 mm, díra pro přichycení filtrboxu je průchozí (pro použití původního závitu ve víku karburátoru a delšího šroubu nebo závitové redukce) dvě malé dírky nad vzdušníky a jedna větší díra nad sytičem...
...aby toho nebylo málo, tak jsem koukal na další typ tohoto směšovače, který má jen dva "míchací otvory" a průchozí díru pro šroub filtrboxu má tak velkou, že zasahuje až do prostoru přívodu plynu, tedy plyn je přisáván i touto dírou. Nemá ovšem žádné další otvory (nebo jen nejsou na foto vidět?)...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191072__20 18-03-30_16-42-00_23.jpg
Skládal a testoval jsem teď jeden karbec a na testování jsem použil druhý (náhradní) směšovač a zjistil jsem, že se dost podstatně liší:
Kromě velikosti "míchacích otvorů" i dalšími detaily, jako jsou různě (ne)vyvrtané díry a tvarrubové strany směšovače...
Vpravo můj původní mix (míchací otvory 27/29 mm), se kterým jezdím poslední cca 2 roky - upravoval jsem na něm tvar odlitku (sražení hran otvorů, ubrání materiálu hranatého nálitku na gumu filtrboxu). Je na něm ulomený nálitek se závitem na přichycení filtrboxu originálním šroubem, navíc dvě díry vedle sebe (měl jsem jej namontovaný tak, že díry byly nad vzdušníky karburátoru, ale má být namontován opačně - přívodní trubkou dopředu po směru jízdy vozidla - tedy díry jsou nad sytičem - jedna je opodstatněná, ale ta druhá??? ).
Vlevo mix, který se mi kdovíodkud dostal do spárů - směšovací otvory 24/26 mm, díra pro přichycení filtrboxu je průchozí (pro použití původního závitu ve víku karburátoru a delšího šroubu nebo závitové redukce) dvě malé dírky nad vzdušníky a jedna větší díra nad sytičem...
...aby toho nebylo málo, tak jsem koukal na další typ tohoto směšovače, který má jen dva "míchací otvory" a průchozí díru pro šroub filtrboxu má tak velkou, že zasahuje až do prostoru přívodu plynu, tedy plyn je přisáván i touto dírou. Nemá ovšem žádné další otvory (nebo jen nejsou na foto vidět?)...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191072__20 18-03-30_16-42-00_23.jpg
08:50:57
19.12.2018
19.12.2018

Evž@
-> palinator: to je celkem úlet
... hymna pro LPGéčkáře

19:14:28
30.11.2018
30.11.2018

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 18:58:26: zlutej rapid couracky 8,5 a dalky okolo 7,5 vacka Mpi 50kw k.p. cca 10,4:1, hanart 880, zakladni predstih 10, zuzeny ochobot, odstranen teply vzduch i vyhrev sani - tam jen vzduch, zadna voda, vymenik voda/olej, jo a lpg origo lovato, tendle system mi prijde uspornejsi nez BRC. No uz dlouho uvazuju o sekv. Lpg lovato do nivy, v octe i felde 1.6 mam BRC, v 1.3 mpi nebylo spatny to polsky bingo lambda, tam jsem taky couracky jezdil kolem 8
BRC v 1.3 mpi, jednotka just bralo taky min. o litr vic, do octy slo to BRC jen proto, ze jsem ten system sehnal za 3500,-kc a s montazi me to vyslo 10700, puvodni cena 33 tis.kc

18:58:26
30.11.2018
30.11.2018

Tomaso435
-> Jarda: nápor jsem naopak u svojeho zase vrátil stejně tak výhřev sání vzduchu... a jezdil sem do 8l. :-D
...
...
18:56:51
30.11.2018
30.11.2018

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 16:03:31: Jakto? Zakladni predstih 10, kolbabkova metoda, odstranit napor... Ikdyz jsem to bral sebevic u krku, tak se mi nikdy nepovedlo pres 10/100km

16:03:31
30.11.2018
30.11.2018

Tomaso435
kolega řeší zvýšenou spotřebu LPG na favoritu. do nedávna jezdil za korunu kilák... ted jezdí za tři... a není to tím že by plyn zdražil jo
auto bylo na revizi a servisák jej seřídil. od tej doby si neví rady co s tim ... a já taky ne :D

21:03:34
20.08.2018
20.08.2018

Jarda - zrušená registrace
-> vhml 20.08.18 15:50:23: nj, v madarsku je ted jeste drazsi - 240 forintu, ja tankuju na sk v zlatych klasech a taky zdrazuji, ted uz 0,53e
kdyz jsem jel z albanie, tak tam byl za 0,48e
V NMnM ma LPG za 13,69kc, ale zjistil jsem, ze kdyz mam prazdnou, tak u neho tam dam 60,5l a vsude jinde vetsinou 58,5l
, takze se to asi nevyplati u neho tankovat, spotrebu, pak mam tak nejak vyssi, do madarska jsem pres noc dojel za 8,5l, silnice prazdne, tak jsem mohl aplikovat eco rallye :), cesta po madarsku a domu uz byla za necelych deset, no
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: jak jsem Ti rikal, v nemecku staci zajet 5km od dalnice a cena je hned v prepoctu az o 5kc min... ale zas tam nemaji moc redukce, no - proto jsem si ji poridil

V NMnM ma LPG za 13,69kc, ale zjistil jsem, ze kdyz mam prazdnou, tak u neho tam dam 60,5l a vsude jinde vetsinou 58,5l

-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: jak jsem Ti rikal, v nemecku staci zajet 5km od dalnice a cena je hned v prepoctu az o 5kc min... ale zas tam nemaji moc redukce, no - proto jsem si ji poridil

16:51:25
20.08.2018
20.08.2018

vhml
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: praveze na jih po nemecku bylo stejně jako u nas 0.55-0.62
16:00:20
20.08.2018
20.08.2018

Bukaj
-> vhml 20.08.18 15:50:23:
K té ceně LPG - v Německu jsem teď tankoval LPG od 0,62 do 0,799 E za litr...
A tady v ČR už je taky často přes 15 Kč/litr, nejlevnější jsem teď tankoval za 14,20...
K té ceně LPG - v Německu jsem teď tankoval LPG od 0,62 do 0,799 E za litr...

A tady v ČR už je taky často přes 15 Kč/litr, nejlevnější jsem teď tankoval za 14,20...
15:50:23
20.08.2018
20.08.2018

vhml
Nemáte někdo zkušenost jakej koupit kabel pro nastavování Magicu od HL Propan?
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 09:36:06: benzínka tam byla, kufřík s redukcema taky, jen cena 0,78E byla dost drsná.
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 09:36:06: benzínka tam byla, kufřík s redukcema taky, jen cena 0,78E byla dost drsná.

09:42:12
17.08.2018
17.08.2018

Bukaj
-> Klubko_ 16.08.18 15:01:56: Pravdu díš
-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 16:53:19: Jo, už jsem doma. Na internetu jsem nehledal (ani jsem s sebou nebral počítač), jenom na co jsem narazil cestou - nehodlám přizpůsobovat trasu a zajíždět kvůli čerpání plynu do kdejaké díry...
Jinak co se spotřeby LPG týče, tak v tom Švédsku na to jedno natankování jsem měl 8,01 l/100 km, na německých dálnicích se spotřeba plynu blížila ke klasickým deseti litrům, jak jsem zvyklý z ČR. Ono je to hodně o rychlosti - zatímco ve Skandinávii se obvykle jezdí dlouhé úseky devadesátkou až stodesítkou, tak v Německu jsem buď jel kolem 150, nebo byla dálnice v opravě (mnoho úseků mezi Hamburgem a Berlínem) a jelo se tam v koloně 60, nebo 80.
Tomu odpovídá i spotřeba benzínu - na severu Skandinávie jsem měl spotřebu mezi 5,8 a 6,3 l/100 km (počítáno při tankování - vždy po hrdlo), na jihu Skandinávie, kde bylo víc úseků s povolenou 120 a víc se spěchalo, tak se spotřeba pohybovala mezi 6,5 až 7 l/100 km...

-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 16:53:19: Jo, už jsem doma. Na internetu jsem nehledal (ani jsem s sebou nebral počítač), jenom na co jsem narazil cestou - nehodlám přizpůsobovat trasu a zajíždět kvůli čerpání plynu do kdejaké díry...

Jinak co se spotřeby LPG týče, tak v tom Švédsku na to jedno natankování jsem měl 8,01 l/100 km, na německých dálnicích se spotřeba plynu blížila ke klasickým deseti litrům, jak jsem zvyklý z ČR. Ono je to hodně o rychlosti - zatímco ve Skandinávii se obvykle jezdí dlouhé úseky devadesátkou až stodesítkou, tak v Německu jsem buď jel kolem 150, nebo byla dálnice v opravě (mnoho úseků mezi Hamburgem a Berlínem) a jelo se tam v koloně 60, nebo 80.
Tomu odpovídá i spotřeba benzínu - na severu Skandinávie jsem měl spotřebu mezi 5,8 a 6,3 l/100 km (počítáno při tankování - vždy po hrdlo), na jihu Skandinávie, kde bylo víc úseků s povolenou 120 a víc se spěchalo, tak se spotřeba pohybovala mezi 6,5 až 7 l/100 km...
16:53:19
16.08.2018
16.08.2018

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 16.08.18 14:48:50: pekne, to uz jsi z5? 
pred lety bylo v celem Spanelsku asi 15 cerpacek LPG, tak jsme si cestu planovali podle nich
(no a ne na vsech se nam podarilo natankonat a 90km od Barcelony me z toho zacal tyct benzin a LPG uz doslo), ale Ty mas vyhodu, ze Ti to dobre funguje i na benzin narozdil odeme, ja mam benzin jako nouzovku do max.50km. Na internetu jsi tam cerpacky nehledal? Co jsem koukal, tak by celkem ve Skandinavii melo LPG byt mimo Finska.

pred lety bylo v celem Spanelsku asi 15 cerpacek LPG, tak jsme si cestu planovali podle nich
