Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 2551 až 2600) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
17:10:20
14.03.2010
Gemini
-> King: nesuvisi to so sluzobakom.....taky chcem dat do rapidy
14:19:54
14.03.2010
King
-> su.tech: Čili motor není na lpg nastavenej, pouze prošel emisema.

Svíčky - pokud motor necuká (nevynechávaj zápaly) v režimu nízký zátěže (courání se v nízkejch otáčkách s minimálně sešlápnutým plynem) nebo to obtížnějc chytá, na svíčky bych nesahal. na plynivce mi fungovaly předepsaný boschky, brisky a překvapivě i sada brisků-silver, na kterejch jsem najel posledních 35tkm. Moc se nehoděj ty s víceelektrodovým jiskřištěm, páč maj elektrodovou vzdálenost klidně přes 1mm a víc a nejsou konstruovaný pro slabší zapalování (např. ETZ s odrušeneným palcem a kabelama). Provozoval jsem je tam taky, ale po 3tkm šly do kopru, protože cukaly.

Problém vidím taky v tom, že motor je 135, kdežto jeho předchůdce byl 136. Nízkej kompresní poměr 135 není zrovna vhodnej pro provoz na lpg, kde díky vysokýmu "oktanovýmu číslu" lpg slušej spíš vyšší k.p. - aspoň ta 136tka (nebo 135 se sníženou makovicí) nebo rozumně vyšší. S tak nízkým k.p. to to tu 136tku ve spotřebě asi nedožene.

Nemám moc zkušeností s nastavování systému s dvěna škrťákama u mixeru, ale doporučuju spíš použít současný nastavení jako výchozí bod a postupným škrcením o 1/4 otáčky a následnou jízdní zkouškou to maximálně stáhnout, tak aby to výrazně nezlenivělo.

Používá se i tzv. metoda 3000rpm. To se otevře klapka tak, aby měl na místě běžící motor cca 3000 otáček a škrtí se dokud nezačnou otáčky klesat. Pak se zhruba půl otáčky přidá. Obvykle je pak potřeba ještě doladit otáčky volnoběhu na maximum možného pomocí šroubu bohatosti na reduktoru (platí pro obě metody). U neodlehčenejch setrváků se dá škrtit i podle akcelerační pružnosti motoru na místě, kdy se tůruje motor a subjektivně se vyhodnocuje rychlost nárůstu otáček při prudkým otevření klapky. Když začne motor "vadnout", nastaví se předchozí krok a je nastaveno - ale opět platí, že nejlepší pro hodnocení pořádná čočka do kopce s vytočeným motorem.
13:58:12
14.03.2010
King
-> Gemini: Mno, jak se to vezme....mám na feldě BMM reduktor BRC AT90E, což je reduktor řízenej primárně podtlakem a pro potřeby plnění emisních limitů je tam servo škrtící hadici reduktor-mixer ovládaný signálem z lambdy. Souvisí to nějak s tvým služebákem? :-)
10:13:02
14.03.2010
Gemini
ma tu niekto z vas Lambdou riadeny reduktor ??
08:52:29
14.03.2010
spartra
-> su.tech: tak u 135/136 tam je rozdíl pár stupňů, jestli se dobře pamatuju.

svíčky to je kapitola, štěstí padne na vola nepomůže nic1

měl jsem brisky, teď mám championky, žádnej rozdíl, studený to brblá stejně blbě7

spotřeba a jízdní vlastnostni na emisích jsou tak pro nalepní nálepky nikoliv moc pro provoz, níže zmínil King

baj voko škrťák , utáhni na doraz, povol o 2,5 otáčky(+- hrubý nastavení), pak musíš zkoušet, jak to jede, když hneš se škrťákem budeš muset hrábnout i na volnoběh(nevím co máš za systém) můj lovtec má plastoý šroubek, d 1cm, tím se točí vlevo(začnou padat otáčky), točíme vpravo(začnou padat otáčky) rozdíl 1 otočky - mezitím by měl bejt ideální volnoběh.
22:31:47
13.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar...



...nastavení, seštelování a vše kolem dělá přímo plynař (zabývá se jen motnáží, opravou a údržbou aut na LPG). Co se týká nastavení - začal na benzín - nastavil předstih, trochu seřídil volnoběh, pak to kontroloval v otáčkách. Potom to nastavil a vytiskl papír o emisích na benzín. Pak jsme to přepli na LPG (předtím vyšrouboval ten šroub ze směšovače - ne ten na boku, ale ten zespodu - z toho vytekla trocha nějakého olejovitého bordelu, pak to našrouboval nazpátek). Frčelo to na LPG otáčky všechno drželo bez problémů, pak to vytočil do otáček vytiskl zprávu o emisích na LPG a bylo. Jo a předtím to celé prošel tím přístrojem jestli to někde neuniká.... toť vše co si tak zhruba pamatuju. Se šroubem na směšovači - ten z boku, a se šroubama na přívodních hadicích - jde to vkuse, pak je tuším propojka na 2 hadice - tam jsou 2 ventily a pak to jde do filterboxu nic nedělal. Aspoň co jsem si všiml. Odskakoval jsem jen na starty auta a přepnutí z benzínu na LPG - jen jsem držel motor v otáčkách do spotřebování benzínu. Nic víc nic míň... takže doporučuješ zkusit experimentovat s těmi škrtícími ventily co jsou u filterboxu? Jo a prosímtě - rád bych si nechal proradit ohledně svíček - Na tom rapidu co jsem psal dříve s LPG byl motor 136 a v tom jsem měl svíčky CHAMPION - z hlavy ti neřeknu ten typ, ale byly prostě normálně na MPi - Feldu a maximální spokojenost. Teď v tom favoritu je motor 135 a jsou tam Brisky - vše funguje zatím jak má, ale přemýšlím o výměně z preventivích důvodů. Máš nějaké dobré zkušenosti s nějakýma svíčkama pro auto s motorem 135 na LPG? Díkes.
22:13:09
12.03.2010
King
-> su.tech: LPG směs hoří pomalejc a proto se nastavuje větší předstih, než doporučení na benál. Jinak to pak má horší účinnost a samozřejmě větší spotřebu.

Podtlakem řízený LPG je dost háklivý na změny podtlakovejch poměrů v sání a termostatická klapka to dost rozhazuje. Sání teplýho vzduchu spotřebě LPG taky 2x nepřidá.

No a kterej pak "odporník" nastavoval LPG směs? Na emisích se nastavuje bohatost směsi na volnoběh na minimum CO a HC, ale prděj na nastavení škrťáku mezi reduktorem a mixem, který kecá do složení směsi v zátěži a rozhoduje o spotřebě. Nastavení škrťáku se obvykle musí vyexperimentovat postupným utahováním a následnou zkoužkou akcelerační pružnosti a jízdou s motorem vytočeným na max. Když začne vadnout a dlouho trvá než se dostane "do červenýho" vrátí se nastavení na předchozí stav a mělo by to bejt optimum spotřeba/výkon. Pokud ten škrťák je otevřenej moc, tak to sice luxusně táhne díky obohacení směsi nad optimum, ale zase si to nechá u pumpy zaplatit :)
07:34:17
12.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> spartra: No jestli se nesekl a nenastavil to jako 135-tku…8 Tam by to asi mohlo být jinak ne?
upraveno 1x, naposled 12.03.2010 07:34:58
16:50:10
11.03.2010
spartra
-> su.tech: tu klapku vyndej, nebo tam dej samořez aby to nesálo teplej vzduch

předstih je dost malej baj voko u 136 tam mám kolem 10st.
upraveno 1x, naposled 11.03.2010 16:51:04
14:35:54
11.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar, no ta klapka je normálně funkční - zatím to s tím jezdí bez problémů. Dneska jsem na to byl dělat emise tak jsem měl předstih -2 a dal mi ho na 4 tuším? Že prý to tak má být podle škodovky (podle mě tímpádem na benál ale ne kvůli LPG) jezdí to o poznání lépe, ale ta spotřeba co jsem uváděl je v létě 10 v zimě trochu víc. Motor je pohodovka - najeto 55.000 km - řetěz OK, ventily seřízené, filtr na plynu, filtr na vzduch, olej, filtr na olej - vše nové o motor je staráno jak má být. (předstih a nastavení karburace si nechávám dělat)
upraveno 2x, naposled 11.03.2010 14:37:10
07:37:11
11.03.2010
spartra
-> King: hadice od posilovače kdepak nezkoušel40 už zkusil na studeným motoru, beze změny chod stejný.

cívky tam mám teď 2, v podstatě se problém nevyřešil

vyměnil se kablík cívka - víko, na cívce nějak blbě držel

co třeba snímácí cívka v rozdělovači? samotná ETZ?



je dost individální , některý ty naše střepy, můžou jezdit s více povoleným škrtákěm za menší spotřebu

když si vzpomenu, kdy karb. 135 jezila za 11l/lpg, byl špatnej jeden z ventilů ba/lpg - už nevím jetsli to mělo vliv na jízdu
upraveno 2x, naposled 11.03.2010 09:02:51
23:35:51
10.03.2010
King
-> su.tech: Máš vykuchanou termostatickou klapku ze sání? Nebo aspoň zablokovanou v poloze sání studenýho vzduchu?

Jestli si s raplem jezdil kolem 8/100 pak není důvod, aby favo žralo víc, pokud s tím jezdíš stajný trasy stejnou rychlostí a stylem.

Máš přidanej předstih na tom fáčku? (tak na 5-10st)

Nejde to škrťákem na hadici mezi reduktorem a mixem drobátko seškrtit aniž by to ztratilo na výkonu?
15:52:27
10.03.2010
vhml
-> su.tech: favorit nám žere taky tak. S károu 12
11:39:46
10.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Zdar, vidím tohle téma a docela mě to zaujalo a vidím, že víš k tématu hodně. O co mi jde. Kdysi jsem měl Rapida 136 na LPG - šlapalo to bezproblémově a spotřeba byla mezi 7,5 -8l LPG... nevím proč ani nač ale bylo to tak. Mám teďka Favorita. Měl najeto 50.000 km když jsem ho koupil a nechal si ho v dobré víře zplynovat. LPG je tuším lovato nebo lovtec - stáří do 2 let... co mě furt zaráží v porovnání s tím výše zmiňovaným Rapidem je právě ta spotřeba - u toho FA je to 10 - 10,5 litrů LPG na 100km... je to normální? Případně na co se zaměřit? - Hned ze začátku po přestavbě jsem to řešil - 3x jsem byl u toho LPG-čkáře co mi to dělal na seštelování ale to nikdy nikam nevedlo - snad jen že naposled si za to vzal prachy a nic se nezlepšilo a ještě jsem dostal školení, že FA s karburátorem tolik žerou a že co se divím a že lépe to nesešteluje... jinak to jezdí dobře na benál i na LPG to jezdí slušně, necuká, v mínusech startuje - automatický sytič funguje - vše se zdá být vpořádku... ale ta spotřeba je normální? díke.s
10:32:26
10.03.2010
King
-> spartra: Bůh suď :) Ta cívka je míň pravděpodobná - pokud by byla "slabší" obvykle se projeví na teplým motoru, kdy je směs chudší.

Už jsi zkoušel odpojit a zaslepit přípojku hadice k posilovači?
07:11:47
10.03.2010
spartra
zdravíčko sem tu zas,

spotřeba se částečně vyřešila bylo vysoký HC místo 400 bylo 1350.

Byli podpálený ventily na 2 válcích, nová hlava se srovnala, zabrousily se ventily, těsnění nový.

Ventily seřízený, předstih též, karburátor odzkoušen a seřízen u p. Kratochvíla.

Stejně jedu jak cigán261 Studený to nechce držet volnoběh, chcípá to.

Na BA to jenom nedrží volnoběh a chcípá, volnoběh drží chvíly, na LPG nedrží volnoběh, volnoběh se houpe, jako když se rozbíhá na 3válce, jedou všici 4, taky špatný starty, na sytič nereaguje.

po ohřátí držíme volnoběh, občas to lekne taky, parkrát to buchlo do vejfuku.

napadá někoho něco? mám 2 varianty:

1) špatná směs, nevím kudy by to přisávalo + možnost posrání ba,lpg ventilu(by pouštěli oba 2 palivo

2) problém v zapalování, cívka, nevím zda by to ovlivnilo studenej/teplej chod
upraveno 1x, naposled 11.03.2010 07:32:25
18:46:51
13.02.2010
spartra
-> King: se mě moc nechce, by to neodpadlo, neudělalo něco v motoru7 což prozatímně gumička nic neudělá.

je dost problém to odmastit v případě lepení z druhý strany, přístup na h...o7

nejlepší zavařit, obrousit z obou stran, jestli by to šlo, kdo ví co je ta zo za slitinu8

mno jinak sem jel s náhradním karburátorem +- 8,5/100
22:49:17
12.02.2010
King
-> spartra: To by mělo stačit přeplátovat kouskem tkaniny a zalaminovat nebo něco v tom stylu. Není to nijak mechanicky ani tepelně namáhaný....no ni? :)
23:00:17
11.02.2010
spartra
-> King: dout do něj nemusím, červený je naústek o chlup vejš než díra, černý je vyrtaná díra

nejspíš to tam bylo, dostal jsem to zdarma, dneska slyším něco v tom rachtá, koukám, že tam jě nějakěj pór, vypadla taková hmota, něco jako zaschlý zbytky lpg za několik let, sem to pročistil, zjevila se dírka 10x5mm, sem jí udělal na +- 10mm a dal tam špuntík, vím, že tam moc dlouho nevydrží8

novej mix 650 káčé, nevím, jestli je v tom i kolínko co stálo kolem100 káčé8
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 11.02.2010 23:00:17
21:02:22
11.02.2010
King
-> spartra: Pokud to z tý tvojí dírky fouká, když duješ do přívodního náústku mixu, pak to může bejt velkej problém. Ten prstenec dírek je vlastně lpg difuzor, kde se kromě míchání lpg se vzduchem taky snímá podtlak pro reduktor. Taková džuzna to pak může pěkně rozhodit. To tam bylo odjakživa? :)
17:56:58
11.02.2010
spartra
dírku jsme malinko zvětšil aby byla trochu kulatá, plácnul tam gumičku

co ta dírka ca 10 mm může ovlivnit? nevychází nad difuzory

díky
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 11.02.2010 17:56:58
17:55:24
11.02.2010
spartra
bíden, no byla na lekru vypadlá jedna pružinka, typuju že to mohlo ovlivnit spotřebu, zejtra to vezu p. kratochvílovy, pak se ukáže pravda

mám problém další, jelikož karb co je na autě půjde na repas, musel sem upravit druhej

hle problém se objevil na mixeru, drobek sme ho očistil a nadnou na mě vykoukla dírka
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od spartra vložen 11.02.2010 17:55:24
17:12:48
08.02.2010
spartra
-> Dušan: předstih by měl bejt seřízenej, nejspíš by to chtělo na přístroji změřit

-> jarda.u1: ventily jsme dělal před 14 dny.
07:59:11
08.02.2010
jarda.u1
-> spartra: mozna jsem prehledl,ale co vule ventilu,mas je v poradku?
23:37:35
07.02.2010
Dušan
-> spartra: LPG by za studena nemelo cukat vubec. Zapalovani mas v poradku ? Predstih ?
23:01:16
07.02.2010
spartra
takže sem zkusil, jestli mě tam el.mag nepouští k plynu i benzín, nikoliv, výstup byl suchý7

přijde mě že tam jde moc paliva, když to tak staršně cuká studený, kdo by ho tam tlačil?
13:10:57
06.02.2010
spartra
-> King: na karburátrou, sem to dal nejdřív na ba a seřídil, poté to vyšlo +- stejně na lpg.

jestli sem nepsal, studená špatně drží volnoběh, běží trhaně, jako když tam jde moc nebo málo paliva, na ba je to krapat lepší
upraveno 1x, naposled 06.02.2010 14:51:15
10:12:39
06.02.2010
King
-> spartra: A čím si ty otáčky snížil?
21:19:34
05.02.2010
spartra
-> King: já čekám261 vyměnil jsem vzduchovej filtr, snížil volnoběžný otáčky na 800/850ot/min zázrak se nekonal261

jede to jak zdechlý stejně, co pak? karburátor? el.mag.ventil.plynu?el.ma g. ventil ba?
18:41:18
04.02.2010
spartra
-> 105: hele -> King: to dneska nejde, jestli máš lovtec, je tam šroub na 13 klíč, dej si bacha na ty o kroužky, ať to něděláš přes víkend43

mě se rozpad při povolení, čekat kvůli tomu do pondělí36 taky si povol přivodní trubku na 14 klíč, ať ten zvonek vytáhneš

-> King: takže sem prohlídnul lpg filtr, pár zrníček tam bylo, nic co by rozhodilo systém, vzduchovej filtr(proufouk sem ho kompresorem) vyměním ho zejtra, nebylo to zas tak špatný.

volnoběžný otáčky teda drobet stáhnu na předespaných 850
14:30:34
04.02.2010
105
-> King: :D jasny:) dekuju system mam lovtec..jinak chapu

postup
14:25:14
04.02.2010
King
-> 105: Je ve spodku elektromag. ventilu kapalný fáze. Ten se montuje obvykle těsně před reduktor. U běžnejch systému lovato/lovtec, BRC se naspodku vyšroubuje 8čka šroub a z ventilu se sundá "zvon" s filtříkem a magnetkem. Filtr obvykle stačí pořádně vyklepat od ocelovejch pilin z nádrže a dalšího bordelu, vymejt v benzínu a namontovat zpátky.

Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
14:17:19
04.02.2010
King
-> King: Njn :) Jsem jenom chlap, kterej je od přírody lovec, kterejžto má tudíž problém koncentrovat se na víc věcí najednou. Pracovat a radit na virtu současně mi prostě dělá problémy :)

Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.

A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)

Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
14:17:07
04.02.2010
105
kde se nachazi prosim ten lpg filtrik?:)
13:33:30
04.02.2010
spartra
-> King: něčteš mezi řádky131 1 níže je psáno karburátor je LEKR(sedr odstaven).

otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím7

už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet7
10:35:29
04.02.2010
King
-> spartra: Takhle: ta moje otázka byla špatně položená - nejde o to, kolik je aktuální volnoběh na benál. Jde o to, jaký maximální otáčky volnoběhu lze nastavit na benál při štelováním pouze šroubkem bohatosti (na sedru ten menší, spodnější) . Vsadím se, že ti půjde nastavit taky minimálně 1000 rpm volnoběhu a to je špatně. Buď je moc vyšroubovanej šroub přídavnýho vzduchu nebo to někde přisává....
09:13:37
03.02.2010
spartra
-> King: Volnoběh na benzín zjistím, na volnoběh sem nešahal, točil sem jen na reduktoru mezipolohu při snižování otáček.

Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.

Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
01:15:02
03.02.2010
105
-> King: jasny jedna se o 130 seriovka... problem yl ve svickach :) ted to lupne i v mrazech na 5st... zkousel sem i 10 a taky dobry

dik:-)
23:05:56
02.02.2010
King
-> spartra: Tak, a už to z něj leze! :) Tak předně - odpích bych se od toho volnoběhu - 1000 je prostě špatně. Kolik je volnoběh na benzín?

Co těsnost sacího potrubí na makovici? Když si psal o tom smradu z expanzky - není třeba možný, že je v řiti těsnění mezi sacím potrubím a hlavou (u vyhřívanejch saní klasika)?

Těsnění mezi karbem a sáním? Nebo klasický prohnutí spodní příruby SEDRu? nebo třeba zůstavaj viset klapky karbu?.....
21:47:40
02.02.2010
spartra
zdravíčko, sem tu zas,

reduktor je po výměně membrán, gumiček,o-kroužků, lpg filtr jsem měnil ca před rokem, všechny spoje jsem komplet prolez přetáhnul, nebyl znát žadný únik

přesto je spotřeba krásných 11,5l LPG/100km261

volnoběžný otáčky ca 1000 ot/min, šroub otevřenej na 2 a 1/4 otáčky, když uberu 1/4 otáčky, je ti znát na jízdě, spíše by možná šlo přidat o1/4otáčky na 2 a 1/2 otáčky.

vyměnil jsem kabely, rozdělovač, palec, víčko, svíčky.

co dál s ním261 ?

v zimě hůř chytá, studenej motor běží tak trhaně
upraveno 1x, naposled 02.02.2010 21:48:28
21:59:12
31.01.2010
King
.......tý správný "startovací sekvence" mi to na lpg krásně blaflo i při -15 - 20C.
21:39:28
31.01.2010
King
-> 105: "jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih… me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.

ale videl sem tady aj 5–10 a vic (na seriovce)"





To záleží na spoustě okolností - typ motoru, stupeň úprav, charakteristika rozdělovače....

Obecně se říká, že nastavení zákl. předstihu na lpg by mělo bejt o 5 st. větší, než na benál.

Mojí 136ce vyhovola zákl. předstih necelých 10st. Samozřejmě platí, že pro start je nejoptimálnější předstih 0 st, ale i s takovým nastavením a při dodoržení ..........
21:34:36
31.01.2010
King
-> Tom.t: To nutně neznamená, že je reduktor zralej na repasi, spíš by si měl někdo, kdo k tomu skutečně hoví, podívat na nastavení.

Samozřejmě, že za 7 let už asi reduktor na repasi nárok má (povinnej interval je 60tkm), ale

moje zkušenost je taková, že i po 100tkm to může fungovat bez výměny memrán v pohodě.
09:46:25
31.01.2010
Jarda/felda
-> Tom.t: mě novej systém (2 měsíce) žere 118
21:52:23
30.01.2010
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: otázka na odborníka - pickup nám žere mimo mesto na dlouhy trate 12l/100km lpg (prázdny auto) .. po meste snad pres 15 ..

je to nejaký ten automatický systém autronic (po dosažení otáček se sám prepne na lpg) .. motor je jednobodová stříkačka 50kw - po generálce ... (žere stejne jako pred ni ) .. myslíš že by to chtelo repasi reduktoru ? ten plyn je v aute cca 7let a vypadá to že reduktor už byl nekdy rozebíran .. jinak s tím problém není žádný, no až na tu spotrebu ... Ď.
14:07:30
30.01.2010
King
-> Zdeněk.: Špatný těsnění se nemusí hned manifestovat nějakýma mega efektama. Mně se něco podobnýho stalo v zimě, kdy mi to "jenom" slušně tlakovalo vodní okruh a až s oteplením to začalo vařit.
12:55:07
30.01.2010
105
jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih... me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.

ale videl sem tady aj 5-10 a vic (na seriovce)1
18:37:14
29.01.2010
Zdeněk.
-> Dušan: To nevím kam jde, ale kdyby bylo špatný těsnění, tak by auto mělo i další příznaky, bude určitě něco dělat teplota, bude se kouřit z výfuku... Není třeba možný, že když se dostane LPG do vody, tak trochu ubyde, protože plyn vysušuje? Ještě jedna taková teorie, pokud se dostává plyn do vody, tak se voda může dostat do plynu a spálí se?



-> spartra: Zkus jezdit chvíli na benzín co to bude dělat.
17:08:30
29.01.2010
jarda.u1
Voda muze kapat pod autem za jizdy,takze o tom nemusi ani vedet.
16:50:53
29.01.2010
Dušan
-> Zdeněk.: to je jasne, ale kam jde ta voda ?
Extreme Tyres