Lpg pro lpgisty

prohledat
2712 příspěvků (zobrazeno 1451 až 1500) od 09.05.2007 do 23.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
10:44:06
06.12.2014
mirco
-> King: vďaka, sorry zabudol som to tam napísať podtlakový system Lovato. Čiže tým hore sa to naladí na hrubo ako ak som dobre pochopil a tým druhým na boku sa to len doladí? Len ešte som sa chcel opýtať ak ten veľký čierny šrúb na boku utiahnutý úplne tak vtedy je to najviac ochudobnené alebo naopak, lebo z toho príspevku predtým -> spartra 04.12.14 09:46:06: som to tak pochopil alebo je to ináč?
22:20:55
05.12.2014
vhml
Zkoušel se někdo rochat v nastavení vstřikovaného LPG? Tj kabel, notebook atd.... ?



Ne že bych to nutně potřeboval, ale spíš pro ten pocit že si s tím můžu hrát a třeba i doladit menší detaily:-)
22:02:00
04.12.2014
King
-> mirco: Bejva zvykem pri zadosti o radu aspon naznacit o jakej system se jedna. Jestli je to BRC, tak tam se imbusem na reduktoru nastavuje rekneme volnobeh "na hrubo" a rucnim sroubkem pak doladeni smesi. Plynari to ale obvykle utahujou na doraz a stelujou jenom tim "hrubym". Ten "krokovy" motorcek, ke kterymu ovsem obvykle vedou jenom dva draty je servo ventil, coz je jenom tupej elektromagnet, kterej se s pruzinou pere o clonu. Je to sice vetsinou k hovnu, ale eko-posuci to maj radi :-)
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 22:04:27
21:04:43
04.12.2014
mirco
Chcel by som sa opýtať, mám podobný problém, čiže ten šrúb č.2 má byť skoro celý vyšrubovaný a vtedy to má chudobnejšiu zmes?, lebo ja šrub č.1 nemám, mám tam namiesto toho asi krokový motorček, ale mám hore nad šrúbom č.2 taký malý šrúb - neviete čo sa ním ešte nastavuje?
09:55:03
04.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: přesně jednička na množství prutoku. takže seřizuj jen tím jedním aby byl pokud možno co nejméně zašroubovaný...
09:46:06
04.12.2014
spartra
jenom na podtlaku byl šroubek 2 na doseřízení vlevo-ubírá/vpravo-přidáv á, mezipoloha byla ta správná

šroubek 1, myslím zátáhnout a povolit o 1 celou otáčku, pak doseřídit
22:55:12
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Hele dneska mám prostě naprostý "den blbec" a jak jsem byl nasraný že to žere 11/100 a do toho nevyspaný a unavený, tak v tom momentě jsem začal točit ventilama a nic to nedělalo. Ani nemohlo, jsem zapoměl, že jsem to měl kvůli tomu že došel plyn přeplé na benzínový provoz bez LPG takže to ani nemohlo nic dělat a já tím točil tam a zpět aniž by mozek reagoval že příčina je momentální nedostupnost mozkové hmoty... 8 Takže ventily jsou rozhozené a tímpádem potřebuju začít s nějakým nastavením... vím, tohle udělá jen "debil", ale někde se ten dnešní náročný den projevit musel... 71 Takže začnu tím, že ventil č. 2 více-méně vyšrubuju na max a lehce ho vrátím zpět. Vyzkouším jak to jede na volnoběh a tak aby to nechcípalo a šlo to vytáčet do maxima bez škobrtnutí a pak budu teprve řešit potíže s ventilem č. 1. Je tak?
upraveno 1x, naposled 03.12.2014 22:56:23
22:24:13
03.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: na muj vkus máš moc velkej tlak na membránu.. č2. (nemáš tam z vrchu ještě šroub jeden?) , ale nevím v jakým stavu je. osobně bych to tam zašrouboval jen minimálně tak, aby motor na volnoběh (stejnej s benálem) nechcípal a šel vytáčet do maxima plynule bez škobrtnutí.



ale nejdřív číslem1 otoč o jednu otáčku ve směru hodinových ruriček. tím to zaškrtíš. pokud to nebude chcípat, projeď se jak to jede...

Přívod studenýho vzduchu máš až z nárazníku nebo jen z motorovýho prostoru ? čím studenější tim menší spotřeba. (takto to funguje u fa karb lpg)
21:09:33
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
A předpokládám, že taky tady na vetnilu pracovně nazvaném č. 2
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.12.2014 21:09:33
21:08:29
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdravím všechny znalé systému LPG...



Bohužel jsem v mojí nepřítomnosti svěřil péči o své auto otci, který s tím zajel na "seřízení". Překvapivě žere auto 11 litrů LPG na 100 km. Což je extrém. Chápu, že je zima a něco nahoru vyleze, ale z původních 8.5 - 9 litrů v létě podle toho jak tomu kdo šlape na krk to je prostě podle mě hodně.



Čili potřebuju rady jak to vyštelovat. Jedná se o 50kW BMM Felicii, najeto 70 tis, motor udržovaný, servisovaný jako celé auto. V motoru nový olej, nové filtry - vše kvalitní. Systém samotný starý zhruba 10 měsíců.



Svíčky Brisk - DR15YS - LPG co jste mi tady doporučili - elektrodová vzdálenost 0.6 mm.



Takže by mě asi zajímalo kolik nastavit předstih a jak na to nastavení LPG systému tak aby to jelo a nežralo. 4



Předpokládám, že to ovlivňovat budeme tímto ventilem - pracovně nazvaným č. 1
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.12.2014 21:08:29
upraveno 1x, naposled 03.12.2014 21:10:09
20:18:03
02.12.2014
Winged_Arrow
Náhodou sa niekomu neváľa doma mixér plynu na 120L karbec?

Inak, aká vôľa sa dáva na ventily sacie/výfukové na 120L?

Podložky by boli, už len vybrať ktorú :) Predpokladám za studena ?
20:01:17
02.12.2014
dragon_cb_cz
-> King: Njn, já jsem dehtovej kolenovrt 1
18:11:10
02.12.2014
King
-> dragon_cb_cz: Jestli spravne pocitam, tak je to nejakych 30 háků na km - pro pravovernyho lpg kolenovrta nic moc :-)
07:21:45
02.12.2014
dragon_cb_cz
-> Winged_Arrow: Jeden pán tady u Prahy, můžu kdyžtak dát kontakt.
00:48:44
02.12.2014
colaczech
-> Winged_Arrow: všichni sice radí upravit hlavu a vložit tvrdé ventilové sedla, ale jde to i jinak. Třeba tady:

www.neptun-harfa.cz/Mecha nicke-podtlakove/3881.html
23:27:46
01.12.2014
Bukaj
-> King: Tak snad máš pravdu s tím vlivem K.P. 4

Jinak tahle 130 pár tisíc za měsíc občas také dávala a nikdo ji moc nešetřil (docela často tahala vleky atd).
23:23:55
01.12.2014
King
-> Bukaj: Jak uz bylo zdurazneno roli hraje rozdil kompresnich pomeru (pro lpg zcela nevhodnych 8,5 vs. 9,7 u 130). Navic, jak jsrm uz psal bylo to na aute kterym jsem pri dojizdeni namotal treba 35tkm p.a. a to v dobe, kdy manzelka sedela doma na hnizde, takze 105tka svyho casu v zime musela vzepnout k dlouhodoby spotrebe pod 6l lpg, coz se jinak nez rozumne chudou smesi docilit neda a tomu odpovida teplota horeni. Nepredpokladam, ze si s tim treba obcas nalital po dalnici par tisic km za mesic, kdy se takova 105tka musi na D1 tocit na hrane cervenyho, aby nebrzdila kamiony :-) to byla pro sedla cocka jaxvin :-)
22:57:35
01.12.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tam by mohl mít vliv ten kompresní poměr kterej zmiňuje Herr König - přeci jen 130ka ho má o dost jinej než 120L 4
22:31:39
01.12.2014
Bukaj
-> MOLSO 30.11.14 22:19:44: -> srdcar 120L 30.11.14 22:19:57: -> Winged_Arrow 30.11.14 22:12:37:

Nevím, kolik hlava vydrží, ale to, co píšou kluci, mi přijde jako nesmysl.

Ve 130L, kterou teď mám jako spotřebáka a jezdila posledních 8 let na LPG byla doteď původní hlava a ventily jsem kamarádovi seřizoval jednou do roka a že by byly nějak extra zaklepané, to nemohu říct - až na jeden, který je téměř do roviny s hlavou to není tak zlé na to, že na plyn najezdila cca 100 tisíc km. Vyměňoval jsem ji spíše preventivně a ze zvědavosti, jak vypadá, než že bych měl nějaký problém. 4
17:16:56
01.12.2014
Winged_Arrow
-> dragon_cb_cz: a kto bol ten úpravca?
23:27:35
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Těch 3500 je docela dost, já za hlavu s tvrdými sedly, novými vodítky, gufery, sníženou a navíc LSovou s probraným bombírem dal necelé tři tisíce - a to kus který jsem dodal na úpravu byl prasklý, takže jsem nafasoval kousek z úpravcovo zásob... nebeht toho, bylo by to ještě asi o 300 méně.
22:46:10
30.11.2014
King
-> Winged_Arrow: Na 105ce jsem to resil tak, ze jsem ventily steloval asi kazdej mesic (cca 2500km) a pri litani po dalnici castejc. Kazdej den jsem na chvilku na zahratym motoru prepnul na benzin kvuli, spis kvuli karbu. Hlava vydrzela asi 30tkm, kdyz odchazela druha (zadarmo), upgednul jsem na favomotor. U 105/120 je problem malej kompresni pomer a v kombinaci s klasicky lehce chudou smesi to sedla "uzira", 120LS je na tom lip a skods ze jsem nezkusil snizeni hlavy. Na tvrzeny sedla bych se vybodnul.
22:19:57
30.11.2014
srdcar 120L
-> Winged_Arrow: Na bezolovnatý benzín nebo LPG max 45.000 km, to už se ventily přestanou dát seřizovat a jsou zaklepaný v hlavě. Kdybys to chtěl dělat, jak říkáš, vyšel by tě provoz dráž a užitek žádný. Levnější varianta je buď zmíněné měnění hlav nebo jinej motor na bezolovnatý benzin. Jinak úprava sedel na 105-120-kové hlavě vycházela asi na 3.500, Kč. Za tu cenu seženeš slušný celý motor Fávo či Felda.
22:19:44
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: mozes skusit .... ja som mal cervenu plynifku a v nej 120 motor. ventily som ladil raz tyzdenne (cca 400 - 500km a boli uz vzdy natvrdo). mal som ju asi pol roka ? cca. potom prisla hneda a odkedy je tam favomotor tak ventily ladim sporadicky .... da sa povedat ze ich iba kontrolujem.



startom na benzin sa pripravujes o 50% vyhod LPG prevadzky .... ale je to na tebe. Neviem ci to pomoze, nemam skusenost
22:12:37
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: -> dragon_cb_cz:

kolko km. zvykne vydržať normálna hlava kým odíde?

Čo keby do jednej nádrže benzínu nalejem dajme tomu 20 násobné množstvo

toho prípravku na ochranu ventilov a napr. kým sa motor zohreje budem 5 minút jazdiť na takýto benzín

a potom prepnem LPG.. snáď by to trochu pomohlo nie? :))
upraveno 1x, naposled 30.11.2014 22:13:35
21:34:58
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Sehnat si hlavu do zásoby a jezdit s touhle jak je, pokud se pokašle tak hodíš jinou, a nebo tam dát fáčko. Asi dvě nejjednoduší a nejlevnější variany ... ne?
21:31:27
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> Winged_Arrow: Tvrdý sedla jako samostatnej díl nikde nekoupíš, ty si musíš nechat udělat někde, kde hlavy repasujou.... počítej, že za repasi hlavy + tvrdá sedla dáš cca 100 EUR (pokud ceny na slovensku nejsou moc odlišný od českejch).
21:21:14
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: na 120 nedas inu hlavu ako 105 / 120. fav / fel hlavu mozes pouzit na motory od rapida 135 po fabiu 1.4 8v



ohladne sediel a ventilov je mozne cokolvek, aj ponechat seriove ventily aj urobit velke ventily a sedla napr z felicie ... treba najst cloveka co to robi a ten ti povie. Kazdopadne sa to dosť neoplatí, za úpravu hlavy dáš tolko čo za feldí motor
21:01:52
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: Pre mna asi najlepsia varianta - upravit tu hlavu.

Tie tvrde sedla su, ktore by tam sli, su z nejakeho konkretneho motoru?

Ventily ostanu povodne? A viete mi poradit niekoho, co by tuto upravu spravil?

A ked si spominal že použiť hlavu z FA alebo FE - však nepasuje ani jedna na 125L blok či ako? už z toho mám guláš :)
20:53:28
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Tam je hliníkova hlava amožná i nějak upravená nevim teď, ale na bezolovnatej benzin se ti ventili jako na litine nezaklepou. (doufam že nekecám) ...tu úpravu na tvrdené sedla, prostě vyfrézuješ starý sedlo a vlisuje se nový který se nezaklepe (dělaj to úpravci, doma asi ne e). Nebyla by blbost to tam nacpat, pár lidí tu MPi ve škodovce má, ale musíš tam narvat komplet elektriku, nejen lambdu a pak si tam hodíš klidně podtlakove LPG.
20:52:21
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: zrovna rapid 136 nema tvrde sedla. motor pouzit mozes ale hlava favo / felda



ked sa sedla zaklepu dost hlboko hlava medzi ventilmi spravidla praskne



myslel so mto tak ze hlava sa upne do masiny vydrezuje sa diera a nalisuje sa tam tvrde sedlo.



fel motor s elektronikou .... ak sa ti s tym chce babrat tak mozes .... ale sekvencny plyn sa moc casto nepouzival ani vo feldach.
20:49:17
30.11.2014
Winged_Arrow
-> francomk: -> MOLSO: 781.136 to je favorit

resp. rapid 136? tam sú už tvrdé sedlá?

Prečo by hlava praskala? Snáď len sedlá sa vyklepú a prestanú tesniť ventily nie?

Ako si myslel tú úpravu na tvrdé sedlá?

Bola by blbosť tam napchať komplet Feliciovy motor s elektronikou? A k tomu sekvencny Plyn?

Čo by tam bolo treba, snáď len lambdu či? :)
20:27:46
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: upravit hlavu na tvrde sedla / urobit z hlavy spotrebny material (nakupit na vrakovisku zopar hlav a prehadzovat vzdy ked praskne)



idealne motor z fa/fe/fa 1
20:18:28
30.11.2014
francomk
-> Winged_Arrow: Prdni tam 781.136 a máš pokoj 4
19:48:57
30.11.2014
isti
-> Winged_Arrow: Osemkanálová hlava na blok 120 nepasuje,v ostatných veciach nech ti poradia skúsenejší.
19:42:57
30.11.2014
Winged_Arrow
Nazdar, prosím vás, tí čo tu máte LPG-čka, ako riešite sedlá ventilov?

Či kašlete na to?

aká je prosím najjednoduchšia varianta prestavby bloku 120L na LPG

Resp. z čoho sa dá použiť hlava? aby tam boli tvrdé sedlá.. Favorit? felicia?

Diks za vysvetlenie :)-> MOLSO:
22:00:06
29.11.2014
King
Jenom bych to s tou termostatickou klapkou malinko upresnil - teoreticky by pro stabilitu lpg volnobehu bylo idealni nasavat vzduch o konstantni teplote, ale regulace klapkou bohuzel citelne ovlivnuje podtlak v oblasti lpg mixeru, coz nedela davkovs i lpg dobre. Vzhledem k tomu, ze lpg smes je i v hlubokych mrazech smesi plynu, ktery na stenach sani nekondenzujou, neni duvod nasavanej vzduch ohrivat nebo smes obohacovat.
16:37:51
29.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj: Při montáži termoklapku nechávali, ale po zkušenostech v provozu ji doporučovali vymontovat a sací otvor z boku laufu zaslepit. Bylo to proto, že když termostat v sání hýbal s klapkou, měnila se teplota, objem i víření nasávaného vzduchu ve filtrboxu. Můžu potvrdit, že když jsem termoklapku vyndal, tak se motor zklidnil a dle mého subjektivního pocitu šel i líp do otáček. Provozuju to tak i v zimě. Mám přehozený filtrbox s nasáváním nad výfuk těsně pod kapotou a jinak se dá na zimu mírně upravit tak, že na sací lauf se nasadí husí krk a zavede se do prostoru nad svíčky. Odsud bere jen menší odpadní teplo z motoru a ne rozpálený vzduch ze sběrače výfuku.5
12:07:04
29.11.2014
Bukaj
A já se ještě zeptám na 742 - jak to bylo od montáže LPG? Při montáži vykuchali termoklapku, nebo jsou to až úpravy majitelů z pozdější doby? Zajímalo by mne, jak to má být v "originále" 4
11:13:56
29.11.2014
Tomaso435
... přifařím se s termostatem nasávaýho vzduchu. ale na fávu... já osobně mámuž asi tejden vyndanou hadici nasávání studenýho z venku a termostat je nechanej. čiliže od začatáku to bere z vejfukovýho potrubí teplej a když se termostat zavře nebo přivře, bere to teplej z motorovýho prostoru... pocity sou takový že to lepší jezdí... ale nevim co na to spotřeba... :D
upraveno 1x, naposled 29.11.2014 11:14:54
10:12:18
29.11.2014
MOLSO
-> Bukaj: vela ludi s tym malo problem a demontaz tej hadice pomohla. Neviem co by to robilo keby sa to nastavilo s hadicou za tepla - ale asi by zase boli problemy za studena.



LPG tam same o sebe ide zohriate na 80 - 90°C a nepotrebujes vyhrievat este aj vzduch .... tam je dobre aby bol vzduch co najstabilnejsej teploty aby sa miesal v stale rovnakom objemovom pomere
10:00:29
29.11.2014
Bukaj
-> MOLSO: No, mám vyndanej termoregulátors klapkou, a záslepku, plech an výfuku nemám (stejně hned zrezne) a hadice je pak zbytečná.



Chápu to tedy dobře, že s termoregulací nasávaného vzduchu to fungovat nemůže, nebo je jen blbý nastavení?
09:54:07
29.11.2014
MOLSO
-> Bukaj: nasavanie tepleho vzduchu rozhadzuje bohatost a robi problemy. preto sa vymontuvava.



mozes to ale zakamuflovat tym ze vhyodis klapku a zalepis "teplu" dieru, nasadis hadicu a vyzera to normalne 47
08:42:58
29.11.2014
Bukaj
-> srdcar 120L 28.11.14 19:23:26: Tak přesně nad tímhle jsem přemýšlel a chtěl jsem to slyšet...4

Jinak tady to LPG je montováno roku 2006 ve Strakonicích (AutoGasCentum).

Ještě se zeptám na jednu věc - je normální, že LPG nefunguje na škodováckém motoru se zapojeným předehřevem nasávaného vzduchu? Kdysi jsem u tohoto auta vyměnil torzo "banja" za zánovní komplet banjo a na LPG to stávkovalo, když to začalo nasávat teplý vzduch.

Tak jsem z banja demontoval klapku a Ok, ale trochu mne štve, že auto nemám kompletní... 3
19:23:26
28.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj 25.11.14 22:40:13: Tak reduktor napoj na ten okruh, co máš u 4. válce k vodní pumpě a topení napoj zpět jak bylo původně. Bude to to dobře topit, teplo do topení ti nebude odebírat reduktor, bude vyhřívaný druhým malým okruhem.4
18:54:15
28.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj: Tak to je úplně špatně, protože tak to být nemá, při zavřeném topení ti dost podstatně klesne při větším odběru plynu teplota v reduktoru a pak můžeš mít v zimě problém. Já to tak mám montované od dubna 1996, kdy se schválily montáže do 120-tek a i v manuálu k tomu to bylo tak nakresleno. A asi můžeš mít i problém s ohřevem malého okruhu. Problémy s topením nemám, topí to v pohodě.
23:42:49
27.11.2014
Bukaj
23:38:11
27.11.2014
Bukaj
-> srdcar 120L:

Já tam právě žádná Tčka nemám - reduktor je vřazen do série topného okruhu mezi domek termostatu a odvodní hadici z topení...8
22:23:11
27.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj 25.11.14 21:59:45: Nevím, jak máš zapojen reduktor přesně ty, ale já ho mám takto. Pokud máš T-rozbočky na hadici pod termostatem i na hadici od topení, tak ti i při zavřeném topení jde voda malého okruhu plným průřezem přes reduktor a ne přes 6 mm spojovací hadičku. Tu můžeš klidně zaslepit, s reduktorem je už nanic.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 27.11.2014 22:23:11
upraveno 1x, naposled 27.11.2014 22:27:33
17:52:58
27.11.2014
Bukaj
-> Jarda: Jo, na bloku místo zátky mám nátrubek pro hadici posilovače ze sacího potrubí se zvětšenou dírou. Nevím, jak dalece to pomůže, nicméně kde proudí kapalina, tam se neusazuje bordel. A rozhdně to neuškodí, to mám vyzkoušeno1 Na chladicí systém a topení to nemá vliv4

A i u naprosto čisťounkého motoru (myšleno vnitřek bloku kolem vložek) jsem po odšroubování zátky musel použít šroubovák na prošťouchnutí rzivé úsady, než začala téci kapalina 8
Extreme Tyres