skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
20:16:36
19.02.2015
19.02.2015

mirco
Trošku by som odbočil od témy a chcel tu niekoho poprosiť, ak by mi vedel pomôcť nastaviť splynovač LOVATO - je to podtlakový, chcel by som ho nejako zakl. nastaviť, lebo čo som kúpil auto tak stále mi na voľnobeh lietajú otáčky hore-dole a auto dosť podľa mňa žerie cez 10,5 - 11l/100km . Chcel by som sa vás opýtať či niekto neviete načo sú dve skrutky na splyňovači čo mám sú na obr. jedna je hore č.1 - mosadzná a č. 2 je z boku a je plastová, neviem ktorá načo je a načo slúži a ako ňou štelovať, ako sa uberá na zmesi, prípadne šteluje voľnobeh s ktorou a s ktorou sa šteluje zmes. Ďakujem za odpovede.
19:37:44
19.02.2015
19.02.2015

Tomaso435
napíšu zkušenost na fávu kabci s výměnou cívky za trafo a při provozu na lpg a stále stejným stylem jízdy jsem ted v zimním období o 0,8dm3 dole :)
07:40:33
17.02.2015
17.02.2015

Vojtisek
-> Jarda: jen pro razítko jsi jel jo?

19:25:24
16.02.2015
16.02.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Vojtisek: ja si ten papir zapomel vzit a zapsali mi ji podle stitku na nadrzi
ale asi jak kde...
no a teda jsem tam prijel uz s namontovanou :) to taky nevideli radi...

no a teda jsem tam prijel uz s namontovanou :) to taky nevideli radi...

19:45:12
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
A byl by teoreticky problem, kdyby k te nadrzi papír nebyl?
18:54:53
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
-> Mil@n: taky budu mit papír
17:11:26
15.02.2015
15.02.2015

Mil@n
-> Vojtisek: Jen nepíšeš jestli maš k bombě i papír,ja ho měl od puvodního majitele lpg systemu

16:08:47
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
-> Mil@n: tak to si mi udělal radost

15:26:44
15.02.2015
15.02.2015

Mil@n
-> Vojtisek: Stačí se domluvit s odbornou firmou lpg,tam to vymění,zapiší do přílohy k lpg a tot vše
Na uřad nemusíš vubec chodit


14:35:06
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
-> Tomaso435: takže si zavolám do dílny, kde dělají přestavby LPG a řeknu, že chci vyměnit nádrže? Homologace na té nádrže je stejná jak na té, co končí, tj. E20 R67-001.
14:27:39
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
-> Tomaso435: až tak legální to je jo? 

14:26:51
15.02.2015
15.02.2015

Tomaso435
-> Vojtisek: ten kdo ti ji namontuje ti ji taky zapíše, tj musí mít k tomuhle ukonu oprávnění. a pak na uřad za 50kč změnu udajů v tp ne?
14:20:01
15.02.2015
15.02.2015

Vojtisek
V dubnu mi skončí tlaková zkouška na lpg nádrž, mám domluvenou jetou od stejného výrobce s homolog. E20 R67-001... s platností do 2021. Jak je to s legalizací? Děkuji
20:27:56
22.01.2015
22.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: nie hlúposť jazdiť za polovicu, ale čo sa týka životnosti hlavy.. keď už tak zainvestovať a dať tvrdé sedlá .. ale pokial sa ti chce každý rok meniť hlavu tak ok .. záleží koľko najazdíš km .. pokial 10tis za rok tak to nerieš, pár krát nastavíš ventily a cajk .. dal by som tam motor z Felície a máš navždy kľud ..
16:09:23
22.01.2015
22.01.2015

Winged_Arrow
-> Bukaj: -> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: neviem prečo by to mala byť hlúposť, jazdiť za polovicu. Ako povedal King, ide o to, aby to bolo dobre spravené (nie len zavedená hadička do sania) Ale poriadny mix + zúženie sacieho priestoru pred filtrom na 25 mm, potom to naozaj ide ako má. A dobre spravené to je. Nie je žiadny rozdiel medzi jazdou na plyn a benzín, ide to rovnako. Vidím v tom plus aj čo sa týka toho, že motor ide za studena takisto ako za tepla, - štarty na brnk aj pri -20 čo nedávno bolo, sytič len prvých 10 metrov jazdy, potom úplne vypínam - netreba. Spotreba 7.2 - 8L plynu = 4L benzínu. Nádrž má 50L tým pádom predĺžený dojazd oproti benzínu - 600 - 700km/ nádrž. A mám tam 5q, takže sa to zas toľko netočí, čakal som že tie ventily bude treba štelovať častejšie, ale ako vidím tak ani nie.. Benzín už nechcem v živote vidieť - plytvanie peniazmi. Momentálne mám ešte diesla, ale ďalšie auto už bude jedine LPG.. nejaký 2.0 alebo niečo menšie preplnované..
13:03:23
22.01.2015
22.01.2015

Bukaj
-> MOLSO: Jasně, ale vím i o jedné 125L, která jezdila na LPG a ventily nikdo neřešil. Skončila u mne jako zdroj dílů a motor na tom nebyl tak špatně, jako karoserie... 

11:41:57
22.01.2015
22.01.2015

MOLSO
-> Bukaj: je rozdiel na 120 a 130 motore 

11:29:14
22.01.2015
22.01.2015

Bukaj
-> Winged_Arrow 21.01.15 22:39:47: Já šteluju ventily u 130LPG při výměně oleje - tj cca po 8-10 KKm a není to taková tragédie, jak se tu píše. Dokonce když s tím autem jezdil ještě kamarád, tak jsem jednou šteloval až po 25000 a žádná katastrofa to nebyla 

11:18:48
22.01.2015
22.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: jezdil jsem 105-ku a honit se to muselo když to byl 4Q a chtěl člověk nejak "jet" po dálnici .. jako nouzovka ok, ale dnes už bych to nedělal .. dokonce jsem zničil na plyn i sedla u hlavy ze 742.136
a ted kurvím hlavy na lpg na fordech 


11:14:12
22.01.2015
22.01.2015

King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Kupodivu neni. Je to kus od kusu. Pokud si dobre sedne reduktor s mixerem a motorem a pouziva se rozumny nastaveni bohatosti a predstihu, hlava to muze dat. Hlava s vyssim k.p. je plus, vyplaci se pravidelne ventily zavlazovat benzinem. Naopak to neni vhodny honit po dalnici a skrtit bohatost - vyzkouseno :-)
10:51:39
22.01.2015
22.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: to poznáš na štartovaní za studena a chode na volnobeh..
lpg na 5-kanálovej hlave je hlupost
lpg na 5-kanálovej hlave je hlupost
22:39:47
21.01.2015
21.01.2015

Winged_Arrow
-> MVM: Zdar, tak som dnes pošteloval ventily - k mojmu prekvapeniu, po skoro 3000 km na plyn boli ventilove vole ešte väčšie, než predpísané- cca 0,3mm výfuk 0,25 sací
tak som ich dal na spávne hodnoty, asi to bolo aj zbytočné robiť, však by sa časom "doladili" samé nie? Čakal, som, že už tam budú takmer nulové vôle.. tak neviem ako často sa do toho treba vôbec špárať ??
tak som ich dal na spávne hodnoty, asi to bolo aj zbytočné robiť, však by sa časom "doladili" samé nie? Čakal, som, že už tam budú takmer nulové vôle.. tak neviem ako často sa do toho treba vôbec špárať ??
20:15:31
20.01.2015
20.01.2015

Winged_Arrow
-> MVM: OK, rozumiem, čiže štelovať ventily.. kým sa bude dať.. ako často? 1000 km?
20:11:22
20.01.2015
20.01.2015

MVM
-> Winged_Arrow: No začne to zpočátku blbě startovat,nepravidelný chod,rapidně klesne výkon. Co se stane? - Motor ztratí kompresní tlaky a ventily přestanou těsnit protože jich část "upálíš" horkými spalinami a zrovna zničíš i sedla ventilů v hlavě. (ventil a sedlo tvoří společně těsnící párovou součástku) Dojde ke zničení dílů hlavy válců. Motor přestane jet.
20:03:24
20.01.2015
20.01.2015

Winged_Arrow
-> MVM: Dík za radu :) Čo vlastne nastane, keď sa "podpáli ventil" ?
20:01:05
20.01.2015
20.01.2015

MVM
-> Winged_Arrow: No jasně,vytvoří se vůle mezi sedlem a talířkem ventilu- ten se nebude chladit dotykem se sedlem a klasicky "podpálíš ventily" a v nejhorším zničíš sedla/hlavu....
19:54:29
20.01.2015
20.01.2015

Winged_Arrow
Vie mi niekto povedať, aký následok a po akých asi kilometroch bude mať neštelovanie ventilov pri jazde na LPG ? Tak som nad tým premýšlal - ventily by mali začať chodiť nonstop opreté o vahadlá, ktoré ich už hlbšie do hlavy nepustia - ale začne sa tam tvoriť vôla? medzi ventilom a ventilovým sedlom v hlave? cez ktoru bude unikať tlak a pripadne "odpaľovať" z materialu sedla?
Díky za názor, prípadne skúsenosti. Zatial to má 2600 km bez zasahu a ako hodiny.
Motor 120 L. Spotreba 8L plynu / 100km.
Díky za názor, prípadne skúsenosti. Zatial to má 2600 km bez zasahu a ako hodiny.
Motor 120 L. Spotreba 8L plynu / 100km.
09:08:36
20.12.2014
20.12.2014

King
-> Winged_Arrow: Jenom poznamka - to zmenseni prurezu nasavaciho otvoru pred filtrem jsem musel pouzivat taky, ale neni to kvuli "strhavani" plynu z mixeru, ale kvuli tomu, ze v dufuzorech mixu je v jistych otackach mensi podtlak, nez by bylo potreba, tim padem se nedostatecne otevira velka membrana v reduktoru a pres ventil 2. stupne reduktoru jde malo lpg.
Pouzivani svicek s malym prurezem stredni elektrody (nutnost pouzit ve vyrobe odolnejsi materialy s lepsi tepelnou vodivosti) ma fyzikalni oduvodneni - cim je płocha jiskriste mensi, pripadne elektrody spicatejsi, tim nizsi napeti je potreba na preskok vyboje. Vzhledem k vetsi el. pevnosti lpg smesi je to miste. Nicmene dobre fungujici zapalovani si poradi i s obyc. svickama.
Pouzivani svicek s malym prurezem stredni elektrody (nutnost pouzit ve vyrobe odolnejsi materialy s lepsi tepelnou vodivosti) ma fyzikalni oduvodneni - cim je płocha jiskriste mensi, pripadne elektrody spicatejsi, tim nizsi napeti je potreba na preskok vyboje. Vzhledem k vetsi el. pevnosti lpg smesi je to miste. Nicmene dobre fungujici zapalovani si poradi i s obyc. svickama.
22:04:48
18.12.2014
18.12.2014

Winged_Arrow
Tak a je to hotovo.. celá finta bola v zúžení priemeru nasávaného vzduchu pred vzduchovým filtrom na 25mm. Dovtedy bol podtlak príliš malý a prietok vzduchu ndokázal so sebou strhávať aj plyn z reduktoru.. Takže ďakujem pánovi odborníkovi.. momentálne sa nemôžem sťažovať.. výkonovo nepozorujem žiadne zhoršenie.. chod je rovnaký ako na benzín, výkon ten istý..
Vraj, keď je dobre spravený mixér, je to to isté ako priamy vstrek plynu..
Tak uvidíme, čo povie spotreba. Pridávam pár foto.
Ešte som sa pokúšal klásť otázky ohladom sviečok na plyn a bol som zatlčený do zeme, vraj je to maximálna hovadina, tie s tenkými elektródami a najlepšie je vraj použiť NGK-čky.
Vraj, keď je dobre spravený mixér, je to to isté ako priamy vstrek plynu..
Tak uvidíme, čo povie spotreba. Pridávam pár foto.
Ešte som sa pokúšal klásť otázky ohladom sviečok na plyn a bol som zatlčený do zeme, vraj je to maximálna hovadina, tie s tenkými elektródami a najlepšie je vraj použiť NGK-čky.
22:04:01
18.12.2014
18.12.2014

Winged_Arrow
.
22:35:01
16.12.2014
16.12.2014

Winged_Arrow
-> Tomaso435: tam sa dajú nastaviť len dve veci, bohatosť zmesi a voľnobeh a nemá to na to vôbec vplyv.. v lade 1.6 ke to šlapalo super, len tuto to robí takéto veci.
21:37:07
16.12.2014
16.12.2014

Tomaso435
-> Winged_Arrow: v nastavení reduktoru.
21:34:46
16.12.2014
16.12.2014

Winged_Arrow
Tak, už je to tam, všetko funguje ako má, až na jednu vec.
Pri zošľapnutí plného plynu motor stagnuje u určitých otáčkach, akoby nespaľoval.. kope, dusí sa..
pri pridaní asi do polovice motor normálne ide až do vysokých otáčok, ale pri pridaní viac ako 3/4
sa začne dusiť... pokiaľ je už vo vyšších otáčkach, nedusí sa ani s plným plynom a ťahá super...
proste sa potrebuje dostať cez určité otáčky a potom už začne ťahať...
Skúšal som už znížiť vzdialenosť elektród sviečok, rôzne upraviť zmes ale stále to isté, posledné čo ma napadá je ešte predstih. Ten sa pri LPG má posunúť smerom vpred (iskra ide skôr) alebo vzad? Ak to nepomôže, kde hľadať chybu??
Pri zošľapnutí plného plynu motor stagnuje u určitých otáčkach, akoby nespaľoval.. kope, dusí sa..
pri pridaní asi do polovice motor normálne ide až do vysokých otáčok, ale pri pridaní viac ako 3/4
sa začne dusiť... pokiaľ je už vo vyšších otáčkach, nedusí sa ani s plným plynom a ťahá super...
proste sa potrebuje dostať cez určité otáčky a potom už začne ťahať...
Skúšal som už znížiť vzdialenosť elektród sviečok, rôzne upraviť zmes ale stále to isté, posledné čo ma napadá je ešte predstih. Ten sa pri LPG má posunúť smerom vpred (iskra ide skôr) alebo vzad? Ak to nepomôže, kde hľadať chybu??
14:58:42
09.12.2014
09.12.2014

Winged_Arrow
-> Bukaj: -> MOLSO: -> vhml: -> dragon_cb_cz:
Hlava 105L na blok 120L - aká by bola výsledná kompresia, viete niekto?
Nie je to jednoduchšia varianta ako znižovanie hlavy?
Kolega mi vravel že to tak kedysi robili..
Aké to má prípadné nevýhody?
Hlava 105L na blok 120L - aká by bola výsledná kompresia, viete niekto?
Nie je to jednoduchšia varianta ako znižovanie hlavy?
Kolega mi vravel že to tak kedysi robili..
Aké to má prípadné nevýhody?
23:16:55
08.12.2014
08.12.2014

Bukaj
-> Winged_Arrow:
Asi nikdo nezaručí, že to při snížení o 2 mm bude fungovat. "Bezpečné" snižování je právě max do roviny s těmi ploškami, tedy 1 mm...
Asi nikdo nezaručí, že to při snížení o 2 mm bude fungovat. "Bezpečné" snižování je právě max do roviny s těmi ploškami, tedy 1 mm...

21:16:09
08.12.2014
08.12.2014

Winged_Arrow
-> Bukaj: dakujem velmi pekne, našiel som to a je to asi 1mm, takže by mala byt bez zasahu. Ako tak na to pozerám, tá stena, kde je otvor pre vodný obeh má asi tak 5mm, takže po znížení o 2mm, sa mi už jaksi nechce veriť, že to ešte nepraskne :/
Ale asi je to vyskúšané v praxi... -> King:
Dakujem za vysvetlenie, toto som chcel počuť :)
Ale asi je to vyskúšané v praxi... -> King:
Dakujem za vysvetlenie, toto som chcel počuť :)
20:53:52
08.12.2014
08.12.2014

King
-> Winged_Arrow: Ale houby! :-) Na lpg sytic fungovat bude, ale uz to nebude sytic. LPG smes je smes dvou plynu (velice zjednodusene), ktere jsou v nasich beznych klimatickych podminkach ve stavu plynnem a tudiz neni tendence kondenzovat na stenach sani - syceni smesi je zbytecne. Problem je studeny shade motor, ktery ve spojeni s obvykle pouzivanymi lacinymi "mazuty" ma v hlubokych mrazech tendenci chcipat na volnobeh. Sytic na na Sedru se na lpg chova jako obtok skrtici klapky a diky tomu se da pouzit v roli rucniho plynu.
20:15:03
08.12.2014
08.12.2014

Bukaj
-> Winged_Arrow: Na straně sacích a výfukových kanálů má hlava (odlitek) dvě plošky (lichoběžníkového tvaru), které udávají míru maximálního (teortického) snížení. U nové, nebo dosud nebroušené hlavy je ploška cca 1 mm pod úrovní roviny brusu...
19:54:57
08.12.2014
08.12.2014

Winged_Arrow
-> MVM: Čiže z toho vyplýva, že mi sytič fungovať nebude, ak správne rozumiem. Poradíte mi ešte, čo sa tejto hlavy týka, akú má mať sériovú výšku?
Zdá sa mi nejaká tenká spodná stena, chcem ju dať znížiť, ale neviem či s ňou už nebolo niečo niekedy robené.. chcelo by to presný rozmer seriovej 120L hlavy..
Zdá sa mi nejaká tenká spodná stena, chcem ju dať znížiť, ale neviem či s ňou už nebolo niečo niekedy robené.. chcelo by to presný rozmer seriovej 120L hlavy..
17:54:22
08.12.2014
08.12.2014

MVM
-> Winged_Arrow: Jsou dva způsoby nejčastěji používaný řešení jak výrazně obohatit směs - ovšem ještě pod hranicí zápalnosti aby směs nebyla příliš bohatá. Jedna je sytič,další je přívěra. Sytič pracuje jako malý přídavný karburátor. Přívěra zvýší uměle podtlak (tím že zabrání vstupu vzduchu do karburátoru) a následkem toho si motor saje směs že všech otvorů které jsou nad i pod škrtící klapkou.
16:55:43
08.12.2014
08.12.2014

Winged_Arrow
-> minno: -> vhml: tak neviem, podla tejto tabulky mi to vychadza, že na K.P. 10,5 by som mal ist dolu asi o 3mm ale to už je asi dosť..
Skúsil by som 2.1mm , snáď postačí sériové tesnenie a štartér :D
A aká je seriova vyska hlavy? mam doma jednu hlavu od niekial, tak len pre istotu, ci uz s nou nebolo nieco robene..
Inak, na akom princípe je vlastne na 120L karburátore riešený sytič?
Bude funkčný aj na plyne? Lebo keď som mal ten plyn v Nive, tam je klasicka klapka a sytič normálne fungoval aj na plyne pri štartoch super..
Skúsil by som 2.1mm , snáď postačí sériové tesnenie a štartér :D
A aká je seriova vyska hlavy? mam doma jednu hlavu od niekial, tak len pre istotu, ci uz s nou nebolo nieco robene..
Inak, na akom princípe je vlastne na 120L karburátore riešený sytič?
Bude funkčný aj na plyne? Lebo keď som mal ten plyn v Nive, tam je klasicka klapka a sytič normálne fungoval aj na plyne pri štartoch super..
16:01:24
08.12.2014
08.12.2014

Dušan
taky mam 2mm
13:32:21
08.12.2014
08.12.2014

vhml
13:12:58
08.12.2014
08.12.2014

minno
-> Winged_Arrow: u 120L hlavy je po znížení o 1,5 mm KP 9,5:1, viac by som už neznižoval (oslabenie hlavy a bolo by už potrebné upraviť spaľováky).
21:18:19
07.12.2014
07.12.2014

Winged_Arrow
-> vhml: ja viem, ale niečo vydrží, kým sa nachystá fáčkový motor..
chcem to spraviť a chcel by som len vedieť, koľko z tej hlavy musí ísť dole aby to spravilo K.P. tých 10,5:1 alebo koľko treba aby to dobre pálilo..
0,8mm? 1mm? Snáď to tu niekto vie..
chcem to spraviť a chcel by som len vedieť, koľko z tej hlavy musí ísť dole aby to spravilo K.P. tých 10,5:1 alebo koľko treba aby to dobre pálilo..
0,8mm? 1mm? Snáď to tu niekto vie..
20:45:51
07.12.2014
07.12.2014

Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak vono.... pokud se smíchá zbytek benzínu s plynem kterej po přepnutí na něj má nástup ihned, tak to nehoří...
20:39:59
07.12.2014
07.12.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Jo, jezdí to tak uvidíme kolik to teď najezdí. Jinak je to zlatý auto, jen jak to vyšteloval "mistr" plynař a začalo to žrát po jeho zásahu 11l tak to je fakt extrém.
Hele a to bylo teda normální, že když mi to po přechodu na LPG chcíplo tak když jsem to prošlápl aby to nechcíplo tak to drželo už pak normálně? Nicméně po tom co jsem to ještě zašrouboval o něco tak už to po tom přechodu jen zakolísá, ale drží už samo i ten první krát co se to přepne.
Hele a to bylo teda normální, že když mi to po přechodu na LPG chcíplo tak když jsem to prošlápl aby to nechcíplo tak to drželo už pak normálně? Nicméně po tom co jsem to ještě zašrouboval o něco tak už to po tom přechodu jen zakolísá, ale drží už samo i ten první krát co se to přepne.
20:36:43
07.12.2014
07.12.2014

Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak nějak. ted si poměř spotřebu a případně tomu zase na hadici uber nebo přidej...
20:33:14
07.12.2014
07.12.2014

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Takže ventil č. 2 zcela vyšroubovaný (na pocitové maximum tak aby tam byl) - pochopil jsem že to je volnoběh?
Posléze při startu (benzín) samo vpohodě - po přepnutí na LPG (otáčky) motor chcípl (při prošlápnutí plynu pak už držel a normálně auto jezdilo a drželo volnoběh. Prostě to chcípalo vždy jen při startu), takže jsem postupně po půl otáčky šrouboval až do momentu, kdy nastartuju a při přepnutí se otáčky jen lehce zakolísají po přepnutí níž, ale volnoběh drží.
Ventil č 1. utáhnutý na maximum a pak jsem asi otáčku povolil a při jízdě a nedostatečném výkonu jsem po půl otáčce přidával, až je to normální - jak jízda, tak kopec se zatíženým autem.
Takhle je to vpořádku? Díky.
Posléze při startu (benzín) samo vpohodě - po přepnutí na LPG (otáčky) motor chcípl (při prošlápnutí plynu pak už držel a normálně auto jezdilo a drželo volnoběh. Prostě to chcípalo vždy jen při startu), takže jsem postupně po půl otáčky šrouboval až do momentu, kdy nastartuju a při přepnutí se otáčky jen lehce zakolísají po přepnutí níž, ale volnoběh drží.
Ventil č 1. utáhnutý na maximum a pak jsem asi otáčku povolil a při jízdě a nedostatečném výkonu jsem po půl otáčce přidával, až je to normální - jak jízda, tak kopec se zatíženým autem.
Takhle je to vpořádku? Díky.
20:30:09
07.12.2014
07.12.2014

vhml
-> Winged_Arrow 07.12.14 20:28:08: vzhledem k tomu, že litinová hlava je pro provoz na lpg nevhodná tak bych se na to směle vysral... 
