-> isti 27.04.25 12:53:19: ano. V TP je 742.10, ale na motoru je vyrazenej jen kod za lomitkem. Aje na technikovi, any si to rozklicoval.
Mne jednou chteli z STK vyrazit, za motor 110 ve skode 105. Byl to totiz opis TP za ztracenej. V puvodnim TP byla ta vymena zapsana. Jako vymena motoru tehoz typu. Protoze jeden cas byly motory 1000MB - 120LS (a 130-136) zamenny jako dil. A nikdo to neresil.
Jo a brachu kdysi vyrazili z STK s tim zazrakem z Trnavy. Byl to taz 1500, ale motor to odnesl, takbtam nacpali motor z ty 1203 a vznikl problem. Montaz motoru 1500 do kastle 1203 byla povolena. Opacne to nikdo nikdy nechtel, tak museli psat do Trnavy, jestli to vyrobce schvali.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
čísla motorů
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 14.04.2007 do 27.04.2025, založil/a Shade Nouf
-> Bukaj: Práve že v tp je 742.10,v ČR nie?
-> isti: Ano, typ motoru je oficiálně 742.10 atd, ale na bloku a v TP je "kód motoru" (jednočíselní označení za lomítkem), u novějších bloků (dvouřádek) pak trojčíselný kód (105/120/129/130/135/136)
.
Od Favoritů je pak na bloku vyraženo typové označení motoru (781.135 apod.)
Od Favoritů je pak na bloku vyraženo typové označení motoru (781.135 apod.)
Tak som vzal drôtenú kefu,chcel som vám vynadať aké ste blbci
Musím uznať že máte pravdu,neviem prečo som mal ukotvené v hlave že vedla vodnej pumpy je na bloku vyrazený typ motora.Nemám doma žiadne tp od skodovky tak to neviem overiť ale myslím si že v tp je označenie typ motora 742.10 atď.

-> Jarda/felda 26.04.25 21:54:37: jo tak sory, splet sem si to s timto značením a slepicí
-> isti: NeNe.. 6-ti místná ražba s lomítkem, označujícím typ motoru se používala hodně dlouho, typ ve 2nd řádky se udává patrně od toho roku 1987. Vznikl tím ovšem trochu chaos - kterej znalí technici ovšem snadno "přečtou" podle vzhledu bloku (/1 je MB i 105, /3 je MBX/G i "120" stacionární atd.).
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: Zřejmě další nadějnej mladej raketovej inženýr.. přibejvá jich, přibejvá..
Ale pokud to není zapsaný v TP nějak úchylně, stejně by to neměl nijak zpochybňovat..
Jezdím nebo jezdil jsem na STK s MB lomítkama /1 (většina 988 motorů), /7 (z konce výroby MB) i /8 (kilo, který má totožnej objem válců a smí být taky) a nikdy žádnej problém. Ale kdybych k nám přijel s motorem /1 ze stopětky (1046 cm³), tak fofrem poletím..
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: Zřejmě další nadějnej mladej raketovej inženýr.. přibejvá jich, přibejvá..

Jezdím nebo jezdil jsem na STK s MB lomítkama /1 (většina 988 motorů), /7 (z konce výroby MB) i /8 (kilo, který má totožnej objem válců a smí být taky) a nikdy žádnej problém. Ale kdybych k nám přijel s motorem /1 ze stopětky (1046 cm³), tak fofrem poletím..
-> RALLY1976 25.04.25 22:24:53: povedz technikovi nech si to laskavo nastuduje, /7 mali 1000, az neskor, tusim od 84-85 to cislo prevzali 130
-> Tomaso435 26.04.25 20:14:40: první kde byl na motoru typ ve formátu 7XX.XXX byl favorit 

-> Tomaso435: To určite nie,podla mňa to mal každý 105-136 blok.Od 87 mohol byť dvojriadkové číslo motora.
-> isti 26.04.25 20:10:05: to bylo snad az od nějakýho roku 87 či tak něco
-> Milan 136: U mb ešte nebolo označenie 742.10 a pod?
-> isti 26.04.25 14:42:46: To za lomítkem je právě typ.
-> Pavel P..: A to je stále len číslo motoru a nie typ motoru.
-> RALLY1976: tak je technik nejakej debil, jelikoz motory 1000mb maji za lomitkem 7
Zdravím,dnes jsem byl s kolegou na STK s jeho Škodou 1000mb z roku 1968.Technik ho vyhodil že mu nesedí typ motoru má za lomítkem 7.On ale má ve velkém techničaku napsanou výměnu motoru z roku 1998 a tam je to číslo s tou sedmičkou za lomítkem.Řekli mu ať si dá typ motoru co tam patří.On ale nikdy neměl problém na STK až teď.Ja jsem myslel že když ho má zapsán v TP tak je to v pohodě.Mě ale vůbec nepřipadá že by to jelo líp když podle 7 za lomítkem by to měl být motor že 130.Jde nějak poznat typ motoru? Díky
-> Rooney: eviduje se pouze typ motoru.taakze si nechas zapsat 742.136 a je to
Když už sme tady u těch čísel, tak ať nezakládám nové téma.
Musím mít při přestavbě na motoru 742/136 to správné číslo co tam má být tj. číslo 136kového motoru?
Nebo tam můžu nechat to co tam je? tj. číslo motoru ze 120cky?
Musím mít při přestavbě na motoru 742/136 to správné číslo co tam má být tj. číslo 136kového motoru?
Nebo tam můžu nechat to co tam je? tj. číslo motoru ze 120cky?
nemate vsechny... ze zacatku vyroby:
/1 - 1000MB
/2 - 1100MB
od 742 se lisi tim, ze nemaji "tupkovany" kryt vodni pumpy (na bloku) a maji na nem vylite takove jakoby Y nebo V.
/1 - 1000MB
/2 - 1100MB
od 742 se lisi tim, ze nemaji "tupkovany" kryt vodni pumpy (na bloku) a maji na nem vylite takove jakoby Y nebo V.
A teď to někdo hodťe do článků ať se tady někdo každej měsíc neptá .)
-> pessam: a mame je tam vsechny

Doplnění 3 MBX MBG dva karburátory
doplneni
4-110R
5-110
4-110R
5-110
5ka by mohla byt 110 jak melo erko a 110LS,ta sila by aji odpovidala
1-105
2-120L
6-120LS Garde
7-130
8-100
9-120LS
2-120L
6-120LS Garde
7-130
8-100
9-120LS
5ku mel Rasta ve 105tce a to tahalo jako splaseny,uplne klidanko tocil 5000-6000 na jakejkoliv kvalt
-> p.b.: No tak jsem se ani neseknul.
ještě to doplním: na novější značení na blocích od modelu 88 se motor 120LS značil v druhém řádku číslem 129. 12 jako že to je motor 1,2l a 9 zustává stejná jako u staršího značení.
ještě to doplním: na novější značení na blocích od modelu 88 se motor 120LS značil v druhém řádku číslem 129. 12 jako že to je motor 1,2l a 9 zustává stejná jako u staršího značení.
Jé, na TechWebu, to určitě nekde bylo., plácnu jen co vím z hlavy.
Určitě:
2-120
6-Garde
Takže asi:
1-105
a pak ještě asi 5 je chladírenská jednotka. to byli motory, který se prej dávali do návěsu kamionů a poháněli chlazení v tom návěsu.
Určitě:
2-120
6-Garde
Takže asi:
1-105
a pak ještě asi 5 je chladírenská jednotka. to byli motory, který se prej dávali do návěsu kamionů a poháněli chlazení v tom návěsu.
Už jsem to tady prolezl odvrchu dolů, ale nenašel jsem nic, kde by se řešily čísla motorů. Mám na mysli za lomítkem. 130-ky mají /7, ale jaký čísla se používaly dál a na jaký typ motoru???
dik
dik