Pružiny pod ventily, osobní zkušenosti

prohledat
100 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.11.2005 do 21.10.2010, založil/a Filip Krtička - zrušená registrace
řadit dle data
19:55:56
21.10.2010
ZAJDAHP
čau kluci hele když ste se tu tak rozpovídaly o tech podložkách pod pružiny , hodte sem nějaký obrázek jak taká podložka vypadá. děkujju4
21:58:24
05.04.2010
Wena
Jak poznam teda ty vahadla ze 781.136x? díky
17:43:05
05.04.2010
Mlhoš - zrušená registrace
1mm 40N
2mm 75N
3mm 100N
4mm 135N
5mm 170N
6mm 195N
7mm 235N
8mm 270N
9mm 300N
10mm 335N
11mm 380N
12mm 420N
13mm 460N
14mm 495N
15mm 530N
16mm 580N
17mm 625N
18mm 680N
19mm 740N
20mm 800N
17:36:26
05.04.2010
Mlhoš - zrušená registrace
-> elbacil: 185nm mozna tak s turbem :-)
21:23:36
04.04.2010
elbacil
-> XFunny: toto ma zarazilo 1,3 a 185nm to je čo možete mi to niekto vysvetliť,lebo podla mna je to nemožné.10
06:28:39
19.03.2010
suri
-> m8rinek: pozri ja riešiť nebudem ohnuté ventily ani nič podobné , za tých 300kč mám všetky pružiny origo a mám istotu
23:05:34
18.03.2010
m8rinek
-> suri: tohle je rada jako pojď na mě z boku... Máš cyklicky odzkoušenou ventilovou pružinu, abys o ní mohl říct, že je špatná. Já říkám, že pokud je pružina stejně dlouhá jako pružina nová není důvod ji měnit...
21:42:52
18.03.2010
suri
-> Evž@: ale pružiny daj nové
21:40:32
18.03.2010
Evž@
-> suri: hm...tak troufam si říct že na svem motoře mam hlavu dobrou....(favorit)..chci akorát nechat uděat druhou upravit a jen vyměnit
upraveno 1x, naposled 18.03.2010 21:41:05
21:36:39
18.03.2010
suri
-> Evž@: ak dáš nové diely áno , ale na favorita dobrú hlavu nenájdeš to bude všetko vyžrané , s netesnými ventilmi a vybehanými vodítkami
21:07:52
18.03.2010
Evž@
-> suri: takže klidně z favorita jo
21:04:19
18.03.2010
suri
-> Evž@: nové valcové pružiny , inak je to jedno , ale držal by som sa nových dielov
20:50:54
18.03.2010
Evž@
Tož jak je to s těma pružinama 3 ....nic sem se tu nedozvěděl....co byste dali na chovancovu 278/270 ....
19:33:48
11.12.2005
jate-line
-> Petr P: To sem rád, mám je taky a nikdo mi nedokázal, říct jestli jsou lepší nebo horší ale spíš to druhé!4
14:48:37
11.12.2005
Petr P
Jinak kuželový tvar pružiny se používá hlavně proto, že nemá žádnou výraznou rezonanční frekvenci.
14:47:21
11.12.2005
Petr P
Když jsem tedy byl v MotorExcelu pro vačku, říkal Čepek že je navržená pro jeho tvrdší pružiny. Prý to má spočítáno že s klasickými dvěmi pružinami z Felicie to zvádá 6000 otáček, a podle něj by ty kuželový pružiny mohly být lepší. Jedná se o vačku 278/265 s většími zdvihy a zrychlením ventilů nevhodnou pro hydraulická zdvihátha.
23:07:23
09.12.2005
Max
-> Filip Krtička: už jsi vyvodil nějaký závěry ??? Vyměniš pružiny jak jsi chtěl nebo dáš jen podložky ?
23:06:29
09.12.2005
Max
-> Labros: no...to měl ten jeden vtřik navíc...kdyby nějakej vynechal,tak ho za jízdy vyměnil :-)
10:36:43
09.12.2005
Labros
-> XFunny: Pětiválcová felda, ta frčí prej úžasně 1
00:57:59
09.12.2005
Gryzly
-> XFunny: 3 5 bod 3
14:17:01
08.12.2005
Labros
-> Faann: to sedí přesně
13:52:16
08.12.2005
Saky
klika se zdvihem 79 se da vyrobit staci prebrousit kitovou nebo fabkovou kliku se zdvihem 78 nesymetricky a je zdvih 79.. dela nebo delal to treba Chovanec.. jak tam nekdo psal tvrdost pruziny ze je slabsi drat a kratsi pruzina tak to nic neznamena.. kratsi pruzina bude vzdy tvrdsi (mali stejne stoupani zavitu) proto se taky s takovyhle tabulky neda nijak odvodit ktera je tvrdsi nebot tam nektere udaje chybi.. co se tyka vacek a pruzin tak treba motorexcel do vsech brousenych vacek dava seriove pruziny a davat tam jine nema smysl ani prinos jen se zkrati podlozenim.. a u jinych vacek obecne nikdo nerekne ze kdyz pruzina A je k vacce B odbrzdena a idelani ze bude dobra i k vacce C s podobnym casovanim.. proste koupiteli nekde vacku musite k ni ziskat informace a to nejen to jake ma casovani ale hlavne jestli se necasuje jinak nez seriovka, jestli jsou vhodne seriove pruziny jaka ventilova vule .. problem je ze vetsina vacek je kopii a tyhle informace vam k nim nikdo neda a nevhodnym zvolenim ostatniho na vykonu ztratite a treba casovanim a ventilama jedny vacky co jsem videl se da nahnat cca 6hp oproti tomu kdyz to nekdo koupi a soupne to tam jak seriovku.. proste zaklad kupovat vacky kvalitni nejlip u zdroje a na druhou stranu jsem taky zazil cloveka co me prinesl seriovou vacku s tim jak si ji pochvaloval ze je to 280ka za 2500 z annonce..
13:23:19
08.12.2005
Fén
Jen tak mimo, ona je klika i o zdvihu 75 mm?
13:21:12
08.12.2005
Fén
-> Labros: A nebo 78 na 78.
13:17:09
08.12.2005
Labros
-> Faann: to pak taky nesedí, musel by bejt zdvih 79 a o takový klice sem neslyšel...
13:16:03
08.12.2005
Labros
-> sep: s těma copyrightama... v poslední době tady lidi úplně v klidu dávají odkazy na svoje servery kde mají různé knihy v elektronické podobě nebo MP3.. ne že bych to považoval za šťastnej nápad...
13:15:49
08.12.2005
Fén
Nemá tam být zdvih 78 mm?
13:09:47
08.12.2005
Labros
-> Pilot 105: pravda pravda, 1414ccm.
07:54:18
08.12.2005
sep
-> XFunny: :máš copyright od Chovance?
01:50:13
08.12.2005
Pilot 105
-> XFunny: Hmm, tohle nějak nesedí, " objem 1490ccm, vrtání 77,5mm x zdvih 75mm".
00:06:44
08.12.2005
XFunny
Tohle si dobre prectete !!!!!!!!!!!!!!!!!
Časování rozvodu a předpětí ventilových pružin

Jak bylo řečeno, časování ventilového rozvodu výrazně ovlivňuje charakteristiku motoru. V dnešní době je u běžných motorů délka otevření sacího nebo výfukového ventilu mezi 230 až 260 stupni otočení klikového hřídele. V případě úprav pro běžný provoz se používá časování 265 - 285 stupňů. Vačky nad 285 stupňů jsou již víceméně závodní. Zdvihem ventilu řídíme kdy (vzhledem k natočení klikového hřídele) a kolik proudí do válce směsi nebo z válce výfukových plynů. Rychlost otevírání pak stanovíme derivací zdvihu podle času a zrychlení derivací rychlosti podle času. Výsledné zrychlení nám pak spolu s hmotností všech částí dá maximální silové namáhání celého rozvodu, a zejména ukáže, nakolik má být tvrdá pružina. Pokud by totiž byla pružina příliš měkká, docházelo by k odskakování celého mechanismu od vačky a posléze zpětnému dosedání, což výrazně snižuje životnost dílů rozvodu a přínos rozvodu jako takového. Rovněž příliš tvrdá pružina je zbytečná, dochází k nadměrnému tření a opotřebení stykových ploch rozvodu. Pro vačky do přibližně 290 stupňů vystačí sériové pružiny, které se popř. vhodně podloží, pro vačky nad 290 stupňů pak je většinou potřeba tvrdších pružin. Nejde však o pravidlo. Průběh zdvihu jednotlivých vaček se liší. Existují např. 300 stupňové vačky vyžadující tvrdší pružiny než vačky 320 stupňové. Potřebu tvrdosti pružin je třeba vždy řešit individuálně. Stejně tak neplatí žádné pravidlo ani u posuzování kvality vaček. Průběh zdvihu se totiž vypočítává pomocí složitých matematických funkcí, přičemž existují miliony možností jak zkombinovat úhel otevření, úhel natočení vůči klikovému hřídeli, velikost maximálního zdvihu, symetrii zdvihu, natočení sací a výfukové vačky vůči sobě atd. Přitom neexistuje žádný absolutní postup, jak navrhnout pro danou konfiguraci klikového mechanismu, délky a průměru sacího a výfukového potrubí, tvaru kanálků a počtu ventilů tu nejlepší vačku. Proto se návrh celého systému výměny náplně provádí víceméně pomocí zkušeností s podporou modelování a výpočtu na počítači. Z toho plyne, že pro náš známý motor Škoda OHV vzniklo velké množství vačkových hřídelí, které však postupně stárnou, takže dobrých je jen pár. Dobrá vačka se také tzv. časuje. Jde vlastně o to, že při brzdění na motorové brzdě se postupně pootáčí vačkou vůči klikovému hřídeli. Tak se zjistí nejvhodnější poloha mající nejlepší vliv na průběhu kroutícího momentu. Ta se odměří a při montáži identických vaček se pak bez problémů nastaví nejlepší natočení. Vůle ventilů sportovní vačky na vůz Škoda se opět liší, vesměs se nastavuje na hodnotu 0,35 - 0,5 mm za tepla podle druhu vačky. Není to však pravidlem, vůle může být třeba jen 0,1 mm za tepla. Nastavování se provádí běžným postupem při provozní teplotě motoru, tedy 80 °C chladící kapaliny. Možnost nastavování vůle samozřejmě není u motorů s hydraulickým vymezováním vůle, zde se při návrhu průběhu zdvihu musí s vymezováním vůle počítat. Tvar vačky se získá broušením na kopírovací brusce. Pokud je vačka s úhlem otevření přibližně do 280 stupňů, lze tvar této vačky získat nabroušením na sériový vačkový hřídel, přičemž je poté třeba povrch kalit nebo nitridovat, neboť dojde k odbroušení povrchové tvrdé vrstvy. Povrch by pak byl měkký a rychle by se opotřebovával. Cena takovéto kvalitní upravené vačky je 2000,- až 2500,- Kč. V případě vačky s větším úhlem otevření (ostřejší) je už nutno vyrobit celou vačku novou z kvalitní oceli třídy 14 nebo 15, přičemž cena je mezi 5000,- až 11000,- Kč. Shrneme-li to tedy, čím větší otevření ventilů, tím výše se posune oblast využitelných otáček motoru. Vačku do 280 stupňů lze namontovat na sériový motor bez větších úprav s minimálními vlivy na životnost, chod a namáhání motoru. Při použití ještě většího otevření ventilů se zvětší tepelné zatížení, je potřeba vyšší kompresní poměr, zvedá se spotřeba, nároky na údržbu, kvalitu chlazení, svíček, snižuje se životnost.

23:47:44
07.12.2005
XFunny
Nebo jeste vetsi palbu....Závodní motor ŠKODA Felicia Výkon: 185 Nm/5500 ot., 164 hp/7000 ot. Motor je postaven z nových dílů a má unikátní vačkový hřídel se zrychlením 2400 G
zvětšit Pružiny pod ventily, osobní zkušenosti - obrázek od XFunny vložen 07.12.2005 23:47:44
23:42:36
07.12.2005
XFunny
Nechce nekdo tohle?
Prodám závodní motor pro Š Favorit/Felicie, objem 1490ccm, vrtání 77,5mm x zdvih 75mm, karburátory: Weber 45mm, odlehčený klikový mechanismus, výkon 135 koní, závodně nejetý s kompletním výfukovým potrubým. Cena: samotný motor 55 000,- Kč - včetně kompletního výfuku a karburátorů Weber 90 000,- Kč + dohoda
zvětšit Pružiny pod ventily, osobní zkušenosti - obrázek od XFunny vložen 07.12.2005 23:42:36
20:17:29
23.11.2005
Bimbo
naprosta serie, akorat upravena na karbec
22:25:04
22.11.2005
jate-line
-> ps: jj4
22:14:09
22.11.2005
petr s
-> jate-line: Sílu při stlačení neudávají ale necelý 1mm je rozdíl 135 -136
22:07:31
22.11.2005
jate-line
-> ps: No asi jedna kuželová je dostačující jako klasické 2, nemáš někde porovnání ty síly při stlačení?? A co mají v kitových feldách?
22:03:17
22.11.2005
petr s
-> jate-line: Ale u starých jsou zase 2
22:00:19
22.11.2005
jate-line
-> ps: Jenže právě proto, že je pružina do kužele má uplně jiné vlastnosti než normální, tím myslím síly při stlačení apod7
21:56:32
22.11.2005
petr s
slabší drát menší délka
21:54:54
22.11.2005
jate-line
-> ps: A podle čeho usuzuješ, že je měkší?
21:52:27
22.11.2005
petr s
21:49:09
22.11.2005
jate-line
-> ps: No to bude nejlepší!4
21:48:05
22.11.2005
petr s
-> jate-line: nevím za chvíli sem dám tabulku pružin 1300 motorů
21:44:05
22.11.2005
jate-line
-> ps: Kurňa tak proč to dávali?A jenom jednu, když je měkší?8
21:09:17
22.11.2005
petr s
-> jate-line: Podle dílenské příručky jsou měkší
20:59:41
22.11.2005
Pavel P@nkáč
-> Bimbo: a ty máš tak zachovaný ty samostavi na ventily někde psal bery že mu to dělalo neplechu tak to vyndal, kuwa dnes píšu samý chyby8
20:57:47
22.11.2005
jate-line
To All ! Co ty kuželové pružiny? Nikdo mi neodpoví?!8
20:57:10
22.11.2005
Pavel P@nkáč
-> Bimbo: taky to má větší zdvih než fa a fel to bude taky znát na otáčkách!
20:50:18
22.11.2005
Pavel P@nkáč
já ji mam lechce upravenou a tak do kopce tak 6500dá ale sliším tam jak cvakaj taky trochu ventily a předstihem to nejni nebo už nejde vyladit jako běžně takhle nejezdím
Extreme Tyres