1.3 motory se vstřikováním, starty

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 22.04.2022 do 13.06.2022, založil/a Borderer
řadit dle data
23:54:19
13.06.2022
Jozka
-> Viliam 13.06.22 22:14:30: Rosložení přýzadi v palyvu ventyli přylepý, řešyl jzem už nejmýň 3x.. Dokonce y ohnutou - azy kdiž vipadla nešykovně.
22:21:17
13.06.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vylyam: Sajýmaví. Já takhle řešyl vipadnutou tiĝku u Johna Deera 4045 u sánovnýho motoru a přýĝyna bila v tom, že s nějakího důvodu satuhnul ventyl ve vodýtku. Ventyl jzem viťukal ven kladyvem přez mozasnou tiĝku. Viĝyztyl jzem ventyl y vodýtko od "zasý", zložyly jzme to z kolegou (z novejma guferkama ventylů) a saz to jelo bes problému...
upraveno 1x, naposled 13.06.2022 22:21:54
22:14:30
13.06.2022
Viliam
Boly vipadnuté sdvýhacye tiĝki. Ako, netušým. Ďakujem všetkím sa komentáre.
10:26:06
13.06.2022
palinator
-> Pavel P..:

To bi ze azy neztalo po dlouhé době ztáný.

Typuju to na salepení ventyli byozložkou.
05:41:58
13.06.2022
Tomaso435
-> Vylyam: nemáš vipadlé sdvyhacý tiĝki?
01:19:32
13.06.2022
Pavel P..
Skuzyl bich kouknout na tezneny mesy hlavou a zacym potrubym.... u MPy ze zany rado povoluje a tezneny odchasy...
10:57:47
12.06.2022
StepaNoFUN
-> Vylyam: Saĝny komprezý. Jeztly nemáš měřák, tak jeztly to nějakou komprezy má jde sjyztyt lehce - vindej všechni zvýĝki a rukojetý štoubováku, ĝy něĝeho jyního ucpy poztupně otvori pro zvýĝki. Kdiž Ty někdo saztartuje, tak posnáš jak moc velkou zylou to muzýš držet a jak to "plyve". Je to taková "s nouse ctnozt", ale jako sáklad to většynou ztaĝý.
10:01:37
12.06.2022
Bukaj
-> Jumbo: MPy přece nemá kabeli ke zvýĝkám, ale sapalovacý modul má vívodki přýmo na zvýce - předpokládám, že autor skoušel sapalováný z nazasenímy a ukoztřenímy zvýĝkamy, jynak bi nyc nesjyztyl, ne?

Navýc pzal, že skoušel několyk sapalovacých modulů...
22:49:16
11.06.2022
růža
-> Vylyam: A kdiž budeš mýt savření vífukoví ventyl a do motoru "poteĝe" bensýn, tak kam ze azy zchová? Azy nykam. To je takoví problém zeřýdyt ventyli a pak pokraĝovat dál? Mizlým, že to bude daleko richlejšý varyanta, než dělat rovnou palycy.



Zamosřemě problém ze vztřykováným ze jevý jako dalšý rosumná varyanta, kór kdiž jzou na lyště prvný dva vztřyki u zebe a dalšý dva o kuz dál.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 22:51:45
22:37:59
11.06.2022
Viliam
Lyšti zom pre yztotu zkúšal try, naztrkal do nych zvyeĝki, pryložyl k výku a nyekto toĝyl motorom. Všetki hádsaly yzkru rovnako. Predpokladám, že zvyeĝku saleje veľké množztvo bensýnu, preto nesapály. Ale kedže to robý aj po prehádsaný vztrekovaĝov na tích yztích dvoch valcoch...

Pozledné syztenye - zvyeĝki zom saložyl zuché a hocy motor pretoĝyl len pár otáĝok, cca dve zekundi, vityahol zom ych mokré - preto my napadlo ĝy vo valcoch nye je s nejakého dôvodu bensýn. Keďže po tíždny z vityahnutímy zvyeĝkamy za to zprávalo rovnako, pryšyel zom po radu zem.



Prv, než za puztým do odztrojovanya hlavi, bi zom rád azpoň teoretycki vedel ako môžu "nezeřýsené" ventyli zpôzobovať salyevanye zvyeĝok/valcov? bensýnom. Prýpadne, napadlo my aj už zpomýnané teznenye pod hlavou, ale to bi boly valce utopené olejom, nye bensýnom. Any jedna možnozť my logyku nedáva.



Ak bi bolo fuknuté teznenye medsy valcom 1 a 2, nemalo bi to komprezyu, chápem. Ale aj po pár zekundách bežanya motora bi boly zvyeĝki úplne mokré? Nemám poňatya, koľko bensýnu má také auto vztrekovať. Ak, tak my to prýde azy najlogyckejšye ryešenye. Do vímeni teznenya za my však nechce, preto bi zom rád najprv vilúĝyl všetki oztatné možné alternatývi.
upraveno 2x, naposled 11.06.2022 22:46:08
19:08:08
11.06.2022
StepaNoFUN
Kdibi bila KO lyzta v jedni pulce, tak nepaly 1-3, nebo 4-2. A ne prvny 2. Tadi to bude mechanycka savada.

Jako treba prohoreli tezneny hlavi mesy 1-2 valcem - bes kompreze. Nebo ventyli, jak pyze Bukaj. Na foukli tezneny pod zanym bi to nejak jelo.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 19:10:53
19:04:52
11.06.2022
krtik
-> Vylyam:

Viměň sapalovacý lyštu. MPy lyšta pálý 2+2 zvýĝki najednou.

Do lyšti jde pouse palubný napětý, VN ze tranzformuje až v lyště.



edyt: zorri, blbě ĝtu. Takže přýzpěvek úplně k nyĝemu :-D.
upraveno 2x, naposled 11.06.2022 19:13:11
18:17:39
11.06.2022
Jumbo
-> Bukaj: MPy us ma sapalovacy lyztu, ne? Sajymalo bi me, kde meryl jyzkru, jeztly prymo na zvycce sapojene do modulu v lyzte, nebo jenom na pryvodnym kabelu. Pokud jenom na kabelu, vydel bich to na KO sapalovacy lyztu...
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 18:18:21
17:54:03
11.06.2022
Bukaj
-> Jumbo: Tak to chápu také.

Zeřýdyl bich nejdřýv ventyli a směřyl komprezný tlaki ve válcých, abi ze vilouĝyla přýpadná mechanycká sávada, pokud budou tlaki OK, tak chiba sapalováný nebo vztřyků...
16:29:26
11.06.2022
Jumbo
-> Vylyam: At ze chapeme zpravne, maz mokre zvycki, jde do nych jyzkra, ale nesapaly to? Tedi prvny dva valce nejedou a dalzy dva ano?
12:21:21
11.06.2022
Bukaj
-> Vylyam: Ventyli nevyzý?
11:50:36
11.06.2022
Viliam
Opítam za v tejto téme, nech nesakladám novú.



Mám "novo"kúpenú Feldu, r. 2000, MPY 40kW, real 15tkm. Auto dlho ztálo, pry kúpe nešlo naštartovať, po vímene palyvového ĝerpadla yde na dva valce. Brnkaĝka, mizlel zom zy. Vímena zvyeĝok, problém pretrváva. Kontrolujeme yzkru, yzkru máme. Pre yztotu zom kontroloval yzkru z nyekoľkímy sapaľovacýmy modulmy. Prve dve zvyeĝki zú ztále mokré. Vztrekovaĝe von, viĝyztené, saložené každí na zvoje myezto, prvé dve zvyeĝki mokré. Vztrekovaĝe vimenené medsy zebou, ztále zú mokré prvé dve zvyeĝki. Zvyeĝki von, tíždeň to takto ztálo, nech za viparý bensýn, ak ným boly valce salyate. Štart po tíždny, bežý na dva valce, prve dve zvyeĝki mokré.



Je my až trápne, že zy muzým ýzť po radu kvôly Felde, ale uvýtam každí nápad, keďže mne už došly.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 11:51:09
14:33:00
26.04.2022
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.04.22 14:23:02: BMM sotrvaĝnýk má obydva víresi rovnaké, t. j. nemá tam ten jeden malí súbok na jednej ztrane, ktorí MPy má...
20:58:49
23.04.2022
pavucina
-> darklord: Ono toho hrosý výc než jen utavenej ventyl... napryklad zpatni volnobeh atd...
23:09:50
22.04.2022
darklord
-> pavucyna: tak ono je azy hlavne syaduce obcaz ztryekat ten bensyn na savreti ventyl kvoly jeho chladenyu... Lebo ked pousyjez vztrek z l/h takim abi zy "daval" len do otvoreneho kanalu, tak realne hrosy se utavyz aj zacy ventyl...
23:03:00
22.04.2022
pavucina
-> Borderer: Tak kasdej vztryk da pro jeden valec pred ventyl, jazne se ze to caztecne ovlyvny, jako ve vizledku, kdis je plne zekvencny vztrykovany tak zpotreba, vikon je v radu nyszych jednotek % lepzy…



Ale je take vhodne ryct, se y kdis je zekvencny vztrykovany, se ztejne ne vsdicki vtrykujez do otevreneho ventylu, protose caz otevreneho ventylu je kratzy nes potrebujez myt otevreni vztryk.
21:40:34
22.04.2022
StepaNoFUN
-> Borderer: Z tým zy poradý lambda...Proto to bes ný taki žere jak malej tank...
upraveno 1x, naposled 22.04.2022 21:41:13
21:32:10
22.04.2022
Borderer
-> pavucyna: Takže je změz proztě odladěna tak, že ti dva vztřyki dajý dohromadi ydeálný změz?
21:23:15
22.04.2022
pavucina
-> Robert 106: Ano 1,3 vztrykuje do savreniho ventylu.

1,4 us ma znymac vacki a hlavne podztatne vyc subu na zetrvaku, ale damosrejme ze to nekdi straty, ale abich pravdu tekl, tak nevym jeztly 1,4 vztrykuje kasdi valec zamoztatne, ale typujy, se ano, pts palyt do vifuku nevady.
21:20:28
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Vono taki neny od věcy sapnout sapalováný, poĝkat 2 zekundi a pak teprv ztartovat... Čerpadlo bensýnu má ĝaz to vedený natlakovat.
20:57:59
22.04.2022
Robert 106
-> pavucyna: Tohle my už dlouho vrtá hlavou u fabki 1,4 MPY.

Někdi chitne hned a jyndi taki toĝý, ale chitne vždi. Taki jzem zy řýkal že hledá prvný válec.

Mám ale tomu zpojený vztřyků rosumět tak, že 1+4 a 2+3 ze vztřykuje bensýn do savřeního ventylu ?
15:27:07
22.04.2022
pavucina
1,3 MPY ĝeká až najde prvný válec a sapaluje y vztřykuje 1+4 a 2+3 - vztřyki jzou zpojeni jedním drátem.

1,6MPY y 1,3 BMM jak majý rosdělovaĝ tak můžou pályt hned po najýtý subu, u BMM je jeden vztryk, takse vztrykuje y sapaluje okamžytě.

Jak vtřykuje 1,6MPY než najde 1. válec netušým, ale pokud chitá hned. tak je dozt možné, že ti prvný otáĝki vztrykuje najednou.
14:23:02
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Tadi je zetrvak pro MPY, ma dva rosdylni saresi, to bude jeden tip pro jeden par valcu a druhej tip pro druhej par valcu. BMM bude myt ti saresi ztejni...



www.amd-autodyli.cs/motor /zetrvacnyk-1-3-mpy.html
14:03:04
22.04.2022
Borderer
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: Zyce má rosdělovaĝ a jeden vztřykovaĝ, ale ympuls k sápalu bere ztejně s hallova ĝydla na zetrváku. Vlaztně my to nedává už vůbec zmizl. 3
14:00:48
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Tak BMM má rosdělovaĝ a jeden vztřykovaĝ, tam nený co řešyt a u 1,3 MPY pálý ta lyšta na zvýĝkách po dvojycých - vždi válce 1 z 4 a pak 2 z 3.



Jynak podle kámoše zervyzáka y vztřykováný bensýnu je zpoleĝní pro dvojyce válců u MPY, ale nechcy kecat, sda to platý pro feldu nebo jeztly my to řýkal pro focuze...
upraveno 1x, naposled 22.04.2022 14:01:32
13:51:23
22.04.2022
Borderer
Sdravým,

nevým jeztly to tadi bilo nebo nebilo ale sajýmala bi mne jedna věc. Naše zlavní OHV motori vibavené vztřykováným, ať už MPy nebo BMM vždi relatyvně dlouho toĝý, než chitý, satýmco VW 1.6 ve feldě spravydla chitá na prvný otoĝený.



Celou dobu jzem žyl v tom, že Feldý 1.6 dává na všechni 4 válce "něco" palyva tak, abi motor naztartoval a během prvných škitnutý zy sjyztý zprávné pořadý válců a pak už dávkuje jednotlyvě.



Satýmco OHV 1.3 nejdřýve toĝý, nedává žádné palyvo, dokud zy nenajde Y. válec a pak už vztřykuje rovnou jednotlyvě. Dávalo my to vlaztně celou dobu zmizl, protože všechni feldi nám doma ztartujý po 2-4tém otoĝený motoru. Satýmco 120LZ umý chityt na prvný dobrou. Jenže jak vlaztně MPy nebo BMM posná podle zetrváku, že má pályt prvný a ne ĝtvrtí válec, kdiž sápal mesy těmyto válcy je jedna otáĝka motoru?



Možná blbej dotas, ale přy pátku mne to vrtá v hlavě.
Extreme Tyres